راهنمای سئو سایت های بین المللی – متا تگ ها

تگ hreflang,تگ x-default,تگ های سئو سایت حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 11 امتیاز : 5]

راهنمای سئو سایت های بین المللی، شامل اصول پایه سئو وب سایت های بین المللی و سه ساختار دامنه های وب سایت های بین المللی را در قسمت های گذشته مقالات نیوسئو بررسی کردیم.

زمانی که متناسب با تجارتتان در مورد بهترین ساختار وب سایتتان تصمیم گرفتید، برای طراحان وب و همچنین کسانی که بسته به نوع بازار مورد نظر شما مسئولیت طراحی سایت را بر عهده دارند، هدف خود را مشخص کنید؛ سپس محتوای مورد نظرتان را به طور موثر ترجمه کنید. در این مرحله باید جستجوی عبارت‌ های کلیدی خود را هم شروع کنید.

جستجوی کلمات کلیدی بین المللی

همان طور که قبلا گفته شد، نباید از ترجمه‌ های تحت اللفظى استفاده کنید زیرا این ترجمه‌ ها همیشه دقیق و مرتبط نیستند و حتی ممکن است محصولی را که مخاطب مورد نظر شما در جستجوی آن است، نشان ندهند؛ به همین دلیل مهم است که اطمینان یابید یک شخص محلی که در صنعت مورد نظر شما مقداری تجربه دارد، ترجمه محتوای شما را چک کند. علاوه بر این باید ببینید که رقبایتان در کشورهای مورد نظر شما از چه عبارت‌ هایی استفاده می‌ کنند؛ این اقدام می‌ تواند کیفیت جستجو و تحقیق شما را افزایش دهد.

پیش‌ تر گفتیم که برای انجام این جستجو SEMRush یک ابزار بسیار خوب است. این ابزار به شما در پیدا کردن میزان تقریبی جستجوی یک عبارت کلیدی کمک می‌ کند و علاوه بر این نشان می‌ دهد که رقبایتان چه عبارت‌ هایی را در کشور مورد نظرشان در AdWords رده بندی یا تبلیغ می‌ کنند. شما همچنین می‌ توانید از ابزار Google AdWords Keyword Planner استفاده کنید.

هر ابزاری که استفاده می‌ کنید، باید بهترین عبارت‌ های کلیدی را برای صفحات فرود خود انتخاب و آن‌ ها را بهینه سازی کنید.

شما می‌ توانید با توجه به منابعی که در اختیار دارید، از ابزارهایی مانند STAT یا Authority Labs هم برای پیگیری رتبه بین المللی خود در هر کشور خاص برای عبارت‌ های کلیدی مورد نظرتان استفاده کنید و علاوه بر این تغییرات مربوط به صفحات فرودتان را در Google Analytics ببینید و افزایش‌ های صورت گرفته در مورد ترافیک جستجو های مربوط به شرکت و محصولتان را نیز مد نظر بگیرید.

آموزش استفاده از متا تگ های سئو سایت های بین المللی

در این قسمت لیستی از تگ های مهم در سئو سایت های بین المللی که سیگنال‌ هایی قوی برای موتورهای جستجو هستند، ارائه شده است. در این معرفی تگ ها، اطلاعات لازم را در مورد زبان و کشور مورد نظر شما به موتورهای جستجو می‌ دهیم. هرچه تعداد تگ های ارسال شده بیشتر باشد، موتورهای جستجو بهتر نسبت به هدف شما مطلع می‌ شوند و سایت شما را بیشتر در معرض دید مخاطبان مرتبط می‌ گذارند.

  • تگ‌ HrefLang

تگ hreflang,تگ x-default,تگ های سئو سایت

این تگ‌ ها شما را قادر می‌ سازند تا صفحات دارای محتوای مشابه را برای مخاطبان مختلف به طور متقابل ارسال کنید و برای مثال به موتورهای جستجو می‌ گویند که اگر چه محتوا تقریبا یکسان است، یک یا چند صفحه به کاربران آلمانی ساکن آلمان اختصاص دارد، برخی از صفحات برای کاربران آلمانی زبان ساکن در سوئیس هستند و سایر صفحات باید در اختیار کاربران پرتغالی ساکن در برزیل قرار گیرند.

تگ‌ های HrefLang به <head> یک وب سایت اضافه می‌ شوند. به عنوان مثال این تگ‌ ها در سایت Apple به صورت زیر هستند:

<link rel=”alternate” href=”https://www.apple.com” hreflang=”en-US” />

<link rel=”alternate” href=”https://www.apple.com/ae-ar” hreflang=”ar-AE” />

<link rel=”alternate” href=”https://www.apple.com/ae” hreflang=”en-AE” />

<link rel=”alternate” href=”https://www.apple.com/am” hreflang=”en-AM” />

<link rel=”alternate” href=”https://www.apple.com/at” hreflang=”de-AT” />

نیازی نیست که این کدها را به خاطر بسپارید، ابزارهایی هستند که این کد ها را برای شما می‌ نویسند. نرم افزاری‌ های hreflang Tags Generator Tool و hreflang XML sitemap tool (برای استفاده در محیط نقشه سایت) دو مورد از این ابزارها محسوب می‌ شوند.

زمانی که این کدها را نوشتید از گوگل سرچ کنسول برای پیدا کردن خطا ها استفاده کنید. اگر خطایی وجود داشته باشد، این سرویس به شما می‌ گوید که این خطا ها چه ماهیتی دارند سپس شما می‌ توانید با استفاده از منابع بیشماری که در فضای مجازی وجود دارد، آن‌ ها را برطرف کنید.

نکته: بیشتر سایت‌ ها از تگ canonical هم استفاده می‌ کنند تا موتورهای جستجو را به سمت ورژن مشخصی از صفحات یک سایت هدایت کنند؛ گاهی اوقات از تگ canonical به منظور جلوگیری از duplicate content در وب سایت ها استفاده می‌ شود. تگ‌های canonical به صورت زیر عمل می‌ کنند:

  • یک URL دارای یک تگ canonical مرتبط با URL دیگری باشد.
  • یک URL دارای یک تگ canonical مربوط به خود باشد،

ممکن است که یک صفحه علاوه بر تگ HrefLang، تگ canonical هم داشته باشد. اگر این تگ‌ ها به درستی اعمال شده باشند، به صفحه یکسانی اشاره می‌ کنند.

اگر از یک تگ HrefLang و لینک canonical برای صفحات متفاوت استفاده کنید، چنین ترکیبی پیام گیج کننده ای را برای موتورهای جستجو ارسال می‌ کند.

  • تگ‌ X Default

تگ x-default به بیان ساده نسخه پیش فرض سایت مورد نظر شما برای مخاطبانتان است. این تگ زمانی انتخاب می‌ شود که تگ زبان و مکان با هیچ یک از تگ‌ های موجود مطابقت ندارند و هیچ صفحه مناسب دیگری هم وجود ندارد. برای مثال، زمانی که شما نسخه انگلیسی یا آمریکایی یک سایت را دارید ولی کاربری از استرالیا عبارت‌ های مرتبط با آن را جستجو می‌ کند، می‌ توانید با تگ X Default نسخه پیشنهادی خود را به آنها عرضه کنید. تگ‌ های x-default به صورت زیر عمل می‌ کنند:

<link rel=”alternate” href=”http://example.com/en-gb” hreflang=”en-GB” />
<link rel=”alternate” href=”http://example.com/en-us” hreflang=”en-US” />
<link rel=”alternate” href=”http://example.com/” hreflang=”x-default” />

  • تگ Content Language

این تگ نشان می‌دهد که محتوای سایت به چه زبانی نوشته شده است و علاوه بر این می‌ تواند کشور آن را هم نشان دهد و به موتورهای جستجو سیگنال دهد تا مخاطبانی هدفمند را برای صفحه مورد نظر شما پیدا کنند. سیگنال زیر یکی از نمونه سیگنال‌ های تگ Content Language است:

<meta http-equiv=”content-language” content=”en-us”>

این سیگنال از سیگنال‌ های تگ Hreflang بسیار ضعیف‌ تر است تا جایی که گاهی طراحان سایت فراموش می‌ کنند که آن را برای بهبود سئو سایت به وب سایت های بین المللی خود اضافه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *