پنج اشتباه رایج در انتخاب کلمات کلیدی

آموزش سئو,انتخاب کلمات کلیدی,انتخاب کلمات کلیدی برای سئو

نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب یکی از مهم ترین مباحثی است که در هنگام یادگیری و آموزش سئو سایت باید در نظر داشته باشید. ما در این مقاله 5 اشتباه رایج در انتخاب کلمات کلیدی برای سئو که باید از آنها پرهیز کنید را بررسی می کنیم.

قبل از آنکه به جستجوی عبارت کلیدی برای سایت خود بپردازید، بهتر است از این اشتباهات رایجی که بسیاری از کسب و کارها و شرکت های سئو مرتکب می شوند آگاه باشید.

پیشگیری از این اشتباهات می تواند باعث صرفه جویی در زمان شما شود، به شما کمک کند مجدد به استراتژی بازاریابی خود فکر کنید و مشتریان مناسبی را به سایت خود هدایت کنید.

  1. انتخاب عبارت های کلیدی که به مشتریان شما ربطی ندارند

افراد معمولا کلمات کلیدی را انتخاب می کنند که در حوزه تخصصی آنها بیشترین تعداد جستجو را دارد، اما توجه کافی به ارتباط این کلمات کلیدی با مشتریان هدف خود ندارند. شما باید کلمات کلیدی انتخاب کنید که با نگرانی های مشتریان شما همسو و هم مسیر هستند.

برای مثال اگر هدف شما خانواده های ثروتمندی هستند که به دنبال مدارس خوب برای فرزندانشان می گردند، نباید عبارت های کلیدی مانند “مدارس دولتی ارزان قیمت در نیویورک” یا “مدارس مقرون به صرفه در نیویورک” را انتخاب کنید. چنین خانواده هایی، این عبارت ها را جستجو نمی کنند. در عوض، شما باید سایت خود را برای عبارت های کلیدی مانند “بهترین مدارس نیویورک” یا “مدارس تیزهوشان نیویورک” بهینه کنید.

هرکدام از مشتریان هدف شما نیازها و نگرانی های خاص خودشان را دارند و در زمان جستجو از کلمات متفاوتی استفاده می کنند. شما باید مشتریان خود و زبانی که از آن استفاده می کنند را بفهمید. به خاطر داشته باشید، هر جستجو کننده ای هدفی دارد و به دنبال چیزی است. صفحه شما باید پاسخ سوالات آن ها را بدهد.

  1. تمرکز بر روی عبارت های کلیدی خیلی خاص

اگر شما صاحب سایتی بزرگ با تعداد زیادی ترکیب کلمات کلیدی هستید، باید آن را برای تمامی ترکیب هایی که می توانید بهینه کنید تا همه عبارت های کلیدی را پوشش دهید. برای مثال کلماتی مانند: نوع، رنگ، قیمت، اندازه و غیره را با کلمات کلیدی خود ترکیب کنید. به این ترتیب تعداد نامحدودی عبارت کلیدی در دست خواهید داشت.

بسیاری از ترکیب های طولانی کلمات کلیدی، میزان جستجوی کمی دارند و حتی برخی از آنها هیچوقت جستجو نمی شوند. بعلاوه، هدف گذاری بر روی عبارت های کلیدی خیلی زیاد می تواند حواس شما را از عبارت های کلیدی مهم تر پرت کند.

بر روی عبارت های کلیدی تمرکز کنید که به میزان مناسبی جستجو می شوند و برای کسب و کار شما مفید هستند. کیفیت عبارت کلیدی بسیار مهم تر از کمیت عبارت کلیدی است.

عبارت های کلیدی عمومی یا خیلی خاص را هدف قرار ندهید. بهتر است با عبارت های کلیدی تخصصی خود شروع کنید. منظور، عبارت هایی هستند که مردم برای جستجو یا خرید خدمات یا محصولات شما استفاده می کنند.

این عبارت ها “میوه شاخه های پایینی” هستند که به سادگی می توانند برای شما مشتری به ارمغان آورند. چه عبارت های کلیدی دم بلند خاصی، مناسب کسب و کار شما هستند؟

وقتی بهترین گروه های کلمات کلیدی خود را مشخص کردید، می توانید آن ها را گسترش داده و گروه های کلمات کلیدی هدف بزرگ تری با اهداف جستجوی متنوع بسازید.

مثالی از عبارت کلیدی تخصصی: “کلاس هنری برای کودکان”

  1. انتخاب تنها چند عبارت کلیدی بزرگ

اشتباه دیگری که وب سایت های بزرگ معمولا مرتکب می شوند، تمرکز بر روی تنها چند عبارت کلیدی است. شما این روش را تنها در سئوی کلاه سیاه می بینید. برای مثال: “برای 30 عبارت کلیدی بزرگ، رنک اول شوید”. تاکتیک های کلاه سیاه (مانند شبکه های لینک) اغلب برای این استفاده می شوند که سایت برای یک عبارت کلیدی رنک و رتبه به دست آورد.

یک کمپانی با بیش از 100000 صفحه محتوا، یک بار از ما خواست برای لیست 30 تایی عبارت کلیدی آنها بهینه سازی و سئو انجام دهیم. این شکل استراتژی سئو اصلا معنادار نیست. 100,000 صفحه باید برای 300,000 تا 500,000 عبارت کلیدی بهینه شوند تا کسب و کار مورد نظر، ترافیک و رشد خوبی داشته باشد.

معمولا ما از یک قانون سرانگشتی استفاده می کنیم: هر صفحه باید برای 5-3 عبارت کلیدی بهینه شود، بنابراین تعداد عبارت های کلیدی کاملا به میزان محتوای درون صفحه بستگی دارد.

آموزش سئو,انتخاب کلمات کلیدی,انتخاب کلمات کلیدی برای سئو

  1. پیدا کردن عبارت کلیدی بسته به ساختار فعلی سایت

بیشتر افراد، برای جستجوی عبارت کلیدی به صفحات و بخش های اصلی سایت نگاه می کنند و در این صفحات به دنبال عبارت های کلیدی هستند.

آنها سپس این صفحات مشابه را برای عبارت های کلیدی که پیدا کرده اند بهینه می کنند. مشکل این کار آنجاست که ممکن است تعداد زیادی عبارت کلیدی عالی را فراموش کنید که ساختار فعلی سایت و محتوای سایت آنها را پوشش نداده است.

هدف از جستجوی عبارت کلیدی خوب، پیدا کردن تمامی عبارت های کلیدی هستند که مشتریان شما برای پیدا کردنتان از آنها استفاده می کنند و طبیعتا اصلا ربطی به ساختار سایت شما ندارند.

شاید مشتریان شما به دنبال محتوایی باشند که کاملا به کسب و کار شما مربوط است اما اصلا در وب سایت شما پیدا نمی شود! وقتی به خوبی وب سایت خود را بهینه می کنید، باید ساختار سایت خود را نیز بهینه کرده و  بخش ها و صفحات کاملا جدیدی را که برای گروه های مناسب عبارت کلیدی بهینه شده اند بسازید.

مثلا برای وب سایت مشاوره مدرسه، ما عبارت های کلیدی بسیار مهمی برای مخاطبین خاص پیدا کردیم. عبارت هایی مثل “مدرسه شبانه روزی پسرانه” و “مدرسه شبانه روزی دخترانه” که اصلا در سایت ذکر نشده بودند.

ما صفحات و بخش های جدیدی برای این عبارت های کلیدی مهم ساختیم. اگر می خواستیم به ساختار قبلی سایت اعتماد کنیم، بسیاری از این عبارت های کلیدی ارزشمند را از دست می دادیم.

  1. استفاده از عبارت های کلیدی اشتباه در صفحات اشتباه

وقتی عبارت های کلیدی خود را دسته بندی و گروه بندی کردید، باید تشخیص دهید کجا از این عبارت های کلیدی استفاده کنید. به این پروسه “تخصیص عبارت کلیدی” گفته می شود و گامی ضروری در پروسه جستجوی عبارت کلیدی محسوب می شود.

یک اشتباه رایج، اضافه کردن عبارت های کلیدی نامرتبط به صفحاتی است که محتوای آن با عبارت های کلیدی همخوانی ندارد یا هدف آن با هدف جستجو هماهنگ نیست.

برای مثال، کاربرانی که عبارت “مدارس شبانه روزی در آمریکا” را جستجو می کنند، معمولا ساکنین خارج از آمریکا هستند. بنابراین، صفحه ای که برای این عبارت کلیدی بهینه شده است باید به خانواده های بین المللی که می خواهند فرزندان خود را برای تحصیل به مدارس آمریکا بفرستند اشاره داشته باشد.

از سوی دیگر، کاربرانی که “مدارس خصوصی برتر در شمالی شرقی نیویورک” را جستجو می کنند، افرادی هستند که به محله تحصیل فرزند خود اهمیت می دهند. بنابراین محتوای صفحه باید به تفاوت محله های نیویورک اشاره کند. عبارت کلیدی “مدارس شبانه روزی دخترانه” نیز باید به صفحه ای اختصاص داده شود که در آن به دختران محصل پرداخته شده است.

البته این تنها به معنی استفاده از عبارت های کلیدی در صفحه نیست، بلکه به معنی تطابق هر عبارت کلیدی با هدف جستجو و محتوای صفحه وب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود