راهنمای سئو سایت های بین المللی – بخش پایانی

ابزارهای ضروری سئو,سئو بین المللی,سئو سایت حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 11 امتیاز : 5]

در ادامه مبحث متا تگ های سئو وب سایت های بین المللی مانند تگ HrefLang، تگ X Default و تگ http-equiv، به معرفی برخی ابزارهای ضروری سئو بین المللی و لینک سازی سایت های بین المللی در این مقاله می پردازیم.

  • نشانه گذاری Schema

اضافه کردن نشانه گذاری Schema یک روش ساده و موثر برای مطلع کردن موتورهای جستجو نسبت به محتوای یک سایت و حوزه فعالیت یک شرکت است. این نشانه گذاری در واقع یک زبان جهانی محسوب می‌شود که با همکاری طراحان مختلف ساخته شده است و همه موتورهای جستجو را در سر تا سر جهان قادر می‌ سازد تا وب سایت‌ ها را به آسانی درک کنند. در مبحث سئو از نشانه گذاری Schema به عنوان داده ساختار یافته (structured data) شده هم یاد می‌ شود.

شما می‌ توانید با کمک Google Tag Manager نشانه گذاری Schema را به سایت خود اضافه کنید و هر ساب دامنه، زیر مجموعه یا CCTLD را با Organization و LocalBusiness نشانه گذاری کنید و به این ساختارها بگویید که هر قسمت از یک تجارت در چه جایی ایفای نقش می‌ کند. نشانه Organization schema باید اطلاعات مرتبط با همه مکان‌ ها را در اختیار داشته باشد زیرا شما می‌ خواهید بگویید که تجارت تان در همه این مکان‌ ها فعالیت دارد؛ نشانه Local schema هم باید به هر مکان خاص اضافه شود.

مزایا: نشانه Schema یک عامل رتبه بندی است از این رو علاوه بر این که موتورهای جستجو را نسبت به دامنه فعالیت تجارت شما و مکان‌ های آن آگاه می‌ سازد، به نمایش پنل دانش (knowledge panel) شما کمک می‌ کند تا این پنل در نتایج جستجوی محلی انجام شده برای دامنه فعالیت شغلی شما هم نمایش داده شود.

هدف گیری جغرافیایی

شما تاکنون تمام سیگنال های مربوط به وب سایت خود را اجرا کرده اید؛ از ساختار سایت گرفته تا محتوایی که برای عبارت های کلیدی خاص بهینه سازی شده است. بعد از این که موارد فوق را انجام دادید، باید به موتورهای جستجو بگویید که با سایت شما چه کار کنند. برای این که موفقیت و شکست‌ های خود را در رابطه با سئو ارزیابی کنید، باید از گوگل آنالیتیک، گوگل سرچ کنسول و Bing Webmaster Tools استفاده کنید؛ این ابزارها علاوه بر هدفمند سازی یک سایت از نظر جغرافیایی، مشکلات آن را از نظر فنی و ایندکس شدن، به مدیر سایت اعلام می‌ کنند. 

شما می‌ توانید همه دامنه‌ ها، ساب دامنه‌ ها و ساب دایرکتوری‌ ها را به طور زیر در Analytics و Search Console دنبال کنید:

Analytics

ابزارهای ضروری سئو,سئو بین المللی,سئو سایت

Search Console

با استفاده از ساختار وب سایت مورد نظرتان، سایت خود را از نظر جغرافیایی هدفمند کنید؛ اگر که یک ساب دامنه یا CCTLD را انتخاب کردید، هر یک را به صورت جداگانه اضافه کنید. اگر که از دسته بندی در سایت خود استفاده می‌ کنید، مقادیر خاص را در Google Search Console و Bing Webmaster Tools به صورت زیر وارد کنید:

سئو سایت بین المللی,گوگل سرچ کنسول,لینک سازی سایت بین المللی

سپس اطمینان یابید که تگ‌های HrefLang به درستی عمل می کنند. اگر که خطایی وجود دارد، ببینید که آن خطا به چه مشکلی اشاره می‌ کند.

نشانه گذاری schema

در نهایت اطمینان یابید که کشور مورد نظرتان را به درستی انتخاب کرده اید:

ابزارهای ضروری سئو,سئو بین المللی,سئو سایت

(اگر که از CCTLD ها استفاده می‌ کنید، این فرآیند به طور خودکار انجام می‌ شود.)

در قسمت زیر این آپشن را در Bing Webmaster Tools پیدا کنید:

ابزارهای ضروری سئو,سئو بین المللی,سئو سایت

در قسمت زیر مکان مورد نظر را تعیین کنید:

ابزارهای ضروری سئو,سئو بین المللی,سئو سایت

حال باید سیگنال‌ های خارجی سایت خود را درست کنید، مخصوصا گوگل مای بیزینس، Bing Places و دامین اتوریتی.

Google My Business و Bing Places

این دو ابزارهای بسیار خوبی هستند و به شما امکان اضافه کردن کسب و کارتان و همه اطلاعات مکان فعالیت شما را می دهند. این دو ابزار موتورهای جستجو را نسبت به مکان فعالیت شما مطلع می‌ کنند و کاربران را قادر می‌ سازند تا زمانی که در مورد کسب و کار شما جستجو می‌ کنند، مکان آن را هم بر روی نقشه ببینند. Google My Business و Bing Places همچنین در صورتی که چند شعبه کاری داشته باشید، نزدیک‌ ترین شعبه را بر روی نقشه به کاربری که در جستجوی محصولات شما است، نشان می‌ دهد.

ابزارهای ضروری سئو,سئو بین المللی,سئو سایت

لینک سازی سایت های بین المللی

لینک سازی بخش مهمی از سئو است و نباید نادیده گرفته شود، مخصوصا برای سایت‌ هایی که دارای ساختار CCTLD و ساب دامنه‌ ها می باشند. زیرا برای این وب سایت ها با ماهیت چندگانه، شما نیاز به ساخت لینک بیشتری دارید.

لینک سازی، چگالی دامنه سایت شما را افزایش میدهد و علاوه بر این به شما در ارتقاء وب سایت‌ های بین المللی و ایجاد ترافیک ارجاعی محلی و مرتبط کمک می‌ کند. این امر در نهایت احتمال دیده شدن وب سایت بین المللی شما را در موتورهای جستجو افزایش می‌ دهد و همچنین باعث افزایش شهرت شرکت و برندتان به صورت محلی می‌ گردد. در این فرآیند باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • ارجاع سازی محلی
  • جستجو به طور عمومی و در مورد رقبا: این کار به شما در پیدا کردن وب سایت‌ های مرتبط به بازارتان کمک می‌ کند و در نتیجه انواع جالبی از محتوا را که می‌ توانید تولید کنید، به شما نشان می‌ دهد. با انجام این تحقیقات همچنین می‌ فهمید که رقبایتان در چه مکان‌ هایی لیست شده‌ اند، دایرکتوری‌ های مفید کشور مورد نظرتان را پیدا می‌ کنید و همچنین می‌ فهمید که رقبایتان چه نوع مطلبی را برای این دایرکتوری‌ ها می‌ نویسند و از چه نوع محتوایی برای توسعه شرکت خود استفاده می‌ کنند. 

این جستجو همچنین درک شما را در مورد فاکتورهای مربوط به بازار مورد نظرتان افزایش می‌ دهند. مطلع شدن نسبت به رسانه های سودمند و مضر، ساب دایرکتوری‌ های مورد استفاده رقبا و گفته‌ های رقبا در رابطه با کسب و کارهای مشابه با بیزینس شما و همچنین ایجاد فرصتی برای تهیه لیستی از اینفلوئنسرها و رسانه‌ های محلی برای برقراری ارتباط با آن‌ ها از دیگر مزایای انجام چنین تحقیقاتی هستند.

  • به کارگیری ابزارهایی مانند BuzzSumo برای انجام تحقیقات مرتبط با رقبا و مطلع شدن نسبت به این که چه موضوعات و محتواهایی بهترین کارایی را در بازار مورد نظر شما دارند.

از کپی کردن محتوای رقبایتان خودداری کنید مگر در حالتی که چنین محتواهایی به گونه‌ ای نامناسب نوشته شده‌ اند و شما می‌ خواهید کیفیت آن‌ ها را افزایش دهید. از این ابزار تحقیقاتی برای تدوین استراتژی های تولید محتوای خود استفاده کنید. برای مخاطبان جدیدتان محتوایی بهینه سازی شده و جالب بنویسید. این مطالب لینک‌ هایی را در اختیار شما می‌ گذارند و می‌ توانند در مورد محصولات، خدمات و نحوه کمک رسانی شما برای مشتریان، جستجوی عبارت های طولانی مانند FAQ‌ ها و پست‌ های وبلاگی، راهکارهای مدیریت فکری، موضوعات صنعتی جالب برای مشتریان و … باشند.

سئو یک بازی بلند است و تنها زمانی به درستی انجام می‌ شود که شما برای آن وقت بگذارید. این بازی برد هایی کوتاه مدت دارد ولی به استراتژی‌ های هدفمند بلند مدت نیازمند است. برای سئو بین المللی اطمینان یابید که هر کشور استراتژی مخصوص به خود را دارد زیرا یک راهکار کلی برای چند کشور مناسب نیست و اگر از چند ساختار CCTLD استفاده می‌ کنید، یک راهکار می‌ تواند شما را با مشکلاتی مواجه کند.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *