لینک سازی با تولید محتوای باکیفیت – قسمت اول

آموزش سئو,تولید محتوای با کیفیت,ساخت بک لینک حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 12 امتیاز : 5]

آموزش سئو با لینک سازی از طریق تولید محتوای باکیفیت و عالی موجب افزایش رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل می شود. در این مقاله نیوسئو قصد داریم شما را با شبکه های هم نشری طبیعی آشنا کرده تا بتوانید با تولید محتوای با کیفیت، برای خود شبکه هم نشری ایجاد کرده و بک لینک های مرتبط و با کیفیت برای سایت خود بسازید.

همه ما می دانیم که بهترین روش برای افزایش اعتبار دامنه، ایجاد کردن تعداد زیادی بک لینک در سایت های معتبر می باشد.

با استفاده از روش های زیر نمی توان این لینک ها را به دست آورد:

  • تبادل لینک
  • خرید لینک ها
  • شبکه های وبلاگ خصوصی یا PBN ها
  • لینک در نظرات
  • محتوای همسان پولی و یا پست های اسپانسری
  • هر روش دیگری که ممکن است با آن روبرو شده باشید

هیچ میانبری در این مسیر وجود ندارد! تنها روشی که با استفاده از آن می توانید این لینک ها را به دست بیاورید، ایجاد کردن محتوایی است که آنقدر جذاب، مرتبط و ارزشمند باشد که یک سایت دیگر از آن محتوا برای مخاطبین خودش استفاده کند.

برای این که در این روند موفق شوید، شما باید سه کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید:

  1. توسعه محتوای ارزشمند (معمولا محتوایی که بر اساس داده های معتبر به دست آمده است)
  2. شناسایی کسانی که بهترین فرصت موفقیت برای نشر مجدد محتوای شما و بک لینک طبیعی را فراهم می کنند. به این معنا که بدون نیاز به درخواست یا مداخله شما، محتوای شما را در سایت خودشان نشر دهند.
  3. نوشتن و ارسال درخواست نشر مجدد محتوا به صورت موثر

ما گام اول و گام سوم را در دیگر پست های Moz بررسی کردیم. امروز، می خواهیم گام دوم را به صورت دقیق بررسی کنیم و روش های مورد نیاز برای درک و انتخاب بهترین مکان ها برای نشر مجدد محتوای شما را شناسایی کنیم. به صورت خاص، ما در این بخش شبکه های هم نشری خبری پنهان را به شما نشان می دهیم که می توانند نشان دهند که چه تفاوتی بین ایجاد تعداد کمی لینک، یا هزاران لینک از محتوای داده محور شما وجود دارد.

مفهوم شبکه های هم نشری خبری (News Syndication Networks)

همه سایت های منتشر کننده خبر مثل هم نیستند. بعضی از ناشران مثل شبکه های اجتماعی یا افراد تاثیرگذار (اینفلوئنسرها) رفتار می کنند و داستان ها و محتوایی را ایجاد می کنند که سپس دیگر ناشر ها، این محتوا را انتخاب کرده و در رابطه با همان موضوعات، مطلب می نویسند. 

بعضی از بزرگترین شبکه های خبری که هر کسی آن ها را می شناسد شامل این موارد می باشد: CNN ،The New York Times و BBC و یا Reuters. سایز این شبکه ها، اعتبار برند آن ها و توانایی ارائه جدیدترین اخبار باعث شده است که این شبکه ها برای اصالت اخبار به عنوان یک مرجع در نظر گرفته شوند و بسیاری از روزنامه نویسان از دیگر نشریات، از این منابع خبری استفاده می کنند تا ایده ای برای تولید محتوا به دست بیاورند. در صورتی که محتوای شما توسط هر کدام از این سایت ها انتخاب شود، قطعا هر جا و یا هر کسی که نسبت به موضوع مد نظر شما علاقه مند باشد، از این محتوا استفاده میکند و در نتیجه شما قطعا به یک هم نشری بسیار گسترده دست پیدا میکنید بدون این که نیازی به مداخله در این روند داشته باشید. به محتوایی که در سایت های مختلف توزیع شده و یا به اشتراک گذاشته شده اند، هم نشری یا سندیکا گفته می شود.

متاسفانه، به غیر از این شبکه های بسیار معروف و بزرگ، معمولا به صورت شفاف مشخص نیست که کدام سایت های دیگر هم، این “وضعیت شبکه ای” گسترده و موثر را دارند و به عنوان منابع نگارش خبری در رابطه با موضوعات خاص فعالیت می کنند.

در Fractl، ما با شناسایی ناشران اصلی توانسته ایم تا حدودی بهترین سایت ها و فرصت ها را برای رسیدن به هم نشری یا سندیکا برای محتوایی که از طرف مشتری هایمان ایجاد میکنیم شناسایی کنیم اما ما می خواستیم که یک گام فراتر برویم و داده های خودمان را بیشتر بررسی کنیم. کدام ناشران واقعا بهترین و بزرگترین شبکه ها برای توزیع محتوا هستند؟

برای این که بتوانیم این سوال را بهتر بررسی کنیم، ما نگاهی به ارتباطات شبکه ای بین 400 ناشر برتر آمریکا از نظر ترافیک دریافتی انداختیم. سپس ما از Gephi، یک ابزار تصویر سازی قوی از شبکه، استفاده کردیم تا بتوانیم روابط گسترده بین این وبسایت ها را درک کنیم. در قسمت زیر، می توانید تصویر این شبکه را مشاهده کنید.

آموزش سئو,تولید محتوای با کیفیت,ساخت بک لینک

در شبکه سندیکای خبری Fractl، می توانید نسخه اصلی این تصویر را با جزئیات کامل مشاهده کنید.

قبل از این که این موضوع را بیشتر توضیح دهیم، می خواهیم ببینیم که این تصویر سازی به صورت دقیق، چگونه کار می کند:

  • هر دایره رنگی به عنوان یک گره در نظر گرفته می شود. یک گره نشان دهنده یک ناشر یا وب سایت می باشد.
  • سایز هر کدام از این گره ها مرتبط با اعتبار دامنه می باشد. هر چه گره بزرگتر باشد، یعنی اعتبار آن دامنه بیشتر می باشد.
  • خط های بین گره ها با نام یال معرفی می شوند و نشان دهنده ارتباط بین هر کدام از ناشران یا وبسایت ها می باشد.
  • قدرت یال ها یا لینک ها متناظر با تعداد کلی لینک هایی است که از یک ناشر به ناشر دیگر، ایجاد شده است. هر چه تعداد لینک های موجود از طرف یک ناشر به ناشر دیگر بیشتر باشد، این یال، قوی تر می باشد و کشش بیشتری بین این دو گره به سمت یکدیگر وجود دارد.
  • شما می توانید این تصویر سازی را بیشتر به عنوان یک بازی طناب کشی در نظر بگیرید، که در آن، گره هایی که شبکه لینک های آن ها مشابه است نزدیک به یکدیگر قرار می گیرند.
  • رنگ های گره ها بر اساس الگوریتم های “پیمانه ای” مشخص می شوند که بر اساس شباهت کلی شبکه لینک ها ایجاد می شود و تمام گره ها را با یکدیگر مقایسه می کند. گره هایی که رنگ مشابهی دارند، بیشترین شباهت را با یکدیگر دارند. الگوریتم پیمانه ای اجرا شده در Gephi، به دنبال گره هایی می گردد که در مقایسه با بقیه شبکه، ارتباط متراکم تری با یکدیگر دارند.

بعد از تصویر سازی از این شبکه  ها، می توان نتایج بسیار مفیدی را از آن ها به دست آورد که شامل موارد زیر می باشد:

  1. می توان “مرکزی ترین” گره ها و یا گره هایی که نزدیک به مرکز گراف قرار دارند را شناسایی کرد. در واقع این گره ها، گره هایی هستند که از انواع مختلف سایت ها لینک دریافت می کنند. به صورت طبیعی، شبکه های مهمی مانند Reuters ،CNN و NYTimes در مرکز این گره قرار دارند و حجم بسیار زیادی از لینک های مختلف از تمام سایت ها، وارد این سایت های مرکزی می شوند.
  2. دسته های متراکم، ناشرانی هستند که به صورت مکرر به یکدیگر لینک می دهند و همین موضوع باعث می شود که یک نیروی جاذبه قوی بین این سایت ها وجود داشته باشد و ارتباط نزدیکی با یکدیگر داشته باشند. ناشرانی مانند این موارد معمولا تحت نظارت یک شرکت اصلی مشترک هستند و یا این که لینک خودکار روند های ایجاد هم نشری یا سندیکا در آنها وجود دارد. یکی از نمونه های خوب از این نظر، Gawker Network می باشد (که در تصویر در جایگاه 10PM قرار دارد). نزدیک بودن گره ها در این شبکه، نتیجه لینک سازی های بینابینی قوی و هم نشری یا سندیکای محتوا همراه با تاثیر لینک های مشترک بین این سایت ها می باشد. یک دسته مشابه هم در جایگاه 7PM در تصویر دیده می شود که بیشتر ناشران در این دسته، تحت سرپرستی NBC قرار دارند (NBC.com ،MSNBC.com ،Today.com و غیره). اطراف همین شبکه ها، ما ناشران منطقه ای بزرگ تحت سرپرستی NBC را مشاهده می کنیم که می توان یک هم نشری گسترده بین این ناشران منطقه ای مشاهده کرد.
  3. همچنین ممکن است شباهت هایی را بین ناشران شناسایی کرد که شاید خیلی مشهود نباشند. به عنوان مثال ، مشاهده کنید که FoxNews.com و TMZ.com چقدر نزدیک به هم گروه بندی شده اند و مجموعه لینک های آن ها چقدر با هم مشابه است و به صورت گسترده به یکدیگر لینک شده اند. یکی دیگر از دسته های جالبی که باید به آنها توجه کنیم، دسته بندی Buzzfeed/Vice می باشد. می توانید مشاهده کنید که مرکزیت این دسته ها جایی بین خبر های جدی و خبر های مرتبط با سبک زندگی قرار دارد و لینک های زیادی بین آن ها دیده می شود.
  4. سایت هایی که طرح ها و موضوعات مشابه را پوشش می دهند معمولا در این تصویر سازی از شبکه، نزدیک به یکدیگر قرار دارند. می توانید در این تصویر مشاهده کنید که ناشرانی که در زمینه سبک زندگی، محتوا ارائه می کنند، همه در نزدیک جایگاه 1PM قرار دارند. ناشران خبری که گرایش های سیاسی مشابه با یکدیگر دارند هم نزدیک به یکدیگر قرار می گیرند. مثلا می توانید نزدیکی Politico ،Salon ،The Atlantic و The Washington Post را مشاهده کنید. به صورت مشابه با همین شبکه ها، می بینید که Breitbart ،The Daily Caller و BizPacReview هم در نزدیک یکدیگر قرار گرفته اند. این روابط، گرایش ها و روابط پنهان بین این ناشران و این که چگونه این ناشران از محتوای یکدیگر استفاده می کنند را نشان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *