نکات تخصصی تولید محتوا بر اساس سئو

آموزش تولید محتوا,آموزش تولید محتوای بهینه,اصول تولید محتوا

تولید محتوا نقش بسیار مهم و موثری در روند سئو سایت شما دارد. بهترین زمان برای بهینه کردن محتوای سایت، زمانی است که شما در حال تولید آن هستید؛ البته شما همیشه می توانید دوباره مطالب انتشار داده شده در سایت خود را طبق اصول و بروز رسانی های جدید سئو، بهینه کنید.

بسیاری از افراد به دنبال این هستند که تولید محتوا سایت خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند؛ چراکه این امر سبب می شود تا ترافیک سایت به خوبی افزایش پیدا کند. داشتن یک بلاگ در سایت می تواند به بهبود عملکرد شما شدیدا کمک کند و کاربران زیادی را جذب سایتتان کند. راهکارها و روش های بسیار زیادی وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کرده و محتواهای منتشر داده شده و در حال تولید را بهینه سازی کنید.

در این مقاله، مهمترین نکات مرتبط در این زمینه را برای شما جمع آوری کرده ایم تا با کمک آن ها مثل یک متخصص سئو، محتواهای موجود را ارتقا دهید که این کار موجب می شود اعتبار سایت و کسب و کار شما بیشتر شده و در نهایت کاربران بیشتری از خدماتی که ارائه می دهید، استفاده کنند.

بهترین نکات بهینه سازی محتوا سایت

با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید متوجه شوید که افراد زیادی راهکارهای مختلفی در این زمینه برای شما ارائه کرده اند. مسئله ای که اهمیت دارد این است که برخی از این تکنیک های تولید محتوا، به هیچ وجه اعتبار خوبی نداشته و در آخر ممکن است که به روند فعالیت های شما آسیب های جدی و اساسی وارد کنند. مطمئن باشید اگر به خوبی از نکاتی که در ادامه ارائه خواهد شد استفاده کنید و آن ها را به درستی درک کنید، این موارد می توانند اثرات بسیار مفیدی برای شما داشته باشند.

1)     تولید محتوا بر اساس بهترین کلمات کلیدی

بسیاری از مبتدیان روند تولید محتوای خود را با حدس و گمان به پیش می برند و عناوین و عبارت های کلیدی را انتخاب می کنند که برای شخص خودشان جذابیت دارد. شما به هیچ وجه نباید پست های وبلاگ خود را با حدس ها و علایقتان به پیش ببرید؛ چراکه قبل از هر چیزی باید اقداماتی مرتبط با تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید. مسئله ای که بیشتر از هر چیزی در زمینه تولید محتوا اهمیت دارد، این است که شما بدانید کاربران هدفتان، دقیقا به دنبال چه مواردی هستند و چه عبارت هایی را در گوگل وارد می کنند تا به پاسخ پرسش مدنظر خود برسند. تحقیق کلمات کلیدی یا keyword research یکی از بهترین راهکارها است که می تواند در این زمینه به شما کمک کند و آنچه که کاربرانتان بیشتر جستجو می کنند را به شما نشان دهد. تمامی متخصصین سئو و بهینه سازی سایت قبل از اینکه بخواهند تولید محتوا سایت خود را شروع کنند، از ابزارهای تحقیق کلمات کلمات کلیدی استفاده می کنند تا عبارت های کلیدی هدف خود را به دست بیاورند. بعد از اینکه به خوبی از صحت لیستی که آماده کرده اند مطمئن شدند، شروع به تولید محتوا می کنند.

بعد از اینکه با استفاده از بهترین ابزارهای موجود در این زمینه، کلمات کلیدی خود را پیدا کردید، وقت آن است که بر اساس آن ها، استراتژی تولید محتوا بر اساس سئو خود را شروع کنید. شما باید یک ساختار کلی از آنچه که می خواهید ارائه کنید داشته باشید. با اینکار شما می توانید مطمئن شوید که به خوبی در مورد مسائلی تولید محتوا می کنید که مردم در جستجو آن ها هستند.

ابزار تحقیق کلمات کلیدی Ahrefs و SEMrush بهترین مواردی هستند که شما می توانید از آن ها استفاده کنید. اما مسئله ای که وجود دارد این است که این ابزارها بعد از مدتی از حالت رایگان خارج می شوند و شما حتما باید هزینه ای را ماهانه برای استفاده از امکانات آن ها پرداخت نمائید. بیشتر ابزارهای موجود نکات مهمی در زمینه، حجم جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر، سختی رقابت برای آن ها، بررسی رتبه های رقبایتان و بسیاری از موارد مهم دیگر که می توانید با استناد بر آن ها، بهترین انتخاب ها را داشته باشید.

2)     به کارگیری کلمات کلیدی LSI

پس از اینکه شما یک لیست کلمات کلیدی مناسب برای خود ایجاد کردید و تصمیم گرفتید که چه عنوان هایی برای هر کدام از این عبارات کلیدی هدف تولید کنید، وقت آن است که کلمات کلیدی LSI یا همان عبارت های کلیدی مرتبط را هم در متن محتوای خود به کار ببرید. پس، شما یک کلمه کلیدی هدف خواهید داشت که بیشترین تعداد تکرار در متن را دارد و دیگر کلمات مرتبط باید با تعداد کمتری در متن محتوا شما به کار برده شوند.

بهترین راه برای پیدا کردن این کلمات، پیشنهادات یا همان suggestion های گوگل می باشد. کافی است عبارت کلیدی هدف خود را در گوگل جستجو کنید تا کلمات کلیدی LSI نیز برای شما به نمایش در بیایند.

3)     تولید محتوا اثرگذار و جذاب

عنوان محتوای سایت شما یکی از مهمترین بخش هایی است که باید تمرکز ویژه ای بر آن داشته باشید. یک عنوان سئو شده و جذاب می تواند جایگاه مناسبی در SERP ها را برای صفحه سایت شما به دست بیاورد.

دقت داشته باشید که عنوان محتوا شما باید مطابق با اصول سئو بوده و عبارت کلیدی اصلی حتما در آن به کار برده شده باشد؛ این مسئله هم برای کراول کردن خزنده های موتورهای جستجو اهمیت دارد و هم اینکه کاربرانی که با عنوان شما روبرو می شوند متوجه می شوند که موضوع اصلی که قرار است در صفحه مورد نظر مشاهده کنند در مورد چه چیزی خواهد بود.

علاوه بر این موارد، متن نوشتاری مقاله های سیایت شما نیز باید به گونه ای باشد که افراد را جذب خود کند و نگذارد آن ها بالافاصله از سایتتان خارج شوند. جذاب بودن متن و اطلاعات محتوا نقش بسیار موثری در کاهش نرخ پرش دارد.

4)     تمرکز بر لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی یکی از مواردی که در دوره های آموزش تولید محتوا، وقت زیادی به آموزش دادن آن اختصاص داده می شود. طبیعتا بعد از اینکه محتواهای زیادی در سایت خود قرار دادید، تمایل دارید تا افراد بیشتری به بازید از آن ها بیایند. برای انجام این کار تنها کافی است که از لینک های داخلی در متن محتواهای جدید خود استفاده کنید تا با این روش، علاقه مندانی که جذب سایت شما شده اند، صفحات قدیمی را نیز مورد بررسی قرار دهند.

5)     افزودن تصاویر و ویدئوها به محتوا

متن محتوای سایت شما حتما باید دارای تصاویر مرتبط باشد؛ چراکه انسان ها موجودات بصری هستند که بیشتر تمایل دارند به جای استفاده متن، از تصاویر برای یادگیری و یا هر مورد دیگری استفاده کنند. در نتیجه، بهتر است که محتوای شما با یک تصویر مرتبط و جذاب شروع شود و معمولا بعد از هر 500 کلمه یک عکس به کار برده شود. همچنین اینفوگرافیک ها هم می توانند کاربران زیادی را جذب سایت شما کنند.

اگر شرایط مناسبی دارید، پیشنهاد می کنیم که در صفحه اصلی سایت خود از ویدئوهای آموزشی نیز استفاده کنید. این موضوع سبب می شود تا ترافیک و میزان بازدیدهای سایت شما به خوبی افزایش پیدا کند.

آموزش تولید محتوا,آموزش تولید محتوای بهینه,اصول تولید محتوا

نکته مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که تصاویر شما به هیچ وجه نباید از صفحات رقبایتان کپی شده باشند. اگر مشکلی در زمینه هزینه های جاری مرتبط با عکس ندارید، پیشنهاد می کنیم که از طراحان و عکاسان حرفه ای در زمینه کاری خود استفاده کنید.

6)     افزودن توضیحات متا به هر محتوا

توضیحات متا یا meta dscription در واقع متا تگ HTML می باشد که شما می توانید به هر صفحه ای که می خواهید، آن را اضافه کنید. بهتر است توضیحات متا شما به بهترین شکل ممکن خلاصه شده و موضوع اصلی شما را به کاربر انتقال دهد. مسئله مهم دیگر در مورد نوشتن یک توضیحات متا خوب، این است که شما کلمات کلیدی خود را در متن آن به کار ببرید.

دقت کنید که اگر توضیحات متا را به محتوای سایت خود اضافه نکنید، گوگل با هر جستجویی که انجام می شود، قسمتی از متن تولید شده توسط شما را انتخاب کرده و آن را در SERP های خود نشان می دهد.

7)     کاهش سختی خوانایی محتوای سایت

بر اساس آمارهای به دست آمده، به غیر از سایت های علمی-تحقیقاتی، آن دسته از وب سایت هایی که متن نوشتاری بسیار سنگینی را برای تولید محتوا مورد استفاده قرار می دهند، نرخ پرش بسیار بالایی دارند.

به طور کلی خوانایی یکی از فاکتورهای بسیار مهم از نظر موتورهای جستجو است که بر رنکینگ صفحات سایت شما تاثیر می گذارد و جزو مهمترین نکات تولید محتوا به شمار می رود؛ چراکه خوانایی ارتباط مستقیم با رضایت کاربر دارد و کاهش رضایت کابران سایت یک شاخصه بسیار مضر و منفی برای سایت شما می باشد.

شما باید بدانید که کامپیوترها و تلفن های همراه، پلتفرم های مناسبی برای مطالعه نیستند. اگر دقت کرده باشید، حتی خود شما هم وقتی می خواهید یک مقاله سایت را مطالعه کنید، ابتدا یک شمای کلی از آن را مورد بررسی قرار می دهید. در نتیجه افزایش سهولت خوانایی متن می تواند به رتبه بندی سایت شما به خوبی کمک کند. عدم استفاده از جمله های طولانی، ساختار بندی متن، استفاده از تگ های heading و بسیاری از نکات مهم آموزش تولید محتوا دیگر، می تواند به شما در روند بهبود خوانایی متن های سایتتان کمک کنند. البته ابزارهایی در اینترنت وجود دارد که شما می توانید از آن ها برای سنجش میزان خوانایی مقاله های سایت خود استفاده کنید. خوانایی متن بسته به نوع خدمات شما تفاوت پیدا خواهد کرد؛ این نکته ای که به خوبی باید آن را به خاطر داشته باشید.

8)     بهینه سازی محتواهای قدیمی سایت

اگر می خواهید به یک متخصص تولید محتوا بر اساس سئو تبدیل شوید، به هیچ وجه نباید بهینه سازی مقاله های قدیمی خود را فراموش کنید. بسیاری از افراد مبتدی، تصور می کنند که بعد از اینکه یک محتوا در سایت منتشر شد، دیگر نیازی به بهینه و بروز بودن ندارد. در ادامه نکات مهمی در مورد بهینه سازی و بهبود محتواهای قدیمی منتشر شده در سایت را برای شما ارائه کرده ایم.

انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد. همانطور که می دانید شبکه های اجتماعی به یکی از عضوهای بی بدیل زندگی انسان ها تبدیل شده است. در نتیجه بهتر است به این پلتفرم ها اهمیت بیشتری داده و از آن ها برای بازاریابی خدمات خود نیز استفاده کنید.

امیدواریم که با استفاده که از نکات تولید محتوا که در این مقاله آموزش سئو ارائه شد، بتوانید به خوبی عملکرد خود را بهبود داده و به یک متخصص سئو در این زمینه تبدیل شوید. مطمئنا اگر به درستی از تکنیک های تولید محتوا گفته شده در روند کاری خود استفاده کنید، می توانید پیشرفت های چشمگیری از نظر سئو داشته باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود