تاثیر هاست بر روی سئو

انتخاب هاست,بهترین هاست برای سئو,تاثیر هاست ایران روی سئو

تاثیر هاست بر روی سئو می تواند از طریق عوامل مختلفی از جمله سرعت بارگذاری وب سایت، امنیت آن، مکان سرور و… انجام شود. یک هاست خوب نمی تواند به خودی خود رتبه شما را در صفحه نتایج جستجو افزایش دهد و سئو شما را تضمین کند، اما یک هاست بد می تواند به میزان قابل توجهی شانس شما را برای قرار گیری در نتایج برتر گوگل، بینگ و سایر موتور های جستجو، کاهش دهد.

رقابت در سئو از زمانی که شما تولید محتوا را برای کلمات کلیدی مدنظر خود آغاز می کنید، شروع نمی شود. بلکه اولین مرحله زمانی است که شما هاست وب سایت خود را انتخاب می کنید.

عوامل مرتبط با تاثیر هاست در سئو

هنگام ایجاد یک وب سایت، باید بهترین هاست را برای عملکرد بهتر سایت انتخاب کنید. اگر می خواهید سایت خود را سئو کنید، باید بهترین هاست برای سئو را انتخاب کرده تا فعالیت هایی که در بخش های مختلف، جهت بهینه سازی سایت خود برای موتور های جستجو انجام می دهید، بی نتیجه نباشند.

همانطور که گفته شد تاثیر هاست در سئو به عوامل مختلفی بستگی دارد و هنگام انتخاب آن باید به مواردی که در ادامه گفته خواهند شد دقت کنید.

امنیت هاست

انتخاب هاست,بهترین هاست برای سئو,تاثیر هاست ایران روی سئو

از آنجایی که استفاده از اینترنت روز به روز در حال افزایش است، تهدیدات امنیتی موجود در آن نیز در حال افزایش می باشد. اگر صاحب یک وب سایت، بخصوص وب سایت فروشگاهی هستید که قرار است تراکنش های آنلاین در آن انجام شود، باید مطمئن شوید که وب سایت شما از امنیت بالایی برخوردار است.

امنیت یکی از موارد بسیار مهم در ارتباط با تاثیر هاست بر روی سئو می باشد. به همین دلیل باید اطمینان حاصل شود که وب سروری که وب سایت را در آن میزبانی کرده اید به خوبی با فایروال ها و سایر اقدامات امنیتی ایمن سازی شده است.

همچنین باید مطمئن شوید که ارائه دهنده هاست وب سایت شما به صورت منظم و مناسب از سایت نسخه پشتیبان تهیه می کند. بنابراین در صورت بروز هرگونه نقص امنیتی می توانید آن را به راحتی بازیابی کنید.

وب سایت های وردپرسی، در عین حال که دارای مزیت های زیادی می باشند، امکان هک شدن آن ها نسبت به سایر سایت ها بیشتر است. بنابراین اگر یک وب سایت وردپرسی فروشگاهی ایجاد می کنید، باید به امنیت آن اهمیت بیشتری دهید.

مکان سرور هاست

منظور از مکان سرور مکانی فیزیکی است که وب سرور شما در آنجا قرار دارد. به عنوان مثال، فرض کنید صاحب یک وب سایت فروشگاهی هستید و قصد دارید مخاطبان ایرانی را در رتبه بندی موتور های جستجو هدف قرار دهید. در این صورت، باید مطمئن شوید که مکان وب سرور سایت شما مناسب برای مخاطبان ایرانی باشد؛ زیرا مکان سرور نیز یکی از عوامل مهم تاثیر هاست بر روی سئو است که در بخش تاثیر هاست ایران روی سئو سایت بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

اگر در این موارد فنی تازه کار هستید، می توانید از یکی از مشاوران سئو راهنمایی دریافت کرده و مطابق با دستور العمل های آن ها عمل کنید.

سرعت هاست

تاثیر هاست بر روی سئو,تاثیر هاست در سئو,فرق هاست ایرانی و خارجی

سایت‌های سریع و واکنش‌گرا به مراتب بیشتر از سایت های کند و بهینه نشده برای موبایل، شانس قرار گرفتن در نتایج برتر موتور های جستجو را دارند و واقعا این امری منطقی است؛ زیرا سرعت بارگذاری کم به شدت بر تجربه کاربر اثر منفی می گذارد.

از آنجایی که تجربه کاربری خوب یکی از معیار های مهم سئو می باشد، میزان سرعت هاست را می توان تحت عنوان یکی دیگر از عوامل مهم تاثیر هاست بر روی سئو در نظر گرفت.

چندین عامل مختلف از جمله عکس های حجیم، نوشتن کد های ضعیف و غیر بهینه CSS، HTML و JS و… می توانند سرعت سایت شما را کاهش دهند. اما حتی اگر موارد ذکر شده را به خوبی در سایت خود پیاده سازی کرده باشید، یک هاست ضعیف به خودی خود می تواند تا حد قابل توجهی سرعت بارگذاری سایت را کاهش دهد.

همچنین مهم است که از سرور اشتراکی استفاده می کنید یا اختصاصی. گزینه های هاست ارزان اغلب شما را به انتخاب سروری که احتمالاً صدها سایت دیگر را میزبانی می کنند، ترغیب می کند و این لزوما چیز بدی نیست.

سرور های اشتراکی فوق العاده رایج هستند و برای اکثر سایت ها به خوبی عمل می کنند. اما اگر وب سایت شما قرار است ترافیک زیاد، طراحی سنگین و… داشته باشد، هاست اختصاصی گزینه مناسب تری جهت گرفتن بهترین تاثیر هاست در سئو سایت شما می باشد.

قابلیت دسترسی هاست

هاست برای سئو,هاست سئو چیست

یکی از موارد دیگر مهم تاثیر هاست بر روی سئو، قابلیت دسترسی آن می باشد. حتما برای شما هم پیش آمده است که سعی در ورود به یک وب سایت داشته باشید اما وب سایت مورد نظر در دسترس نبوده. گاهی اوقات از دسترس خارج شدن هاست به دلایل مختلف طبیعی است، اما وب‌سایت‌ هایی که دائماً در دسترس نیستند، ممکن است با جریمه‌ های شدیدی در سئو مواجه شوند.

بنابراین بررسی های مربوط به قابلیت دسترسی را در سایت خود انجام دهید. در صورت بروز مشکلات دسترسی، عموماً پلتفرم‌هایی مانند سرچ کنسول این مسئله را به شما هشدار می‌دهند. مشکلات مکرر در قابلیت دسترسی هاست مستلزم تماس با بخش پشتیبانی هاست جهت کشف و برطرف کرد علت آن مشکلات می باشد.

تاثیر هاست ایران روی سئو

تنها فرق هاست ایرانی و خارجی، در موقعیت مکانی آن ها می باشد. همانطور که گفته شد موقعیت مکانی از عوامل تاثیرگذار هاست در سئو است؛ زیرا هنگامی که یک درخواست از سوی کاربر به وب سرور جهت بارگذاری سایت صادر می شود، آن درخواست پس از رسیدن به سرور، مورد پردازش قرار گرفته و پاسخ آن به سمت کاربر ارسال می شود. بدیهی است که هرچه مسیر طی شده برای این فرآیند کوتاه تر باشد، مدت زمان ارسال درخواست و پاسخ نیز کوتاه تر می شود.

بنابراین یکی از عوامل تاثیر هاست ایران روی سئو، سرعت ارسال درخواست و پاسخ سرور می باشد. اما برای مثال اگر زیرساخت شبکه، سخت افزار سرور، پیکربندی سرور هاست ایران و… به شکل مناسبی نباشد؛ قطعا سرعت دسترسی آن نه تنها در مقایسه با هاست خارج بالاتر نخواهد بود، بلکه امکان دارد کمتر هم باشد. پس اگر یک هاست، داخل ایران باشد صرفا به همین دلیل نمی توان گفت استفاده از آن هاست برای سئو مناسب تر از سایر گزینه هایی که در خارج از کشور هستند، می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود