ضروری

17 روش لینک سازی برای سایت

آموزش لینک سازی سئو,بازاریابی محتوا,پست مهمان معکوس

لینک سازی برای سایت یکی از موثرترین راهکارها برای افزایش کارایی سئو سایت شما هستند. تنها محدودیتی که لینک سازی برای سایت را کمی سخت می کند این است که کیفیت لینک هایی که هم اکنون می سازید باید بسیار بهتر از لینک های ساخته شده قبلی شما باشد تا از این طریق نتایج پایدارتری را در جستجو دریافت کنید و هر بار که آپدیت های الگوریتمی ارائه می شوند مجبور نباشید که دوباره تغییراتی پیچیده را در روند کار خود اعمال نمایید.

این ماهیت در دنیای سئو جنجال هایی را به پا کرده و باعث شده که بعضی از کارشناسان به این نتیجه برسند که لینک سازی برای سایت یک اقدام منسوخ است و ارزش دنبال کردن ندارد اگرچه که حقیقت چیز دیگری است؛ در واقع اگر به میزان کافی تلاش کنید و ابزارهای مناسبی را به کار بگیرید در پروسه لینک سازی نتایجی بهتر از آنچه را که انتظار دارید، دریافت می کنید.

در زندگی انجام بعضی از کارها سخت تر از انجام کارهای دیگر است با این حال نتایج به دست آمده از این کارهای سخت، لذت بیشتری در مقایسه با نتایج انجام کارهای ساده تر دارند زیرا افراد کمتری سعی می کنند که آنها را انجام دهند؛ لینک سازی هم یکی از همین کارهای سخت و پیچیده است. در این قسمت به ارائه 17 راهکار عالی برای لینک سازی پرداخته شده است؛ در صورتی که زمان و منابع مناسبی را در به کار گیری این روش های لینک بیلدینگ سرمایه گذاری کنید، می توانید نتایج بسیار خوبی را دریافت نمایید.

  1. انجام مصاحبه

من می دانم که به چه چیزی فکر میکنید! چه کسی میخواهد با من مصاحبه کند؟

خب، شما حتما شگفت زده خواهید شد.

مدت زیادی از مطرح شدن مقاله های مصاحبه ای می گذرد. از این رو قرار گرفتن در یک موقعیت خوب چندان ساده نیست با این حال تعداد پادکست مصاحبه هم روز به روز در حال افزایش است. توصیه می شود که پادکست های برتر را در اطرافتان جستجو کنید و بعد از پیدا کردن این کانال ها به آنها اطلاع دهید که یک مهمان خوبی هستید و می توانید مصاحبه های مختلفی را ارائه کنید.

پادکست ها اغلب دارای یک وب سایت اختصاصی هستند که اپیزودهای پادکست را در آنجا لیست می کنند. از این طریق به مطالب مرتبط و سایت های افراد مصاحبه شده لینک میدهند.

  1. نوشتن پست مهمان

این راهکار ابتدا مورد انتقاد قرار گرفت ولی اگر که به درستی انجام شود، می تواند به عنوان یک ابزار بسیار خوب در فرآیند لینک سازی در خدمت شما باشد. کلید طلایی برای استفاده از این روش پیدا کردن ناشرانی است که بهترین مطالب را در زمینه کاری شما منتشر می کنند و مخاطبان شما هم مطالب آن ها را می خوانند؛ بعد از پیدا کردن این ناشرها باید محتواهای بسیار خوبی را برای آن ها بنویسید.

نباید برای دریافت لینک در هر سایتی مطلب بنویسید. نوشتن پست مهمان زمانی خود را به عنوان یک ابزار کلیدی نشان می دهد که مطالب زیاد و مناسبی را برای ناشران خوب بنویسید؛ این کار نه تنها لینک های بسیار خوبی را در اختیار شما می گذارد بلکه شهرت برند و ترافیک جستجوی شما را نیز افزایش می دهد، در نتیجه مشتریان هدایت شونده و رونق کسب و کار بیشتری را شاهد خواهید بود.

  1. پست مهمان معکوس

این مسئله چطور است که به جای این که شما در سایت دیگران مطلب بنویسید، نویسندگان محتوای سایر سایت ها را جذب کنید تا در وب سایت شما مطلب بنویسند؟

این ایده کمی احمقانه بنظر می رسد اما این روش چگونه برای شما لینک ایجاد میکند؟

خب، شما متوجه خواهید شد که اکثر نویسندگان، به مقالات و سایت هایی که از آنها نام برده شده و مطرح شده اند لینک میدهند. بنابراین اگر سایت شما یکی از جاهایی است که آن نویسندگان در آنجا مطرح شده اند، شما در واقع بک لینک های خوبی دریافت خواهید کرد. این مطالب رایگان در سایت شما علاوه بر بک لینک های خوب، ترافیک بیشتری را برای شما به ارمغان می آورند.

آموزش لینک سازی سئو,بازاریابی محتوا,پست مهمان معکوس

  1. روابط عمومی سنتی

روابط عمومی (PR) تاثیر زیادی بر روی عملکرد سئو دارد و به واسطه ماهیت لینک سازی خود مزایای زیادی را ارائه می کند. لینک های موجود در نشریات برتر مانند روزنامه های ملی و نشریات صنعتی قدرت بسیار بالایی دارند و حتی تعداد کمی از آن ها می توانند رتبه شما را در جستجو به میزان زیادی افزایش دهند. از هر طریقی که به روابط عمومی سنتی متصل شوید، مزایای زیادی را از این منابع دریافت می کنید.

  1. منبع خبر بودن

اگر خبری را منتشر کنید که دنیا می خواهد آن را بشنود، به عنوان منبع منتشر کننده خبر لینک دریافت می کنید. طبیعتا نمی توانید به سادگی قبل از سایر رسانه ها خبرهای بسیار مهم را منتشر کنید با این حال حتی اگر مطلب بسیار کوچکی را در اختیار دارید و می توانید قبل از سایر رسانه ها آن را منتشر کنید، لینک های زیادی را از آن دریافت می کنید.

شاید بتوانید اطلاعاتی را نسبت به ملکی ارائه کنید که افراد مشهور مایل به دیدن آن هستند یا اطلاعاتی را نسبت به تغییرات جدیدی که در صنعت کاری شما اتفاق افتاده است، ارائه سازید. باید همیشه منتظر چنین فرصت هایی باشید؛ حتی اگر این فرصت ها کوچک باشند، مطمئن شوید که می توانید به عنوان یک منبع خبری ایفای نقش کنید. مطالب این چنینی را در وبلاگ خود منتشر کنید یا با خبرگزاری های برتر ارتباط پیدا کنید تا آنها بتوانند از شما به عنوان منبع نقل کننده یک خبر نام ببرند.

  1. ساخت دستیار لینک ساز 

هیچ روشی برای لینک سازی بهتر از راهکارهایی که بتوانند به طور خودکار ایفای نقش کنند، نیست. درست است، این تاکتیک رویایی است.

این تاکتیک در صورتی که به درستی انجام شود، می تواند به عنوان یک راهکار بسیار کارآمد ایفای نقش کند. در این روش باید در مورد مطالب مختلفی که برای کسب و کار شما لینک جذب می کنند جستجو کنید، سپس محتواهای پیدا شده را به روشی بهتر بنویسید و در نهایت سعی کنید به صفحه اول مطالبی که کاربران در جستجوی آنها هستند دسترسی پیدا کنید.

برای پیاده سازی این روش، باید صفحه اول گوگل را برای عبارت مدنظر خود بررسی کنید و ببینید که چه تعداد لینک به نتایج موجود داده شده است. اگر لینک های زیادی برای نتایج بی شماری در صفحه اول وجود داشت، احتمالا به یک linkable asset خوب دست یافته اید.

به عنوان مثال عبارت “بهترین وبلاگ های گردشگری” در صنعت سفر و جهانگردی که می تواند صفحاتی را با تعداد لینک های بی شمار ارائه کند.

روابط عمومی سنتی,روش های لینک بیلدینگ,لینک سازی برای سایت

هر بار که شخصی مطلبی را در مورد وبلاگ نویسان گردشگری می نویسد، می خواهد لیستی را به عنوان مرجع ارائه کند که شامل بهترین وبلاگ نویسان در زمینه مسافرت و گردشگری است و در نهایت پس از انجام جستجو به یکی از نتایج موجود در این زمینه لینک بدهد.

  1. بازاریابی محتوا

از بازاریابی محتوا به عنوان روشی برای دریافت لینک از ناشران برتر استفاده می شود؛ لینک هایی که دریافت کردن آن ها از کانال هایی بجز روابط عمومی سنتی، چندان ساده نیست. بازاریابی محتوا شبیه به روش استفاده از روابط عمومی است با این تفاوت که در این روش شما محتوایی را برای ارائه به یک ناشر می نویسید. این محتوا می تواند یک اینفوگرافیک، نقشه، عکس یا هر عنصر قابل ارائه از طریق یک مطلب باشد. بازاریابی محتوا توسط بسیاری از ناشران برتر، از روزنامه های معتبر قدیمی گرفته تا رسانه هایی تخصصی مانند Lonely Planet، مورد استفاده قرار می گیرد.

نوشتن پست مهمان

  1. خریدن وبلاگ های قدیمی

این راهکار هم مانند بسیاری از روش های دیگر تنها زمانی بازدهی دارد که به درستی مورد استفاده قرار گیرد از این رو تنها با خریدن یک دامنه برای دریافت لینک، کارایی خاصی را ارائه نمی کند. در صورتی که به درستی از این کانال استفاده کنید، می توانید در بازه زمانی کوتاهی لینک ها و مطالب مرتبط زیادی را دریافت کنید.

بلاگ های قدیمی زیادی وجود دارند که بروزرسانی نشده اند یا صاحبانشان توجه زیادی به آن ها نمی کنند. چنین بلاگ هایی در صنعت سفر و جهانگردی زیاد هستند. برخی از افراد در طول سفرهای خود چنین بلاگ هایی را ساخته اند تا مطالب مرتبط با سفر خود را در آن ها قرار دهند اما بعد از برگشت از سفر وبلاگ های خود را فراموش کرده اند. وبلاگ های این چنینی شاید قدیمی و متروکه به نظر برسند ولی هنوز هم لینک های بسیار مرتبط زیادی دارند و در صورتی که مطالب آن را به دامنه خود انتقال دهید و لینک های آن را به مکان های مناسب سایتتان ربط دهید، می توانند تاثیرگذاری بالایی در لینک سازی برای شما داشته باشند. در این روش بجای پاک کردن همه مطالب و انتقال همه سایت به صفحه نخست سایت خود، باید مطالب را حفظ کنید و به صفحات مرتبط در سایتتان انتقال دهید.

  1. بررسی بک لینک رقبا

با یک تیر دو نشان بزنید:

  • پروفایل رقیبتان را بررسی کنید

از یک نقطه نظر استراتژیکی به پروفایل لینک رقیبانتان نگاه کنید و ببینید که چه لینک هایی را برای افزایش کارایی خود دریافت می کنند. سعی کنید بفهمید که چرا آن ها چنین لینک هایی را دریافت کرده اند سپس راهکار رقیبانتان را دنبال کنید. در این روش نباید بر روی دایرکتوری ها و راهکارهای ساده متمرکز شوید بلکه باید به دنبال ابزارهای کارآمد پنهانی باشید که سایر افراد از آن ها استفاده نمی کنند.

  • صفحات برتر رقبایتان را چک کنید

شما می توانید برای کسب لینک، صفحات برتر وب سایت های رقبایتان را با استفاده از ابزار Ahrefs جستجو کنید؛ از این طریق با بهترین نوع محتوایی که باید برای دریافت لینک تولید کنید، آشنا می شوید.

آموزش لینک سازی سئو,بازاریابی محتوا,پست مهمان معکوس

این روش هم مانند روش دستیار لینک ساز، در شناسایی دقیق صفحاتی که در کسب و کارتان لینک دریافت می کنند، به شما کمک می کند، از این رو می توانید از این طریق چنین صفحاتی را طراحی کنید و مطالب آن ها را با کیفیت بهتری ارائه نمایید.

  1. احیای لینک های شکسته

بازسازی لینک، برای برندهای بزرگ کارایی بیشتری دارد ولی بد نیست که با این روش هم آشنایی داشته باشید. اگر نام برند خود را دنبال نمی کنید، باید از سرویس Google Alert استفاده کنید تا ببینید که کاربران در چه زمانی در مورد شما صحبت می کنند. اگر مطلبی منتشر شد و کاربرانتان به شما لینکی را ارسال نکردند، باید با ارسال یک ایمیل، از آن ها بخواهید که یک لینک را هم به مطلب منتشر شده اضافه کنند. در به کار گیری این روش همچنین بد نیست که با ارائه لینکی از یک محتوای مرتبط در سایتتان در قالب یک دلیل خوب به کاربرانتان توضیح دهید که چرا باید به شما لینک بدهند و چگونه باید از شما نام ببرند.

  1. انجام تحقیقات جدید

اطلاعات جدید همیشه لینک جذب می کنند و اگر به درستی ارائه شوند، می توانند در یک مرحله لینک های زیادی را برای شما به ارمغان بیاورند. در این شیوه باید تحقیقاتی را انجام دهید و اطلاعاتی را ارائه کنید که موضوع جدید و جالبی را نشان می دهند و رسانه ها برای دریافت آن رقابت می کنند. تحقیقاتی که نشان می دهند رایانه های مک محبوب ترین نوع لپ تاپ ها هستند به اندازه تحقیقاتی که نشان می دهند لپ تاپ های کروم بوک میزان فروش لپ تاپ های مک را در طول 5 سال گذشته 50 درصد کاهش داده اند، جذاب نیستند.

نظرسنجی ها، روش خوبی برای جمع آوری اطلاعات از مصرف کنندگان هستند و شما را قادر می سازند تا به واسطه این اطلاعات، گرایش های جدیدی را ایجاد کنید. برای کسب نتایج خوب، باید سوالاتی موثر را طرح کنید تا به کمک این سوالات، به اطلاعاتی که برای نوشتن یک مطلب جالب نیاز دارید، برسید.

  1. ارائه شواهد

این روش ساده ولی کارآمد است. اگر از ابزار، نرم افزار و سرویس سایر افراد استفاده می کنید و از طرفداران این وسایل کمکی هستید، رضایت خود را نسبت به این ابزارها به ارائه کنندگان آن ها نشان دهید. مردم بازخوردهای مثبت را دوست دارند و اغلب از فرصت استفاده می کنند تا بازخوردهای مثبت دریافت کرده را در سایت خود ذکر کنند. اشاره کردن به این بازخوردها در یک سایت باعث جمع آوری لینک برای آن سایت می شود.

آموزش لینک سازی سئو,بازاریابی محتوا,پست مهمان معکوس

  1. ساخت لینک با استفاده از لینک های شکسته

ساخت بک لینک با استفاده از لینک های شکسته، یک فرآیند دشوار است و غالبا مردم از آن دور هستند. با این حال اگر که به درستی انجام شود، می تواند کارایی بالایی در جذب لینک داشته باشد.

  1. ساختن لینک با کمک تصاویر

مجموعه ای از عکس های خوب هم می تواند به طور خودکار برای سایت شما لینک جذب کند اگرچه که این روش گاهی مد نظر قرار نمی گیرد. تعداد افرادی که هم اکنون در صنعت محتوانویسی فعالیت دارند بسیار بیشتر از گذشته است و این افراد هم به طور مستمر در جستجوی تصاویر مناسب هستند تا آن ها را در مطالب خود بگذارند. اگر بتوانید عکسی را متفاوت از عکس های موجود ارائه کنید، نسبت به رقبایتان یک سر و گردن بالاتر خواهید بود.

نکته ای که در این زمینه باید مد نظر قرار گیرد این است که تصویر ارائه شده توسط شما باید پیداکردنی باشد و زمانی که کاربران به دنبال موضوعی با عبارت کلیدی مورد نظر شما هستند، پیدا شوند. ساختن لینک با کمک تصاویر مخصوصا در صنعت سفر و جهانگردی که صاحبان وب سایت ها و بلاگ ها به طور مداوم در جستجوی تصاویری از مقاصد سفر خود هستند، کارایی دارد زیرا این عکس ها در مطالب چنین سایت هایی قرار می گیرند و گرفتن آن ها نیز چندان ساده نیست مگر زمانی که شخص در مقصد مورد نظرش باشد.

  1. اشاره به افراد در محتوا

در این روش باید در مطالبتان به افراد مورد نظرتان هم اشاره کنید و به آن ها بگویید که در محتوایتان نامشان را ذکر کرده اید. شما در این راهکار می توانید به لیستی از مقالات ارائه شده توسط یک نفر در مورد موضوعی خاص در محتوای خود اشاره کنید یا نقل قولی را از او بگویید. برای استفاده موثر از این روش باید نام افرادی را در مطلب خود ذکر کنید که در وبسایتشان صفحه ای را مربوط به خود دارند و در آن به موضوعات مورد نظر شما اشاره کرده اند.

از قید کردن نام افرادی که شایستگی نام بردن را ندارند، بپرهیزید. اگر لیست بلندی از سایت ها را در اختیار دارید، می توانید آن سایت هایی را انتخاب کنید که مطلب یا کامنت های مورد نظر شما در آن ها منتشر شده است؛ بعد از این مرحله تنها باید یک مطلب بنویسید و کامنت ها یا نام های مورد نظرتان را در آن قید کنید.

  1. ساختن ابزار

ابزار سازی یک روش بسیار موثر است و به میزان کمی هم استفاده می شود. در صورت امکان ابزاری را شناسایی کنید که در صنعت کاریتان مفید است زیرا این ابزار می تواند لینک هایی را برای شما جذب کند. گاهی افراد به اشتباه فکر می کنند که باید ابزاری کاملا جدید را بسازند؛ شما تنها باید یک ایده جالب را در نظر بگیرید و سپس ویژگی های خاص مورد نظرتان را به آن اضافه کنید. این روش کارایی خوبی در جذب لینک برای شما دارد.

  1. پیدا کردن دوست

این روش هم می تواند نتایج بسیار خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد. افرادی را پیدا کنید که بتوانید با آن ها همکاری دو طرفه داشته باشید زیرا از این طریق هر دو طرف می توانند به ارتقاء و پیشرفت طرف مقابل کمک کنند. این امر می تواند علاوه بر لینک دادن به یکدیگر، به اشتراک گذاری محتوا و حتی مشتری یابی برای دو طرف را به دنبال داشته باشد. کلید موفقیت در به کار گیری این روش پیدا کردن افرادی است که با ارزش های شما هماهنگ باشند و بدون داشتن یک رویکرد رقابتی محصول شما را هم ارائه کنند. اگر مدت زمانی را برای استفاده و پیاده کردن این روش سرمایه گذاری کنید، می توانید در بلند مدت سودهای خوبی را دریافت کنید و علاوه بر این مکمل رشد و پیشرفت یکدیگر باشید.

حرف آخر

نیازی نیست که از بدو شروع همه این راهکارها را دنبال کنید؛ حتی اگر یکی یا دو مورد از این راهکارها را به درستی پیاده کنید، می توانید لینک های باکیفیت بسیار خوبی بسازید و کارایی کلی خود را افزایش دهید. برگ برنده شما در این است که بدانید کدام روش بیشترین کارایی را در صنعت کاری شما دارد و همچنین کدام روش با زمان، بودجه و منابع شما هماهنگ تر است. کسانی که زمان زیادی دارند، احتمالا از روش های رابطه سازی یا نوشتن مطلب به عنوان مهمان استفاده می کنند ولی افرادی که بودجه بیشتری دارند ممکن است که از روش های خریدن بلاگ های موجود، نوشتن مطالب بزرگ یا انجام تحقیقات وسیع استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود