ضروری

10 راهکار خلاقانه لینک سازی

آموزش لینک سازی,استراتژی بک لینک,استراتژی ساخت لینک

لینک سازی در سئو، یک فرآیند سخت محسوب می ‌شود و باید هم سخت باشد زیرا لینک خوب، لینکی است که به صورت طبیعی ساخته می شود. نه لینکی که هر کسی با پرداخت 5 دلار می تواند آن را بسازد. لینک طبیعی (ادیتوریال)، لینکی است که می توانید با داشتن سایتی با محتوا و تکنیک های بازاریابی خوب داشته باشید. برای ساخت لینک طبیعی نیاز به پرداخت هزینه یا درخواست ندارید. لینک های طبیعی بخشی از پروفایل قوی لینک هستند.

زمانی که برای سئو مشخص شد که لینک ها مهمترین فاکتور رتبه بندی گوگل هستند، این عناصر به کالاهایی گران بها تبدیل شدند. بد نیست به این نکته هم اشاره شود که برای بیشتر لینک سازان کمیت و تعداد از کیفیت اهمیت بیشتری دارد.

این امر حداقل تا زمانی که آپدیت پنگوئن ایفای نقش میکند، صادق است.

الگوریتم پنگوئن بسیاری از وب سایت ها را که بدون ارائه محتوای مناسب رتبه بالایی را در SERP ها با استفاده از هزاران لینک پاورقی بی کیفیت به دست آمده از وب سایت های روسی کسب کرده بودند، از بین برد.

آموزش لینک سازی 

شما کنترل بسیار کمی بر روی فرآیند لینک سازی دارید.

می توانید به صاحب یک سایت یا فردی رسانه ای ایمیل بزنید و بگویید که منبع بسیار خوبی را در اختیار دارید ولی چنین ایمیل هایی اغلب نتیجه ای ندارند و علاوه بر این سنجش میزان سودمندی آن ها هم چندان ساده نیست.

استراتژی لینک سازی در حقیقت محصول جانبی تولید یک محتوای خوب است؛ محتوایی که کاربران به خواندن آن علاقمند باشند، آن را می خوانند و به آن لینک می دهند.

البته محتوانویسی هم چندان ساده نیست؛ بد نیست بدانید که بیشتر محتواها هم کیفیت چندان خوبی ندارند.

سوال مهم این است که چگونه باید محتوایی را بنویسیم که به خود لینک جذب کند؟

در ادامه به شرح 10 راهکار خلاقانه برای لینک سازی با تکیه بر آمار و ارقام پرداخته ایم.

  1. نوشتن یک محتوای منحصر بفرد

شما می توانید محتوای خودتان یا محتوایی را که توسط سایر نویسندگان نوشته شده است، به یک محتوای جدید تبدیل کنید. چنین محتواهایی در قالب “بررسی های هفتگی”، “محبوب ترین مطالب”، “مطالب اصلی” و “بهترین مقالات سال” ارائه می شوند.

با اینکه محتواهای بازنویسی شده احتمالا هیچوقت نمی توانند تعداد زیادی لینک طبیعی به دست آورند، باز هم ارزشمند بوده و به دریافت لینک کمک می کنند. هر بار که یک لینک داخلی را به یکی از صفحات وب سایت خود ربط میدهید، کاربران تان به آن صفحه دسترسی پیدا می کنند.

وقتی به محتوای خود لینک میدهید، گوگل خواهد فهمید که این محتوا اهمیت بالایی داشته و صفحه معتبری است. این فرآیند نتایج جستجوی طبیعی را نیز افزایش می دهد. اگر به محتوای خود لینک ندهید، آن محتوا به عنوان یک مطلب مهم در نظر گرفته نمی شود و در رتبه بالایی قرار نمی گیرد.

شما همچنین می توانید مطالبی را که در سایت های دیگر نوشته شده اند تغییر دهید یا ترکیبی از مطلب خود و مطالب نوشته شده در سایر سایت ها را ارائه کنید.

این نوع محتوا، علاوه بر اینکه ارزش زیادی از لحاظ لینک دارد، می تواند باعث به وجود آمدن روابط جدید نیز بشود. همه افراد دوست دارند کارشان دیده شود. به خصوص اگر پستی که می گذارند در بخش “بهترین های سال” معرفی شود.

استفاده از مطالب شما در سایر شبکه ها همچنین باعث می شود که محتوای شما در این شبکه ها ارتقاء یابد و کاربران بیشتری مطلب و برند شما را کشف کنند. این امر امکان لینک دهی به مطالب شما را نیز فراهم می کند.

  1. ارائه ابزارهای مناسب

پیشنهاد ابزارهای رایگانی که دارید، می تواند علاوه بر تولید مشتری های هدایت شونده لینک های زیادی هم برایتان به همراه داشته باشد.

WordStream ابزارهای رایگان منحصر بفردی را ارائه می کند؛ ابزارهایی که از دید بازاریاب ها و سئو ارزشمند هستند. این کار باعث شده است که WordStream تعدادی لینک را برای خود جمع کند.

آموزش لینک سازی,استراتژی بک لینک,استراتژی ساخت لینک

Free Keyword Grouper یکی از این ابزارها است و به شما کمک می کند تا لیستی از عبارت های کلیدی را تهیه کنید و سپس لیست تدوین شده را به گروه های کوچکتر تشکیل شده از عبارت های کلیدی تبدیل نمایید. Free Keyword Grouper یک ابزار کارآمد برای بازاریاب های PPC محسوب می شود.

Facebook Advertising Opportunity Calculator یکی دیگر از این ابزارها است. این اپلیکیشن به شما می گوید که آیا تبلیغات فیس بوک ارزش پول و زمان شما را دارند یا خیر.

اگر ابزاری را ارائه کنید که از دید کاربران سودمند باشد، آن ابزار توسط این کاربران به سایر افراد هم معرفی می شود و در نتیجه شما لینک دریافت می کنید.

  1. به اشتراک گذاری ایده های معتبر

به اشتراک گذاری ایده ها و نظرهای مفید هم می تواند برای شما لینک جمع کند؛ حتی زمانی که در حال نوشتن مطلبی هستید که نسبت به آن تنفر دارید.

برای مثال پست “7 چیزی که من از آنها در تبلیغات لینکدین متنفر هستم” توانست نگرانی هایی بجا را در مورد وضعیت تبلیغات خودگردان در شبکه های اجتماعی تجاری مطرح و لینک های زیادی را دریافت کند.

پست “مهم ترین معیار CRO چیست؟ (نکته: نرخ تبدیل نیست)” یکی دیگر از مقالاتی بود که لینک های زیادی را دریافت کرد. این مقاله با ارائه استدلالی دانش پذیرفته شده توسط عموم را در رابطه با موضوعاتی مانند “مکان دکمه و رنگ آن در ایجاد تفاوت” به چالش کشید.

اگر می خواهید چنین مطالبی را منتشر کنید، آن ها را با استدلال، اطلاعات یا شواهد مختلف (نظیر آمارها، نقل قول ها و پتنت ها) پشتیبانی نمایید.

بحث برانگیز بودن خوب است ولی یک مطلب باید بحث برانگیزی کمی داشته باشد. هرگز این عامل را به گونه ای ناعادلانه یا با تنفر در مطالب خود منعکس نکنید زیرا نتایج منفی آن، شما یا برندتان را تحت تاثیر قرار می دهد. شما می توانید بدون استفاده از حملات منفی تبلیغاتی نقطه نظر خود را بیان کنید و دیدگاهی انتقادی داشته باشید.

  1. انتشار تحقیقات و اطلاعات جدید و مبتکرانه

بازاریاب ها عاشق اطلاعات هستند و WordStream برای آزمایش و پشتیبانی از تئوری ها با شاهد و مدرک معروف است. بنابراین عجیب نیست که داده ها و مطالعات اوریجینال و منحصر به فرد آن توانسته است طی سالهای گذشته صدها لینک برای آن به همراه داشته باشد.

استراتژی لینک بیلدینگ,استراتژی لینک سازی,راهکارهای لینک سازی

تحقیقات و اطلاعات جدید طبیعتا لینک جذب می کنند. هر بار که فردی در مورد موضوع تحقیق شما مطلبی را می نویسد، به مطلب شما هم ارجاع می دهد؛ البته به شرطی که اطلاعات و تحقیق شما درست و معتبر باشد و نتایج معتبری را هم ارائه کند.

  1. ارتقاء دانش مخاطبان

مطالب آموزشی همیشه محبوبیت بالایی داشته اند. مردم همیشه به دنبال ارتقاء دانش و پیش بردن دامنه کاری خود و فهمیدن مطالب جدید هستند.

شما با ارائه منابع آموزشی به خود، برند و کارتان اعتبار می دهید؛ کاربران هم به اشتراک گذاری و لینک دهی به منابع مفید علاقمند هستند.

محتویات آموزشی گاهی با ساختارهای زیر نوشته می شوند:

  • بهترین روش ها برای …
  • نحوه انجام …
  • ایده های مرتبط با …
  • استراتژی های مربوط به …
  • رهنمودهایی برای …

هر ساختاری را که برای نوشتن مطلب تان انتخاب می کنید، هدف نوشتن شما باید، ارائه مطالب مفید و حل کردن مشکلات مخاطبان تان باشد. کاربران از این تلاش شما قدردانی می کنند و با لینک دادن مطالب شما قدردانی خود را نشان می دهند.

  1. آمار تالیفی

همه افراد به ارائه آمار و ارقام برای مطرح کردن دیدگاه خود علاقمند هستند.

انجام این کار زمانی منطقی است که آمار تالیفی مرتبط را در مورد موضوعی در مطلب خود ارائه کنید. این کار باعث می شود که یک کاربر حتی در صورتی که شما منبع اصلی منتشر کننده آمار نباشید، مطلب تان را به عنوان منبع معرفی کند.

آمارها در سایت های مختلف منتشر می شوند. جمع آوری آن ها در یک منبع معتبر یک راهکار بسیار ساده برای به دست آوردن تعداد زیادی لینک است.

  1. ارائه پاسخ های خوب به سوالات متعارف

کاربران هر روز به دنبال پاسخ انواع مختلفی از سوالات هستند. شما می توانید منبعی باشید که همه این جواب ها را در اختیار مخاطب مورد نظرتان می گذارید.

لینک سازی در سئو

پاسخگویی به سوالات راهکار بسیار مناسبی برای بدست آوردن featured snippet است.

الیزا گابرت از WordStream پستی را در مورد بعضی از پرطرفدارترین عبارت های کلیدی سوالی که توانایی جذب ترافیک و لینک زیادی دارند، نوشته است. این عبارت های کلیدی موارد زیر را شامل می شوند:

  • بنچمارک و یا معیار مناسب کدام است (مثلا، نرخ تبدیل خوب چه نرخ تبدیلی است؟)
  • چطور می توانیم X را پیدا کنیم (مثلا چطور باید توییت های قدیمی را پیدا کنیم؟)
  • هزینه X چقدر است (مثلا تبلیغات Adwords چقدر است؟)

سعی کنید بفهمید که در حوزه کسب و کار خود می توانید به چه سوال های متعارفی پاسخ های معتبر بدهید، سپس بهترین جواب ها را برای این سوالات ارائه کنید؛ این فرآیند برای شما لینک فراهم می کند.

  1. ساخت اینفوگرافیک های اصل (اورجینال) و کاربردی

بسیار خب، بیایید واضح صحبت کنیم. اینفوگرافیک های قدیمی ارزش چندانی ندارند. اینفوگرافیکی که زشت است و به خوبی طراحی نشده است، ارزش لینک سازی صفر دارد. شما باید اینفوگرافیک های اورجینال بسازید. چیزی که به خوبی طراحی شده و برای مخاطب هدف شما کاربردی یا کمک کننده باشد.

اینفوگرافیک ها یک جور فشرده ساز زمان هستند و شما به یک طراح نیاز دارید تا آنها را عالی طراحی کند. وقتی اینفوگرافیک ها به خوبی طراحی شوند، ارزشمند خواهند بود. اطمینان حاصل کنید ایده کاملا عالی دارید و هیچوقت خود را به کم راضی نمی کنید.

  1. عملکرد سریع در مورد موضوعات و خبرهای داغ

تقریبا در هر حوزه تخصصی، همیشه یک چیز جالب یا جدید برای صحبت وجود دارد. این مسئله به خصوص برای بازاریابی صدق می کند.

برای مثال رویداد Google Summit 2016 مطالب زیادی را با خود به همراه داشت. گوگل در این رویداد از چند تغییر برجسته یاد کرد و این تغییرات در نهایت در قالب مطلبی با عنوان “5 تغییر جدید برای Adwords: هرآنچه که شما باید بدانید” منتشر شدند. این مطلب در سال 2016 پنجمین محتوایی بود که بیشترین میزان لینک دهی را داشت.

WordStream حتی بعد از اتمام رویداد گوگل هم همه زوایای آن را پوشش داد و مطالبی را در قالب چند فرمت تبلیغاتی جدید و بررسی دقیق رابط کاربری جدید AdWords منتشر کرد. یکی از این پست ها با عنوان “گوگل تبلیغات متنی را گسترش داد: 10 چیزی که شما باید بدانید” منتشر و به دومین مطلب با بالاترین میزان لینک دهی تبدیل شد.

عاملی که باعث موفقیت WordStream در لینک سازی شده عملکرد سریع این منبع است.

بعد از این رویداد، بازاریاب ها در مورد تغییرات بزرگ مطرح شده در این رویداد صحبت می کردند و سوالات زیادی داشتند. WordStream در این رابطه اطلاعات و راهنمایی های مهمی را ارائه کرد و به یک منبع معتبر در این زمینه تبدیل شد.

  1. ساختن برند شخصی

شما بهترین دارایی لینک سازی خودتان هستید یا حداقل می توانید باشید.

سوالی که مطرح می شود این است که چگونه می توانید به طور همزمان از خودتان برای ساختن لینک و رشد پدیداری شرکت تان استفاده کنید.

باید حرفه ای شوید و برندتان را بسازید.

در حوزه شغلی خود به یک قدرت برتر، اینفلوئنسر یا رهبر فکری تبدیل شوید. با این کار می توانید فرصت های بی شماری برای لینک سازی برای خود به وجود آورید.

مثلا زمانی که به یک رهبر صنعتی شناخته شده تبدیل شدید، برای صحبت کردن به مصاحبه ها، کنفرانس ها، وبینارها و پادکست ها دعوت می شوید.

هر بار که چنین دعوتنامه هایی را دریافت کنید، شرکتی که در آن کار میکنید به شما تشویقی می دهد. آنها خود به خود به وبسایت شما لینک خواهند داد. در صورتی هم که خودشان این کار را نکنند، کافی است از آنها درخواست کنید.

ساختن یک برند شخصی ساده نیست و یک شبه رخ نمی دهد ولی در صورتی که چند سال سخت تلاش کنید مزایای بلند مدتی را برای شما به ارمغان می آورد.

تکامل لینک سازی

راهکار های لینک سازی فوق برای WordStream سودمند بودند؛ بعضی از این فرمت های محتوایی می توانند برای شما هم سودمند باشند در هر صورت، باز هم باید شرایط خود را تحلیل کنید. هر سایت و حوزه تخصصی منحصر به فرد است.

از یک ابزار مانند Buzzsumo یا ابزارهای مشابه استفاده کنید تا ببینید که کدام نوع از مطالبتان بیشترین لینک ها را در طول سال گذشته برای شما به ارمغان آورده اند. وقت و منابع خود را صرف نوشتن چنین مطالبی کنید.

عکس

دیوانگی همیشه یک تعریف دارد ولی نتایج آن متفاوت است. به همین ترتیب باید از نوشتن مطالبی که لینکی برای شما دریافت نمی کنند یا هیچ گونه گیرایی یا ترافیکی ندارند، فاصله بگیرید.

با اینکه لینک سازی آپولو هوا کردن نیست (کار خیلی سخت و نشدنی نیست)، اما انجام صحیح آن مشکل است. بگذارید اطلاعات تان شما را به سمت موفقیت های بزرگ در این زمینه هدایت کند.

2 نظر در مورد مقاله “ 10 راهکار خلاقانه لینک سازی ” ثبت شده است
  1. رضا

    سلام . خسته نباشید .
    اگر من تو سایتم یک فروم با bbpress ایجاد کنم و به نوعی به مسائل و سوالات کوتاه کاربران در حوزه کارم بپردازم ، میتونه در روند سئو داخلی مثبت باشه ؟ یا تاثیری نداره ؟


    • محمد نصیری

      درود بر شما
      قطعا تاثیرگذار هست اما فروم ها باید استراتژی مشخصی داشته باشند شما می توانید پاسخ به سوالات را در قالب نظر و یا پرسش و پاسخ در انتهای هر مطلب داشته باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود