مهم

استراتژی لینک سازی داخلی سایت | مهمترین تکنیک ها

استراتژی ساخت لینک,استراتژی لینک سازی داخلی,ایجاد لینکهای داخلی سایت

در استراتژی لینک سازی داخلی سایت خود، از عبارات کلیدی که حجم جستجوی زیادی دارند استفاده کنید. شما در این مقاله نیوسئو، با سه استراتژی آشنا می شوید که می توانید با استفاده از آن ها، تاثیر لینک داخلی بر سئو سایت خودتان را افزایش دهید تا بتوانید به اهداف خاص سئو خودتان برسید.

بیشتر مالکان حرفه ای کسب و کار و تولید کنندگان محتوا، اهمیت لینک های خارجی را درک می کنند. لینک های خارجی یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی می باشند (که این موضوع در مطالعات مختلف تایید شده است) و لینک های خارجی، یک سیگنال اعتماد بسیار قوی از دیگر وبسایت های با کیفیت هستند.

اما جایی که بسیاری از کسب و کار های مختلف با مشکل رو به رو میشوند، استفاده از لینک های داخلی برای انتقال ارزش لینک به جایی است که بتواند بیشترین تاثیر را داشته باشد. لینک های داخلی نمی توانند ارزشی که لینک های خارجی دارند را برای شما به ارمغان بیاورند، اما برای انتقال ترافیک به صفحه هایی که معمولا لینک های کمتری را دریافت می کنند و یا این که نیاز دارند در SERP ها تقویت شوند، بسیار مفید می باشد.

در این مقاله، ما باید ها و نباید های ساختار خوب لینک را برای شما شرح می دهیم و توضیح می دهیم که چرا شما نیازمند یک استراتژی لینک سازی داخلی هستید. سپس سه استراتژی مختلف که شما می توانید برای کلمات کلیدی هدف با سطوح مختلف رقابت و حجم جستجو استفاده کنید را توضیح می دهیم.

لینک سازی داخلی چیست؟

قبل از اینکه محتوای شما بتواند رتبه بندی شود، به لینک ها نیاز دارد. Google وقتی پست ها و صفحات شما را به جایی در وب پیوند می دهد، بهترین حالت را پیدا می کند. لینک سازی داخلی نیز محتوا را به هم متصل می کنند و به گوگل درباره ساختار وب سایت ایده می دهند.

آنها می توانند یک سلسله مراتب در سایت ایجاد نمایند و به شما این امکان را می دهند که به مهمترین صفحات و پست ها، پیوند بیشتری نسبت به صفحات دیگر با ارزش کمتر بدهید. بنابراین کاربرد لینک سازی داخلی این است که می تواند سئو سایت شما را بهبود ببخشد.

به طور کلی لینک سازی داخلی عبارت است از هر لینکی که از یک صفحه در وب سایت شما به صفحه دیگری در همان وب سایت ایجاد شود. کاربران از لینک ها برای پیمایش در سایت شما و یافتن محتوایی که می خواهند پیدا کنند، بهره می برند.

موتورهای جستجو نیز از لینک ها برای هدایت سایت شما استفاده می کنند. اگر لینکی به آن وجود نداشته باشد، صفحه ای را پیدا نمی کنند.

علاوه بر لینک های موجود در صفحه اصلی، منو، فید پست و غیره، می توانید لینک هایی را در محتوای خود اضافه کنید که به آنها لینک های متنی گفته می شود. لینک های متنی به موتورهای جستجو اجازه می دهند که دریابند محتوای سایت شما مرتبط است و ارزش آن محتوا را تعیین می کنند.

هرچه تعداد لینک داخلی یک صفحه مهم بیشتر شود، از نظر موتورهای جستجو اهمیت بیشتری پیدا می کند. بنابراین، لینک های داخلی خوب برای سئو شما بسیار مهم است.

کاربرد لینک سازی داخلی چیست؟

در ادامه به چند کاربرد لینک سازی داخلی اشاره می کنیم که باعث تقویت سایت شما می شوند:

  • آنها قدرت را از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل می کنند (بهینه سازی جستجو).
  • آنها بازدیدکنندگان را به محتوای با ارزش و مرتبط راهنمایی می کنند.
  • آنها بازدیدکنندگان را وادار به عمل می کنند، به عنوان فراخوانی برای اقدام (بهینه سازی تبدیل).

لینک های داخلی چگونه بر سئو تأثیر می گذارد؟

هنگامی که صفحه ای به صفحه دیگر لینک داده می شود، بخشی از اعتبار خود را به آن صفحه منتقل می کند و احتمال رتبه بندی صفحه دوم را افزایش می دهد. لینک های خارجی از Domain Authority عبور می کنند و قدرت (و رتبه بالقوه) همه صفحات وب سایت شما را افزایش می دهند.

لینک های داخلی این کار را نمی کنند و تنها بین صفحات وب سایت شما قدرت را عبور خواهند داد. آنها قدرت دامنه شما را افزایش نمی دهند، اما “اقتدار صفحه” را از یک صفحه به صفحه دیگر می برند.

لینک سازی داخلی باعث می شود صفحات به یکدیگر در رتبه بندی موتورهای جستجو کمک کنند. این نکته را هیچ وقت در تدوین استراتژی لینک سازی داخلی، نباید فراموش کنید.

تفاوت بین لینک سازی داخلی و خارجی چیست؟

در حالی که موتورهای جستجو مانند گوگل فیلترهای هرزنامه مربوطه را برای لینک ها از طریق الگوریتم های جستجو تنظیم کرده اند، این محدودیت برای لینک های داخلی اعمال نمی شود.

این بدان معناست که امروزه، به عنوان مثال، از پیوندهای کلید واژه “سخت” باید در پیوندهای خارجی اجتناب گردد تا جریمه ای از طرف Google دریافت نشود. 

در پیوندهای داخلی استفاده از کلمات کلیدی در متن پیوند از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا موتورهای جستجو بتوانند بهتر در وب سایت جهت یابی کنند. برخلاف لینک های خارجی، مشکلات مربوط به لینک های داخلی خیلی جای نگرانی ندارد؛ زیرا امکان لینک از هر نقطه از دامنه به هر URL دلخواه درون دامنه وجود دارد.

نحوه ایجاد یک ساختار لینک داخلی سئو 

ظاهر ساختار لینک شما به شدت مبتنی بر اهداف شما می باشد (که در قسمت های بعدی وقتی که ما استراتژی سئو و لینک سازی مختلف را بررسی می کنیم، این موضوع را بهتر درک می کنید)، اما چند بخش وجود دارد که همیشه مشابه هستند:

1- یک عمق کلیک محدود ایجاد کنید

در طول یک ارزیابی از Google Webmaster Central در میانه سال 2018، John Mueller تایید کرد که کلیک های کمتر برای رسیدن به یک صفحه از صفحه اصلی خودتان، بهتر است. من پیشنهاد می کنم سعی کنید ساختار سایت خودتان را در کم عمق ترین حالت ممکن نگاه دارید و در صورت امکان، سعی کنید کاری کنید که هر صفحه نهایت با دو یا سه کلیک از صفحه اصلی قابل دسترس باشد و یا از روش برد کرامب، tag cloud ها و جستجوی داخلی استفاده کنید تا کاربران بتوانند به صفحه هایی که پیچیدگی بیشتری دارند، راحت تر دسترسی داشته باشند.

2- در محتوای اصلی صفحات خودتان، لینک قرار دهید

دو نوع مختلف از لینک وجود دارد: لینک های ناوبری (Navigational) و لینک های زمینه ای (contextual). لینک های ناوبری، لینک هایی هستند که در قسمت سر برگ، قسمت پاورقی و نوار های ناوبری قرار دارند که به کاربر کمک می کنند تا صفحه های دیگر در همان دامنه را مطابق با کراول موتور های جستجو بر روی وبسایت شما، پیدا کنند. لینک های زمینه ای (لینک هایی هستند که در این مقاله در رابطه با آنها صحبت می کنیم) در محتوای اصلی صفحه قرار می گیرند و ارزش سئو بیشتری دارند.

3- عبارات کلیدی را در انکر تکست های خودتان قرار دهید

بیشتر سئو کار ها پیشنهاد می کنند که بهتر است از عبارات کلیدی با تطابق دقیق در انکر تکست های لینک های داخلی استفاده نکنیم، اما پیشنهاد بهتر این است که انکر تکست های ما به صورت کلی باید به نحوی باشند که خواننده بداند با کلیک کردن بر روی آن انکر تکست به چه صفحه ای برده می شود. استفاده کردن از عبارات کلیدی در انکر تکست ها، در صورتی که شما در حال تولید محتوایی با کیفیت بالا باشید، قطعا مشکلی برای شما ایجاد نمی کند. همچنین، به یاد داشته باشید که همیشه در تصاویر لینک های خودتان، متن های جایگزین (alt) را بنویسید که شامل عبارات کلیدی باشند (این متن ها مثل انکر تکست برای لینک های متنی عمل می کنند)

4- مطمئن شوید که تمام صفحات مهم شما، لینک سازی شده باشند

موتور های جستجو معمولا می توانند صفحه های منزوی را پیدا کنند. صفحه هایی که به هیچ صفحه دیگری لینک نشده اند. اما کاربر ها نمی توانند. بر اساس ماهیت این صفحه ها، شما می توانید آن ها را پاک کنید، آن ها را به یکدیگر لینک کنید و یا این که، مانع ایندکس شدن آن ها شوید.

ضرورت استراتژی لینک سازی داخلی

بر اساس معیار CMI’s 2019 B2B، درواقع 81 درصد از کسب و کار های B2B معتقد هستند که استراتژی های محتوایی باعث می شود که تیم آن ها حول اهداف و ماموریت های مشترک، هماهنگ شود و به آن ها کمک می کند تا مشخص کنند که باید چه محتوایی ایجاد کنند.

همین موضوع برای استراتژی های لینک سازی داخلی نیز صدق می کند. شما هر چه بهتر درک کنید که می خواهید ارزش لینک های شما چه تاثیری برای کسب و کار شما ایجاد کند، شما بهتر می توانید از ساختار لینک سازی داخلی استفاده کنید تا به اهداف خودتان برسید.

لینک های داخلی در صورتی که به صورت مناسب مورد استفاده قرار بگیرند، می توانند ابزار بسیار خوبی باشند. ایجاد کردن لینک های داخلی پایدار و شفاف، باعث می شود که:

  • اطلاعات اضافی و مفید برای بازدید کننده ها فراهم شود.
  • به گوگل و دیگر موتور های جستجو کمک می کند که وبسایت شما را سریع تر کراول کنند.
  • باعث افزایش ترافیک در صفحه هایی با تبدیل بالا که ترافیک کمی دارند می شوند، مانند صفحه محصولات.
  • باعث ارتقای صفحه هایی می شود که در صفحه دوم SERP ها قرار دارد.
  • باعث می شود که رتبه بندی ها برای کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا، متوسط، و پایین بهبود پیدا کند.

بهترین استراتژی های لینک سازی داخلی برای هر دو طرف مزیت ایجاد می کند، زیرا باعث تاثیر بر روی معیار های مشارکت کاربر می شود (مانند تعداد بازدید صفحه ها در هر دوره توسط کاربر، زمان سپری شده در سایت، نرخ تبدیل و غیره) و همچنین بر روی رتبه بندی شما در SERP ها برای کلمات کلیدی با اولویت بالا نیز تاثیر می گذارد. شما می توانید با در نظر داشتن سفر مشتریان بر روی وبسایت و پیدا کردن استراتژی لینک سازی مناسب برای خودتان، این اهداف را محقق کنید.

حالا، می خواهیم سه استراتژی که می توانید از آن ها برای عبارات کلیدی هدف مبتنی بر حجم جستجو و سطح رقابت استفاده کنید را به شما معرفی کنیم.

3 استراتژی لینک سازی داخلی وب سایت

ما برای بهبود لینک سازی داخلی شما، چند پیشنهاد برای شما داریم که در ادامه، این موارد را با شما، بررسی می کنیم:

1) ارتباط صفحه اصلی با کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا (Search Volume)

استراتژی ساخت لینک,استراتژی لینک سازی داخلی,ایجاد لینکهای داخلی سایت

زمانی که هدف شما رتبه بندی برای چند کلمه کلیدی محدود با حجم جستجو و رقابت شدید می باشد، شما باید یک صفحه اصلی با جزییات بالا داشته باشید تا بتوانید از این استراتژی استفاده کنید، مانند صفحه اصلی سایت که با سبک صفحه های فرود طراحی شده اند که باعث می شود مشتری های بالقوه به سایت شما جذب شده و سپس در صفحه اصلی برای ادامه سفر خرید، قانع شوند.

نحوه ساختار بندی لینک های داخلی: در حالی که لینک های ناوبری شما معمولا به کاربر کمک می کنند تا محتوا و صفحه های جدید را بر روی وبسایت شما پیدا کنند، بیشتر لینک های زمینه ای شما باید از طریق انکر تکست مرتبط، به صفحه اصلی شما لینک شوند (مثلا، کلمات کلیدی هدف به اضافه هم معنی های نزدیک به آن ها).

به صورت ساختاری، این یعنی که شما لینک هایی خواهید داشت که بیش از هر صفحه دیگری، به صفحه اصلی شما می روند. این یعنی که بازدید کننده های صفحه های فرعی شما که کیفیت بالایی دارند، خیلی سریع می توانند دوباره به صفحه اصلی شما که اطلاعات زیادی دارد، باز گردند.

اما همانطور که در قسمت بالا مطرح شد، اگر شما چندین مرتبه به یک URL مشابه در یک صفحه اشاره کنید، اولویت به اولین انکر تکست داده می شود. با در نظر داشتن این موضوع، بعضی از وب مستر ها دسترسی به لینک های ناوبری برای ربات های موتور جستجو را تنها به بالای صفحه محدود می کنند تا لینک های زمینه ای، اهمیت بیشتری پیدا کنند.

این یعنی که:

تنها هدف این استراتژی، کمک به بهبود رتبه صفحه اصلی شما می باشد. شما می توانید از تمام فرصت ها و از هر محتوایی که دارید استفاده کنید تا ترافیک ارگانیک بیشتری را به صفحه اصلی خودتان ارجاع دهید.

2) هدف گرفتن کلمات کلیدی با حجم جستجوی متوسط و انتقال ترافیک به صفحات فرود اصلی

تاثیر لینک داخلی بر سئو,لینک داخلی سئو,لینک سازی داخلی

زمانی که شما می خواهید ترافیک کلمات کلیدی با حجم جستجوی متوسط را به صفحات کلیدی سایت خودتان انتقال دهید، مانند صفحه دسته بندی محصولات در یک وبسایت فروشگاه اینترنتی و یا دسته بندی های وبلاگ در یک وبسایت با سبک خبری، می توانید از این استراتژی استفاده کنید. این روش در صفحات دسته بندی مطالب که شامل جزییات و مقایسه های مختلف در رابطه با محصولات، پست های وبلاگ و غیره می باشد، بسیار مفید هستند.

نحوه ساختاربندی لینک های داخلی:

در این روش، شما از انکر تکست های مختلف استفاده می کنید تا افراد را به صفحات دسته بندی اصلی انتقال دهید. در این روش، کار صفحه اصلی شما انتقال دادن افراد به صفحه های دسته بندی مربوطه می باشد. مقاله های کمکی و صفحه محصولات نیز همه باید به این صفحات اشاره داشته باشند و می توان در این زمینه، از انکر تکست هایی با طول متوسط استفاده کرد که باعث می شود بیشترین ترافیک ممکن به صفحه های دسته بندی شما منتقل شود.

این روش باعث می شود که هر صفحه دسته بندی شما تبدیل به یک شبکه اطلاعاتی شود که کاربر می تواند با مشاهده مجدد آنها، اطلاعات جدید دریافت کند.

به عنوان مثال، یک وبسایت که ماشین های دست دوم می فروشد می تواند یک صفحه دسته بندی برای وانت های فورد داشته باشد. هر وقتی که آن ها یک مقاله جدید منتشر می کنند که یک مدل جدید را ارائه می کند یا یک وانت فورد را با یک وانت دیگر مقایسه می کنند، آن ها می توانند با استفاده از انکر تکست های مختلف، یک لینک به صفحه دسته بندی خودشان ارسال کنند (با انکر تکست هایی مانند خرید وانت فورد، وانت های فورد دست دوم، و …)

3) هدف گرفتن کلمات کلیدی با حجم جستجوی کم برای صفحه هایی در سطح پایین

لینک سازی داخلی سایت

زمانی که شما در یک زمینه کاری محدود فعالیت دارید و می خواهید مشتری های بالقوه با کیفیت را به صفحه های نهایی خاص خودتان بفرستید، مانند پست های وبلاگ خاص یا لیست بندی محصولات، می توانید از این روش استفاده کنید.

نحوه ساختاربندی لینک های داخلی:

صفحاتی که در سطح پایین قرار دارند باید به اندازه کافی جزییات داشته باشند تا شما بتوانید متن و تصاویری را در آن ها قرار دهید که به صورت ارگانیک به دیگر صفحه ها در سطوح پایین تر، لینک شده باشند.

این روش هدفش رساندن کاربر به صفحه نهایی است که وقتی کاربر محصولات مختلف را خریداری می کند و یا از محتوای مختلف استفاده می کند، این صفحات در اختیار او قرار می گیرند. به عنوان مثال، شما ممکن است یک مجموعه وبلاگ چند قسمتی داشته باشید که به صورت خودکار، لینک های داخلی دارد. همچنین شما ممکن است صفحات محصولاتی برای ابزار بدنسازی داشته باشید که خودش به صفحه های مقایسه و پروژه های ورزشی داخل منزل لینک شده است که می توانید با استفاده از ابزار ارائه شده در سایت، آن ورزش ها را در منزل انجام دهید.

هر چه رقابت برای کلمه کلیدی مد نظر شما کمتر باشد، احتمال این که صفحه های شما رتبه بندی و تبدیل بهتری داشته باشد هم بهتر می شود. فقط باید مطمئن باشید که عبارات کلیدی پرجستجو هدف شما، کلماتی باشند که کاربر ها واقعا برای آن ها جستجو انجام دهند.

نحوه اجرای استراتژی های لینک سازی داخلی

زمانی که شما استراتژی لینک سازی مد نظر خودتان را مشخص کردید که به شما کمک می کند تا به اهداف خودتان برسید، زمان آن می رسد که لینک های داخلی و انکر تکست های خودتان را ارزیابی کنید. برای این گام، من به شدت پیشنهاد می کنم که شما از ابزاری استفاده کنید که بتواند عمق کلیک، لینک های ورودی به صفحات، و معیار های مهم را ارزیابی کند تا شما بتوانید اهمیت صفحات مختلف در وبسایت خودتان را مشخص کنید.

خوشبختانه، صد ها ابزار مانند WebSite Auditor ، DeepCrawl یا Sitebulb وجود دارد که به وبمستر ها کمک می کند تا در یک نگاه، متوجه شوند کدام صفحات بیشترین ارزش لینک برای به اشتراک گذاشتن را دارند، ساختار فعلی لینک های داخلی شما را نشان می دهد و مشخص می کند کدام صفحات در حال حاضر بیشترین ترافیک را به سمت خودشان جذب می کنند. استفاده از ابزار ارزیابی سئو از این نوع، به شما کمک می کند تا URL ها را با رشته های فرعی مختلف فیلتر کنید و مطمئن شوید که هر صفحه جزییات کافی دارد و انکر تکست صحیحی برای آن به کار رفته است.

تکنیک های لینک سازی داخلی برای مقالات جدید

برای هر کاری راه و روش های خلاقانه زیادی وجود دارد، دنیای سئو و تولید محتوا نیز پر از این گونه تکنیک ها است. در ادامه 2 تکنیک کاربردی برای لینک سازی داخلی موثر به مقالات جدید را با یکدیگر بررسی می کنیم. این موارد در تدوین استراتژی لینک سازی داخلی سایت بسیار کمک کننده است.

تعداد لینک های داخلی در یک صفحه

به صورت کلی هدف از ساخت لینک داخلی در یک صفحه، افزایش اعتبار و ارزش آن با توجه به صفحه ای که از آن لینک می گیرد، است. مقالات جدید نیز نیازمند اعتبار بالایی هستند تا موتورهای جستجو مانند گوگل، آن را در نتایج خود بیاورند.

نکته مهم این است که هنگام لینک سازی داخلی در محتوا نباید افراط کنید و بیش از حد لینک ایجاد کنید، چون با این کار ارزشی که هر لینک به صفحه منتقل می کند، کمتر خواهد شد. بنابراین زمانی که می خواهید از مقالات قبلی به محتوای جدید خود لینک دهید، تعداد لینک ها را زیاد نکنید.

محل قرارگیری لینک در صفحه

جایگاه لینک در صفحه ممکن است در نگاه اول اهمیت چندانی نداشته باشد، اما یکی از پایه ای ترین نکات مربوط به ایجاد لینک داخلی است. به صورت کلی زمانی که لینک در پاراگراف های ابتدایی متن و خصوصا در همان 100 کلمه اول قرار گرفته باشد، اعتبار بیشتری را منتقل می کند.

چگونه از محتواهای قدیمی، به مقاله جدید لینک دهیم؟

به صورت کلی، زمانی که شما یک مقاله جدید را در سایت خود منتشر می کنید، بعضی لینک های به صورت خودکار به آن داده می شوند، برای مثال این مقالات به عنوان مطالب تازه منتشر شده در صفحه اصلی سایت نمایش داده می شوند و این خود یک نوع لینک داخلی است.

اما این نوع لینک ها همیشگی نیستند و با منتشر کردن مقالات جدیدتر، از بین می روند. روش دائمی لینک دادن به مقالات جدید این است که به سراغ مطالب قدیمی تر برویم و با ویرایش آن ها، برای مقاله مورد نظرمان لینک داخلی ایجاد کنیم. در ادامه به آموزش لینک سازی داخلی از این روش می پردازیم.

برای ساخت لینک داخلی ما باید مطالب مرتبط با محتوای جدید را پیدا کنیم و از آن ها به محتوایمان لینک بدهیم، البته بررسی تمام مطالب سایت و پیدا کردن موضوعات مرتبط کاری بسیار زمانبر و سخت است، برای حل این مشکل باید به سراغ سرچ در گوگل برویم.

برای یافتن مقالات مرتبط باید ابتدا عبارت site: را در گوگل تایپ کنید و رو به روی آن آدرس سایت خود را بنویسید و در ادامه کلمه کلیدی مربوط به مقاله خود را سرچ کنید. در ادامه گوگل لیستی از مطالب منتشر شده در سایت شما که در این زمینه هستند را نمایش می دهد.

10 نظر در مورد مقاله “ استراتژی لینک سازی داخلی سایت | مهمترین تکنیک ها ” ثبت شده است
  1. حمید

    سلام وقتتون بخیر باشه و خیلی ممنونم بابت مقاله خوب و عالیتون
    ببخشید یک سوالی داشتم؛ اینکه بعضی از شرکت های طراحی سایت میان و در فوتر وبسایتی که طراحی کردند به سایت خودشون لینک فالو میدن آیا این کار از اونجایی که لینک روی تمامی صفحات وبسایت ساخته شده هست، برای سئو منفی هست یا خیر
    چون من بررسی کردم چندتا از وبسایت های طراحی سایت که رتبه های اول بودن رو و اینکارو کرده بودن که در وبسایتی که طراحی کردن لینک فالو در فوتر بدن؟
    آیا این رتبه ای که دارن موقتی هست و بزودی پنالتی میشن؟ یا اینکه اینکار تاثیر بدی روی سئو نداره


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      ممنون از همراهی شما
      لینک های فوتر کمترین اثرگذاری را در لینک سازی داخلی دارد. برای همون خیلی کم روی سئو، اثر میذاره


  2. امیر پیری

    سلام وقت بخیر میخواستم بدونم که پیشنهاد شما درباره ای انکرتکست ها چیه؟!
    خب اگر ما بخواهیم از انکرتکست اصلی برای لینک سازی استفاده کنیم حالت اسپم طور پیش میاد و با الگوریتم پنگوئن‌ هم سازگار نیست!
    پیشنهاد شما اینکه که مثلا اگر کلمه کلیدی ما «خرید خانه» است اگر بخواهیم از انکرتکست های متفاوت مثل LSI,partial …. استفاده کنیم حتما کلمه خرید خانه بین اون باشه
    درسته؟!


    • ناظر سایت

      سلام
      در حالت کلی باید از تمامی انواع انکر تکست جهت شک نکردن گوگل استفاده کنید.


  3. مهرداد عربلو

    سلام و خسته نباشید
    یه سوال در مورد لینک سازی داخلی داشتم ممنون میشم جواب بدید.
    ما توی فروشگاه اینترنتیمون یه شاخه اصلی داریم به نام کلید و پریز و این شاخه ، زیر شاخه هایی مختلفی از انواع برندهای کلید و پریز داره
    ما میتونیم از داخل محتوای تمام برند های کلید و پریز با انکر تکست (کلید و پریز) به شاخه اصلی که شاخه کلید و پریز هست لینک بدیم ؟؟؟؟؟؟؟؟ یا باید با انکرتکست های متفاوت لینک بدیم؟؟؟؟؟؟؟


    • ناظر سایت

      سلام دوست عزیز
      متفاوت بودن انکرتکست ها که خودش یکی از کارهایی هست که باید تو لینک سازی داخلی، انجام بگیره اما مهم نقشه لینک سازی داخلی شماست که باید به گونه ای باشه که صفحه برتر یا صفحه هدفتون مشخص بشه
      مثلا اگر صفحه محصول کلید و پریز، هدف هست، باید از محتواهای کلید و پریز با انکر تکست (کلمه کلیدی اصلی صفحه مقصد) به مقصد (صفحه هدف) لینک بدین


  4. فریبا

    سلام، من جهت فلش هارو در تصاویر متوجه نمیشم ، من فقط یک استراتژی برای قسمت بلاگ میخوام. اینکه یک مقاله مادر برای یک موضوع تهیه کنم و از سایر مقالات مرتبط به آن مقاله مادر لینک بدم و سپس از مقاله مادر به صفحه اصلی سایت لینک بدم درسته؟
    جهت فلش ها در تصاویر این مقاله جوری هست که انگار از مقاله مادر به تمام مقالات فرزند لینک داده. یعنی برعکس تصور من. ممنون میشم یکم این مطلب رو واضح توضیح بدین.


    • محمد نصیری

      درود بر شما
      تصویر به کار برده شده تزئینی می باشد لطفا محتوا چندین چند بار مطالعه کنید.(محتوای این صفحه بسیار تخصصی در مورد استراتژی لینک سازی صحبت کرده است.)


  5. mohammad

    سلام
    متنت رو خیلی می پیچونی. با هدف طولانی شدن مقاله چندین بار یک مطلب رو به شکل های مختلف میگی و این باعث میشه مخاطب اذیت بشه و آخر هم متوجه نشه چی گفتی !
    بهتره کوتاه مختصر و مفید بگی و فقط از اصطلاح استفاده نکنی.
    موفق باشید.


    • امیر قمصری

      درود بر شما

      سپاس بابت این همه لطف به ما و وقتی که گذاشتید. امیدوارم بیشتر مارو کمک کنید. ذکر این نکته هم ضروری است که برخی از مقالات ما ترجمه هستند و مجبوریم برای ساده سازی برای کاربران غیرحرفه ای به گونه ای بیان کنیم که با تغییرات و ویرایشات زیاد در نهایت متوجه اصل ماجرا بشوند و از مقاله استفاده کنند.

      در خدمتم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود