لیست کلمات کلیدی بر اساس هدف جستجوی کاربر

ابزار ترکیب کننده کلمات کلیدی,ابزار جستجوی کلمات کلیدی,ابزار یافتن کلمات کلیدی

لیست کلمات کلیدی کسب و کار خود را، مبتنی بر هدف جستجوی کاربر در SERP ها تهیه کنید.

در این مقاله، ما می خواهیم به صورت دقیق، هدف جستجوی کاربر را بررسی کنیم و برای شما مبانی ایجاد لیستی از کلمات کلیدی بر اساس هدف جستجوی کاربر را گردآوری کرده ایم.

ما پیش از این هم موضوع هدف جستجوی کاربر را بررسی کردیم. در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که ویژگی های موجود در SERP ها چطور نسبت به هدف جستجوی کاربر واکنش نشان می دهند و علاوه بر این، چندین سایت معتبر نیز موضوعات را دقیق تر بررسی کرده اند. آنها نشان می دهند که هر کدام از موارد اصلاح کننده هدف جستجوی کاربر چطور بر روی ویژگی های SERP ها، نوع محتوایی که گوگل در هر مرحله از هدف جستجوی کاربری ارائه می کند تاثیر می گذارد و این که چطور شما می توانید پروژه های هدف جستجوی کاربر را خودتان تنظیم کنید.

هدف جستجوی کاربر نشان دهنده ویژگی های جمعیت شناسی کاربران می باشد، در نتیجه شما باید سعی کنید تا حد ممکن هدف جستجوی کاربر را درک کرده و به صورت شخصی، آن را بررسی کنید. البته، برای این که بتوانیم لقمه های چرب و نرم و آبدار مرتبط با هدف جستجوی کاربر را برای خودمان مهیا کنیم، نیازمند یک لیست کلمات کلیدی مبتنی بر هدف جستجوی کاربر هستیم. در ادامه، ما به شما نشان می دهیم که چطور می توانید به این لیست دست پیدا کنید.

جمع آوری عبارات کلیدی اصلی

عبارات کلیدی اصلی خودتان را جمع آوری کنید. نخست، قبل از این که بتوانید در رابطه با هدف جستجوی کاربر فکر کنید، شما باید یک مبنای بسیار قوی از عبارات کلیدی اصلی داشته باشید. این کلمات کلیدی شامل محصولات، ویژگی ها و یا خدماتی است که شما قیف مشتری های خودتان و هدف جستجوی آن ها را بر اساس این عبارات کلیدی مشخص می کنید.

اما واقعا خدا می داند که ایجاد کردن لیست کلمات کلیدی چقدر کار پیچیده ای است و بیشتر شبیه یک هنر است تا یک علم. حتی بهترین نویسنده ها هم گاهی باید برای این که بتوانند الهام های خوبی بگیرند، تحقیقات کنند بنابراین اگر تنها خیره شدن به وبسایت خودتان خیلی نمی تواند در این روند خلاقانه به شما کمک کند، شما می توانید از جاهای دیگری برای کمک استفاده کنید که در قسمت زیر به آنها اشاره خواهیم کرد.

استفاده از ابزار جستجوی کلمات کلیدی برای به دست آوردن پیشنهادات خوب

خیلی از افراد از بهترین ابزار جستجو کلمات کلیدی یعنی گوگل کیورد پلنر (Google Keyword Planner) استفاده می کنند تا کار را شروع کنند. Ubersuggest و Google Suggest Expander ارائه شده توسط Yoast هم می تواند به شما کمک کند تا کلمات کلیدی مورد نیاز خودتان را به دست بیاورید. همچنین ابزار یافتن کلمات کلیدی Answer The Public تمام این امکانات را با ظاهری زیبا در اختیار شما قرار می دهد.

ابزار ترکیب کننده کلمات کلیدی,ابزار جستجوی کلمات کلیدی,ابزار یافتن کلمات کلیدی

شما خیلی راحت می توانید یک کلمه کلیدی را در این ابزار وارد کنید و سپس پیشنهاداتی که به شما میدهد را مشاهده کنید. البته به یاد داشته باشید که حتما یک نگاه انتقادی نسبت به این لیست های تولید شده به صورت خودکار داشته باشید و همیشه سعی کنید از بین آن ها بهترین انتخاب ها را داشته باشید. مثلا، ممکن است برای عبارت کلیدی “ردگیری رتبه بندی”، عبارت “تلفن های رایگان” هم پیشنهاد شود که به نظر خیلی عبارت مرتبطی نیست.

استفاده از نتایج SERP ها

دو مورد از منابع بسیار خوب در SERP ها که می توان از آن ها برای جستجوی کلمات کلیدی استفاده کرد، جعبه People also ask و جستجوهای مرتبط می باشد. این عبارات جستجو توسط گوگل تایید شده اند و بسیار فراوان هستند و می توانند به شما نشان دهند که موتورهای جستجوی اصلی، موضوعات را به یکدیگر مرتبط می کنند.

بهترین ابزار جستجو کلمات کلیدی,کلمات کلیدی کسب و کار,لیست کلمات کلیدی

اگر شما یکی از مشتری های STAT هستید، شما می توانید گزارش هایی را ایجاد کنید که تمام سوالات مرتبط با جعبه PAA را در اختیار شما قرار می دهد، همچنین هشت جستجوی مرتبط را در پایین صفحه SERP به شما نشان می دهد. شما می توانید هر چند روز یک بار این گزارش را اجرا کنید و می توانید ببینید که گوگل برای مجموعه کلمات کلیدی شما، چه سوالات و عبارات جستجویی را مهم در نظر می گیرد.

زبان و مکان کاربران جستجو کننده

وقتی که شما در انگلستان هستید، به جای استفاده از عبارت گاری بچه، از کالسکه استفاده می کنید! هیچ کس نمی گوید سویشرت به تن کرده ام بلکه می گویند پلیور تنم کرده ام. منظور ما این است که اگر شما می خواهید مخاطبین جهانی داشته باشید، باید تلاش کنید تا انتخاب لغات مختلفی برای کشورهای مختلف در نظر داشته باشید. حتی در صورتی که محتوایی برای آنها ایجاد نمی کنید، باید ببینید که شما مطابق با شرایط محلی و زبانی یک منطقه هدف فعالیت میکنید یا خیر.

اضافه کردن توصیف کننده های هدف جستجو

خب حالا زمان آن رسیده است که موضوع هدف جستجو را در لیست کلمات کلیدی تان بررسی کنید. این قسمت اندکی نیاز به تلاش بیشتری دارد زیرا توصیف کننده ها که در هر دسته از هدف جستجوی کاربر قرار می گیرند، کاملا وابسته به سلیقه افراد تغییر می کنند. آیا کلمه “بهترین” نشان دهنده یک هدف جستجوی تعاملی است یا تجاری؟

ما در قسمت زیر یک دستور کار ساده ارائه کرده ایم اما لب کلام این است که هدف جستجو باید به صورتی ساختار و طبقه بندی داشته باشد که برای کسب و کار شما معنی و مفهوم داشته باشد. اگر شما نمی توانید از توصیف کننده های مناسب برای کلمات کلیدی اصلی خودتان استفاده کنید، می توانید از لیست توصیف کننده ها کمک بگیرید.

هدف جستجوی اطلاعاتی

جستجو کننده ها معمولا احساس نیاز می کنند و سپس به دنبال بهترین راه حل می گردند. این کلمات کلیدی، کلمات کلیدی به دست آمده از تلاش های دشوار قبلی شما می باشد، همچنین هر سوالی که شما فکر می کنید جستجو کننده ها ممکن است داشته باشند را هم باید پوشش دهید زیرا خیلی از آن ها ممکن است با محصولات یا خدمات شما آشنا نباشند.

عبارات جستجوی اطلاعاتی شما می توانند ظاهر زیر را داشته باشند:

  • [نام محصول]
  • [نام محصول] چیست
  • [ محصول] چطور کار می کند
  • من چطور می توانم از [محصول استفاده کنم]

هدف جستجوی تجاری

در این مرحله، جستجو کننده به یک راه حل رسیده است و می خواهد گزینه های مختلف برای استفاده از آن راه حل را بررسی کند. آن ها یک جستجوی مقایسه ای انجام می دهند و می خواهند الزامات و ویژگی های هر محصول را بررسی کنند.

برای جستجوی های خود، ما از کلمات توصیف کننده بهترین، مقایسه، قرارداد، جدید، آنلاین، نوسازی شده، نظرات، خرید، بالاترین و پر کاربرد ترین، استفاده کردیم.

عبارات جستجوی تجاری شما می تواند ظاهر زیر را داشته باشد:

  • قیمت [محصول] چه مقدار است
  • [محصول] در [مکان] عرضه می شود
  • سفارش [محصول] به صورت آنلاین
  • [محصول] در نزدیکی من
  • [برند] و [محصول] مقرون به صرفه

استفاده از ابزار ترکیب کننده کلمات کلیدی

یکی از سریع ترین روش ها برای اضافه کردن توصیف کننده ها به لیست کلمات کلیدی خودتان و ذخیره کردن زمان، استفاده از ابزار ترکیب کننده کلمات کلیدی می باشد. فقط یادتان باشد که برای استفاده کردن از برنامه های کامپیوتری شما باید کاملا نسبت به نتایج آن نظارت داشته باشید و مراقب باشید که کلمات کلیدی ارائه شده برای کسب و کار شما معنی و مفهوم داشته باشد.

ارزیابی لیست کلمات کلیدی

نتایج SERP ها,هدف جستجوی کاربر

حالا که ما به هدف خودتان رسیدیم و یک لیست کامل از کلمات کلیدی داریم، زمان آن رسیده است که دوباره همه چیز را بررسی کنیم و ببینیم که از این لیست، دقیقا چه چیز هایی را باید نگاه داریم.

هیچ وقت دو ارزیابی مثل هم نخواهند بود، اما موضوعاتی است که وقتی می خواهید از بین لیست کلمات کلیدی خودتان، موارد منتخب را مشخص کنید حتما باید در نظر داشته باشید.

  1. ارتباط: آیا کلمات کلیدی به سایت شما مرتبط هستند؟ آیا می توانید از صفحات بهینه سازی شده تان از آن ها استفاده کنید
  2. حجم جستجو: آیا شما به دنبال عبارات با حجم جستجوی بالا می باشید و یا می خواهید مخاطب خاص خودتان را ایجاد کنید؟ شما می توانید از Google Keyword Planner اطلاعات خوبی در رابطه با حجم جستجو به دست بیاورید.
  3. فرصت: چه مقدار کلیک و بازدید برای کلمات کلیدی شما به دست می آید؟ در حالی که اطلاعات خیلی دقیق و جامعی در این رابطه وجود ندارد (که شاید خوشبختانه وجود ندارد)، شما می توانید با بررسی دقیق Google Search Console در این زمینه اطلاعات به دست بیاورید.
  4. رقابت: چه وبسایت های دیگری برای کلمه کلیدی شما رتبه بندی شده اند؟ آیا می خواهید با بعضی از غول های SERP مانند آمازون رقابت کنید؟ در رابطه با جعبه های تبلیغات پولی چه نظری دارید؟ چه فضای SERP را می خواهید اشغال کنید؟ ابزار تحلیل SERP شما که امیدوارم قابلیت تحلیل جستجوی صوتی هم داشته باشد، قطعا می تواند به شما در این زمینه کمک کند.
  5. دشواری: کلمه کلیدی مد نظر شما، چقدر آسان می تواند پیروز شود؟ حجم های جستجو می توانند ایده دقیقی در این زمینه به شما بدهند. هر چه حجم جستجو بالاتر باشد، رقابت هم سخت تر خواهد بود. اما برای یک روش متفاوت، Moz’s Keyword Explorer دارای یک شاخص دشواری می باشد که موضوعاتی مانند اعتبار صفحه، اعتبار دامنه و نرخ کلیک را هم در نظر می گیرد.

خب حالا شما احتمالا یک برنامه کاملا دقیق برای ایجاد یک لیست کلمات کلیدی مبتنی بر هدف جستجوی کاربر دارید که می توانید آن را توسعه دهید و عاشق آن شوید!

10 نظر در مورد مقاله “ لیست کلمات کلیدی بر اساس هدف جستجوی کاربر ” ثبت شده است
  1. علی باقی زاده

    سلام
    سوال:
    من لیستی از کلمات کلیدی که در سرچ کنسول گوگل سایتم نمایش داده شده و دارای ایمپرژن هستد را جمع آوری کردم
    چه طور میتونم از این کلمات و صفحات استفاده بهینه ببرم؟
    لطفا راهنمایی فرمایید
    سپاس


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما دوست عزیز. لیست کلمات کلیدیتون رو بر اساس رنک و ایمپرشن انتخاب کنید. اون هایی که رتبه ای در صفحه اول و دوم داشته و ورودی خوبی دارن رو برای برنامه بروز رسانی انتخاب کنید. بعد از اتمام این کار، برید سراغ کلمات کلیدی که رتبه و ورودی پایین تری دارن.


  2. فاطیما

    سلام وقت بخیر ممنون میشم کمکم کنین میخوام فروشگاه فروش عرصه های چرمی بسازم تازه واردم از چه کلمات کلیدی استفاده کنم؟؟؟؟


    • مهدی گنجعلی

      درود و وقت بخیر. به هیچ عنوان بدون کسب اطلاعات کافی شروع به کاری نکنید.
      با شماره 6 419 619 0912 تماس بگیرید؛ دوستان شما در نیوسئو راهنمایی تون خواهند کرد


  3. ابراهیم سواری

    سلام با تشکر از نوشتن این مقاله
    خیلی نکات خوب و آموزشی که همین الان از آنها استفاده کردم و نتیجه عالی گرفتم.
    متشکرم


  4. لیلا

    سلام سپاس گذارم آقای نصیری عزیز تندرست باشید


  5. لیلا

    سلام آقای قمصری من تازه کار سایت و فروشگاه رو شروع کردم کاملا مبتدی هستم .میخوام فروشگاه لوازم یدکی بزنم .راهنمایی میکنید از چ کلمات کلیدی استفاده کنم


    • محمد نصیری

      درود بر شما
      می توانید از اطلاعاتی که سایت الکسا برای رقبای شما نمایش می دهد استفاده کنید و اینکه حتما از عبارات کلیدی طولانی در شروع فعالیت خود استفاده کنید.


  6. عبداله

    تشکر بابت مطالب عالی تون اقای قمصری. به خصوص تو اینستاگرام خیلی نکات ازتون یاد گرفتم. کار عالی تون رو ادامه بدین


    • امیر قمصری

      درود بر شما دوست عزیزم. سپاس گزارم از لطف بیکران شما.
      امیدوارم همیشه بتونیم مثمر ثمر باشیم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود