7 باور غلط لینک سازی برای سایت

آموزش سئو,اصول سئو سایت,سئو سایت

لینک سازی در سئو سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما از اشتباهات رایج در سئو این است که باورهای غلط درباره لینک سازی که در وب سایت های آموزش سئو منتشر می شوند را در کسب و کار خود لحاظ کنید.

تا زمانی که موتورهای جستجو، الگوریتم های خود را پنهان کنند، خبرهای بی پایه و  اساس درباره اصول سئو سایت همه جا منتشر می شود. این امر باعث می شود که کسب و کارها، استراتژی های نادرست سئو را به جای استراتژی های کارآمد دنبال کنند و همچنین موجب می شود کاربران نسبت به اخبار سئو بی اعتماد شوند. این عدم اعتماد به جای این که فرصت های جدیدی را ایجاد کند، فرصت های موجود را نیز از بین می برد.

در این مطلب با باورهای های محبوب اما نادرستی آشنا می شوید که لینک سازی برای سایت را مبهم می کنند و باعث می شوند که کاربران از دنبال کردن فرایند لینک سازی طبیعی فاصله بگیرند.

ممکن است که با نصیحت هایی از طرف متخصصان سئو مانند “دیگر در سال 2006 نیستیم!” و “لینک سازی باید فرآیندی طبیعی باشد” روبرو شوید؛ با این حال می توان گفت که این نصایح فرصت های خوب لینک سازی را از ما می گیرند.

سوال موجود این است که آیا موتورهای جستجو لینک ها را بر اساس تعداد آنها می سنجند یا به واسطه کیفیت آن ها؟ در این نوشتار به این سوال هم پاسخ داده ایم.

در ادامه به شرح 7 افسانه محبوب و تصور غلط در مورد لینک سازی پرداخته ایم؛ این مفاهیم بیشتر از آنچه که به شما سود برسانند، باعث ضرر کردن شما می شوند.

زمانی که این باورها را از دور خارج کنیم، می توانیم به واسطه فهم اصول پایه لینک سازی، کارایی بیشتری را در اختیار مشتریان خود بگذاریم.

  1. بک لینک ها، برترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل هستند

این باور غلط به دوره پرسش و پاسخ گوگل (Google Q&A) باز می گردد، زمانی که Andrey Lipattsev استراتژیست ارشد واحد کیفیت جستجوی گوگل، اعلام کرد که لینک ها، محتواها و رنک برین سه فاکتور برتر رتبه بندی گوگل هستند.

اگر این گفته صحت داشت، بسیاری از سیگنال ها نظیر تجربه کاربری و صدها فاکتور جستجوی دیگر نادیده گرفته شده و صفحات بر مبنای تعداد بک لینک هایی که دارند رتبه بندی می شوند.

این امر توسط جان مولر هم تایید شد.

فاکتورهای رتبه بندی گوگل متغیر هستند. به این معنا که گوگل برای جستجو های مختلف کاربران، الگوریتم های متفاوتی ارائه می کند.

مطالعات مرتبط بیشماری که در این زمینه انجام شده است، نشان داده اند که صفحات موجود در سه نتیجه اول، تعداد بک لینک های بسیار زیادی دارند.

سوال این است که آیا این صفحات به واسطه پروفایل بک لینک شان رتبه بالایی داشته اند یا این که به دلیل این که در رتبه بالایی بوده اند بک لینک های زیادی داشته اند؟

مفهوم این امر کاملا نسبی است.

سایتی که در رتبه 4 نتایج گوگل قرار گرفته و کلیک های زیادی دریافت کرده است، آیا می تواند با ساخت بک لینک 2 برابر بیشتر از تعداد بک لینک های سایتی در رتبه 2، جایگزین آن سایت شود؟

ما جواب این سوال را نمی دانیم، از این رو نباید استراتژی خودمان را محدود کنیم.

آیا مفهوم این موضوع این است که بک لینک ها سیگنال های رتبه بندی مهمی نیستند؟ جواب این سوال مسلما منفی است.

تاثیر لینک ها در صفحه اول نتایج جستجو بیشتر است در حالی که بیشتر فاکتورهای دیگر اهمیت یکسانی دارند.

آموزش سئو,اصول سئو سایت,سئو سایت

  1. جریمه پنگوئن

پنگوئن یک الگوریتم است نه یک جریمه اعمال شده توسط گوگل!

این تمایز به دو دلیل اهمیت دارد:

  • گوگل زمانی که ارزش سایت شما کاهش پیدا می کند، به شما هشدار نمی دهد.
  • بهبود الگوریتمی سایت، زمانی که ارزش آن سایت کاهش یافته راهکارهای ساده تری را ارائه می کند.

اگر چه گوگل قول داد که بروزرسانی پنگوئن 4.0، اقداماتی منفی را در زمینه کاهش رتبه سایت انجام نمی دهد ولی مطالعات بیشماری خلاف این امر را نشان می دهند.

بهبود وضعیت سئو منفی که از ساخت بک لینک های اسپم به وجود آمده است، تنها با disavow کردن این بک لینک های اسپم مقدور می باشد.

به طور کلی اگر استراتژی های لینک سازی خوبی را دنبال کرده و از مزرعه لینک و شبکه های لینک دهی دوری کنید، نیازی نیست که نگران تاثیرات منفی که توسط آپدیت پنگوئن اعمال می شود باشید.

حتی اگر پنگوئن برخی از لینک های مخرب را دریافت کند که هر سایتی ممکن است که از آن لینک ها داشته باشد، باز هم جای نگران نیست زیرا این بروزرسانی احتمالا این لینک های خاص را ثبت نمیکند.

  1. کیفیت لینک توسط DA و PA تعیین می شود

هنوز به طور دقیق نمی دانیم که موتورهای جستجو چگونه کیفیت لینک ها را تعیین می کنند به همین دلیل این سوال مطرح می شود که شما چگونه باید کیفیت بک لینک خود را تعیین کنید؟ این کار بیشتر تحت تاثیر یک باور غلط است تا افسانه!

معیارهای ثالثی مانند دامین اتوریتی (DA) و Trust Flow صرفا حدس و گمان هایی هستند که نشان می دهند یک سایت نسبت به سایت های دیگر چگونه مقایسه می شود.

DA یک سیگنال رتبه بندی نیست و تصویر کاملی را نیز در مورد این که یک سایت در زمینه لینک سازی چه راندمان کیفی دارد، ارائه نمی کند.

سایت های زیادی با DA بالا وجود دارند که یا رها شده اند و یا تبدیل به مزرعه لینک شده اند.

نمی توان با توجه به این امر گفت که DA یک عامل ناکارآمد است. اما مشکل این است که کمپین های لینک سازی برای سایت از آن به عنوان یک معیار خاص استفاده می کنند که لینک های ناکارآمد خود را توجیه کرده و از مشتریان پول دریافت کنند.

به این نکات توجه داشته باشید که یک لینک خوب :

  • لینکی است که محتوایی مرتبط با شغل شما را ارائه کند.
  • لینکی است که ترافیک بالایی داشته باشد.
  • باید انکر تکست مرتبط داشته باشد.
  • محتوای آن لینک، برای کاربران ارزشمند باشد.

این مسئله واقعا ساده است. اما آنچه در مورد این مسئله خطرناک است این است که دنبال کردن DA، فکر شما را نسبت به فرصت هایی که در جلوتان قرار دارد، منحرف می کند. 

  1. درخواست کردن یک لینک از یک شخص کاری اشتباه است

گفته شده است که درخواست کردن یک لینک از شخصی یا تبادل لینک بین چند سایت اقدامی نامناسب است. بسیاری از متخصصان معتقدند که دریافت لینک از سایتی که اغلب به سایر سایت ها لینک می دهد باعث متضرر شدن شما می شود.

در واقع اگر چنین چیزی درست باشد شما باید از ساخت بک لینک از طریق لینک های شکسته و سایت های منبع بپرهیزید!

فاکتورهای رتبه بندی گوگل,کیفیت بک لینک,لینک سازی برای سایت

  1.  سرعت بالای لینک سازی جریمه های مستقیم را به دنبال دارد

بسیاری از افراد نگران این هستند که ساخت تعداد بسیار زیادی لینک برای یک محتوا، بر رتبه عبارات کلیدی آن محتوا تاثیر منفی میگذارد.

این مسئله معقول است که یک صفحه وب حاوی محتوای با ارزش و با کیفیت، بیشتر و سریعتر بک لینک بدست می آورد.

هر بار که شخصی به مطلب شما لینک می دهد، محتوای شما بیشتر دیده می شود و شانس آن نیز در دریافت لینک های بیشتر افزایش می یابد. اگر این مسئله رنک کلمات کلیدی را به اندازه کافی افزایش دهد، اثر آن به طور قابل توجهی در کل سایت تحت تاثیر قرار می گیرد. این امر ماهیت بک لینک طبیعی را نشان می دهد.

اگر چندین لینک بی کیفیت را از شبکه های محتوا و دایرکتوری های اسپم دریافت کنید، با جریمه های مستقیم و افت ارزش شدید پروفایل لینک مواجه می شوید.

  1. درج پست مهمان باعث ساخت بک لینک های مخرب می شود

برخی از افراد گفته بودند که درج پست مهمان منسوخ شده است. این گفته مانند بسیاری از گفته های گوگل پس از مدتی رد یا شفاف سازی شد.

چرا باید موتورهای جستجو شما را به دلیل گذاشتن پست مهمان در مطالب مرتبط و دارای ترافیک جستجوی بالا، به منظور بازاریابی کسب و کار و اعمال یک تفکر پیشرو جریمه کند؟ واضح است که لینک های داخل محتوا ارزش بیشتری نسبت به لینک های موجود در صفحه نخست سایت شما دارند ولی اسپم کردن لینک های متنی با انکر تکست هایی پر از کلمات کلیدی، باعث متضرر شدن شما می شود.  

گذاشتن پست مهمان به منظور لینک سازی، هدف لینک سازی برای سایت را مخدوش می کند. پست مهمان و حتی بدست آوردن لینک های نوفالو، مزایای غیر مستقیمی برای بازاریابی دیجیتالی شما دارد و بر روی همه فاکتورهایی که با کار شما مرتبط هستند، از افزایش آگاهی از برند در وب گرفته تا افزایش ترافیک سایت شما از این منابع، تاثیر مثبت میگذارد.

  1. لینک سازی فقط به لینک مرتبط می شود

لینک سازی برای سایت چیزی بیشتر از افزایش حجم لینک های سایتتان است.

لینک سازی می تواند:

  • پدیداری برندتان را در سرتاسر وب افزایش دهد.
  • ترافیک دامنه شما را افزایش دهد.
  • چگالی و ارزش برندتان را نشان دهد.

لینک سازی طبیعی، در مرحله اول، باید بیشتر ارتباط شما با سایت های دیگر را به منظور کسب فرصت های بازاریابی شامل شود. این امر از بسیاری جهات با برند سازی قابل مقایسه است.

لینک سازی نتیجه مستقیمی در رتبه بندی شما دارد و علاوه بر این نتایج مثبت غیر مستقیم نامرئی بسیار زیادی را برای شما به ارمغان می آورد.

حرف آخر

جنبه اخلاقی داستان چیست؟

از اسپم ها فاصله بگیرید ولی مزایای قابل دسترس و فرصت های خوب مرتبط با دنبال کردن DA را در نظر داشته باشید. بازاریابی دیجیتالی هم مانند هر مفهوم آنلاین دیگری مطالب درست و غلط زیادی را در خود دارد. باید بدانید که چگونه حقیقت را کشف کنید و بهترین اقدام را در زمینه لینک سازی در سئو به منظور کسب نتایج بهتر برای کمپین بازاریابی تان دنبال کنید.

1 نظر در مورد مقاله “ 7 باور غلط لینک سازی برای سایت ” ثبت شده است
  1. فرهاد

    سلام
    مطلب بسیار خوبی بود.
    چرا سایت شما امکان rate نداره؟ مطالبتون خیلی خوبه من میام ستاره بدم می بینم نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود