ابزارهای سئو سایت های بین المللی

ابزار وبمستر گوگل,تگ hreflang,رفتار سازمانی بین المللی

جهت پیشبرد فرایند سئو سایت بین المللی شما، بیش از 40 ابزار مفید در این مقاله ارائه می شود.

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که از من می شود، در رابطه با ابزاری است که من برای سئو سایت چند زبانه از آنها استفاده می کنم و با وجود این که بیشتر این ابزارها را در MozCon ارائه کردم، چون وقت نداشتم بر روی آن ها تمرکز کنم تصمیم گرفتم نحوه استفاده از این ابزارها را برای پشتیبانی از فعالیت های سئو سایت های بین المللی، در اختیار شما قرار دهم.

ابزارهایی وجود دارند که می توانند از شما در این مسیر پشتیبانی کنند، از جمله در شناسایی پتانسیل ها، هدف گیری مخاطبان بین المللی، بهینه سازی و ارتقای وب سایت ها، به دست آوردن محبوبیت بین المللی و اندازه گیری و رسیدن به مزیت های فرایند سئو سایت های بین المللی. خب حالا بیاید کار را شروع کنیم!

وضعیت اولیه سایت از نظر جستجوی بین المللی

  • ابزار وبمستر گوگل

شما بر اساس حجم و گرایش عبارات جستجو شده برای سایت شما، کلیک ها و CTR دریافت شده از هر کشور، باید قابلیت دیده شدن سایت خودتان را در جستجوهای بین المللی شناسایی کنید. شما می توانید از گزارش “Search Queries” در ابزار وبمستر گوگل استفاده کنید و بر اساس فیلتر مکانی، به اطلاعات مورد نظر خودتان دست پیدا کنید.

ابزار وبمستر گوگل,تگ hreflang,رفتار سازمانی بین المللی

  • Google Analytics

در گزارش “Demographics” در Google Analytics، شما می توانید میزان بازدید فعلی، تبدیل کاربران به مشتری نهایی، حجم نرخ تبدیل و گرایش های موجود جستجو که از کشورها و زبان های مختلف ایجاد می شود را همراه با منابع ترافیک، کلمات کلیدی و صفحات مورد استفاده بررسی کنید.

سئو سایت بین المللی,سایت بین المللی,فرایند سئو سایت

پتانسیل سایت از نظر جستجوی بین المللی

  • SEMrush ،SearchMetrics Essentials و Moz Keyword Explorer

فراتر از ارزیابی میزان جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط بر اساس زبان و کشوری که می خواهید آن را هدف قرار دهید (با استفاده از ابزار کلمات کلیدی در محبوب ترین موتورهای جستجو در کشورمربوطه)، شما می توانید از ابزاری مانند SEMrush و SearchMetrics که در بسیاری از کشورها این ابزار پشتیبانی می شوند، استفاده کنید تا مشخص کنید که فعالیتهای فعلی بازاری و رقبای شما در چه شرایطی قرار دارند.

برای این که مشخص کنید کدام موتور جستجو در کشور هدف شما بیشترین محبوبیت را دارد، می توانید از StatCounter یا Alexa استفاده کنید و سپس از ابزار کلمات کلیدی آن ها استفاده کنید تا مشخص کنید که حجم جستجوهای خاص به چه صورت بوده است. برای کشورهای غربی که بیشتر از گوگل استفاده می کنند بهترین ابزار می تواند Google Keyword Planner باشد. برای کشور روسیه، می توانید از Yandex Keyword Statistics و برای چین می توانید از Baidu Index استفاده کنید.

کلمات کلیدی بین المللی

ایده ها برای کلمات کلیدی بین المللی

  • Ubersuggest و SEOchat Suggestion Keyword Finder

شما باید با استفاده از Ubersuggest و ابزار Suggestion Keyword Finder، ایده های اضافی برای کلمات کلیدی خودتان به دست بیاورید (با استفاده از این ابزار، شما می توانید زبان ها و کشور های مختلف را انتخاب کنید).

ابزار وبمستر گوگل,تگ hreflang,رفتار سازمانی بین المللی

  • چرا من ابزار Google’s Global Market Finder را پیشنهاد نمیکنم؟

معمولا این سوال از من پرسیده می شود که چرا Google’s Global Market Finder را برای سئو بین المللی پیشنهاد نمی کنم (البته گاهی پیشنهاد می کنم اما همیشه می گویم باید با دقت بالا از آن استفاده شود)، دلیل این موضوع این است که این ابزار معمولا از نظر ترجمه و بررسی عبارات کلیدی به صورت محلی خیلی عملکرد صحیحی ندارد و می تواند به سادگی منجر به ابهام و سوء تفاهم شود.

این ابزار، همیشه یک “نکته مهم” زیر نتایج خودش ارائه می کند:

” … به دلیل این که ترجمه های ارائه شده در این ابزار با استفاده از Google Translate ایجاد شده است، ترجمه ها همیشه در سطح عالی نیستند به همین دلیل مطمئن شوید عباراتی که انتخاب می کنید، صحیح هستند …”

حتی با این وجود، بیشتر افراد فرض می کنند چون این ابزار یکی از ابزار خود گوگل است، نتایج آن همیشه درست است. اما در بعضی از موارد، وقتی که شما به زبان محل مورد نظر خودتان کاملا مسلط نیستید، به سختی می توان تشخیص داد که آیا نتایج ارائه شده توسط این ابزار کاملا صحیح می باشد یا خیر.

به همین دلیل، این ابزار در بیشتر موارد کاربرد زیادی ندارد، چون باعث می شود که فرایند شما بیش از پیش پیچیده شود. در نهایت، شما نیاز دارید که یک نفر بومی به شما کمک کند؛ همچنین باید از دیگر ابزار کلمات کلیدی هم استفاده کنید تا مطمئن شوید نتایج ارائه شده مرتبط با ایده های کلمات کلیدی و حجم جستجو، معتبر هستند.

به عنوان مثال، فرض میکنیم که من از یک شرکت آمریکایی هستم که می خواهم حجم جستجوی بالقوه در مکزیک را مرتبط با کلمه “آپارتمان” و “اجاره آپارتمان” به دست بیاورم :

ابزار وبمستر گوگل,تگ hreflang,رفتار سازمانی بین المللی

این ابزار کلمه های “Pisos” ،”alquiler apartamentos” و “alquilar apartamentos” را ارائه می کند. این نتایج مشکلات زیر را ایجاد می کند:

  • کلمه “pisos” در زبان مکزیکی به عنوان ترجمه “آپارتمان” نیست بلکه به معنی “طبقه” می باشد. اما به زبان اسپانیایی، “pisos” به معنی آپارتمان می باشد.
  • “Alquiler apartamentos” در زبان مکزیکی به معنی “اجاره نامه آپارتمان” است  و “alquilar apartamentos” هم به معنی آپارتمان اجاره شده می باشد. در حالی که استفاده از این کلمات در زبان اسپانیایی رایج است، اما در زبان مکزیکی به این صورت نیست. در زبان مکزیکی به جای “Alquiler apartamentos”، از کلمه “Renta departamentos” و به جای “Alquilar apartamentos”، از عبارت “Rentar departamentos” استفاده می شود.

می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید که بر اساس عبارات پیشنهاد شده توسط Global Market Find که ابزار جستجوی کلمات کلیدی خود گوگل است، عبارات ارائه شده دارای حجم جستجوی محلی بسیار کمی در مقایسه با کلمات صحیح هستند.

ابزار وبمستر گوگل,تگ hreflang,رفتار سازمانی بین المللی

علاوه بر این، عبارت “Alquiler apartamentos” حتی از نظر قواعد هم مشکل دارد زیرا این کلمه نیازمند یک حرف اضافه “de” می باشد. در واقع کلمه کلیدی باید به صورت “Alquiler de apartamentos” باشد (که از نظر ادبی به معنی اجاره یک آپارتمان در زبان اسپانیایی می باشد).  اگرچه این موضوع ممکن است در رابطه با دیگر ابزار جستجوی کلمات کلیدی هم پیش بیاید، اما در این مورد، استفاده از ابزار گوگل باعث می شود که ابهام بیشتری در فرایند ایجاد شود. همانطور که پیش از این گفتم، در نهایت شما باید از افراد بومی آن منطقه هم کمک بگیرید تا بتوانید نتایج صحیحی را به دست بیاورید.

مشخصات مخاطبین وب سایت بین المللی 

  • TNS Digital Life و Google’s Consumer Barometer

شما باید مشخصه های جمعیت شناسی مخاطبین خودتان و اولویت های خرید آنلاین آن ها را نه تنها بر اساس جستجوی مطالعاتی بررسی کنید، بلکه باید سایت های TNS Digital Life و Google’s Consumer Barometer را هم به صورت دقیق ارزیابی کنید. این سایت ها شما را قادر می سازند تا داده های تمام صنایع، کشور ها و مشخصه های جمعیت شناسی را انتخاب کرده و از آن ها استفاده کنید.

ابزار وبمستر گوگل,تگ hreflang,رفتار سازمانی بین المللی

مشخصات و رفتار سازمانی بین المللی 

  • Alexa ،SimilarWeb و Google Display Network Research

شما باید رقبای خودتان را در بازارهای بین المللی شناسایی کنید، از جمله مشخصات و گرایش های آنها. شما می توانید با جستجو در Alexa ,Google’s Display Network Research و SimilarWeb به این داده ها دسترسی پیدا کنید.

شما باید محبوب ترین محتوا و محصولات آنها، جایگاه فروش منحصر به فردشان و نقاط قوت و ضعف آن ها، فعالیت های بازاریابی که اجرا کرده اند و حتی بخشی از اطلاعات مرتبط با جوامع آنلاین مرتبط با آن ها را شناسایی کنید.

ابزار وبمستر گوگل,تگ hreflang,رفتار سازمانی بین المللی

توضیحات تگ hreflang سایت

  • MediaFlow’s Hreflang Sitemap Tool ،DejanSEO Hreflang Validator و Screaming Frog SEO Spider Tool

شما باید مطمئن شوید که از توضیحات درست hreflang در سایت های بین المللی خودتان استفاده می کنید که نشان دهنده کشور هدف و زبان هر منطقه می باشد و قالب استاندارد ISO639-1 برای ویژگی های زبانی در رابطه با ISO 3166-1 Alpha 2 برای هر کشور، اجرا شده باشد.

ابزار وبمستر گوگل,تگ hreflang,رفتار سازمانی بین المللی

شما می توانید از ابزار DejanSEO استفاده کنید تا کاربرد صحیح hreflang را برای هر صفحه ارزیابی کنید. اگر شما می خواهید بیش از 250 صفحه مجاز داخلی را ارزیابی کنید، باید از فیلتر های موجود در Screaming Frog استفاده کنید تا به صورت دقیق، مشخص شود که کدام صفحه های شما دارای تگ های hreflang مطلوب هستند و کدام صفحات، تگ های درست ندارند.

ادامه…

ابزار وبمستر گوگل,تگ hreflang,رفتار سازمانی بین المللی

آموزش سئو سایت های بین المللی و معرفی ابزارهای سئو را در این مقاله ادامه میدهیم. در قسمت اول معرفی ابزارهای سئو سایت های بین المللی، به بررسی ابزارهای مهم گوگل وبمستر تولز، گوگل آنالیتیکس، SEMrush و … پرداخته و ابزارهایی برای یافتن کلمات کلیدی پر جستجو در سطح بین المللی و ابزارهایی که بتوانید مشخصات کاربران بین المللی خود را ارزیابی کنید، برای شما عزیزان معرفی کردیم. در این قسمت قصد داریم شما را با سایر ابزارهای سئو از لحاظ مکان جغرافیایی، محتوا و محبوبیت سایت و ابزارهایی جهت افزایش رتبه سایت بین المللی شما در نتایج موتورهای جستحو آشنا کنیم:

مکان جغرافیایی وبسایت شما بر اساس کشور هدف

Google Webmaster Tools Geolocation Feature و FlagFox extension for Firefox و IP Whois & Flags Chrome

اگر شما کشورهای مختلف را هدف گیری کرده اید و می خواهید از دامنه سطح بالا استفاده کنید، شما می توانید موقعیت خود را در ویژگی مکان جغرافیایی وبمستر های گوگل و سایر مورتورهای جستجو اضافه کنید.

در هر صورت، بهترین روش برای مشخص کردن مکان جغرافیایی یک دامنه، استفاده از ccTLD های مربوطه برای هر کشور می باشد. می توانید به IANA’s database سری بزنید و عامل ثبت کد در هر کشور را مشاهده کنید که معمولا با استفاده از این عامل، معمولا می توانید دامنه های مد نظر خودتان را خریداری کنید و یا واحد های ثبت دامنه تایید شده در هر کشور را مشخص کنید.

به علاوه یک موضوع دیگر هم وجود دارد که شاید مثل قبل دیگر اهمیت چندانی ندارد اما باز هم بررسی آن خالی از لطف نیست. نگاهی به مثال زیر بیندازید. هاست سایت minube.com، که یکی از رایج ترین شبکه های اجتماعی سفر در اسپانیا است، در آلمان قرار دارد. اگر شما بتوانید بدون سختی به یک IP محلی برای سایت خودتان به دست بیاورید، می تواند برای شما مفید باشد. شما می توانید با استفاده از افزونه flagfox برای فایرفاکس یا افزونه IP Whois & Flags برای گوگل کروم، IP هر وب سایت را مشخص کنید.

محتوای وب سایت بین المللی شما

Twitterfall ،Google Trends ،Talkwalker،PROMT،WordReference و ProZ

شما باید محتوای جذاب و بهینه ای را برای مخاطبین بین المللی خودتان ایجاد کنید که نه تنها حاوی کلمات کلیدی مطلوب و جذاب است، بلکه باید به صورتی باشد که بتواند با مخاطبین شما ارتباط ایجاد کند و به شما کمک کند تا به اهداف وب سایت بین المللی خودتان برسید.

به این منظور، شما باید حتما از کسانی که بومی آن منطقه هستند کمک بگیرید. اگر یافتن این افراد برای شما دشوار است، می توانید از شبکه های ترجمه آنلاین مانند Proz کمک بگیرید.

برای این که بتوانید اعتبار محتوای خودتان را تایید کنید، ممکن است بخواهید از نرم افزار ترجمه حرفه ای استفاده کنید (ابزاری که نسبت به Google Translate قابل اعتماد تر هستند)، مثلا ابزاری که بتوانید آن ها را با Office هم ادغام کنید و به سادگی از آنها استفاده کنید. یکی از این نرم افزار ها، PROMT می باشد.

اگر در شرایطی از این فرآیند دسترسی مستقیم به یک فرد بومی ندارید و یا فقط می خواهید که بعضی از محتوا را دوباره بررسی کنید، می توانید از تالار گفتمان (فروم) WordReference استفاده کنید. در این تالار، مباحث مختلفی در رابطه با عبارات و ترجمه های زبان های مختلف وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

به صورت روزانه، شما باید همیشه خودتان را نسبت به گرایش های بین المللی و موضوعات داغ و جذاب به روز نگاه دارید تا بتوانید محتوای جدیدی را برای وب سایت خودتان ایجاد کنید. به این منظور، شما می توانید از ابزار گوگل ترندز استفاده کنید (می توانید نگاهی به قسمت Hot Searches در هر کشور داشته باشید)؛ Twitterfall هم شما را قادر می سازد تا خیلی راحت موضوعات خاص را پیگیری کنید و می توانید گرایش های مختلف را بر اساس اهداف جغرافیایی مشخص کنید؛ همچنین ابزار Talkwalker ابزاری است که از زبان های مختلف پشتیبانی می کند و از طریق RSS یا ایمیل، به سادگی پیام های ضروری را در اختیار شما قرار می دهد.

تحلیل محبوبیت سایت بین المللی شما

Open Site Explorer ,MajesticSEO ,SimplyMeasured و CognitiveSEO

برای تحقیق و درک استراتژی های ساخت لینک رقبای بین المللی تان، منابع و شکاف های موجود بین موضوعات موجود و مطالب مد نظر کاربران، شما می توانید از ابزار تحلیل اجتماعی و تحلیل لینکی که از قبل داشته اید استفاده کنید مانند Open Site Explorer ،MajesticSEO.

در هر صورت، در این زمینه، شما باید ورای کیفیت لینک، حجم، گرایش ها، منابع و نوع لینک ها، به مخاطبان بین المللی خودتان توجه ویژه ای داشته باشید. شما باید به مشخصات و فعالیت های اجتماعی، محتوایی که بیشتر از بقیه به اشتراک گذاشته شده اند، تطابق فصلی محتوا و عبارات مورد استفاده و سایت های باز نشر شده و افراد موثر در صنایع محلی (اینفلوئنسر ها) و محتوا، موضوعات و قالب های محبوب کاربران نیز توجه کافی داشته باشید.

ساخت بک لینک در سایت های بین المللی

Link Prospector ،FollowerWonk ،BuzzStrea و Topsy

شما باید با استفاده از سایت های محلی مربوطه دارایی های بین المللی سایت خودتان را ارتقا دهید، عوامل فرهنگی را به درستی درک کنید، با افراد موثر محلی و رسانه ها ارتباط برقرار کنید و مشخص کنید که چه روش هایی در هر کشور بهترین نتیجه را ایجاد می کنند تا بتوانید در تمام نسخه های بین المللی سایت تان، نتایج را پیگیری کنید.

برای ارزیابی های بین المللی شما می توانید از ابزاری مانند Link Prospector ،FollowerWonk و Topsy استفاده کنید و سپس لینک های خودتان را با استفاده از BuzzStream مدیریت و پیگیری کنید.

میزان نمایش سایت شما در جستجوهای بین المللی

I Search From ،Search Latte ،FoxyProxy ،Hide My Ass و Trusted Proxies

برای این که به راحتی مشخص کنید کاربران بین المللی سایت شما، رتبه بندی سایت تان را در نتایج جستجوی خود به چه صورت مشاهده می کنند، می توانید از ابزار I Search From یا Search Latte استفاده کنید تا نتایج مد نظر خودتان را مطابق با زبان یا کشور هدف، به دست بیاورید.

در هر صورت، برای این که مطمئن شوید نتایجی که به دست آورده اید همان چیز هایی است که کاربران در مناطق مختلف در نتایج جستجوی خودشان مشاهده می کنند، بهترین کار استفاده از یک IP محلی از طریق سرویس های پروکسی می باشد. این روش شما را قادر می سازد تا وب سایت خودتان را از مکان بین المللی مد نظر خودتان بررسی کنید و ببینید که آیا تنظیمات خاصی برای آن ها وجود دارد یا خیر مثلا یک ریدایرکت یا هر شرایط خاص دیگری.

به این منظور، شما می توانید از یک ابزار کمکی پروکسی در مرورگر ها استفاده کنید مانند FoxyProxy، و یا این که میتوانید از هر پروکسی در لیست HMA’s Public Proxy استفاده کنید. اگر می خواهید از سرویس هایی استفاده کنید که قابل اعتماد تر هستند، سرعت بالاتری دارند و IP های مختلف را در اختیار شما قرار می دهند، شما می توانید از پروکسی های پولی استفاده کنید، مانند Hide My Ass و Trusted Proxies.

سایت شما در نتایج جستجوی بین المللی

Moz Rank Tracker ،SEscout ،Authority Labs ،Advanced Web Rankin ،SEO SERP ،Rank Checker ،Google Analytics و Google Webmaster Tools

شما می توانید هر کدام از نسخه های بین المللی سایت خودتان را به صورت مستقل ارزیابی کنید؛ مثلا می توانید رتبه بندی های موجود برای هر کشور، زبان، تعداد بازدیدها و نرخ تبدیل برای هر نسخه را مشخص کنید. حتما حواستان باشد که به تنظیمات واحد پول و تنظیمات ترافیک برای هر زبان و هر کشور توجه ویژه داشته باشید.

شما می توانید برای هر نسخه بین المللی از سایت خودتان، رتبه بندی ها، میزان بازدید ها، نرخ تبدیل، میانگین نرخ تبدیل و ارزش آن، کلمات کلیدی مورد استفاده، صفحات، منابع ترافیک برای هر زبان، مکان و دستگاه را با استفاده از این ابزار تجزیه و تحلیل کنید.

برای رتبه بندی های جستجو، شما می توانید از ابزار مبتنی بر وب سایت مانند Moz Rank Tracker ،SEscout و Authority Labs استفاده کنید که از موتور های جستجوی بین المللی پشتیبانی می کنند و یا می توانید از اپلیکیشن های دسکتاپ مانند Advanced Web Rankings همراه با سرویس های پروکسی استفاده کنید تا در شرایط خاص دسترسی شما مسدود نشود. برای مرور سریع شما می توانید از افزونه های رایگان مرورگرها مانند Rank Checker در فایرفاکس یا SEO SERP برای کروم، استفاده کنید.

برای بررسی رفتار سایت در موتور های جستجو، شما باید از ابزار گوگل وبمستر تولز (یا Webmaster Tools مرتبط با موتور جستجوی بین المللی مد نظر خودتان) و گوگل آنالیتیکس استفاده کنید و تحلیل ترافیک و نرخ تبدیل را هم برای سایت خودتان به دست بیاورید. این کار باعث می شود که شما بتوانید به صورت پیوسته نتایج سئو بین المللی سایت خودتان را پیگیری کنید و در شرایط مورد نیاز، تصمیم گیری های مناسبی را داشته باشید.

ROI سئو سایت بین المللی شما

The International SEO ROI Calculator

شما می توانید با استفاده از این ابزار، مشخص کنید چه چیزی را لازم دارید تا بتوانید به اهداف تبدیل کاربر به مشتری و ROI بالا در فرایند سئو بین المللی خودتان برسید و در این زمینه، هزینه های فرایند های سئو را هم در محاسبات خودتان منظور کنید. شما می توانید از The International SEO ROI Calculator استفاده کنید تا این کار را راحت تر انجام دهید.

در نهایت، همیشه به یاد داشته باشید با وجود تمام کمک ها و همیاری هایی که این ابزار می توانند برای شما فراهم کنند، مهم ترین ابزاری که در اختیار شما قرار دارد، مغز خود شماست!

متاسفانه خیلی وقت ها دیده ام که یک نفر می خواهد با استفاده از این ابزار همه کارها را به صورت خودکار انجام دهد و در نتیجه بسیاری از فرصت های ایده آل را از دست می دهد (و یا حتی ممکن است تصمیم گیری های اشتباهی انجام دهند!).

این ابزار قرار نیست به صورت کامل جای شما را بگیرند، بلکه قرار است از شما پشتیبانی کنند در نتیجه در تمام این فرایند ها شما باید همه موضوعات را با استفاده از مغز خودتان تحلیل کنید، همه چیز را تست کنید و هر چند وقت یک بار اعتبار تمام این فرایند ها را ارزیابی کنید.

یک نظر در مورد مقاله “ ابزارهای سئو سایت های بین المللی
  1. محسن

    ای ول خیلی عالی بود اما این مقاله قدیمی نیست لطفا بروزرسانی کنید و گوگل هم تغییر کرده است سرچ کونسول گوگل و انالاتیکس هم همینطور


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود