معرفی چند افزونه افزایش سرعت وردپرس

افزایش سرعت بالا آمدن سایت,افزایش سرعت وردپرس,افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه

افزونه افزایش سرعت وردپرس به یکی از پرچالش ترین مسائل بین سئوکاران تبدیل شده است. حتی متخصصین سئو سایت نیز همگی نمی دانند که بهتر است از کدام افزونه برای بهبود سرعت وب سایت های وردپرسی استفاده کرد.

سازوکار اصلی افزونه های افزایش سرعت وردپرس این است که با فشرده سازی فایل های مختلفی که در سایت وجود دارند، زمان بارگذاری سایت برای کاربر را به حداقل می رسانند.

حتما تا الان برای پیدا کردن بهترین افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس جستجوهای زیادی انجام داده اید و می دانید که تعداد بسیار زیادی پلاگین برای انجام دادن این کار، وجود دارد. ما در این مطلب کار را برای شما ساده کرده ایم و می خواهیم 4 افزونه برتر موجود در این زمینه را معرفی کنیم.

Cache چیست؟

Cache در واقع مجموعه ای از داده هایی است که به صورت موقت ذخیره می شوند تا در صورت درخواست، در سریع ترین زمان ممکن، در دسترس باشند.

در رایانه ها، معمولا اطلاعات در هارد ذخیره می شوند. وقتی درخواستی انجام شود، قبل از ارائه اطلاعات، رایانه نیاز دارد تا چندین پروسه را پیاده سازی کند.

سیستم Caching یا حافظه پنهان این مشکل را حل کرده است. در این سازوکار، با پردازش اطلاعاتی که به صورت مکرر درخواست شده اند و سپس ذخیره آن ها در بخشی به نام حافظه موقت، دیگر نیازی به انجام چندین پروسه قبل از ارائه داده ها نیست. در این زمان است که رایانه به سرعت به فایل ها دسترسی پیدا می کند.

این سیستمی بود که در رایانه ها برای سیستم caching به کار می شود و سازوکاری تقریبا شبیه به همین روند، در وب سایت های وردپرسی نیز پیاده سازی شده و در نهایت سبب می شود تا صفحات سایت برای کاربران با سرعت بالاتری لود شوند.

همانطور که می دانید وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای پویا است. یعنی هر دفعه ای که یک کاربر از وب سایت شما بازدید می کند، وردپرس اطلاعات را از دیتابیس بارگیری می کند و چندین مرحله را قبل از ارائه اطلاعات به کاربر، طی می کند. همین مسئله سبب می شود تا سرعت بارگذاری سایت وردپرس شما کند باشد.

سیستم caching به سایت وردپرسی این امکان را می دهد تا مانند افزونه افزایش سرعت وردپرس، مراحل زیادی را در پروسه ارائه اطلاعات خود به کاربر، حذف کند. یعنی به جای اینکه شما هر دفعه ای که می خواهید به یک صفحه سر بزنید، تمامی مراحل از اول طی شوند، پلاگین caching شما یک نسخه یک کپی بعد از اولین بارگذاری صفحه، ایجاد می کند و سپس این نسخه کپی را به کاربران بعدی نشان می دهد.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش کامل بهینه سازی سرعت سایتپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

چرا caching از اهمیت زیادی برخوردار است؟

ذخیره سازی یا همان caching از این جهت اهمیت دارد که باعث کاهش بار سرورهای هاستینگ وردپرس شما می شود و در نهایت این امر است که به طور کلی باعث افزایش سرعت سایت وردپرس خواهد شد.

یک وب سایت سریعتر به بهبود تجربه کاربری کمک می کند و کاربران را ترغیب می کند تا به صفحات دیگر وب سایت نیز سر بزنند. همچنین اگر کاربری متوجه سرعت بسیار بالای وب سایت شما شود، تعامل بیشتری بین شما و او شکل گرفته و کاربر تمایل پیدا می کند تا مدت زمان بیشتری را در وب سایت بگذارند.

یک وب سایت سریع به شما کمک می کند تا ترافیک طبیعی بیشتری از طریق نتایج جستجوی گوگل دریافت کنید. حتما می دانید که ربات گوگل، امتیازات بسیار ویژه ای برای وب سایت هایی که از دیگر رقبای خود سریعتر هستند، در نظر می گیرد. حتی امروزه به معنای واقعی کلمه شاهد هستیم که هیچ وب سایت کندی در بین رنک های برتر نتایج گوگل حضور ندارد!

همه این ها سبب شده است تا افزونه هایی ساخته شوند که با استفاده از آن ها شما به راحتی بتوانید سرعت وب سایت وردپرسی خود را بهینه کنید. در ادامه 4 افزونه افزایش سرعت وردپرس را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

بررسی چند افزونه افزایش سرعت وردپرس

افزایش سرعت بالا آمدن سایت,افزایش سرعت وردپرس,افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه

1. WP Rocket

شاید بتوان گفت که WP Rocket بهترین افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس باشد؛ اما بسیاری از سئوکاران با این قضیه موافق نیستند. همه این ها، چیزی از کارکردها و ارزش افزونه WP Rocket کم نمی کند. این افزونه، ساده ترین عملکرد را برای مبتدی ها دارد. فرض کنید که شما هیچ چیزی در مورد سازوکار ذخیره سازی حافظه پنهان ندانید؛ اما جای نگرانی وجود ندارد چراکه در هنگام استفاده از افزونه WP Rocket به این اطلاعات نیازی پیدا نخواهید کرد.

این افزونه به کاربرانش این امکان را می دهد که با یک کلیک، پروسه افزایش سرعت وردپرس را شروع کنند. بعد از آن، افزونه WP Rocket به صورت خودکار شروع به کار بهینه سازی سرعت سایت می کند؛ با تنظیم مواردی مثل فشرده سازی gzip، کش صفحات و پیش بارگذاری کش.

این افزونه امکانات دیگری نیز دارد؛ مثل لیزی لودینگ تصاویر که یکی از پراستقبال ترین آن ها است. با یک بررسی ساده متوجه می شوید که بسیاری از وب سایت های برتری که مجبور هستند از تصاویر زیادی استفاده کنند، از سازوکار lazy loading تصاویر بهره می برند.

افزونه w3 total cache,افزونه افزایش سرعت وردپرس,افزونه بهینه سازی سرعت سایت

2. W3 Total Cache

W3 Total Cache یکی از محبوب ترین افزونه های ذخیره سازی در وردپرس است. این افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس، آپشن های بسیار زیادی دارد که ممکن است باعث شود برای مبتدیان کمی نگران کننده به نظر برسد.

این امکانات شامل تمام ویژگی هایی است که برای تنظیم صحیح حافظه پنهان وردپرس به آن نیاز دارید که تشکیل دهنده حافظه نهان صفحه، حافظه پنهان المنت های مختلف، فشرده سازی gzip، پشتیبانی از minify کردن، پشتیبانی از CDN و موارد دیگر است.

مبتدیان ممکن است استفاده از W3 Total Cache برایشان کمی دشوار باشد؛ به همین دلیل است که متخصصین سئو استفاده از این افزونه را پیشنهاد نمی کنند.

بهترین افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس

3. WP Super Cache

افزونه WP Super Cache یکی دیگر از افزونه های معروف افزایش سرعت وردپرس است. این پلاگین رایگان است و توسط بسیاری از شرکت های برتر هاستینگ وردپرس توصیه می شود.

افزونه افزایش سرعت وردپرس WP Super Cache شامل کلیه امکانات ذخیره سازی است که برای سرعت بخشیدن به وب سایت خود به آن ها نیاز پیدا خواهید کرد. این امکانات افزونه WP Super Cache شامل فشرده سازی gzip، حافظه نهان صفحه، پیش بارگذاری کش، پشتیبانی از CDN، بارگذاری پیشرفته کش و موارد دیگر است.

افزایش سرعت بالا آمدن سایت,افزایش سرعت وردپرس,افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه

4. Sucuri Firewall

Sucuri بهترین افزونه امنیت و فایروال وردپرس است. به عنوان فایروال وب سایت، Sucuri دارای یک گزینه داخلی برای ذخیره کردن محتوای وب سایت شما و فعال کردن فشرده سازی gzip می باشد.

این افزونه افزایش سرعت وردپرس می تواند بهترین گزینه برای هر وب سایت باشد؛ زیرا Sucuri یک فایروال سطح DNS است. این بدان معناست که حتی قبل از رسیدن درخواستی به وب سایت شما، امکان ارائه محتوای ذخیره شده وجود دارد و محتوا می تواند در اختیار کاربر قرار گیرد. این کار باعث افزایش عملکرد فوق العاده وب سایت شما خواهد شد.

بهینه سازی سورس بهترین روش افزایش سرعت سایت

همانطور که می دانید، افزونه های زیادی برای افزایش سرعت سایت وردپرس وجود دارد. اما هیچکدام از آن ها نمی تواند به شکل کامل، سرعت وب سایت شما را از بیس بهینه کند. ما همیشه در دوره آموزش سئو به دانشجویان گفته ایم که فشرده سازی فایل های CSS و JS به تنهایی موجب افزایش سرعت سایت نمی شوند؛ بلکه نیاز است تا یک متخصص سئو که دانش کافی در زمینه برنامه نویسی دارد، کدهای مجزایی برای وب سایت شما بنویسد. به عنوان مثال، ممکن است طراح وب سایت شما یک دستور را در 10 خط کد بنویسد. در صورتی که یک سئوکار متخصص می تواند همان دستور را در یک خط کد بنویسد.

این یک شمای کلی از بهینه سازی سورس سایت است. بهینه سازی سورس نیاز به دانش سئو و کدنویسی دارد که بهتر است برای انجام آن، به متخصصین مربوطه مراجعه کنید. امیر قمصری و تیم نیوسئو در این زمینه می توانند به شما کمک کنند. در صورت نیاز، حتما با دفتر نیوسئو تماس بگیرید و درخواست بهینه سازی سورس سایت خود را ثبت کنید. نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که سئو سورس سایت یکبار برای همیشه اتفاق می افتد و شما نیازی ندارید مدام آن را انجام داده یا به سئوکاران مختلف مراجعه کنید.

بهینه سازی سرعت سایت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده، هست و خواهد بود. اگر تمایلی به استفاده از افزونه برای افزایش سرعت وردپرس ندارید، می توانید از توسعه دهنده وب سایتتان درخواست کنید تا سورس سایت را بهینه کند. بهینه سازی سورس سایت همواره یکی از فاکتورهای اصلی در بهبود سرعت و عملکرد بوده است.

چرا باید وردپرس را سرعت بخشید؟

دلایل زیادی وجود دارند که افزایش سرعت وردپرس را به امری بسیار ضروری تبدیل می کند

  • موتورهای جستجو مانند گوگل ،وب سایت هایی را که بارگذاری سریع دارند بالاتر از سایت های کندتر، رتبه بندی می کنند. بنابراین، اگر می خواهید موقعیت خود را در SERP های گوگل بهبود بخشید، بهبود سرعت وب سایت وردپرسی، باید یکی از اولویت های شما باشد.
  • مطالعات نشان داده اند که اگر سرعت بارگذاری سایت بیش از 2 ثانیه باشد، معمولا منجر به خروج 47 درصد از ورودی کاربران سایت می شود. بنابراین، برای اینکه نیمی از بازدید کنندگان خود را در سایت نگه دارید، باید افزایش سرعت وردپرس داشته باشید.
  • همچنین اگر یک وب سایت فروشگاهی دارید، با استفاده از روش های افزایش سرعت وردپرس، می توانید خریداران را به شدت افزایش دهید.

چگونه سرعت سایت وردپرس خود را تست کنیم؟

قبل از هر چیزی باید سرعت فعلی سایت خود را تست کنید. البته به خاطر داشته باشید که هر صفحه، بر اساس فاکتورهای مختلفی، سرعت بارگذاری متفاوتی دارد؛ مثل:

  • حجم آن صفحه خاص
  • مقدار درخواست های آن صفحه
  • وضعیت cashe
  • نوع محتوای آن صفحه سایت
  • نوع افزونه افزایش سرعت وردپرس

صفحه اصلی سایت، معمولا به عنوان نماینده ای از کل وب سایت، توسط ابزارهای موجود، مورد تست و تحلیل قرار می گیرد. برخی از این ابزارها به صورت زیر می باشند:

  • WebPageTest.org
  • Tools.Pingdom.com
  • PageSpeed Insights

البته مورد آخر به صورت رسمی، گزارشی مبتنی بر سرعت سایت وردپرس به شما ارائه نمی کند و شما باید با استفاده داده هایی که در اختیارتان قرار می دهد، سایت خود را از نظر سرعت بارگذاری و …، بهینه سازی کنید.

بهبود سرعت سایت بدون استفاده از افزونه افزایش سرعت وردپرس

بسیار خب؛ اکنون که اهمیت سرعت وردپرس و وضعیت فعلی صفحات سایت خود را می دانید، بهتر است بدون معطلی روش های افزایش سرعت سایت های وردپرسی را فرا بگیرید.

1) انتخاب یک ارائه دهنده سرویس وب هاستینگ برتر

عامل اصلی تأثیرگذار بر سرعت یک وب سایت، وب هاستینگ وردپرس شما است. شاید به نظر برسد وب هاستینگ شما در ارائه مواردی مثل پهنای باند، حافظه، ایمیل، دامنه و …، عملکرد خوبی داشته باشد. اما نکته ای که معمولا از ان غافل می شویم، این است که برخی هاست ها قادر به بارگیری مناسب در ساعات اوج ترافیک نیستند.

2) استفاده از یک قالب سبک وردپرس

برخی از عناصر وردپرس مثل اسلایدها، ویجت ها، آیکون های اجتماعی و … ممکن است که ظاهری جذاب را برای سایت به ارمغان بیاورند، اما دقت داشته باشید که حجم صفحه سایت را نیز به مراتب افزایش می دهند. در نهایت این موارد سبب می شوند تا در افزایش سرعت وردپرس، با مشکل مواجه شوید.

بهترین راهکار پیشنهادی در این زمینه، استفاده از قالب های سبک وردپرس می باشد.

3) کاهش حجم تصاویر

شاید به کرات در مورد کاهش حجم صفحات سایت خود، مطالبی را شنیده باشید؛ این مسئله آنقدر برای سئو سایت اهمیت دارد که ما مجددا آن را در بین روش های افزایش سرعت وردپرس، برای شما بیان کردیم.

خوشبحتانه افزونه های وردپرسی زیادی برای این مسئله وجود دارند که شما می توانید از آن ها استفاده کنید؛ پیشنهاد نیوسئو، استفاده از موارد زیر است:

  • Optimole
  • WP Smush
  • EWWW Image Optimizer

هر کدام از این افزونه ها، می توانند حجم تصاویر سایت را کاهش داده و در نهایت مسبب افزایش سرعت وردپرس شوند.

4) فشرده سازی فایل های JS و CSS

اگر وب سایت خود را از طریق ابزار Google PageSpeed ​​Insights بررسی کنید، احتمالا اخطار کاهش حجم فایل های CSS و JS سایت خود مطلع خواهید شد. این بدان معنی است که کاهش تعداد و حجم این نوع از فایل ها، می تواند افزایش سرعت خوبی را برای صفحات شما رقم بزند.

اگر به صورت دستی نمی توانید این کار را انجام دهید، بهتر است از معروف ترین افزونه وردپرسی موجود در این زمینه، یعنی Autoptimize استفاده کنید.

5) فعال کردن فشرده ساز GZIP

فشرده سازی فایل ها در رایانه شخصی شما می تواند فضای دیسک زیادی را اشغال کند. به همین دلیل، بهتر است برای فضای وب، از فشرده سازی GZIP استفاده کنیم. این کار به طور چشمگیری میزان استفاده از پهنای باند و مدت زمان لازم برای دسترسی به وب سایت شما را کاهش می دهد.

GZIP فایل های مختلف را فشرده می کند؛ دقیقا در هر همان زمان که یک بازدید کننده سعی کند به وب سایت شما دسترسی پیدا کند، مرورگر او ابتدا باید وب سایت را از حالت فشرده خارج کند. این فرآیند میزان استفاده از پهنای باند را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

پیشنهاد می کنیم که برای هرچه بهتر انجام دادن این کار، از افزونه PageSpeed Ninja برای افزایش سرعت وردپرس خود استفاده کنید.

6) غیرفعال یا حذف کردن افزونه ها

برخی از افزونه ها، بعد از مدت زمانی، دیگر به کار شما نمی آیند. در نتیجه، نگه داشتن آن ها در سایت، به وضعیت سرعت آن صدمه می زند. بهتر است هرچه سریع تر، آن دسته از افزونه های وردپرس که برای مدت های طولانی است، از آن ها استفاده نکرده اید را از سایت خود حذف کنید.

سخن پایانی

امیدواریم که با استفاده از این مقاله، بتوانید اهمیت بهینه بودن سرعت سایت خود را درک کنید و هرچه سریع تر، این روش های افزایش سرعت وردپرس را در فعالیت های خود پیاده سازی کنید. در صورت وجود هرگونه مشکل در زمینه سرعت سایت وردپرس خود، خوشحال می شویم که آن را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود