Keyword Stuffing چیست و چرا سئو سایت را نابود می کند؟

keyword stuffing,keyword stuffing چیست,keyword stuffingچیست

یکی از مهم ترین مفاهیمی که امروزه هر شخصی که با سئو سروکار دارد باید بداند، این است که Keyword Stuffing چیست و چه ماهیتی دارد. هنگامی که می خواهید وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید، همواره راه و روش هایی در جلوی روی شما قرار می گیرد که کمی وسوسه انگیز بوده و ظاهرا شما را سریعتر از حالت عادی، به آنچه که می خواهید می رساند.

طبعا شما هم تمایل دارید از تکنیک هایی استفاده کنید که سریعا منجر به افزایش رنک و ورودی سایتتان بشود. اما همواره به یاد داشته باشید که keyword stuffing یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه بوده که نه تنها شما را به نتیجه نمی رساند، بلکه احتمال جریمه شدن را نیز به شدت افزایش می دهد. برویم سراغ تعریف keyword stuffing تا کمی بیشتر با نحوه کارکرد این تکنیک کلاه سیاه آشنا شوید و یاد بگیرید که چطور می توان از آن دوری کرد.

keyword stuffing چیست؟

keyword stuffing (پرکردن صفحه با کلمه کلیدی) زمانی رخ می دهد که در یک صفحه از سایت، به هدف افزایش رتبه در گوگل، تکرار یک کلمه کلیدی، بیشتر از حد معمول باشد. در این روش، وبمستر، می کوشد که تا جایی که می تواند کلمه کلیدی مدنظرش را در بخش های مختلف صفحه و محتوای آن، بگنجاند.

امروزه بمباران صفحات با کلمات کلیدی مانند سال های قبل، محبوبیت خود را از دست داده است؛ اما با این حال شاهد هستیم که برخی از برندها برای ارتقا سئو سایتشان، از این تکنیک کلاه سیاه استفاده می کنند.

انواع keyword stuffing:

  • تکرار بیهوده کلمه کلیدی در متن محتوا
  • قرار دادن کلمه کلیدی در بخش هایی که ارتباط موضوعی ندارند
  • قرار دادن کلمه کلیدی در بخش هایی از صفحه که محتوا نیستند
  • مشخص کردن فیلدهایی در صفحه و تکرار کردن بیش از حد کلمه کلیدی در آن بخش ها

مثالی از سایتی که می خواهد برای کلمه کلیدی “دانلود فیلم خارجی کمدی” رنک بگیرد اما خواسته یا ناخواسته keyword stuffing رخ داده است:

دانلود فیلم خارجی کمدی بسیار اهمیت دارد. برای دانلود فیلم خارجی کمدی بهترین کار این است که دانلود فیلم خارجی کمدی تان را از یک سایت معتبر انجام دهید. دانلود فیلم خارجی کمدی می تواند به بهبود روحیه کمک زیادی کند و جالب است بدانید که فیلم خارجی کمدی اگر به درستی انتخاب شود و دانلود فیلم خارجی کمدی به بهترین شکل انجام شود، آن موقع است که خود و خانواده تان نهایت لذت را از تماشای فیلم خارجی کمدی خواهید برد. در ادامه در مورد مزیت ها و راه و روش های دانلود فیلم خارجی کمدی بیشتر توضیح می دهیم…”.

خب واضح است که نویسنده متن بالا هیچ ارزشی را به مخاطب ارائه نمی کند و تنها هدفش کسب رتبه برای کلمه کلیدی می باشد که این همه آن را تکرار کرده است.

مشخص است که نویسنده متن بالا با مفهوم چگالی کلمه کلیدی هم آشنایی ندارد؛ نحوه محاسبه چگالی کلمه کلیدی در یک متن به این صورت است که نسبت تعداد تکرار کلمه کلیدی مدنظر به تعداد کل کلمات آن محتوا را در 100 ضرب کنیم. در محتوای بالا، به هیچ عنوان چگالی کلمه کلیدی، مطابق با اصول سئو نیست. البته عددی برای این قضیه مشخص نشده است؛ اما معمولا بیشتر وب سایت ها سعی می کنند که این درصد را نزدیک عدد 2 نگه دارند.

نکته مهم: اگر در نتایج جستجوی گوگل می بینید که یک سایت از این تکنیک استفاده کرده و در بین رنک های برتر قرار گرفته، به هیچ عنوان از آن الگوبرداری نکنید؛ این وب سایت دیر یا زود توسط گوگل جریمه شده و از نتایج جستجو حذف خواهد شد. شوخی با گوگل، بدترین ریسکی است که یک سئوکار می تواند انجام دهد!

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: سئو کلاه سیاه چیست؟پیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

همچنین نوعی از keyword stuffing وجود دارد که برای کاربران قابل مشاهده نیست. در این روش، عبارات کلیدی در بخش هایی قرار می گیرند که فقط خزنده موتور جستجو می توان آن را کراول کند و کاربران این کلمات را مشاهده نمی کنند؛ که شامل:

  • هم رنگ کردن کلمات کلیدی با رنگ پس زمینه سایت به منظور مخفی کردن آن ها
  • گنجاندن کلمه کلیدی در کدهای صفحه، متاتگ ها، و بخش نظرات.

بر خلاف چیزی که به نظر می رسد و برخی از برندها تصور می کنند با این کار می توانند خزنده موتور جستجو را فریب دهند، پیاده سازی این نوع از keyword stuffing مستقیما بر افت رنک سایت اثر می گذارد.

keyword stuffing,keyword stuffing چیست,keyword stuffingچیست

چرا keyword stuffing برای سایت مضر است؟

با توجه به مثالی که در بالا برای این قضیه زدیم، یکی از واضح ترین دلایلی که نباید از این تکنیک سئو کلاه سیاه استفاده کنید باید برایتان مشخص شود؛ Keyword stuffing تجربه کاربری بسیار بدی را برای سایتتان ایجاد می کند!

محتوایی که در سایت قرار می گیرد باید ارزش ارائه کند؛ حال این ارزش هر چیزی می تواند باشد. وقتی شما صفحات سایت خود را با کلمات کلیدی متعدد بمباران کنید، خب واضح است که نمی توانید به این مهم دست پیدا کنید.

کاربران زرنگ تر از آن هستند که فکرش را بکنید. آن ها بعد از اینکه وارد یک وب سایت شدند، سریعا متوجه می شوند که هدف مدیر آن سایت از بارگذاری محتوایش چه چیزی بوده است. اگر کاربری معنای keyword stuffing را بداند که سریعا متوجه داستان شده و از سایتتان خارج می شود؛ اگر هم با این مفاهیم آشنایی نداشته باشد، بعد از مطالعه چند خط از محتوای موردنظر، متوجه بی کیفیت بودن آن شده و از سایت خارج می شود.

حتما می دانید که افزایش نرخ پرش سایت، کابوس تمامی سئوکاران است.

در بیشتر دوره های آموزشی سئو معتبر، تاکید بر این می شود که محتواهای سایت نباید مختص موتور جستجو نوشته شوند. شما باید طوری محتوا تولید کنید که هم کاربران و هم موتور جستجو را راضی نگه دارید.

شاید در 10 سال گذشته، کسی که مفهوم keyword stuffing را می دانست، می توانست با پیاده سازی انواع آن، به رنک یک گوگل برسد؛ اما امروزه الگوریتم رتبه بندی گوگل آنقدر پیشرفت کرده و بروز شده است که وب سایت های تخطی گر را جریمه کرده و از نتایج جستجو حذفشان می کند.

بگذارید جمع بندی در مورد علت نابودی سئو سایت هایی که از صفحات خود را با کلمات کلیدی بمباران می کنند، داشته باشیم؛ 3 دلیل اصلی که برای این داستان وجود دارند:

  • نرخ پرش سایت افزایش پیدا می کند
  • تجربه کاربری کیفیتش را از دست می دهد
  • احتمال جریمه شدن سایت افزایش پیدا می کند

همین 3 دلیل به تنهایی کفایت می کنند تا شما برای همیشه استفاده از این تکنیک سئو کلاه سیاه را از فکر خود بیرون کنید.

استفاده صحیح از کلمات کلیدی چگونه است؟

اگر می خواهید یک صفحه از سایت شما برای یک کلمه کلیدی خاص رنک بگیرد، باید آن صفحه را برای عبارت موردنظر “بهینه” کنید؛ نه اینکه صفحه را با کلمه کلیدی “بمباران” کنید.

اصطلاح keyword stuffing,بمباران کلمات کلیدی,معنای keyword stuffing

بعضی از افراد از آن طرف بام می افتند و اشتباها تصور می کنند که استفاده از کلمه کلیدی در متن محتوا به طور کلی هیچ اهمیتی ندارد! سعی کنید جزو این دسته از افراد نباشید. حال اگر قصد بهینه سازی واقعی و صحیح صفحات خود را دارید؛ نکات زیر می تواند به شما کمک کند تا دچار keyword stuffing نشوید.

  • برای هر صفحه یک کلمه کلیدی اصلی درنظر بگیرید.
  • تعداد کلمات محتوا نباید کمتر از 500 کلمه باشد.
  • چگالی کلمه کلیدی را در هر صفحه رعایت کنید.
  • از کلمات کلیدی فرعی، مترادف، LSI و long-tail در صفحاتتان استفاده کنید.
  • کلمه کلیدی اصلی را حتما در عنوان، توضیحات متا، آلت تصاویر و پاراگراف اول به کار ببرید.

سخن آخر

امیدواریم به خوبی درک کرده باشید که keyword stuffing چیست و چطور می تواند به استراتژی سئو شما آسیب وارد کند. تکنیک های سئو کلاه سیاه محدود به این یک مورد نمی شوند؛ اگر کار سئو را به تازگی شروع کرده اید، سعی کنید تا انتهای مسیر خود از این تکنیک ها دوری کرده و ارائه کیفیت را در اولویت اول خود قرار دهید.

2 نظر در مورد مقاله “ Keyword Stuffing چیست و چرا سئو سایت را نابود می کند؟ ” ثبت شده است
  1. داوود

    علی بود


    • ناظر سایت

      ممنون دوست عزیز


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود