آموزش سئو با برقراری ارتباط در لینک سازی

آموزش سئو,ارسال پست مهمان,برقراری ارتباط در لینک سازی

نحوه بهبود برقراری ارتباط جهت ساخت بک لینک از مهم ترین بخش های آموزش سئو است. چرا که لینک سازی، یکی از مهم ترین فعالیت هایی است که در زمینه سئو وب سایت انجام می دهیم. اگر شما کار چند مشتری را با هم پیش می برید، احتمالا فعالیت های برقراری ارتباط جهت لینک سازی از این هم پیچیده تر می شود. وقتی که شما گرفتار چندین برنامه ساخت بک لینک هستید، به سختی می توانید تلاش های خودتان را به درستی متمرکز کنید و مشخص کنید که کدام روش ها می توانند بیشترین بازدهی را از نظر زمان و منابعی که صرف کرده اید، برای شما به ارمغان بیاورد.

سه سوال رایج وجود دارد که در هر مرحله از فعالیت های لینک سازی خودتان باید حتما آنها را درک کنید:

  • آیا شما نیاز به کاوش بیشتر برای لینک ها دارید؟
  • آیا شما باید نمونه های ایمیل خودتان را اصلاح کنید؟
  • آیا شما باید لینک های کاوش شده را پیگیری کنید؟

بدون این که بتوانید به درستی به این سوالات پاسخ دهید، قطعا تلاش های لینک سازی شما نمی تواند خیلی موثر و مفید باشد.

ما یک Google Sheets را گردآوری می کنیم تا با استفاده از آن، به شما کمک کنیم تا برنامه های لینک سازی خودتان را بهتر مدیریت کنید. زیبایی این نمونه، این است که می تواند شما را قادر سازد تا فعالیت های خودتان را به نحوی سفارشی سازی کنید که تناسب بهتری با جریان کار شما داشته باشد. قطعا شما باید یک کپی از این Google Sheets داشته باشید تا بتوانید نسخه خودتان را به دست بیاورید.

جریان کاری لینک سازی ما

ما توانسته ایم کارایی لینک سازی خودمان را از طریق این نمونه، با استفاده یک جریان کاری ساده به هدف ارسال پست مهمان در سایت های مرتبط با زمینه کاری خودمان بهبود دهیم. اولین گام در این روند، این است که یک جستجو انجام دهید تا بتوانید سایت هایی که احتمالا نسبت به پست های مهمان از طرف شما علاقه مند باشد را پیدا کنید. سپس ما این فرصت ها را در یک نمونه ثبت می کنیم تا بتوانیم تلاش های خودمان را پیگیری کنیم و هر حوزه ای که عملکرد خوبی در آن نداریم را شناسایی کنیم.

گام بعدی این است که اطمینان پیدا کنیم که وقتی هر چیزی در رابطه با سایت های شناسایی شده تغییر کرد حتما این موضوع را در نمونه خودمان به روز رسانی کنیم، مثلا اگر ما یک ایمیل برای شروع مذاکره با آنها ارسال می کنیم یا پاسخی را از طرف آن ها دریافت می کنیم، حتما باید این موضوع را ثبت کنیم. ما باید یک صفحه گسترده داشته باشیم تا بتوانیم تمام داده های موجود را به روز رسانی کنیم تا به این روش بتوانیم یک تصویر صحیح از عملکرد خودمان داشته باشیم.

زمانی که شما به اندازه کافی از این نمونه استفاده کردید و داده های کافی جمع کردید، شما می توانید پیش بینی کنید که برای به دست آوردن هر لینک بر اساس نرخ تبدیل و میزان پاسخ دهی سایت خودتان، چه مقدار لینک احتمالی را باید پیدا کنید. اگر شما برای به دست آوردن تعداد مشخصی از لینک ها در هر ماه یک هدف مشخص داشته باشید این روش می تواند کمک بسیار زیادی به شما بکند، زیرا با استفاده از این روش می توانید مشخص کنید برای رسیدن به تعداد لینک های هدف خودتان، باید چه مقدار کاوش برای یافتن لینک های احتمالی پیدا کنید.

استفاده از نمونه های برقراری ارتباط در لینک سازی

هدف اصلی این نمونه، این است که شما با استفاده از یک روش سیستمی، فرایند ارتباطات در لینک سازی خودتان را تحلیل کنید تا بتوانید بهترین فرصت های بهبود را شناسایی کنید. در این نمونه ویژگی های مختلفی وجود دارد که ما کار را با سربرگ لینک های احتمالی (Prospect) شروع می کنیم.

آموزش سئو,ارسال پست مهمان,برقراری ارتباط در لینک سازی

این سربرگ، تنها سربرگی است که شما باید به صورت دستی آن را ویرایش کنید و این سربرگ، شامل تمام لینک های احتمالی می باشد که در کاوش خودتان آن ها را شناسایی کرده اید. شما باید سلول های این سربرگ را با URL های وبسایت های احتمالی برای ایجاد لینک، پر  کنید؛ همچنین شما می توانید اعتبار دامنه هر کدام از این وبسایت ها را هم در این سلول ها وارد کنید تا به این روش، بتوانید بین سایت های موجود اولویت بندی کنید. برای URL های وبسایت ها، من معمولا یک نمونه از پست مهمان را وارد می کنم که پیش از این روی آن سایت قرار گرفته است و یا اگر نتوانم صفحه بهتری در آن سایت پیدا کنم، از صفحه اصلی آن سایت ها استفاده می کنم.

همچنین یک ستون وضعیت متناظر با هر کدام از سایت ها وجود دارد که با استفاده از پنج مرحله زیر شما می توانید مشخص کنید که در روند ارتباطات لینک ها برای هر کدام از سایت های احتمالی، شما در چه مرحله ای قرار دارید.

وضعیت 1 : تلاش برای توسعه و شناسایی سایت های احتمالی: در این حالت، شما نخست سایت های احتمالی خودتان را پیدا کرده اید اما هنوز هیچ کاری به منظور ایجاد ارتباط با آنها انجام نداده اید.

وضعیت 2 : ارسال ایمیل: به محض این که شما اولین ایمیل برقراری ارتباط خودتان را به سایت مورد نظر ارسال کنید، این وضعیت ایجاد می شود.

وضعیت 3 : دریافت پاسخ

وضعیت 4 : تایید موضوع: بعد از این که شما یک پاسخ دریافت کنید و موضوع پست مهمان شما تایید شود (این کار ممکن است نیازمند چندین ایمیل باشد) این حالت ایجاد می شود. هر وقتی که من این وضعیت را مشاهده میکنم، میدانم که باید به تیم محتوای خودم گزارش دهم تا آن ها نگارش محتوا را شروع کنند.

وضعیت شماره 5 : به دست آوردن لینک: وقتی که شما وبسایت خودتان را به قسمت گزارش لینک های به دست آمده اضافه کنید، به صورت خودکار این وضعیت برای سایت مربوطه در نظر گرفته می شود.

در نهایت شما باید تاریخ کسب لینک های خاص را ثبت کنید و URL ها را در قسمت لینک های به دست آمده قرار دهید. پر کردن این ستون ها به صورت خودکار باعث می شوند که گزارش “فرصت های محقق شده برای لینک ها” پر شوند تا شما بتوانید لینک هایی که در این مجموعه فعالیت ها به دست آورده اید را پیگیری کنید.

گزارش های پیشرفت لینک سازی

این نمونه به صورت خودکار دو گزارش ایجاد می کند که من به صورت ماهانه در اختیار مشتری های خودم قرار میدهم. این گزارش ها به ما کمک می کنند تا تلاش های خودمان را به مشتری ها نشان دهیم و عملکرد فعالیت های کلی لینک سازی خودمان را به بیشترین مقدار برسانیم.

گزارش مسیر توسعه لینک

گزارش مسیر توسعه لینک ها، تصویری از فعالیت های کلی ما برای توسعه لینک ها می باشد. این قسمت به ما نشان می دهد که چه مقدار از سایت های احتمالی را در این مسیر به دست آورده ایم و نرخ تبدیل یا پاسخ برای این درخواست ها در هر مرحله از فرایند توسعه لینک، به چه صورتی بوده است.

ساخت بک لینک,فعالیت های لینک سازی,لینک سازی

نحوه تحلیل گزارش های مسیر لینک سازی

این گزارش به ما این امکان را می دهد تا متوجه شویم با تمرکز بر روی چه قسمتی از فعالیت های خودمان، می توانیم عملکرد خودمان را به بیشترین مقدار برسانیم. در صورتی که در بالای قیف (قیف بازاریابی) لینک های احتمالی کافی وجود نداشته باشد، ما می دانیم که باید به دنبال فرصت های جدید برای ایجاد لینک باشیم. در صورتی که نرخ تماس در مقایسه با نرخ پاسخ ما پایین باشد، مشخص می شود که ما باید متن ایمیل و یا سوژه ایمیل های خودمان را اصلاح کنیم تا بتوانیم سایت ها را بهتر قانع کنیم.

فرصت های محقق شده برای لینک ها

گزارش های فرصت های محقق شده، تمام وب سایت هایی که از آن ها به صورت رسمی یک لینک به دست  آمده است را گزارش می کند. این روش، یک روش عالی برای پیگیری پیشرفت کلی در طول زمان و بررسی عملکرد نسبت به اهداف لینک سازی می باشد.

آموزش سئو,ارسال پست مهمان,برقراری ارتباط در لینک سازی

به دست آوردن بهترین نتیجه از فعالیت های لینک سازی

سازماندهی یکی از مهمترین موضوعاتی است که با استفاده از آن، می توانید نتایج لینک سازی و بازدهی فعالیت هایی که انجام داده اید را به بیشترین مقدار برسانید. اگر دقیقا بدانید که در فرایند لینک سازی در چه مرحله ای قرار دارید و در کدام حوزه ها کمترین عملکرد را داشته اید، به صورت محسوس می توانید کارایی کلی خودتان را افزایش دهید و حوزه هایی که در آن با مشکل روبرو هستید را بهبود دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود