ضروری

17 روش لینک سازی برای سایت – بخش دوم

آموزش سئو,احیای لینک های شکسته,بررسی بک لینک رقبا حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 14 امتیاز : 5]

آموزش سئو سایت با 17 روش ساخت بک لینک را در این مقاله ادامه خواهیم داد. در قسمت قبل به 7 روش آن پرداخیتم؛ روش هایی مانند بک لینک از طریق مصاحبه، نوشتن پست مهمان، پست مهمان معکوس، روابط عمومی (PR)، منبع خبری برای رسانه ها و ساخت دستیار لینک ساز و در انتها بازاریابی محتوا. ذر این قسمت از مقاله به ادامه روش های ساخت بک لینک می پردازیم:

  1. خریدن وبلاگ های قدیمی

این راهکار هم مانند بسیاری از روش های دیگر تنها زمانی بازدهی دارد که به درستی مورد استفاده قرار گیرد از این رو تنها با خریدن یک دامنه برای دریافت لینک، کارایی خاصی را ارائه نمی کند. در صورتی که به درستی از این کانال استفاده کنید، می توانید در بازه زمانی کوتاهی لینک ها و مطالب مرتبط زیادی را دریافت کنید.

بلاگ های قدیمی زیادی وجود دارند که بروزرسانی نشده اند یا صاحبانشان توجه زیادی به آن ها نمی کنند. چنین بلاگ هایی در صنعت سفر و جهانگردی زیاد هستند. برخی از افراد در طول سفرهای خود چنین بلاگ هایی را ساخته اند تا مطالب مرتبط با سفر خود را در آن ها قرار دهند اما بعد از برگشت از سفر وبلاگ های خود را فراموش کرده اند. وبلاگ های این چنینی شاید قدیمی و متروکه به نظر برسند ولی هنوز هم لینک های بسیار مرتبط زیادی دارند و در صورتی که مطالب آن را به دامنه خود انتقال دهید و لینک های آن را به مکان های مناسب سایتتان ربط دهید، می توانند تاثیرگذاری بالایی در لینک سازی برای شما داشته باشند. در این روش بجای پاک کردن همه مطالب و انتقال همه سایت به صفحه نخست سایت خود، باید مطالب را حفظ کنید و به صفحات مرتبط در سایتتان انتقال دهید.

  1. بررسی بک لینک رقبا

با یک تیر دو نشان بزنید:

  • پروفایل رقیبتان را بررسی کنید

از یک نقطه نظر استراتژیکی به پروفایل لینک رقیبانتان نگاه کنید و ببینید که چه لینک هایی را برای افزایش کارایی خود دریافت می کنند. سعی کنید بفهمید که چرا آن ها چنین لینک هایی را دریافت کرده اند سپس راهکار رقیبانتان را دنبال کنید. در این روش نباید بر روی دایرکتوری ها و راهکارهای ساده متمرکز شوید بلکه باید به دنبال ابزارهای کارآمد پنهانی باشید که سایر افراد از آن ها استفاده نمی کنند.

  • صفحات برتر رقبایتان را چک کنید

شما می توانید برای کسب لینک، صفحات برتر وب سایت های رقبایتان را با استفاده از ابزار Ahrefs جستجو کنید؛ از این طریق با بهترین نوع محتوایی که باید برای دریافت لینک تولید کنید، آشنا می شوید.

آموزش سئو,احیای لینک های شکسته,بررسی بک لینک رقبا

این روش هم مانند روش دستیار لینک ساز، در شناسایی دقیق صفحاتی که در کسب و کارتان لینک دریافت می کنند، به شما کمک می کند، از این رو می توانید از این طریق چنین صفحاتی را طراحی کنید و مطالب آن ها را با کیفیت بهتری ارائه نمایید.

  1. احیای لینک های شکسته

بازسازی لینک، برای برندهای بزرگ کارایی بیشتری دارد ولی بد نیست که با این روش هم آشنایی داشته باشید. اگر نام برند خود را دنبال نمی کنید، باید از سرویس Google Alert استفاده کنید تا ببینید که کاربران در چه زمانی در مورد شما صحبت می کنند. اگر مطلبی منتشر شد و کاربرانتان به شما لینکی را ارسال نکردند، باید با ارسال یک ایمیل، از آن ها بخواهید که یک لینک را هم به مطلب منتشر شده اضافه کنند. در به کار گیری این روش همچنین بد نیست که با ارائه لینکی از یک محتوای مرتبط در سایتتان در قالب یک دلیل خوب به کاربرانتان توضیح دهید که چرا باید به شما لینک بدهند و چگونه باید از شما نام ببرند.

  1. انجام تحقیقات جدید

اطلاعات جدید همیشه لینک جذب می کنند و اگر به درستی ارائه شوند، می توانند در یک مرحله لینک های زیادی را برای شما به ارمغان بیاورند. در این شیوه باید تحقیقاتی را انجام دهید و اطلاعاتی را ارائه کنید که موضوع جدید و جالبی را نشان می دهند و رسانه ها برای دریافت آن رقابت می کنند. تحقیقاتی که نشان می دهند رایانه های مک محبوب ترین نوع لپ تاپ ها هستند به اندازه تحقیقاتی که نشان می دهند لپ تاپ های کروم بوک میزان فروش لپ تاپ های مک را در طول 5 سال گذشته 50 درصد کاهش داده اند، جذاب نیستند.

نظرسنجی ها، روش خوبی برای جمع آوری اطلاعات از مصرف کنندگان هستند و شما را قادر می سازند تا به واسطه این اطلاعات، گرایش های جدیدی را ایجاد کنید. برای کسب نتایج خوب، باید سوالاتی موثر را طرح کنید تا به کمک این سوالات، به اطلاعاتی که برای نوشتن یک مطلب جالب نیاز دارید، برسید.

  1. ارائه شواهد

این روش ساده ولی کارآمد است. اگر از ابزار، نرم افزار و سرویس سایر افراد استفاده می کنید و از طرفداران این وسایل کمکی هستید، رضایت خود را نسبت به این ابزارها به ارائه کنندگان آن ها نشان دهید. مردم بازخوردهای مثبت را دوست دارند و اغلب از فرصت استفاده می کنند تا بازخوردهای مثبت دریافت کرده را در سایت خود ذکر کنند. اشاره کردن به این بازخوردها در یک سایت باعث جمع آوری لینک برای آن سایت می شود.

بک لینک با کیفیت,روش های ساخت بک لینک,لینک سازی

  1. ساخت لینک با استفاده از لینک های شکسته

ساخت بک لینک با استفاده از لینک های شکسته، یک فرآیند دشوار است و غالبا مردم از آن دور هستند. با این حال اگر که به درستی انجام شود، می تواند کارایی بالایی در جذب لینک داشته باشد.

  1. ساختن لینک با کمک تصاویر

مجموعه ای از عکس های خوب هم می تواند به طور خودکار برای سایت شما لینک جذب کند اگرچه که این روش گاهی مد نظر قرار نمی گیرد. تعداد افرادی که هم اکنون در صنعت محتوانویسی فعالیت دارند بسیار بیشتر از گذشته است و این افراد هم به طور مستمر در جستجوی تصاویر مناسب هستند تا آن ها را در مطالب خود بگذارند. اگر بتوانید عکسی را متفاوت از عکس های موجود ارائه کنید، نسبت به رقبایتان یک سر و گردن بالاتر خواهید بود.

نکته ای که در این زمینه باید مد نظر قرار گیرد این است که تصویر ارائه شده توسط شما باید پیداکردنی باشد و زمانی که کاربران به دنبال موضوعی با عبارت کلیدی مورد نظر شما هستند، پیدا شوند. ساختن لینک با کمک تصاویر مخصوصا در صنعت سفر و جهانگردی که صاحبان وب سایت ها و بلاگ ها به طور مداوم در جستجوی تصاویری از مقاصد سفر خود هستند، کارایی دارد زیرا این عکس ها در مطالب چنین سایت هایی قرار می گیرند و گرفتن آن ها نیز چندان ساده نیست مگر زمانی که شخص در مقصد مورد نظرش باشد.

  1. اشاره به افراد در محتوا

در این روش باید در مطالبتان به افراد مورد نظرتان هم اشاره کنید و به آن ها بگویید که در محتوایتان نامشان را ذکر کرده اید. شما در این راهکار می توانید به لیستی از مقالات ارائه شده توسط یک نفر در مورد موضوعی خاص در محتوای خود اشاره کنید یا نقل قولی را از او بگویید. برای استفاده موثر از این روش باید نام افرادی را در مطلب خود ذکر کنید که در وبسایتشان صفحه ای را مربوط به خود دارند و در آن به موضوعات مورد نظر شما اشاره کرده اند.

از قید کردن نام افرادی که شایستگی نام بردن را ندارند، بپرهیزید. اگر لیست بلندی از سایت ها را در اختیار دارید، می توانید آن سایت هایی را انتخاب کنید که مطلب یا کامنت های مورد نظر شما در آن ها منتشر شده است؛ بعد از این مرحله تنها باید یک مطلب بنویسید و کامنت ها یا نام های مورد نظرتان را در آن قید کنید.

  1. ساختن ابزار

ابزار سازی یک روش بسیار موثر است و به میزان کمی هم استفاده می شود. در صورت امکان ابزاری را شناسایی کنید که در صنعت کاریتان مفید است زیرا این ابزار می تواند لینک هایی را برای شما جذب کند. گاهی افراد به اشتباه فکر می کنند که باید ابزاری کاملا جدید را بسازند؛ شما تنها باید یک ایده جالب را در نظر بگیرید و سپس ویژگی های خاص مورد نظرتان را به آن اضافه کنید. این روش کارایی خوبی در جذب لینک برای شما دارد.

  1. پیدا کردن دوست

این روش هم می تواند نتایج بسیار خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد. افرادی را پیدا کنید که بتوانید با آن ها همکاری دو طرفه داشته باشید زیرا از این طریق هر دو طرف می توانند به ارتقاء و پیشرفت طرف مقابل کمک کنند. این امر می تواند علاوه بر لینک دادن به یکدیگر، به اشتراک گذاری محتوا و حتی مشتری یابی برای دو طرف را به دنبال داشته باشد. کلید موفقیت در به کار گیری این روش پیدا کردن افرادی است که با ارزش های شما هماهنگ باشند و بدون داشتن یک رویکرد رقابتی محصول شما را هم ارائه کنند. اگر مدت زمانی را برای استفاده و پیاده کردن این روش سرمایه گذاری کنید، می توانید در بلند مدت سودهای خوبی را دریافت کنید و علاوه بر این مکمل رشد و پیشرفت یکدیگر باشید.

حرف آخر

نیازی نیست که از بدو شروع همه این راهکارها را دنبال کنید؛ حتی اگر یکی یا دو مورد از این راهکارها را به درستی پیاده کنید، می توانید لینک های باکیفیت بسیار خوبی بسازید و کارایی کلی خود را افزایش دهید. برگ برنده شما در این است که بدانید کدام روش بیشترین کارایی را در صنعت کاری شما دارد و همچنین کدام روش با زمان، بودجه و منابع شما هماهنگ تر است. کسانی که زمان زیادی دارند، احتمالا از روش های رابطه سازی یا نوشتن مطلب به عنوان مهمان استفاده می کنند ولی افرادی که بودجه بیشتری دارند ممکن است که از روش های خریدن بلاگ های موجود، نوشتن مطالب بزرگ یا انجام تحقیقات وسیع استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *