کلمات کلیدی LSI و نکات شگفت انگیز آن

lsi مخفف چیست,عبارات کلیدی lsi,عبارت های کلیدی lsi

کلمات کلیدی LSI یکی از مباحث اصلی گوگل بوده است و این موتور جستجو بیان کرده که اهمیت عبارات کلیدی LSI از سال 2015 به شدت افزایش یافته است. با این حال، گوگل تا کنون به طور دقیق به وبمسترها اعلام نکرده است که کلمات کلیدی LSI دقیقا به چیزی اطلاق می شود.

LSI مخفف عبارت انگلیسی latent semantic indexing می باشد؛ به معنای سیستم ایندکس معنایی نهفته. به طور خلاصه، یک برنامه کامپیوتری است که برای این هدف طراحی شده است که شما بتوانید مترادف های یک متن را به خوبی درک کنید. البته شاید قبلا شنیده باشید که گوگل خبرهایی در مورد هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی اعلام کرده بود.

ممکن است این مسئله هنوز هم برای برخی از شما کمی پیچیده باشد؛ جای هیچ نگرانی نیست. کلمات کلیدی LSI اکنون یک بخش اصلی از الگوریتم رتبه بندی موتور جستجوگر گوگل هستند. در نتیجه، اینکه مقدای از زمان خود را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مفهوم بگذارید، خالی از لطف نخواهد بود و طبیعی است که می توانید با استفاده از این اطلاعات، استراتژی های بهینه سازی وب سایت خود را به بهترین شکل ممکن، ارتقا دهید.

در صورت بی توجهی به این دسته از عبارت های کلیدی، دو مشکل اساسی برای وب سایت و کسب و کار اینترنتی شما ممکن است به وجود بیاید:

  • از دست دادن مقدار زیادی از مخاطبین
  • عقب افتادن از رقبا
  • رنک نگرفتن برای تعداد زیادی از عبارت های کلیدی
  • از دست دادن ترافیک طبیعی گوگل

در این مقاله ما پروسه LSI را به طور کامل مورد بررسی قرار می دهیم؛

  • اینکه کلمات کلیدی LSI چیست
  • چطور می توانید آن ها را پیدا کنید
  • و چگونه می توانید از آن ها برای بهبود عملکرد وب سایت خود استفاده کنید

در نتیجه، پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این مقاله، با ما همراه باشید و با دقت هر چه تمام، مطالب این مقاله آموزشی از نیوسئو را مورد مطالعه قرار دهید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: 9 ابزار تحقیق کلمات کلیدی رایگانپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

lsi مخفف چیست,عبارات کلیدی lsi,عبارت های کلیدی lsi

LSI چیست؟

پروسه LSI با الگوریتم رتبه بندی گوگل شروع می شود. LSI در سال 2004 در الگوریتم رتبه بندی گوگل پیاده سازی شد تا به این موتور جستجوگر کمک کند تا بتواند نتایج مرتبط را نیز برای کاربران خود به نمایش در بیاورد.

البته دقت داشته باشید که پیاده سازی LSI تنها مختص عبارت های کلیدی نبود؛ LSI در واقع یک در را بر روی گوگل باز کرد تا بتواند انکر تکست های لینک های مختلف را نیز درک کند یا اینکه متوجه شود یک دسته از وب سایت ها که به هم لینک داده اند، در واقع به چه صورتی با یکدیگر مرتبط می شوند.

علاوه بر تمامی این موارد، گوگل با یک بروز رسانی الگوریتم رتبه بندی خود، تغییر بسیاری بزرگی را در این زمینه به وجود آورد. الگوریتم گوگل بعد از آن بروزرسانی، به طور کلی تغییر پیدا کرد؛ گوگل دیگر به دنبال این نبود که عبارت های کلیدی مختلف را دقیقا با یکدیگر تطبیق دهد و برای در نهایت تصمیم بگیرد که آن ها را برای کاربران در صفحات نتایج جستجوی خود به نمایش بگذارد؛ در واقع موتور جستجو توانست نتایجی را که با یکدیگر ارتباط معنایی دارند را نیز برای کاربران نشان دهد.

به طور کلی این یعنی که موتور جستجوی گوگل تنها به عبارت کلیدی مورد استفاده شما در محتواهایتان بسنده نمی کند و اینکه شما چه تعداد آن را در محتوایتان استفاده کرده باشید. به جای آن، گوگل به موضوعی که شما قصد ارائه آن به مخاطب را دارید، توجه می کند.

حال بهتر است بررسی کنیم که این پروسه به چه صورتی انجام می شود؛ شروع کار، با خزنده های موتور جستجوی گوگل می باشد. هنگامی که گوگل صفحه شما را کراول می کند، از عبارات کلیدی استفاده می کند تا متوجه شود که موضوع کلی صفحه، در مورد چه مسئله ای است که شما قصد دارید به چه چیزی بپردازید. اما بعد از بروز رسانی LSI، خزنده های گوگل سعی خود را بر این می گذارند که به دیگر عبارت های کلیدی مورد استفاده شما در متن محتوا نیز توجه داشته باشند. الگوریتم گوگل بر این پایه استوار است که به خزنده ها را وادار کند تا در مورد عنوان کسب و کار شما، نوع فعالیت هایتان و کلیت صفحات سایت شما، درک مناسبی به دست بیاورد.

در حقیقت، الگوریت گوگل می تواند یک صفحه را مورد مطالعه قرار دهد تا متوجه شود که موضوع و زمینه آن در مورد چه چیزی است؛ حال این یعنی چه؟

گوگل می تواند تک به تک کلمات موجود در یک صفحه سایت را مورد بررسی قرار دهد؛ به صورت جداگانه. به عنوان مثال این موتور جستجو می تواند تمایز بین مفهوم اصلی یک کلمه و آرایه ادبی آن را متوجه شود؛ مثل اینکه شما مجازا از یک عبارت استفاده کنید اما منظور دیگری در ذهن داشته باشید.

بنابراین، گوگل با استفاده از عبارت های کلیدی، متوجه موضوع یک متن می شود؛ دقیقا به همان صورتی که یک انسان همان متن را مطالعه می کند. در اینجا است که مفهوم LSI جایگاه بسیار والایی در الگوریتم رتبه بندی گوگل پیدا می کند.

جدا از هر سخنی، هدف اصلی گوگل این است که بهترین نتایج را برای کاربرانش به نمایش بگذارد. حتی آن بخش هایی که کسی در مورد آن ها جستجویی انجام نداده باشد. این مسئله یک دست آورد بسیار ارزشمند است که گوگل بدون مفهوم LSI نمی توانست به آن برسد.

حال ممکن است که یک مسئله ذهن برخی از شما را درگیر کرده باشد؛ به عنوان مثال در همین وب سایت نیوسئو که به چندین مقوله پرداخته شده است، مثل سئو سایت، طراحی سایت، ایمیل مارکتینگ، کسب و کار آنلاین و …، گوگل چگونه مفهوم LSI را در مورد وب سایت ما پیاده سازی می کند؟

باید بگوییم که روشی که یک وب سایت از مفاهیم مختلف استفاده می کند، باید به گونه ای باشد که گوگل متوجه ارتباط آن مفاهیم بشود؛ ما در نیوسئو تمامی این مسائل را با یکدیگر در هم آمیخته ایم و گوگل این قضیه را متوجه می شود که ما در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت داریم.

اگر شما یک صفحه در وب سایت خود داشته باشید که عبارت کفش ورزشی را هدف قرار داده باشد و شما همچنین در صفحه خود ار عبارت کفش کوهنوردی نیز استفاده کنید، گوگل متوجه تعامل این دو عبارت می شود و جفت آن ها را در نتایج خود جستجوهای کاربران نشان می دهد.

کلمات کلیدی lsi,کلمات کلیدی lsi چیست,کلمه کلیدی lsi

در این حالت، اگر فردی عبارت کفش کوهنوردی را جستجو کند، گوگل محتوای شما که عبارت کفش ورزشی را هدف اصلی خود قرار داده است را نیز برای آن فرد، نشان می دهد.

نکته بسیار مهم که برخی از افراد در مورد آن اشتباه می کنند؛

در مثال بالا، گوگل برای هر دو عبارت، رنک بالایی در نظر نمی گیرد و اولویت را به عبارت اصلی برای کسب رنک های برتر می دهد.

خب، تا الان باید به درک جامع و صحیحی از کلمات کلیدی LSI رسیده باشید و می دانید که حتما باید از عبارات کلیدی LSI در متن محتوای خود استفاده کنید. اما سوال اساسی این است که؛

چه عباراتی برای استفاده به عنوان کلمات کلیدی LSI در متن محتوای سایت شما، مناسب هستند؟

در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

چگونه بهترین کلمات کلیدی LSI را پیدا کنیم؟

تکنیک ها و ترفندهای بی شماری برای پیدا کردن بهترین عبارت های کلیدی LSI وجود دارند که ما دو مورد از مهم ترین آن ها را بیان می کنیم:

نکته اول: کسب و کار خود را بشناسید

اولین قدمی که باید بردارید، ماهیتی تحقیقی دارد. شما باید در مورد کسب و کار خود تا جایی که می توانید اطلاعات به دست بیاورید. وقتی که شما به بهترین شکل ممکن، کسب و کار و صنعت خود را بشناسید، به طور طبیعی می دانید که بهترین کلمات کلیدی LSI چیست و استفاده از چه عبارت هایی می تواند به بهبود کسب و کار شما کمک زیادی بکند.

به عنوان مثال فرض کنید که شما یک کسب و کار اینترنتی دارید و قصد فروش یک محصول خاص را دارید؛ شما همچنین می دانید که مخاطبین شما، از عنوان اصلی محصول برای خرید آن در گوگل، استفاده نمی کنند. در نتیجه، در ابتدا عبارت کلیدی اصلی را همان عنوان صحیح محصول می گذارید و عبارت هایی را که می دانید کاربران از آن ها برای رسیدن به محصول شما استفاده می کنند را به عنوان عبارات کلیدی LSI در نظر می گیرید.

در نتیجه کسب دانش کافی و صحیح از روند فعالیت های کسب و کار، می تواند به شما در پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی مترادف کمک کند. اکنون شما تحت پوشش قرار گرفته اید. به این صورت که شما یک توضیح مختصر در مورد محصول خود را در دل محتوایتان جای داده اید و همچنین از عبارتی استفاده کرده اید که کاربران شما بیشتر از آن برای رسیدن به هدف شان استفاده می کنند. هنگامی که گوگل صفحه شما را کراول می کند، متوجه می شود که این عبارت های مترادف، مربوط به یک کسب و کار هستند و در واقع از محتوا و دانش شما استفاده می کند و نتایج مرتبط را برای عبارات کلیدی LSI به افراد مختلف ارائه می کند.

البته شما تنها منبع گوگل برای کسب این اطلاعات نیستید؛ گوگل این اطلاعات را از دیگر رقبایتان نیز به دست می آورد و به طور کلی متوجه می شود که چه مسائلی با یک کسب و کار در ارتباط هستند.

حال شما قدم اول برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی مترادف را یاد گرفته اید؛ اما این به تنهایی کافی نیست. شما علاوه بر کسب و ارتقا دانش در مورد کسب و کارتان، باید از ابزارها نیز استفاده کنید.

قدم دوم: استفاده از ابزارهای آنلاین

بعد از اینکه گوگل تصمیم به این مسئله گرفت که برای عبارت های کلیدی مترادف یا همان LSI، اهمیت زیادی در نظر بگیرد، برخی از برنامه نویسان به این فکر افتادند که ابزارهایی را تولید کنند که این پروسه به به صورت خودکار انجام دهند.

طبیعی است که اولین ابزار موجود در این زمینه، خود موتور جستجوی گوگل است. این موتور جستجو، هنگامی که یک فرد می خواهد با استفاده از یک عبارت کلیدی، به موضوع خاصی برسد، عبارت های کلیدی LSI را نیز به او پیشنهاد می کند؛ یعنی همان google suggestion که قطع به یقین با آن آشنایی دارید.

lsi مخفف چیست,عبارات کلیدی lsi,عبارت های کلیدی lsi

ابزارهای بسیار زیادی برای تحقیق عبارت های کلیدی به صورت رایگان و غیررایگان وجود دارند که اگر بخواهیم آن را برای شما بررسی کنیم، زمان زیادی مورد نیاز خواهد بود. در نتیجه، تنها یک ابزار را برای شما عزیزان که در جستجوی این هستید که کلمات کلیدی LSI چیست و چگونه می توان از آن ها استفاده کرد، معرفی می کنیم.

اگر راحتی و رابط کاربری آسان مدنظر شما است، پیشنهاد می کنیم که از ابزار keywordtool.io استفاده کنید. این ابزار اطلاعات بسیار مفید دیگری در مورد عبارت های کلیدی مدنظرتان در اختیار شما قرار می دهد که شما می توانید از آن ها برای بهبود عملکرد خود استفاده کنید. البته برای دسترسی داشتن کامل به این اطلاعات، طبیعی است که باید یک مبلغ خاص را به عنوان اشتراک پرداخت نمائید. البته همین اطلاعاتی که  به صورت رایگان می توانید به آن ها برسید، می تواند کمک رسان خوبی برای فعالیت های بهینه سازی وب سایت شما باشد.

lsi مخفف چیست,عبارات کلیدی lsi,عبارت های کلیدی lsi

آموزش استفاده از عبارات کلیدی LSI در متن محتوا

جدا از اینکه پیاده سازی بروز رسانی LSI در الگوریتم رتبه بندی گوگل یک امر بسیار دشوار چالس برانگیز برای این موتور جستجو بود، اما شما به راحتی می توانید از کلمات کلیدی LSI در متن محتوای مورد نظر خود استفاده کنید.

بر خلاف دیگر محتواهای آموزشی موجود مرتبط در این زمینه، قصد پیچیده کردن مطلب را نداریم، در نتیجه به صورت خلاصه نحوه استفاده از عبارت های کلیدی این چنینی را برای شما بیان می کنیم:

به ازای هر 300 کلمه، یک عبارت کلیدی LSI جدید به کار ببرید.

در این صورت، شما مطمئن هستید که محتوایتان، برای تمامی این عبارت ها در صفحات نتایج جستجوی گوگل، حضور خواهد داشت.

البته دقت داشته باشید که این مسئله، وحی منزل نیست! بر اساس تجربه ای که در نیوسئو به دست آورده ایم، استفاده از کلمات کلیدی LSI بر اساس این ساختار، می تواند شما را زودتر به نتیجه ای که به دنبالش هستید، برساند.

جمع بندی نهایی

عبارت های کلیدی LSI باید به عنوان یک بخش بسیار مهم در استراتژی های سئو سایت شما، قرار داشته باشند. اگر در مورد این مسئله کوتاهی از شما سر بزند، طبیعی است که رقیب هایتان، از شما پیشی خواهند گرفت. پیشنهاد می کنیم که قبل از تولید هر محتوا در وب سایت، لیستی از عبارت های کلیدی اصلی، فرعی و LSI برای خود به وجود بیاورید.

ادامه…

lsi مخفف چیست,عبارات کلیدی lsi,عبارت های کلیدی lsi

آموزش سئو سایت با استفاده از کلمات کلیدی Latent Semantic Indexing) LSI) در جهت بهبود سئو و افزایش ترافیک سایت موثر می باشد. در کنار یافتن کلمات کلیدی LSI، نحوه نوشتن کلمات کلیدی در سایت نیز اهمیت بسیاری دارد.

حتما می دانید که برای افزایش آمار بازدید سایت، باید از برخی کلمات کلیدی پر کاربرد در محتوای خود استفاده کنید. امروز قصد داریم، مقاله ترجمه شده ای از سایت searchenginewatch با موضوع LSI یا Latent semantic indexing به شما ارائه کنیم. در ادامه، نه تنها به معنای این اصطلاح خواهیم پرداخت، بلکه با نحوه استفاده از آن برای ارتقاء استراتژی سئو سایت آشنا خواهید شد. 

کلمات کلیدی lsi چیست؟ چگونه به استراتژی های سئو سایت کمک می کند؟

کلمات کلیدی Latent Semantic Indexing) LSI)، مفهومی است که موتورهای جستجو مانند گوگل، از آن برای کشف ارتباط بین کلمات و عبارت ها استفاده می کنند. به عبارتی دیگر، برای درک اینکه LSI چگونه کار می کند، باید بدانید موتورهای جستجو به اندازه ای هوشمند هستند که ارتباط معنا و مفهوم محتوای شما را با کلمات کلیدی به کار رفته در متن محتوا، تشخیص دهند.

بدون کلمات کلیدی LSI، موتورهای جستجو، باید با زحمت بسیاری ارتباط میان کلمات کلیدی و محتوا وب سایت را پیدا کنند. به همین دلیل، موتورهای جستجو مانند گوگل، رتبه بالاتر را به وب سایت هایی اختصاص می دهد که از کلمات کلیدی LSI استفاده کرده باشد.

با استفاده از کلمات کلیدی LSI، به راحتی می توانید محتوایی محاوره ای و یا عامیانه تولید کنید. استفاده از عبارت کلیدی خاص می تواند نتایجی مشابه با موضوع مورد بحث شما در بر داشته باشد. به این صورت، شما بیش از حد از یک عبارت کلیدی استفاده نمی کنید و مطلب را برای مخاطب غیرقابل خواندن نمی کنید. با به کار گیری کلمات کلیدی، مخاطبین می توانند به نتایج جستجو خود سریع تر و آسان تر دست پیدا کنند که همین امر باعث افزایش آمار بازدیدکنندگان سایت خواهد شد.  

چگونه می توانید کلمات کلیدی LSI را پیدا کنید؟

ممکن است پیدا کردن این گونه کلمات کلیدی کمی گیج کننده به نظر آید، اما اگر مثال هایی از این کلمات کلیدی را ببینید، کار برایتان بیشتر قابل درک خواهد شد. به همین دلیل در ادامه چند ابزار برای پیدا کردن این نوع کلمات کلیدی را معرفی می کنیم.

  • Google Search

یکی از ساده ترین راه های پیدا کردن کلمات کلیدی پر بازدید و یا کلمات کلیدی پر کاربرد، مراجعه مستقیم به منبع می باشد. یک جستجوی ساده در گوگل انجام دهید تا ببینید کدام عبارت ها یا کلمات کلیدی با موضوع مورد نظر شما مرتبط هستند. برای مثال کلمه ای مانند “سئو” را جستجو می کنیم.

به شکل زیر دقت کنید:

lsi مخفف چیست,عبارات کلیدی lsi,عبارت های کلیدی lsi

این بهترین روش برای پیدا کردن کلمات کلیدی LSI می باشد چراکه می توان فهمید که گوگل آن اصطلاحات را با چه کلماتی در نتایج نشان داده است.

اگر بتوانید کلماتی را که جستجو کرده اید با اصطلاحات پیشنهادی گوگل تلفیق کنید، در سئو موفق خواهید بود.

  • Google Keyword Planner

برای استفاده از keyword planner گوگل شما نیازمند ساخت اکانت در Google Adwords هستید. هنگامی که به اکانت گوگل خود دسترسی داشته باشید می توانید از این ابزار استفاده کنید.

lsi مخفف چیست,عبارات کلیدی lsi,عبارت های کلیدی lsi

زمانی که وارد Google Keyword Planner شدید، چندین گزینه برای شما پدیدار خواهد شد که شما باید روی اولین گزینه یعنی Search for new keywords using a phrase, website or category کلیک کنید. سپس می توانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را تایپ کنید و از نتایج آن استفاده کنید. برای مثال، کلمه Dog را تایپ کردیم و نتایج در شکل زیر مشهود است.

lsi مخفف چیست,عبارات کلیدی lsi,عبارت های کلیدی lsi

این ها، عبارت های کلیدی LSI هستند که گوگل آنها را با عبارت مشخصی مرتبط می داند. در نتایج جستجو، همچنین می توانید شاهد باشید که این کلمات، به طور متوسط، چند بار در ماه جستجو شده و چقدر نسبت به دیگر کلمات بیشتر یا کمتر استفاده شده است.

  • LSI Keyword Generator

از دیگر روش ها برای پیدا کردن کلمات کلیدی LSI، استفاده از ابزار LSI keyword generator می باشد. نحوه کار با این ابزار به این صورت است که باید کلمات کلیدی را در ناحیه مخصوص جستجو تایپ کنید و نتایج را بررسی کنید. در شکل زیر می توانید نتایج جستجو کلمه “سئو” را شاهد باشید:

lsi مخفف چیست,عبارات کلیدی lsi,عبارت های کلیدی lsi

چگونه بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنیم؟

فرض کنید که لیستی از کلمات کلیدی دارید، اما نمی توانید از همه آن ها استفاده کنید. در این شرایط، چگونه می توان فهمید که بهترین کلمات کلیدی کدام است؟ جواب ساده است. باید علت جستجو این کلمات توسط افراد را دریابیم. زمانی که علت را دریافتیم، می توان تصمیم گرفت که بهترین کلمات کلیدی کدام ها می توانند باشند.

اغلب اوقات، هدف کاربران از جستجو یکی از سه دلیل زیر می باشد:

  • کسب اطلاعات درباره ی یک چیز ( مثلا تلویزیون چیست؟)
  • کسب اطلاعاتی خاص درباره ی یک چیز ( مثلا بهترین برند تلویزیون چیست؟)
  • پیدا کردن روشی برای خرید یک چیز ( مثلا از کجا می توانم تلویزیون بخرم؟)

برای واضح شدن بیشتر مسئله، می توان گفت که کلمات کلیدی باید به محتوای وب سایت مرتبط باشد، مثلا اگر یک وب سایت درباره خرید تلویزیون است، مسلما نباید اصطلاحاتی که مربوط به نحوه تعمیر کردن تلویزیون است به کار برود. باید از اصطلاحاتی استفاده کرد که ارتباط زیادی به خرید و فروش تلویزیون داشته باشد.

برای خودداری از به کار بردن کلمات کلیدی اضافی در محتوا، می توان از کلمات کلیدی LSI استفاده کرد. بهترین روش برای استفاده از این اصطلاحات در وب سایت، این است که آن ها را به طوری طبیعی بنویسیم.

اگر بتوانید معیارهایی هم چون استفاده از کلمات کلیدی پر کاربرد و مرتبط به محتوا را رعایت کنید، می‌توانید بهترین کلمات کلیدی را برای محتوا وب سایت خود انتخاب کنید.

نکته بسیار مهم

اگر می خواهید وب سایت شما به رتبه بالایی در نتایج جستجو دست پیدا کند، باید با گوگل همراهی کنید. مثلا می توانید از بک لینک ها و کلمات کلیدی در محتوا استفاده کنید تا آمار بازدید وب سایت را افزایش دهید. هم چنین استفاده از Latent Semantic Indexing، باعث پیشرفت هرچه بیشتر سئو در وب سایت می شود.

در کلام آخر، تشخیص کلمات کلیدی lsi کار سختی نخواهد بود، در صورتی که بدانید گوگل به دنبال مترادف برای کلمات کلیدی است تا بهترین نتایج را به کاربر ارائه دهد. هر زمان که متوجه شوید چگونه و چه زمان باید بهترین کلمات کلیدی را استفاده کنید، می توانید علم سئو خود را ارتقاء دهید.   

2 نظر در مورد مقاله “ کلمات کلیدی LSI و نکات شگفت انگیز آن ” ثبت شده است
  1. هما

    با سلام و ممنون بابت مقاله خوبتون.
    سوالی دارم و این است که چگالی کلمات مرتبط در نوشته چقدر باید باشد؟


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما. هیچ میزان دقیقی برای این امر وجود نداره ولی طبق تجربه، سعی کنید فقط در جاهایی از عبارت استفاده کنید که نیاز هست. با این روش، معمولا عبارت کلیدی به صورت خودکار از نظر چگالی، بهینه میشه.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود