6 مرحله طلایی بهبود کلمه کلیدی در سئو

ارتقا کلمات کلیدی,انتخاب کلمات کلیدی سئو,بهبود کلمات کلیدی

بهبود کلمه کلیدی مثل تعمیر و نگهداری منظم و مداوم از یک خودرو می باشد؛ شما همیشه باید آن را انجام دهید. در غیر این صورت ممکن است خودرو شما نتواند حرکت کرده و رو به جلو برود. این قضیه برای عبارات کلیدی وب سایت شما هم کاملا صدق می کند. ارزیابی و بهینه سازی لیست عبارات کلیدی وب سایت از اهمیت بسیار بالایی برخودار بوده و امری ضروری است.

نکته مهمی که باید همیشه آن را در نظر داشته باشید، این است که همین عبارات کلیدی هستند که وب سایت شما را در SERP های موتورهای جستجو، بالا نگه می دارند. الگوریتم رتبه بندی گوگل به طور مداوم در حال بروز رسانی و تغییر است؛ بنابراین شما در تمامی اوقات باید بهبود کلمه کلیدی را برای تک تک صفحات وب سایت خود پیاده سازی کنید تا همیشه در رنک های برتر این موتور جستجو قرار بگیرید.

به همین دلیل، در این مقاله از نیوسئو تصمیم داریم تا بهترین تمرین هایی که در این زمینه وجود دارند را برای شما بیان کنیم تا با استفاده از آن ها، وضعیت عبارت های کلیدی مدنظر خود را ارتقا دهید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش سئو کلمات کلیدی رایگانپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

1. کلمات کلیدی خود را بر اساس هدف خریداران انتخاب کنید

این نکته مخصوص وب سایت های فروشگاهی است که یک بلاگ قدرتمند داشته و قصد بهبود کلمه کلیدی را برای محتواهای آن دارند. اکثر قریب به اتفاق مشتریان آنلاین، جستجوی خرید خود را توسط عبارت های اصلی خرید شروع نمی کنند. آن ها تمایل دارند تا در مورد محصول مورد نظر اطلاعات بیشتری به دست بیاورند. فرض کنید که یکی از خدمات وب سایت فروشگاهی شما فروش کولر گازی است؛ پیشنهاد نیوسئو به شما این است که قبل از تمرکز بر روی عبارت کلیدی خرید کولر گازی، بر روی عبارات کلیدی مثل عیب یابی کولر گازی، تکنسین کولر گازی، قطعات کولر گازی و … کار کنید و در محتوای آن ها سعی کرده کاربر را ترغیب به استفاده از خدمات برندتان کنید.

2. بهینه کلمه کلیدی برای ساختار عبارات مورد نظرتان

اگر از دوره های آموزش سئو سایت استفاده کرده باشید، قطعا به شما گفته اند که برای پیاده سازی یک استراتژی محتوای قدرتمند، باید لیست عبارات کلیدی را از قبل تهیه کنید. نکته مهمی که بهبود کلمه کلیدی را به این قضیه ارتباط می دهد، این است که ساختار کلی عبارت های کلیدی لیست شده شما باید با یکدیگر مرتبط باشند. بنابراین پیشنهاد می کنیم که طبق دستورالعمل زیر به پیش بروید:

  • تحقیق عبارت های کلیدی را به خوبی انجام دهید
  • چندین لیست مختلف از عبارات کلیدی تهیه کنید
  • هر کدام از این لیست ها باید با هم ارتباط معنایی داشته باشند
  • عبارت های هر لیست کاملا باید با هم تطبیق دهید
  • بعد از گذشت چند ماه، این مراحل را دوباره انجام دهید

3. توجه به عبارات کلیدی مخصوص تلفن همراه

با توجه به آمارهای به دست آمده، کاربران در پلتفرم های مختلف، از عبارت های کلیدی یکسان استفاده نمی کنند. به همین دلیل، روند بهبود کلمه کلیدی شما به چند دسته تقسیم می شود.

امروزه معمولا بیشتر افراد برای جستجوهای خود، از تلفن های همراهشان استفاده می کنند. به همین دلیل باید تمرکز ویژه ای برای بهبود کلمه کلیدی مخصوص تلفن های همراه داشته باشید. با توجه به تجربه ای که به دست آورده ایم، افرادی که از تلفن های همراهشان برای جستجو استفاده می کنند، معمولا از عبارت ساده و کوتاه تری برای پیدا کردن مطلب مورد نظرشان استفاده می کنند. بنابراین در قسمتی از محتواهای وب سایت خود، همیشه باید قسمتی را به کاربران تلفن همراه اختصاص دهید.

4. تحلیل عبارات کلیدی قبلی

یکی از مهم ترین کارهایی که برای ارتقا کلمات کلیدی در سئو انجام دهید، همین است. مطمئنا بسیاری از رقبای شما از تحلیل عبارات کلیدی قبلی خود غافل هستند؛ پس شما در اینجا می توانید یک قدم جلو بیفتید:

  • یک ابزار سئو سایت مناسب انتخاب کنید
  • میزان ورودی کلمات کلیدی قدیمی را بررسی کنید
  • رنک وب سایت خود برای آن عبارات را نیز شناسایی کنید
  • آن دسته از عبارات کلیدی که موفق نشده اند را جداسازی کنید
  • بهترین عبارت های جایگزین را نیز با استفاده از تحقیق عبارات کلیدی انتخاب کنید
  • در نهایت عبارت های خود را بر اساس اصول سئو، جابجا کنید

پیشنهاد می کنیم که این مراحل را هر 6 ماه یکبار به طور کامل انجام دهید.

ارتقا کلمات کلیدی,انتخاب کلمات کلیدی سئو,بهبود کلمات کلیدی

5. عبارات کلیدی طولانی را نادیده نگیرید

عبارات کلیدی طولانی یا همان long-tail keywords به شکل اعجاب انگیزی می توانند به ارتقا پروسه کلمه کلیدی در سئو وب سایت شما کمک کنند. عبارات کلیدی طولانی دو ویژگی بسیار مهم دارند:

  • به بهینه سازی برای جستجوی صوتی کمک زیادی می کنند
  • کسب رنک 1 برای آن ها راحت تر است

بر اساس آمارهای به دست آمده، امروزه همان کاربرانی که بیشتر از تلفن همراه برای جستجوهای خود استفاده می کردند، تمایل شدیدی دارند که جستجوهای خود را به صورت صوتی انجام دهند. همانطور که می دانید، افراد در جستجوهای صوتی، از عبارت های طولانی تری استفاده می کنند. به همین منظور، اگر خواهان یک استراتژی محتوای قدرتمند هستید، باید عبارت های کلیدی طولانی را در نظر داشته باشید.

6. تحلیل جستجوی داخلی در وب سایتتان

بعضی از بهترین عبارت هایی که برای بهبود کلمه کلیدی اهمیت زیادی دارند، ممکن است درست جلوی چشمان شما باشند؛ اما شما تا کنون توجهی به آن ها نداشته اید. کاربران به دلایل مختلفی ممکن است وارد وب سایت شما شده و بعد از آن تصمیم بگیرند که داخل وب سایتتان، جستجو کنند تا به مطلب مورد نظرشان برسند.

در نتیجه استفاده از این عبارات در متن محتواهایتان، می تواند به ارتقا کلی رنک سایت، کمک زیادی کند. برای انجام این کار، ابزارهای بهینه سازی سایت زیادی وجود دارند که شما می توانید با یک جستجوی ساده، آن ها را پیدا کنید.

سخن آخر

تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهم ترین بخش های سئو است و مرحله مهم ترین که بعد از آن ها باید انجام شود، استفاده از تکنیک های بهبود کلمه کلیدی است. امیدواریم که با استفاده از نکات این مقاله، بتوانید ترافیک و رتبه هر کدام از عبارات کلیدی خود را به شدت افزایش دهید.

2 نظر در مورد مقاله “ 6 مرحله طلایی بهبود کلمه کلیدی در سئو ” ثبت شده است
  1. احمدی

    سلام خسته نباشید
    من یک مقاله دارم که کلمه کلیدی اون در گذشته زیاد سرچ میشد اما الان خیلی کم شده. اگه بخوام کلمه کلیدی مقاله رو تغییر بدم باید چیکار کنم که اصولی باشه و مشکلی پیش نیاد؟
    پیشاپیش ممنون بابت جوابتون


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما وقتتون بخیر. اون صفحه رو نیازی نیست تغییر بدید؛ پیشنهاد می کنم که یک صفحه با یک عبارت کلیدی جدید ایجاد کنید و صفحه ای که زمانی برای شما وجود آورده و هنوز هم تا حدودی ورودی داره رو در وب سایت نگه دارید تا مشکلی در Average rank شما پیش نیاد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود