آموزش سئو کلمات کلیدی رایگان

آموزش سئو کلمات کلیدی,انتخاب کلمه کلیدی سئو,بهینه سازی کلمات کلیدی

آموزش سئو کلمات کلیدی باید جزو اولویت های اصلی یک سئوکار قرار بگیرد. شما یک عبارت کلیدی خاص را انتخاب می کنید؛ یک محتوای فوق العاده برای آن تولید می کنید؛ در آخر کلمه کلیدی را در متن محتوای خود جایگذاری می کنید؛ اما بعد از مدت زمانی که می گذرد، محتوای شما برای کلمه کلیدی مورد نظرتان، در صفحه دهم گوگل هم نیست!

بر اساس نکات مهم دوره آموزش سئو مشهد نیوسئو، اولین و مهم ترین دلیلی که این اتفاق برای شما افتاده، عدم توجه به سئو کلمات کلیدی است. به احتمال زیاد مراحل زیر را به درستی طی نکرده اید:

  • انتخاب کلمه کلیدی مناسب
  • هماهنگ نبودن مفهوم عبارت کلیدی و موضوع شما
  • چگونگی به کارگیری آن در متن محتوا
  • بهینه سازی و سئو کلمات کلیدی

بنابراین، اگر از هیچ آموزش سئو کلمات کلیدی استفاده نکرده اید یا اینکه نمی دانید بهینه سازی کلمات کلیدی را چگونه انجام دهید، به احتمال زیاد در کسب و کار اینترنتی خود با شکست مواجه خواهید شد.

این مسئله ای است که آمارها به ما می گوید؛

بدون شک همه ما قبول داریم که حدود 95 درصد از افراد، فقط بر روی 10 سایتی که در صفحه اول گوگل هستند، کلیک می کنند و در بین این ده صفحه، این سه لینک اول هستند که بیشتر کلیک ها را به خود اختصاص می دهند.

حال ممکن است بپرسید که این چگونه سبب تخریب کسب و کار اینترنتی شما می شود؛ پاسخ ساده است؛ همین که شما هیچ بهره ای از ترافیک طبیعی گوگل نبرید و CTR بالایی نداشته باشید، بزرگترین دلیل برای اهمیت بالای استفاده از یک دوره آموزش سئو کلمات کلیدی است.

قبول دارید که هرچه ترافیک ارگانیک کمتر باشد، میزان فروش و نرخ تبدیل کاربر به مشتری به شدت کاهش پیدا می کند؟

البته جای هیچ نگرانی نیست؛ به دلیل درخواست های زیاد کاربران، نیوسئو تصمیم گرفته است تا به صورت کامل رایگان، از 0 تا 100 بهینه سازی کلمات کلیدی وب سایتتان را به شما بیاموزد. در انتهای این مقاله شما باید به خوبی بتوانید ترافیک، کلیک ها و میزان فروش کسب و کارتان را افزایش دهید.

درک مفهوم عبارات کلیدی و سئو آن ها

قبل از اینکه جلوتر برویم، بهتر است بررسی کنید که آیا به صفحه سایت درستی برای سئو کلمات کلیدی وب سایت خودتان مراجعه کرده اید یا خیر. با مشخص شدن این قضیه، مطمئنا روند این آموزش سئو کلمات کلیدی به بهترین شکل ممکن به پیش خواهد رفت.

سئو یعنی اینکه شما یک صفحه از سایتتان را برای افزایش رنک در گوگل، بهینه سازی کنید. استفاده از کلمات کلیدی نیز یکی از بخش های اصلی سئو می باشد ( کلمات کلیدی همان عبارت هایی هستند که موضوع محتوای شما را مشخص می کنند).

بعد از اینکه بهینه سازی عبارات کلیدی را انجام دادید، گوگل از این اطلاعات استفاده می کند تا بهترین محتوای موجود را برای کاربران معرفی کند و آن را در صفحات نتایج جستجوی خود بالا ببرد. به این صورت، یک صفحه در گوگل، رنک دریافت می کند.

در نتیجه، اگر شما در این قسمت از سئو سایت خود مشکل دارید، باید بگویم که به صفحه درستی مراجعه کرده اید. پس بهتر است سریعتر به سراغ چگونگی انجام بهینه سازی کلمات کلیدی برویم.

نکته بسیار مهم؛

عبارات کلیدی تنها عامل رتبه بندی صفحات سایت ها نیستند و ربات گوگل با استفاده از فاکتورها و شاخصه های بسیار زیادی، تصمیم می گیرد که کدام محتوا برای قرار گرفتن در رنک اول نتایج جستجو، شرایط بهتری دارد.

انتخاب کلمه کلیدی سئو

یک نکته مهم برای شروع این است که هنگامی که قصد انتخاب کلمه کلیدی سئو را دارید، باید تحقیق کلمات کلیدی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. تنها در این صورت است که شما می توانید بهترین عبارت های کلیدی را برای رنک گرفتن انتخاب کنید.

همانطور که در بالاتر به آن اشاره کردم، انتخاب کلمات کلیدی سئو، به گوگل می کند که تا به شکل راحت تری صفحات سایت ها را دسته بندی کند. تحقیق کلمات کلیدی هم به شما کمک می کند تا بتوانید استراتژی محتوای خود را راحت تر پیاده سازی کنید. به این صورت که شما عبارت هایی را پیدا می کنید که کاربران، بیشتر به دنبال آن ها می گردند که تمایل دارند حول محور آن موضوع خاص، اطلاعات به دست بیاورند.

بهترین تمرین برای سئو کلمات کلیدی این است که تمرکز هر محتوا را بر روی یک عبارت کلیدی قرار دهید و تمام تلاش خود را به کار ببرید تا دو محتوا، برای یک عبارت کلیدی خاص، در وب سایت شما منتشر نشده باشند.

به زبان ساده تر، شما با این کار، شروع به رقابت با وب سایت خودتان کرده اید و این خود شما هستید که یک مانع برای افزایش رنک صفحه برای یک عبارت کلیدی را به وجود آورده اید. در قسمت به بعدی این مقاله، به سراغ این می رویم که به چه صورت باید عبارت های کلیدی محتواهای وب سایتتان را پیدا کنید.

پیدا کردن کلمه کلیدی برای هر محتوا

قدم اول؛ باید ایده پردازی کنید؛ باید پیش بینی کنید که کاربران وب سایت شما بیشتر در مورد چه چیزهایی جستجو می کنند.

حالا وقتشه!   اینو بخون: آموزش نوشتن محتوا برای سایتپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

در قدم بعدی، باید عبارت هایی را پیدا کنید که کاربران از آن ها برای رسیدن به موضوع مورد نظر خود استفاده می کنند. راحت ترین پیشنهادی که می توانم به شما برای این کار بکنم، این است که موضوعی که در قدم اول این قسمت به ان رسیدید را در گوگل جستجو کنید و صفحه را اسکرول کنید به پایین؛ در اینجا گوگل به شما نشان می دهد که کاربران با چه عبارت هایی در مورد موضوع مورد نظر شما جستجو می کنند.

آموزش سئو کلمات کلیدی,انتخاب کلمه کلیدی سئو,بهینه سازی کلمات کلیدی

سرانجام، با استفاده از Google Analytics و حساب کاربری گوگل سرچ کنسول خود، کلمات کلیدی را که کاربران قبلا با استفاده از آن ها وب سایت شما را پیدا می کرده اند را پیدا کنید. شما می توانید از مقاله تحقیق کلمات کلیدی ما استفاده کنید و عملکرد خودتان را در این زمینه به خوبی ارتقا دهید.

دقت کنید که تحقیق عبارات کلیدی تنها برای تولید محتواهای جدید مفید نیست؛ بلکه شما با استفاده از آن باید محتواهای قدیمی وب سایت خود را نیز دوباره بهینه سازی کنید.

به عنوان مثال، کاربران بعد از مدتی دیگر از یک عبارت کلیدی خاص استفاده نمی کنند. به محض متوجه شدن این قضیه، بهترین عملکرد این است که کلمه کلیدی محتوای مورد نظر را تغییر دهید و از عبارتی استفاده کنید که امروزه کاربران، بیشتر با استفاده از آن به دنبال محتوای شما می گردند.

 چگونگی پیدا کردن صفحات برای بهینه سازی با گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس به شما کمک می کند تا صفحاتی در سایت خود پیدا کنید که بهترین عملکرد را داشته اند و توانسته اند کاربر و ترافیک بیشتری را به طور پیوسته جذب کنند.

برای یافتن این صفحات، به Acquisition»All Traffic»Source/Medium بروید. روی google/organical کلیک کنید. محتوای خود را در یک جدول مشاهده خواهید کرد که بر اساس تعداد بازدیدهای یک هفته گذشته رتبه بندی شده است.

سئو کلمات کلیدی

سپس Landing Page را به عنوان یک secondary dimension اضافه کنید تا یک لیست برای اساس لندینگ پیج ها را مشاهده کنید.

آموزش سئو کلمات کلیدی,انتخاب کلمه کلیدی سئو,بهینه سازی کلمات کلیدی

سپس، یک لیست از بهترین صفحات خود تهیه کنید؛ این لیست را برای این تهیه کرده اید تا بهینه سازی کلمات کلیدی را برای آن ها به کار ببرید و عملکردشان را بهبود دهید.

عبارات کلیدی را در کجا قرار دهیم؟

برای انجام این مرحله شما باید دو کار را انجام داده باشید:

  • لیست عبارت های کلیدی بر اساس سئو
  • لیست بهترین صفحات سایت

اینکه دو مرحله بالا را به درستی انجام داده باشید، اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین، بررسی مجدد مراحلی که طی کرده اید، ضرری نخواهد داشت. در ادامه قصد دارم آن قسمت هایی که از نظر آموزش سئو کلمات کلیدی اهمیت دارند را برای شما معرفی کنم تا عبارت های کلیدی مورد نظرتان را در آن ها قرار دهید.

1.    عنوان صفحه

بهینه سازی عنوان صفحه، یک بخش بسیار مهم در سئوی فنی وب سایت است. در نتیجه، سئو کردن آن می تواند یک شروع قوی برای سئوی فنی باشد. عنوان صفحه موضوع اصلی صفحه را به کاربر انتقال می دهد. در نتیجه، اولین مرحله ای که شما می توانید با کاربر ارتباط بگیرید، عنوان است. علاوه بر اهمیت جذاب بودن عناوین که همه شما از آن اطلاع دارید، عنوان باید دارای عبارت کلیدی اصلی شما نیز باشد.

بر اساس نکاتی که از دوره های آموزش سئو کلمات کلیدی به دست آمده اند، عبارات کلیدی فرعی نباید در عنوان باشند. تنها در صورتی می توانید از آن ها در عنوان استفاده کنید که عبارت کلیدی اصلی در عنوان وجود داشته باشد.

عناوین، اولین برخورد خزنده گوگل با وب سایت شما نیز هستند. بنابراین، از هر جهتی که بخواهیم به این قضیه نگاه کنیم، گنجاندن عبارت کلیدی در عنوان صفحه، امری ضروری است. برای ارتقا عملکردتان در این زمینه، پیشنهاد می کنم که از افزونه Yoast SEO استفاده کنید.

2.    توضیحات متا

دومین مکانی که برای سئو کلمات کلیدی باید آن را در نظر بگیرید، توضیحات متا وب سایت است. همانطور که گفتم، عنوان اولین چیزی است که در نتایج جستجو نشان داده می شود. بعد از آن، متا دیسکریپشن یا همان توضیحات متا صفحه سایت است که هم برای گوگل و هم برای کاربران اهمیت ویژه ای دارد.

در اینجا، علاوه بر عبارت کلیدی اصلی، باید از عبارت های کلیدی فرعی نیز استفاده کنید. بر اساس تجربه، بهتر است که عبارت کلیدی اصلی در ابتدای توضیحات متا وب سایت قرار بگیرد؛ این مسئله برای عنوان هم صدق می کند.

توضیحات متا را تنها برای ربات گوگل نباید بنویسید؛ نحوه نوشتاری آن باید ترغیب کننده باشد؛ به گونه ای که کاربر بعد از مطالعه آن، تصور کند که ادامه این مطلب برای او مفید خواهد بود.

3.    متن محتوا سایت

مهم ترین مرحله به بهینه سازی کلمات کلیدی در متن محتوا است. دلیلش هم کاملا واضح است؛ به این دلیل که محتوا یک فاکتور بسیار تاثیرگذار گوگل برای رتبه بندی صفحات سایت است.

دقت خود را در این قسمت باید به شدت افزایش دهید؛ جایگذاری ضعیف عبارات کلیدی در متن محتوا می تواند افت ترافیک و حتی جریمه شدن وب سایت شما بشود. به عنوان مثال، در نظر داشته باشید که در استفاده از عبارت های کلیدی نباید زیاده روی کنید. البته قبول دارم که در برخی از محتواها، به ناچار مجبور می شوید بیشتر از حالت معمولی از عبارت کلیدی استفاده کنید. به هر حال باید سعی کنید کاری کنید که کاربر از مطالعه محتوای شما، قطع امید کند. امروزه کاربران بسیار هوشمند هستند و به سرعت متوجه می شوند که متن شما برای آن ها نوشته نشده و تنها هدف شما از تولید محتوا، جلب توجه گوگل بوده است.

یک نکته مهم که شاید کمتر کسی به شما بگوید؛ حتی در صورتی که فقط برای گوگل پست خودتان را بهینه کنید، تاثیری در افزایش رنک و ترافیک نخواهد داشت. گوگل به این دسته از محتواها در ابتدا رنک بالایی می دهد و بعد از مدتی که متوجه شد کاربران از محتوای مورد نظر استقبال نکرده اند، آن صفحه را به رنک های پایین تر انتقال می دهد.

4.    انکر تکست لینک ها

لینک ها به شکل کاملا مستقیم، به عنوان دومین فاکتور رتبه بندی گوگل به شمار می روند. انکر تکست ها باید شامل عبارت کلیدی اصلی صفحه سایت مقصد باشند. این مسئله برای ربات گوگل بسیار اهمیت دارد؛ چراکه تمایل دارد انکر تکست و صفحه سایت مقصد، ارتباط معنایی خوبی داشته باشند. اینکه شما از عبارت کلیدی اصلی صفحه مقصد در انکر تکست ها استفاده کنید، کار ربات گوگل را به مراتب راحت تر خواهد کرد.

به نظرم نکته مهم دیگری برای انتخاب کلمه کلیدی سئو و بهینه سازی کلمات کلیدی بر اساس جدیدترین بروز رسانی های الگوریتم رتبه بندی گوگل، باقی نمانده که برای شما بیان کنم. هرگونه سوالی داشتید، خوشحال می شویم که با ما به اشتراک بگذارید.

البته پیش بینی می شود در آینده ای نه چندان دور، گوگل با بروز رسانی هایی که در الگوریتم رتبه بندی خود به وجود می آورد، به کلی استفاده از عبارت های کلیدی را به کاری بیهوده تبدیل کند. در مورد این مسئله هم به زودی در نیوسئو مقاله ای منتشر خواهیم کرد.

4 نظر در مورد مقاله “ آموزش سئو کلمات کلیدی رایگان ” ثبت شده است
  1. فرهاد

    سئو کلمات کلیدی نیاز داره که قبلش کلمات کلیدی مناسب رو پیدا کنیم تا بتونیم اصولی ازش استفاده کنیم. چطور کلمات کلیدی خوب رو پیدا کنیم و بدونیم میزان جستجوی کلمات چقدر هستش؟


    • مهدی گنجعلی

      درود وقت بخیر. با استفاده از ابزارهای زیادی که در زمینه تحقیق کلمات کلیدی وجود داره می تونید بهترین عبارات مرتبط با موضوع فعالیت خود رو پیدا کنید. پیشنهاد می کنم برای هر محتوا، یک عبارت کلیدی اصلی و چندین عبارت فرعی در نظر بگیرید


  2. احمدرضا

    سلام خیلی ممنون بابت مقاله
    کلمه کلیدی برای محتوای 5000 کلمه ای چند بار باید در متن تکرار بشه؟ و اینکه چطور محاسبه میشه که برای چند کلمه محتوا چند بار کلمه کلیدی باید استفاده بشه؟
    ممنون


    • محمد نصیری

      درود وقت بخیر
      از فکر تعداد بیاید بیرون. هر عبارت کلیدی چگالی خودش رو باید داشته باشه و این چگالی براساس محتواهای موجود و مرتبط در وب سنجیده میشه و این patent رو گوگل tf*idf گذاشته تا چگالی هر عبارت کلیدی رو میسنجه.
      سعی کنید خیلی طبیعی باشید و رقبای خودتون رو در 10 رنک اول عبارت کلیدی بسنجید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود