ضروری

17 روش لینک سازی برای سایت – بخش اول

آموزش لینک سازی سئو,بازاریابی محتوا,پست مهمان معکوس حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 17 امتیاز : 4.9]

لینک سازی برای سایت یکی از موثرترین راهکارها برای افزایش کارایی سئو سایت شما هستند. تنها محدودیتی که لینک سازی برای سایت را کمی سخت می کند این است که کیفیت لینک هایی که هم اکنون می سازید باید بسیار بهتر از لینک های ساخته شده قبلی شما باشد تا از این طریق نتایج پایدارتری را در جستجو دریافت کنید و هر بار که آپدیت های الگوریتمی ارائه می شوند مجبور نباشید که دوباره تغییراتی پیچیده را در روند کار خود اعمال نمایید.

این ماهیت در دنیای سئو جنجال هایی را به پا کرده و باعث شده که بعضی از کارشناسان به این نتیجه برسند که لینک سازی برای سایت یک اقدام منسوخ است و ارزش دنبال کردن ندارد اگرچه که حقیقت چیز دیگری است؛ در واقع اگر به میزان کافی تلاش کنید و ابزارهای مناسبی را به کار بگیرید در پروسه لینک سازی نتایجی بهتر از آنچه را که انتظار دارید، دریافت می کنید.

در زندگی انجام بعضی از کارها سخت تر از انجام کارهای دیگر است با این حال نتایج به دست آمده از این کارهای سخت، لذت بیشتری در مقایسه با نتایج انجام کارهای ساده تر دارند زیرا افراد کمتری سعی می کنند که آنها را انجام دهند؛ لینک سازی هم یکی از همین کارهای سخت و پیچیده است. در این قسمت به ارائه 17 راهکار عالی برای لینک سازی پرداخته شده است؛ در صورتی که زمان و منابع مناسبی را در به کار گیری این روش های لینک بیلدینگ سرمایه گذاری کنید، می توانید نتایج بسیار خوبی را دریافت نمایید.

  1. انجام مصاحبه

من می دانم که به چه چیزی فکر میکنید! چه کسی میخواهد با من مصاحبه کند؟

خب، شما حتما شگفت زده خواهید شد.

مدت زیادی از مطرح شدن مقاله های مصاحبه ای می گذرد. از این رو قرار گرفتن در یک موقعیت خوب چندان ساده نیست با این حال تعداد پادکست مصاحبه هم روز به روز در حال افزایش است. توصیه می شود که پادکست های برتر را در اطرافتان جستجو کنید و بعد از پیدا کردن این کانال ها به آنها اطلاع دهید که یک مهمان خوبی هستید و می توانید مصاحبه های مختلفی را ارائه کنید.

پادکست ها اغلب دارای یک وب سایت اختصاصی هستند که اپیزودهای پادکست را در آنجا لیست می کنند. از این طریق به مطالب مرتبط و سایت های افراد مصاحبه شده لینک میدهند.

  1. نوشتن پست مهمان

این راهکار ابتدا مورد انتقاد قرار گرفت ولی اگر که به درستی انجام شود، می تواند به عنوان یک ابزار بسیار خوب در فرآیند لینک سازی در خدمت شما باشد. کلید طلایی برای استفاده از این روش پیدا کردن ناشرانی است که بهترین مطالب را در زمینه کاری شما منتشر می کنند و مخاطبان شما هم مطالب آن ها را می خوانند؛ بعد از پیدا کردن این ناشرها باید محتواهای بسیار خوبی را برای آن ها بنویسید.

نباید برای دریافت لینک در هر سایتی مطلب بنویسید. نوشتن پست مهمان زمانی خود را به عنوان یک ابزار کلیدی نشان می دهد که مطالب زیاد و مناسبی را برای ناشران خوب بنویسید؛ این کار نه تنها لینک های بسیار خوبی را در اختیار شما می گذارد بلکه شهرت برند و ترافیک جستجوی شما را نیز افزایش می دهد، در نتیجه مشتریان هدایت شونده و رونق کسب و کار بیشتری را شاهد خواهید بود.

  1. پست مهمان معکوس

این مسئله چطور است که به جای این که شما در سایت دیگران مطلب بنویسید، نویسندگان محتوای سایر سایت ها را جذب کنید تا در وب سایت شما مطلب بنویسند؟

این ایده کمی احمقانه بنظر می رسد اما این روش چگونه برای شما لینک ایجاد میکند؟

خب، شما متوجه خواهید شد که اکثر نویسندگان، به مقالات و سایت هایی که از آنها نام برده شده و مطرح شده اند لینک میدهند. بنابراین اگر سایت شما یکی از جاهایی است که آن نویسندگان در آنجا مطرح شده اند، شما در واقع بک لینک های خوبی دریافت خواهید کرد. این مطالب رایگان در سایت شما علاوه بر بک لینک های خوب، ترافیک بیشتری را برای شما به ارمغان می آورند.

آموزش لینک سازی سئو,بازاریابی محتوا,پست مهمان معکوس

  1. روابط عمومی سنتی

روابط عمومی (PR) تاثیر زیادی بر روی عملکرد سئو دارد و به واسطه ماهیت لینک سازی خود مزایای زیادی را ارائه می کند. لینک های موجود در نشریات برتر مانند روزنامه های ملی و نشریات صنعتی قدرت بسیار بالایی دارند و حتی تعداد کمی از آن ها می توانند رتبه شما را در جستجو به میزان زیادی افزایش دهند. از هر طریقی که به روابط عمومی سنتی متصل شوید، مزایای زیادی را از این منابع دریافت می کنید.

  1. منبع خبر بودن

اگر خبری را منتشر کنید که دنیا می خواهد آن را بشنود، به عنوان منبع منتشر کننده خبر لینک دریافت می کنید. طبیعتا نمی توانید به سادگی قبل از سایر رسانه ها خبرهای بسیار مهم را منتشر کنید با این حال حتی اگر مطلب بسیار کوچکی را در اختیار دارید و می توانید قبل از سایر رسانه ها آن را منتشر کنید، لینک های زیادی را از آن دریافت می کنید.

شاید بتوانید اطلاعاتی را نسبت به ملکی ارائه کنید که افراد مشهور مایل به دیدن آن هستند یا اطلاعاتی را نسبت به تغییرات جدیدی که در صنعت کاری شما اتفاق افتاده است، ارائه سازید. باید همیشه منتظر چنین فرصت هایی باشید؛ حتی اگر این فرصت ها کوچک باشند، مطمئن شوید که می توانید به عنوان یک منبع خبری ایفای نقش کنید. مطالب این چنینی را در وبلاگ خود منتشر کنید یا با خبرگزاری های برتر ارتباط پیدا کنید تا آنها بتوانند از شما به عنوان منبع نقل کننده یک خبر نام ببرند.

  1. ساخت دستیار لینک ساز 

هیچ روشی برای لینک سازی بهتر از راهکارهایی که بتوانند به طور خودکار ایفای نقش کنند، نیست. درست است، این تاکتیک رویایی است.

این تاکتیک در صورتی که به درستی انجام شود، می تواند به عنوان یک راهکار بسیار کارآمد ایفای نقش کند. در این روش باید در مورد مطالب مختلفی که برای کسب و کار شما لینک جذب می کنند جستجو کنید، سپس محتواهای پیدا شده را به روشی بهتر بنویسید و در نهایت سعی کنید به صفحه اول مطالبی که کاربران در جستجوی آنها هستند دسترسی پیدا کنید.

برای پیاده سازی این روش، باید صفحه اول گوگل را برای عبارت مدنظر خود بررسی کنید و ببینید که چه تعداد لینک به نتایج موجود داده شده است. اگر لینک های زیادی برای نتایج بی شماری در صفحه اول وجود داشت، احتمالا به یک linkable asset خوب دست یافته اید.

به عنوان مثال عبارت “بهترین وبلاگ های گردشگری” در صنعت سفر و جهانگردی که می تواند صفحاتی را با تعداد لینک های بی شمار ارائه کند.

روابط عمومی سنتی,روش های لینک بیلدینگ,لینک سازی برای سایت

هر بار که شخصی مطلبی را در مورد وبلاگ نویسان گردشگری می نویسد، می خواهد لیستی را به عنوان مرجع ارائه کند که شامل بهترین وبلاگ نویسان در زمینه مسافرت و گردشگری است و در نهایت پس از انجام جستجو به یکی از نتایج موجود در این زمینه لینک بدهد.

  1. بازاریابی محتوا

از بازاریابی محتوا به عنوان روشی برای دریافت لینک از ناشران برتر استفاده می شود؛ لینک هایی که دریافت کردن آن ها از کانال هایی بجز روابط عمومی سنتی، چندان ساده نیست. بازاریابی محتوا شبیه به روش استفاده از روابط عمومی است با این تفاوت که در این روش شما محتوایی را برای ارائه به یک ناشر می نویسید. این محتوا می تواند یک اینفوگرافیک، نقشه، عکس یا هر عنصر قابل ارائه از طریق یک مطلب باشد. بازاریابی محتوا توسط بسیاری از ناشران برتر، از روزنامه های معتبر قدیمی گرفته تا رسانه هایی تخصصی مانند Lonely Planet، مورد استفاده قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *