آموزش سئو تصاویر جهت افزایش سرعت سایت در موبایل – قسمت دوم

اثرگذاری تصاویر,استفاده صحیح از تصویر,بهینه سازی موبایل

آموزش سئو تصاویر و اهمیت آن در افزایش سرعت سایت ها را در مقالات گذشته نیوسئو بررسی کردیم. تصاویر، همواره عامل اساسی افزایش حجم صفحات سایت هستند و سرعت بارگزاری سایت را در موبایل ها افزایش می دهند. از سال 2017 بهینه سازی سرعت سایت در دستگاه ها و تلفن های هوشمند اهمیت زیادی یافته چرا که گوگل توجه بیش از اندازه ای به بحث تلفن های همراه داشته است و این مسئله در سئو سایت و رنک بندی گوگل تاثیرگذار است.

حالا سوال اصلی اینجاست که چطور می توان مشکلاتی که برای بهینه سازی سایت ها در تلفن های همراه به وجود می آیند را رفع کرد؟

در این مقاله به بررسی موضوع استفاده صحیح از تصویر و بیان راهکارهایی در این حوزه می پردازیم تا با دیگر دلایل کندی سرعت صفحات سایت آشنا شویم. در این مسیر شما تنها نیستید و امیر قمصری شما را در جهت رسیدن به این هدف یاری می کند.

در ابتدا باید به این نکته اشاره نمود که تصاویر، 68 درصد کل وزن صفحات اینرنتی را تشکیل می دهند و 2.2 مگابایت میانگین اندازه هر صفحه بارگذاری شده در تلفن های همراه است. این حجم صفحه در تلفن های همراه بسیار زیاد است و سرعت صفحات وب در موبایل را کم می کند.

خب، برویم به سراغ تکنیک های رفع عوامل کند شدن وب سایت و افزایش میزان بهره وری سایت. 

4. حذف قسمت های اضافی عکس:

ساده ترین و راحت ترین کار جهت افزایش سرعت بارگزاری صفحات، حذف عکس هایی است که فاقد ارزش هستند. نکته دیگر که در این قسمت حائز اهمیت است توجه به حجم عکس ها در هنگام طراحی می باشد. مثلا باید به این موارد توجه نمایید:

الف) آیا عکسی که بر روی صفحه سایت قرار می دهید قابلیت نمایش در تلفن های همراه را دارد؟

ب) آیا می توان حجم عکس را به 30، 50 و یا 100 کیلوبایت کاهش داد؟

5. شمارش تصاویر کار شده در سایت:

شما باید تعداد تصاویری که در سایت بارگذاری می کنید را مورد شمارش قرار دهید و همیشه آنها را بهینه نمایید. هر چقدر که می توانید حجم آنها را کاهش دهید بطوریکه از کیفیت عکس کاسته نشود.

در ادامه مثالی (Case Study) را بررسی می نماییم.

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا:

اثرگذاری تصاویر,استفاده صحیح از تصویر,بهینه سازی موبایل

سایت دیجی کالا که پردآمدترین سایت ایران است را در نظر بگیرید، این سایت برای نمایش محصولات خود و جلب رضایت مشتری، باید از تصاویر بسیاری در زوایای مختلف استفاده کند.

با اندکی تامل در می یابید که چه تعداد عکس باید برای هر محصول در نظر گرفته شود و بارگزاری این تصاویر هر چقدر هم که کم حجم باشند چه مقدار زمان لازم دارد. اما این شرکت چگونه توانست از پس این چالش برآید؟

مدیران این شرکت به کمک تیم حرفه ای خود این مشکل را حل کردند. به اینصورت که این شرکت تمام محصولات خود را طوری طراحی نمود که این محصولات متمایز و قابل تشخیص باشند. این ایده حاوی نکات بسیار ریزی است که بر مهندسان بازاریابی پوشیده نیست. از آنجا که اکثر مشتریان این شرکت فقط به برند این شرکت توجه می نمایند و عده معدودی به جزئیات آن می پردازند، تیم دیجی کالا با آگاهی کامل از این نقاط ضعف، آنها را تبدیل به نقطه اتکا نموده و زمینه ساز فروش چند صد برابری محصولات این شرکت شده است.

حجم تصاویر محصولات دیجی کالا کمتر از 20 کیلوبایت بوده و دارای فرمت JPEG Image می باشند. در تصاویری که در سایت استفاده می شوند، برند کالا به وضوح دیده می شود.

تست سرعت دانلود,تصاویر و سرعت سایت,ریسپانسیو

6. دسترسی :

بزرگترین مشکل هرگونه تصویر، به خصوص تصاویری که در آنها داده متنی وجود دارد، این است که برای افرادی که اختلال بینایی دارند قابل تشخیص نیستند. افرادی که مشکل بینایی دارند یا نابینا هستند، از صفحه خوان ها (Screen readers) استفاده می کنند و این ابزار، متن نوشته شده در سایت را با صدای بلند برای این افراد می خواند.
تا اینجا، استفاده از تصاویر محتوا یا تصاویر بنر سایت ایرادی ندارد، اما باید دقت شود که محتوای درون تصویر یا باید در متن وب سایت یا در alt تصاویر نوشته شود. (alt ها، تصاویر را برای صفحه خوان توصیف می کنند، اما برای خوانندگان بینا، قابل دیدن نیستند.)

همه ما دوست داریم که به سادگی و با سرعت بالا از سایت ها استفاده کنیم، مشکلی نیز با وبگردی نداریم و معمولا بعد از چند دقیقه جستجو بالاخره اطلاعاتی را که می‌خواهیم پیدا می‌کنیم.

سئو سایت,سرعت صفحات وب,عوامل کند شدن سایت

دسترسی‌ پذیری نوعی تفکر در طراحی وب ‌سایت‌ هاست که باعث می شود وب‌ سایت برای طیفی خاص از افراد در دسترس باشد. بصورت کلی یعنی وب‌ سایت باید برای کسانی که از آن بازدید می کنند قابل پیمایش باشد و بتواند اطلاعاتی را که می‌خواهند به سرعت به دست بیاورند. البته دسترس ‌پذیری بیشتر بر روی کاربران با عدم توانایی تمرکز دارد.

اصول دسترسی پذیری چیست؟

تکنیک‌های مختلف و معیارهای اساسی دسترسی‌ پذیری، همگی حول چهار اصل شکل گرفتند. این چهار اصل روی این موضوع تمرکز دارند که وب ‌سایت باید برای افراد مختلف در شرایط مختلف قابل دسترس باشد.

هر فردی که می خواهد از وب ‌سایت شما استفاده کند، باید به محتوایی دسترسی داشته باشد که دارای این چهار خصوصیت هستند:

  • قابل احساس بودن: اطلاعات و المان ‌های رابط کاربری باید طوری به کاربر معرفی شوند که بتواند آنها را احساس کند.
  • قابل اجرا: رابط کاربری و ناوبری (Navigation) باید قابل اجرا باشد. یعنی رابط کاربری نباید از کاربر چیزی را بخواهد که قابل انجام نیست.
  • قابل فهم: اطلاعات و عملکردهای رابط کاربری باید برای کاربر قابل فهم باشند.
  • ریشه دار و معتبر: محتوا باید به شکلی ریشه‌ دار باشد که به وسیله همه ابزار‌های کاربری (از جمله تکنولوژی‌ های مکمل) قابلیت بازخوانی و تقسیر داشته باشد. یعنی به موازات پیشرفت تکنولوژی، دسترسی به محتوا از بین نرود.

اگر هر کدام از این خصوصیات وجود نداشته باشد، باعث می شود کاربران نتوانند به وب ‌سایت شما دسترسی داشته باشند و این باعث نارضایتی آنها شده و نارضایتی کاربر برابر است افت بازدید از سایت و عدم موفقیت در کسب و کارتان.

امیدوارم این مقاله نیز مورد توجه شما قرار گرفته باشد. شما دوستان عزیز می توانید نظرات و سوالات خود را در رابطه با این مقاله مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود