ضروری

نحوه به دست آوردن بک لینک های با کیفیت

آموزش ساخت بک لینک,استراتژی بازاریابی محتوا,انجمن های اینترنتی

چطور می توان به بک لینک با کیفیت در سال 2019 دست پیدا کرد؟

لینک ها یکی از روش هایی برای کاربران هستند تا بتوانند اطلاعات مورد نظر خودشان را در اینترنت پیدا کنند. این لینک ها یک عامل رتبه بندی برای صفحه شما هم هستند. از میان بیش از 200 عامل رتبه بندی، لینک ها همیشه یکی از سه عامل مهم رتبه بندی در محتوا و RankBrain بوده است.

اما فقط داشتن لینک کافی نیست. آموزش ساخت بک لینک با کیفیت و یا در واقع کیفیت لینک های شما نیز اهمیت زیادی دارد. گوگل نه فقط تعداد بک لینک های یک صفحه بلکه کیفیت آن ها را هم در نظر می گیرد. متاسفانه بعضی از سئوکاران با عجله تلاش می کنند تا کاری کنند سایت هایشان محبوب شود و در لینک های کم کیفیت سرمایه گذاری می کنند. اما لینک سازی با کیفیت بالا، تنها روشی است که می تواند باعث شکل گیری نتایج خوبی شود.

دنبال کردن سریعتربن و ارزان ترین نتیجه باعث می شود که بعضی از افراد از روش های اشتباه برای تولید بک لینک استفاده کنند. این روش ها معمولا تکنیک های کلاه سیاه هستند که می تواند باعث جریمه گوگل و نابود شدن شهرت سایت شان شود. تکته ی جالب این است که حتی آژانس های سئو نیز از تکنیک های ضعیف لینک سازی استفاده می کنند. یک مطالعه در سال 2018 توسط Assertive Media بر روی 230 آژانس لینک سازی در انگلستان انجام شد؛ در نتیجه ی آن مشخص شد که نه مورد از ده آژانس از روش های اشتباه برای لینک سازی استفاده می کنند.

برای این که شما هم به سرنوشت آن ها دچار نشوید، باید لینک های با کیفیت ایجاد کنید.

بک لینک با کیفیت چیست؟

در قسمت زیر ما سه عامل را به شما معرفی می کنیم که نشان دهنده کیفیت لینک ها هستند.

الف) اعتبار صفحه ای که به شما لینک شده است

اعتبار صفحه ای که به شما لینک شده است، برای گوگل اهمیت زیادی دارد. منطق این موضوع این است که اگر یک صفحه معتبر از محتوای شما استفاده کرده است، قطعا محتوای مرتبط و مفیدی در سایت شما وجود دارد. این اعتبار که با نام PageRank شناخته می شود، به گوگل نشان می دهد که صفحه ای که از لینک شما استفاده کرده است، چقدر اعتبار دارد و در نتیجه این موضوع باعث بهبود اعتبار شما می شود.

ب) اعتبار سایتی که به شما لینک شده است

اعتبار کلی وب سایتی که به شما لینک داده است هم برای گوگل یک نشانه مهم محسوب می شود که نشان می دهد سایت شما سایت معتبری است. اعتبار سایت خیلی شبیه به اعتبار صفحه می باشد و معمولا بر اساس رتبه بندی دامنه (DR) و اعتبار دامنه (DA) اندازه گیری می شود. این مقیاس ها به ترتیب توسط Ahrefs و Moz ارائه می شود.

ج) ارتباط محتوایی

Page Rank و اعتبار دامنه تنها در صورتی مفید هستند که محتوای سایت شما ارتباط موضوعی داشته باشد. به عنوان مثال، چشم انداز دریافت لینک از سایت NYTimes.com بسیار خوب می باشد اما موضوع شما مطابق با موضوعی که در سایت NYTimes.com از شما لینک دریافت کرده مرتبط نباشد. در نهایت این لینک خیلی ارزشی نخواهد داشت. این موضوع به این دلیل است که در مبنای تمام فعالیت های لینک سازی، مرتبط بودن اطلاعاتی که به یکدیگر لینک شده اند، اهمیت بسیار زیادی برای کاربر دارد.

آموزش ساخت بک لینک,استراتژی بازاریابی محتوا,انجمن های اینترنتی

بهترین روش های ساخت بک لینک با کیفیت در سال 2019

بر همگان مشخص است که لینک سازی هنوز هم یکی از مهمترین مهارت های سئو می باشد. برای اینکه در این زمینه تسلط پیدا کنید شما باید مهارت های مختلفی داشته باشید که برای دریافت لینک از دیگران ضروری می باشد.

برای به دست آوردن لینک هایی که مطابق با معیارهای بالا باشد و دریافت پایدار این لینک ها به صورتی که وب سایت شما همیشه بر اساس این لینک های با کیفیت تقویت شود، باید تلاش بسیار زیادی بکنید. این کار نیازمند این است که شما تقریبا زمان زیادی را برای انجام کار صحیح، سپری کنید.

در ادامه ما چند روش موثر را به شما ارائه می کنیم که می تواند در سال 2019 باعث تقویت فعالیت های لینک سازی شما شود:

  1. استراتژی بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوایی، در مرکز فعالیت های لینک سازی قرار دارد. قبل از این که شما انتظار به دست آوردن بک لینک داشته باشید، باید محتوای مفیدی را ارائه کنید. اما این کافی نیست. داشتن یک استراتژی به شما کمک می کند تا متوجه شوید که چه نوع محتوایی بهترین عملکرد را ایجاد می کند و نشر آن محتوا در کدام قسمت بهترین نتیجه را فراهم می کند.

مثلا بر اساس Backlinko، تصاویر، پست های لیستی، داده های تحقیقاتی و راهنمای جامع عملکرد بسیار خوبی دارند. با داشتن یک استراتژی خوب، شما می توانید انواع مختلف از محتوا را بر روی بازه گسترده ای از سایت هایی با رتبه بندی بالا توزیع کنید. در نهایت، استراتژی های بازاریابی محتوا می تواند به شما کمک کند محتوایی را انتشار بدهبد که تنها به کاربران کمک نمی کند؛ بلکه به شما کمک می کند تا لینک های با کیفیتی را به دست بیاورید که این خود بهترین روش ساخت بک لینک به حساب می آید.

به عنوان مثال، در سال 2015، ما یک مقاله عمقی در رابطه با بازاریابی درون گرای موثر را ارائه کردیم که در این مقاله از نظرات بیشتر متخصص های لینک سازی در این صنعت استفاده کردیم و از آن ها خواستیم تا نظرات خودشان در رابطه با وبلاگ نویسی مهمان را بیان کنند. نوشتن این مقاله تقریبا یک ماه طول کشید اما در چندین سایت، یکی از بهترین محتواهایی بود که در این زمینه تولید شده بود. این محتوا هزاران بک لینک طبیعی را ایجاد کرد که این لینک ها در وبلاگ های بسیار زیادی توزیع شده بودند. این موضوع ممکن است در اصل به این دلیل باشد که در این مقاله ما به سوالات افراد پاسخ دادیم و در عین حال، از یک استراتژی موثر استفاده کردیم تا مطمئن شویم که رهبران فکری در این صنعت، مقاله را با دنبال کنندگان خودشان به اشتراک گذاشته باشند.

  1. برقراری ارتباط با ایمیل

بک لینک با کیفیت,بک لینک با کیفیت چیست,بک لینک با کیفیت رایگان

در لینک سازی، معمولا شما به چیزی که خواستار آن هستید می رسید. خواه این موضوع بازسازی لینک خراب، جستجوی معکوس تصاویر، ثبت وبلاگ در دایرکتوری های مرتبط، ارائه پست های مهمان و یا استفاده از لینک های شکسته برای لینک سازی می باشد که تمام این موارد نیازمند این است که شما به افراد ایمیل بفرستید.

شما نباید از این کار خجالت بکشید. شما با دانستن چالش هایی که در ارتباطات با افراد از طریق ایمیل در سال 2019 خواهید داشت، باید به سمت این کار بروید. برای این که در پوشه های اسپم افراد قرار نگیرید، پیشنهاد می کنم که از روش های زیر استفاده کنید:

  • شخصی سازی ایمیل برای دریافت کننده ها
  • رفع سوالات آن ها و هدف گیری برای حل مسئله به جای درخواست مستقیم برای لینک
  • شناسایی بهترین زمان برای مکاتبه با افراد و دریافت میزان پاسخ دهی بیشتر
    1. فعالیت در انجمن های اینترنتی

نخست شما باید بر روی بسترهای آنلاین مختلف حضور داشته باشید که این موضوع شما را قادر می سازد تا یک مجموعه لینک برای وب سایت خودتان ایجاد کنید. به عنوان مثال، Product Hunt بستری است که افراد در آن جا با یکدیگر در رابطه با تکنولوژی های جدید بحث می کنند و یک سایت با DA 75 می باشد. تمام کاری که شما برای به دست آوردن بک لینک رایگان با کیفیت از این سایت باید انجام دهید، این است که یک پروفایل ایجاد کنید. برای رسیدن به بهترین نتیجه، شما باید برای ارائه نظرات در رابطه با محصولات مختلف در این وب سایت فعال باشید، نظر بدهید، رای بدهید و به صورت مکرر، نسبت به محتوای مختلف فعال باشید.

Crunchbase هم یک انجمن آنلاین مشابه از افرادی می باشد که می خواهند همیشه نسبت به تغییرات دیجیتال پیشرو باشند. با ایجاد کردن یک حساب، شما به صورت خودکار یک لینک بسیار با کیفیت از یک وب سایت با DA 91 دریافت می کنید. هر چه شما فعال تر باشید، مزایای بیشتری را هم دریافت می کنید. این انجمن گفتگو و انجمن های دیگر منابع بسیار با ارزشی از بک لینک با کیفیت رایگان هستند اما شما همیشه باید برای رسیدن به نتایج خوب، فعالیت مداوم داشته باشید.

  1. اصلاح و بهینه سازی وب سایت

طراحی وبسایت ضعیف برای سئو سایت بسیار بد است. برای شروع کار، در صورتی که طراحی وب سایت شما باعث رانده شدن افراد می شود، آن ها سایت شما را خیلی سریع ترک می کنند. گوگل نیز این موضوع را به عنوان یک سیگنال ضعیف در نظر می گیرد.

یک عامل طراحی دیگر که باید در نظر داشته باشید، سرعت سایت است. تحقیقات نشان داده است که 47% از کاربران بیشتر از دو ثانیه برای بارگذاری یک وب سایت صبر نمی کنند.

در نتیجه شما باید تنوع دستگاه های افرادی که از سایت شما استفاده می کنند را هم در نظر داشته باشید. به صورت خاص، شما باید وب سایت خودتان را برای دستگاه های قابل حمل بهینه سازی کنید مانند تلفن های هوشمند؛ زیرا مقدار بسیار زیادی از ترافیک به صورت مداوم از این دستگاه ها به دست می آید. تلفن های هوشمند و تبلت ها بیش از 61% از ترافیک اینترنت را ایجاد می کنند.

در سال 2019، داشتن یک طراحی منعطف برای وب سایت که بتوان آن را اصلاح کرد، اهمیت بسیار زیادی دارد. توانایی شما برای تغییر وب سایت خودتان با سرعت بالا شما را قادر می سازد تا مطابق با نیازهای مشتریان و استفاده از گرایش های طراحی جدید، واکنش مناسب داشته باشید. در صورتی که شما فقط از یک مدل طراحی استفاده کنید، قطعا شانس شما برای موفقیت کاهش پیدا می کند. در صورتی که شما از یک طراحی مبتنی بر CMS استفاده کنید مثل WordPress، باعث می شود بتوانید به راحتی در طراحی خودتان تغییرات ایجاد کنید.

جمع بندی

بیش از دو دهه است که ساخت لینک یکی از استراتژی های بسیار عالی در سئو می باشد. این موضوع احتمالا در سال های آتی نیز تغییری نخواهد کرد. در صورتی که شما می خواهید موفق شوید، شما باید بتوانید لینک های با کیفیت را شناسایی کرده و مهمتر از آن، بتوانید به این لینک ها دست پیدا کنید.

ادامه…

بک لینک رایگان با کیفیت,بک لینک طبیعی,بهترین روش ساخت بک لینک

باورهای غلط لینک سازی برای سایت را در مقالات گذشته نیوسئو بررسی کردیم. در اینجا قصد داریم به 9 مورد از این اشتباهات رایج لینک سازی اشاره کنیم که در سال 2019 ارزش خود را به طور کامل از دست داده اند و نباید توجهی به آن ها داشته باشید.

تقریبا هر کسی که یک کسب و کار B2B یا B2C دارد، می داند که گوگل و دیگر موتورهای جستجو لینک های با کیفیت را دوست دارند و آن ها را به عنوان یکی از عوامل رتبه بندی خودشان در نظر می گیرند.

در نتیجه، اگر شما می خواهید که وبسایت شما نسبت به رقبایتان رتبه بندی بهتری در موتورهای جستجو داشته باشد، استراتژی ساخت بک لینک های قوی قطعا ضرورت بسیار زیادی برای شما دارد.

اما، اگر می خواهید در سال 2019 در استراتژی های بازاریابی دیجیتال خودتان، لینک سازی را هم داشته باشید قطعا باید از همین الان کار خودتان را شروع کنید.

موتورهای جستجو الگوریتم های خودشان را در لفافه ای از رمز و راز قرار داده اند، در نتیجه صنعت سئو و لینک سازی همیشه دچار افسانه های زیادی است که هیچ وقت باعث به دست آمدن نتیجه مطلوب نمی شوند بلکه شما را دچار مشکل می کنند.

برای اجتناب از هزینه منابع و زمان در تلاش های لینک سازی بیهوده، شما باید به این 9 باور اشتباه لینک سازی توجه ویژه داشته باشید زیرا اصلا قرار نیست در سال 2019 این روش ها تاثیری داشته باشند.

  1. پست مهمان، مرده است

این افسانه در سال 2014 خیلی محبوبیت داشت زیرا در آن زمان Matt Cutt از گوگل گفته بود که:

“بسیار عالی، من می خواهم موضوعی را اعلام کنم: در صورتی که شما از وبلاگ نویسی به روش مهمان برای به دست آوردن لینک در سال 2014 استفاده می کنید، احتمالا باید این کار را متوقف کنید. چرا؟ چون به مرور زمان این کار تبدیل به یک روش اسپمی می شود و در صورتی که شما وبلاگ نویسی زیادی به روش پست مهمان انجام می دهید، احتمالا دچار مشکل می شوید. در نتیجه حرف آخرم این است: پست مهمان از بین رفته، حالا دیگر به عنوان یک روش اسپمی در نظر گرفته می شود.”

به دلیل رک بودن و بسیار شدید بودن این اخطار توسط  Cutt، کاملا قابل درک است که بسیاری از افراد بر این باور هستند که وبلاگ نویسی به روش مهمان واقعا مرده و از بین رفته است.

اما، Cutt بعد ها این حرف خودش را شفاف سازی کرد و گفت منظور او این بوده است که پست های وبلاگ اسپمی که تنها برای اهداف سئو منتشر می شوند، دیگر موثر واقع نمی شوند.

این یعنی که منتشر کردن پست های وبلاگ مفید و آگاهی بخش بر روی سایت های معتبر برای لینک سازی، ارائه محتوا، برند سازی، افزایش گروه هدف مخاطبین و ایجاد کردن یک گروه اجتماعی هنوز هم می تواند در سال جدید 2019 موثر باشد.

  1. لینک های نامرتبط با زمینه کاری شما، کم کیفیت هستند

این موضوع، افسانه ای رایج است که با ایده اصلی ایجاد لینک در سال 2019 تضاد دارد. برای رتبه بندی بالا، شما باید کاری کنید که از سایت های معتبر بک لینک به دست بیاورید. برای به دست آوردن بک لینک از این سایت ها، شما باید محتوای مربوط با آن سایت ها تولید کنید. علاوه بر این، خواه محتوای شما با زمینه کاری شما مرتبط باشد یا نباشد، باز هم این لینک می تواند باعث بهبود رتبه بندی شما شود.

در نتیجه وقتی سایت شما یک بک لینک دریافت می کند که زمینه کاری اش مطابق با سایت شما نیست، گوگل هیچ گونه مخالفتی با این لینک ها نخواهد داشت.

تولید بک لینک,ساخت بک لینک با کیفیت,وبلاگ نویسی مهمان

  1. ایجاد لینک های متعدد بر روی یک محتوا، فعالیت اسپمی محسوب می شود

بسیاری از افراد فکر می کنند ایجاد کردن تعداد زیادی لینک بر روی یک محتوا می تواند به صورت منفی بر روی رتبه بندی کلمات کلیدی شان تاثیر داشته باشد. این افسانه در زمینه لینک سازی باز هم با ایده اصلی لینک سازی تضاد دارد زیرا مخالف موضوع لینک سازی به صورت ارگانیک می باشد.

در صورتی که موتورهای جستجو صفحه های وبسایت ارزشمند و اصیلی که دیگر وبسایت ها از لینک آن ها به دلیل مفید و آموزنده بودن محتوا استفاده می کنند را جریمه نکند، چه دلیلی دارد که یک محتوا که تعداد زیادی بک لینک دریافت می کند به عنوان بک لینک اسپمی در نظر گرفته شود؟

اما، در صورتی که لینک های شما کم کیفیت است (از شبکه ها و فهرست محتوایی اسپمی)، شما احتمالا تحت جریمه دستی گوگل و یا کاهش ارزش مجموعه لینک ها به صورت محسوس قرار می گیرید.

  1. اگر شما رتبه بندی خوبی برای عبارات جستجوی مد نظرتان دارید، نیازی به لینک سازی نیست

واقعا این موضوع ناراحت کننده است اما بسیاری از بازاریاب ها به این موضوع اعتقاد دارند. ساخت لینک مانند دیگر استراتژی های سئو سایت، در بازاریابی رسانه های اجتماعی، وبلاگ نویسی و دیگر موارد همیشه باید به صورت پایدار وجود داشته باشد. نه فقط به این دلیل که به شما کمک می کند تا رتبه بندی بالای خودتان را نسبت به رقبا حفظ کنید، بلکه همچنین در زمینه های زیر نیز به شما کمک می کند:

  • افزایش آگاهی از برند در اینترنت
  • افزایش ترافیک به دست آمده برای دامنه
  • نشان دادن اعتبار و ارزش برند شما

ساخت لینک فقط به افزایش حجم لینک های ورودی محدود نمی شود، بلکه باعث می شود کسب و کار شما به مشتریان جدید ارائه شود.

  1. گوگل همیشه سایت هایی که نسبت به دیگران بک لینک های بیشتری دارند را اولویت می دهد

حقیقت این است که “یک اندازه یکسان برای همه” در رتبه بندی موتور جستجو وجود ندارد. حدود 200 عامل رتبه بندی در رابطه با UX، کارایی موبایل، عملکرد فنی، تطابق با هدف جستجو و موارد دیگری وجود دارد.

عوامل رتبه بندی گوگل بسیار متغیر هستند. بر اساس گفته های John Mueller وبمستر گوگل، موتور جستجو بر روی هدف جستجوی کاربران تمرکز دارد و بر اساس آن، عوامل رتبه بندی را مشخص می کند.

در نتیجه، اگر چه لینک سازی یکی از عوامل رتبه بندی بسیار مهم است، اما الگوریتم های گوگل یک تعادل بین 200 عامل رتبه بندی را در نظر می گیرند و سپس نتایج را نمایش می دهند.

  1. تمام صفحات، پست ها و لینک ها بر روی سایت شما، ارزش رتبه بندی یکسانی دارند.

زمانی که افراد در رابطه با این باور غلط صحبت می کنند، معمولا منظورشان یکی از دو مورد زیر است:

  • همه پست هایی که در سایت شما هستند اعتبار برابری دارند و یا
  • تمام لینک های موجود در یک صفحه، ارزش رتبه بندی برابر داشته باشند

هر دوی این موارد اشتباه هستند. در مورد اول، یک پست که از سایت های معتبر بک لینک دریافت کرده است قطعا نسبت به بقیه موارد رتبه بندی بهتری دریافت می کند. ابزاری مانند website auditor وجود دارند که می توان از آن برای بررسی ارزش لینک هر پست، استفاده کرد.

برای مورد دوم هم John Muller از گوگل تایید کرده است که الگوریتم های جستجوی آن ها، جایگاه لینک را در صفحه در نظر می گیرند.

در نتیجه شما باید از موضوع تعیین مکان لینک استفاده کنید. کارشناسان سئو، Bill Slawski و Rand Fishkin پیشنهاد می کنند که لینک خودتان را در قسمت بالای صفحه قرار دهید زیرا هر چه لینک در یک صفحه در جای بالاتری قرار بگیرد، اهمیت بیشتری خواهد داشت و ارزش بیشتری را هم به صفحه منتقل می کند.

آموزش ساخت بک لینک,استراتژی بازاریابی محتوا,انجمن های اینترنتی

  1. لینک های داخلی به رتبه بندی بهتر شما کمکی نمی کنند

در حالی که لینک های خارجی با کیفیت یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی هستند، لینک های داخلی نیز نقش بسیار مهمی در رتبه بندی بهتر شما ایفا می کنند. این موضوع بدین علت است که ایجاد کردن لینک از صفحه های مهم به صفحه هایی که رتبه بندی پایین تری دارند می تواند باعث شود که صفحه های ضعیف به شدت تقویت شوند. ایجاد لینک های داخلی بین محتوای مرتبط در وبسایت، می تواند بر اساس گفته متخصصان موتور جستجو، باعث شکل گیری مفهومی با نام “خوشه بندی موضوعی کلمات کلیدی” شود.

در سال 2019، خوشه های موضوعی اهمیت زیادی دارند زیرا وقتی یک عبارت جستجو برای یک موضوع خاص ایجاد می شود و موتورهای جستجو متوجه میشوند که خوشه های موضوعی مرتبط در سایت شما وجود دارد، سایت شما به عنوان یک سایت معتبر در این زمینه در نظر گرفته می شود و به صورت خودکار رتبه بندی بالاتری نسبت به دیگر سایت هایی که مثلا فقط چند صفحه در آن زمینه مطلب دارند، به دست می آورد.

  1. پر کردن متن های جایگزین تصویر با کلمات کلیدی مرتبط، به شما کمک می کند رتبه بندی بهتری دریافت کنید.

لینک های تصویری برای سئو بد نیستند. اما، داشتن مقدار زیادی از هر چیزی هیچ وقت ایده خوبی نیست. این موضوع برای لینک سازی تصاویر هم صدق می کند. در حالی که هیچ جریمه ای برای استفاده از لینک های تصاویر نیست، پر کردن تگ های متن جایگزین تصویر با کلمات کلیدی برای دستکاری کردن رتبه بندی، بر خلاف دستور کار گوگل می باشد.

قبل از این که گوگل بیان کند که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای درک تصاویر استفاده می کند، افراد مجبور بودند که متن جایگزین تصویر خودشان را پر از کلمات کلیدی بکنند تا مطمئن شوند که برای عبارات جستجوی مربوطه، نمایش داده می شود. اما در سال 2019، هم متن و هم تصویر در کد نویسی ها به یک زبان ترجمه می شود.

  1. صفحات ویکی پدیا و موارد مشابه با آن، خداوندگار ایجاد اعتبار برای دامنه هستند.

بسیاری از افراد فکر می کنند که دریافت کردن بک لینک از صفحاتی مانند ویکی پدیا به صورت خودکار باعث می شود که رتبه بندی و اعتبار آن ها بیشتر شود زیرا ویکی پدیا به صورت عجیبی اعتبار دامنه بالایی دارد. اما متاسفانه، بازاریابی دیجیتال حقایقی دارد که خیلی در رابطه با آن سفسطه می کند!

اطلاعاتی که Garry Illyes از گوگل به ما می گوید، نشان می دهد که گوگل، ویکی پدیا را مانند بقیه وبسایت ها رتبه بندی می کند:

“ویکی پدیا درست مانند هر وب سایت دیگری، رتبه بندی می شود”

جمع بندی

هیچ وقت نگذارید که ترس اسپم، به شما اجازه ندهد که از مزایای بسیار گسترده اجرای استراتژی های لینک سازی استفاده کنید.

الگوریتم های پویای گوگل معمولا پنهان هستند اما متخصصین سئو و آژانس ها بیشترین تلاش خودشان را انجام می دهند تا همیشه نسبت به تغییرات واکنش نشان دهند و به شما حقایق و روش های صحیح را نشان دهند.

ادامه…

آموزش ساخت بک لینک,استراتژی بازاریابی محتوا,انجمن های اینترنتی

در دوره های آموزش سئو سایت، همواره بر تولید محتوایی که موجب ایجاد بک لینک طبیعی می شوند، تاکید می شود چرا که امروزه بهترین روش ساخت بک لینک مرتبط و با کیفیت، تولید محتوای جذاب و ارزشمند می باشد.

در این مقاله نیوسئو، به 3 عامل اساسی که در تولید محتوایی با قابلیت لینک سازی طبیعی موثر می باشند، می پردازیم:

یکی از موضوعاتی که همیشه در بازاریابی محتوایی تکرار می شود، تغییرات گسترده در حوزه کاری است که باعث می شود آژانس ها و بازاریاب ها از روش های جدید استفاده کنند و آن ها را بهبود بخشند.

در مدت زمان کوتاه، یک موضوع می تواند از حالت جذابیت خارج شده و به یک موضوع معمولی تبدیل شود و در واقع هر محتوایی ممکن است در مرور زمان برای اخبار و خواننده ها خسته کننده شود.

بسیاری از کارهایی که ما می کنیم، ایجاد محتوایی است که تنها هدف آن به دست آوردن لینک های معتبر می باشد و با این هدف، باید نسبت به تمام تغییرات و گرایش هایی که در قسمت بالا توضیح دادیم، آگاه باشیم.

اگر قرار بود که این فرآیند خلاقانه را به سه بخش تقسیم کنیم – محتوا، طراحی و استراتژی برقراری ارتباط – چطور می توانستیم موفقیت و شکست خودمان را مهندسی کنیم تا یک قالب کاری برای برنامه های آتی خودمان به دست بیاوریم؟

سه عامل بسیار مهم برای تولید محتوا با ارزش لینک سازی

در طول ماه گذشته، من 120 محتوا را در 16 صنعت بررسی کردم تا بتوانم ویژگی های رایج بین برنامه هایی که به موفقیت یا شکست ختم می شوند را شناسایی کنم. با استفاده از مقادیر داده های مورد استفاده که نشان دهنده اهمیت داستان سرایی موثر در عنوان مقاله می باشد، داشتن بینش صحیح باعث می شود که ما بتوانیم روش خودمان برای تولید و تعیین فرم محتوا را به صورت منطقی شکل دهیم.

  1. عدم ارائه داده های بسیار زیاد

در این عامل لینک سازی بر اساس تولید محتوا، بر اساس مطالعات ما، به صورت میانگین بررسی 5 معیار برای ارائه داده ها کافیست. 

پشت هر محتوای عالی (معمولا) یک مجموعه داده منحصر به فرد یا ارزشمند وجود دارد. محتوای ایستا یا تعاملی ما را قادر می سازد تا مقادیر نامحدودی از تحقیقات را نشان دهیم که در واقع نشان دهنده منشا داستان و موضوعی است که می خواهیم به مخاطبین ارائه کنیم. اما اگر ما اعداد یا شاخص های بسیار زیادی را در یک محتوا نشان دهیم، همیشه در یک نقطه، خواننده یا ژورنالیستی که محتوا را مطالعه می کند، خسته می شود.

به سختی می توان یک سقف خاص برای ارائه این معیار و اعداد مشخص کرد بلکه این سقف مبتنی بر نوع محتوا، صنعت و یا مخاطبین مد نظرتان تغییر می کند، اما یک مطالعه دقیق تر در رابطه با برنامه های محتوایی خوب و ضعیف، نشان داد که اصلاح مجموعه داده ها، مزیت هایی دارد.

مشاهدات

یک نقطه آغازین برای هر تحقیقی، معیارهای فردی می باشد که می تواند شامل هزینه، نوع و یا هر چیزی باشد که ارزش اندازه گیری و مقایسه داشته باشد. در تحقیق من، برنامه های محتوایی که می توانند از KPI عادی فراتر بروند، شامل میانگین اندکی بیشتر از 5 معیار بودند که در مقایسه با محتوایی که عملکرد نرمال یا پایین تر از آن را داشتند، دو برابر عملکرد بهتری داشتند. گراف زیر نشان دهنده همبستگی تعداد کمتر معیار ها و عملکرد بالاتر از نظر تکنیک های لینک سازی برای سایت می باشد.

آموزش ساخت بک لینک,استراتژی بازاریابی محتوا,انجمن های اینترنتی

یک نمونه از این یافته ها به صورت عملی را میتوان در یک مطالعه اینفوگرافیک مشاهده کرد که برای فروشنده خدمات سفر Lastminute.com اجرا شده است که هدفش، یافتن سردترین کشور های جهان بود. بعد از یک مطالعه جامع درباره 36 کشور و 10 معیار، وظیفه آن ها اصلاح این اعداد به صورتی بود که بتوان از طریق یک طراحی مناسب، آن را منتقل کرد. تعداد کشور ها تنها به 15 کشور اول محدود شد و معیار ها نیز با 4 شاخص ارائه شدند که رتبه بندی ها بر اساس آن چهار شاخص ارائه شد. این روش بسیار موثر واقع شد و باعث شکل گیری 50 لینک شد که لینک های معتبری هم در بین آن ها وجود داشت.

به عنوان کسی که عاشق تحقیقات است شاید حذف کردن معیارها کار دشواری باشد، اما درایت شما باعث می شود محتوای شما نسبت به کارهای دیگر، متمایز شود.

  1. تصویر سازی ساده و قوی برای داده ها

تصویر سازی ساده و قوی برای داده های وب سایت، یکی از عوامل موثر در تولید محتوایی است که موجب لینک سازی طبیعی می شود. تحلیل و بررسی ما نشان داد بهترین عملکرد، مربوط به محتوایی است که فقط یک تصویر سازی داشته اند.

فارغ از نحوه تکامل صنعت بازاریابی محتوایی، ما هر سال با روش های جدید تصویر سازی از داده ها رو به رو می شویم. تعادل بین اصالت در طراحی و تصویرسازی های پیچیده غیر ضروری معمولا نقطه ای است که می تواند موفقیت یا شکست شما را ایجاد کند. مشابه با موضوع داده ها، اگر شما مقادیر بسیار زیاد از گراف و چارت را در محتوای خودتان ارائه دهید، قطعا باعث خستگی و یا گیج شدن مخاطب خودتان می شوید.

مشاهدات

برای مطالعه ام، تصمیم گرفتم محتوایی شامل تصویرسازی داده ها را بررسی کنم که نتوانسته بود به موفقیت برسد و می خواستم ببینم که آیا کیفیت مانند کمیت از نظر طراحی مشکلی ایجاد کرده یا خیر. همانطور که تحلیل خودم را بررسی کردم، متوجه شدم در بعضی از قسمت ها یک تصویر می تواند در تمام مطالعه مورد استفاده قرار گیرد و یا گاهی تصاویر به نوعی برای کشورها و منطقه های مختلف تکرار شده بود. مثلا یک مطالعه که توسط ارائه دهنده بیمه های خدمات درمانی در سفر توسط Get Going ارائه شده است، تمام اطلاعات اصلی را در یک تصویرسازی از داده ها نشان می دهد در حالی که یک محتوا از Guardian در رابطه با تفاوت در پرداخت بر اساس جنسیت، نشان می دهد اگر شما از یک تصویر چند مرتبه استفاده کنید تا داده های خودتان را نشان دهید، می تواند منجر به موفقیت کار شما شود.

جای تعجب نیست که نمره های پایین در تحقیق من، مرتبط با محتوایی بود که هشت نوع مختلف از تصویر سازی داده ها را استفاده کرده بود در حالی که بسیاری از محتوای موفق، تنها از یک تصویر سازی استفاده کرده بوند. گراف زیر نشان دهنده موردهای مختلفی است که نشان می دهد به صورت میانگین، محتوایی که عملکرد خوب و ضعیف داشته اند، از چه تعداد تصویرسازی داده استفاده کرده اند. محتوای ایستا با عملکرد پایین به صورت میانگین بیش از 6 تصویرسازی داشت در حالی که محتوایی که نمره خوبی داشتند، به صورت میانگین یک یا کمتر از یک تصویرسازی داشتند. برای محتوای تعاملی، تعداد بهینه تصویرسازی اندکی بیشتر از یک بود و محتوایی که عملکرد ضعیف داشت نیز به صورت میانگین شامل نه تصویرسازی از داده ها بود.

آموزش ساخت بک لینک,استراتژی بازاریابی محتوا,انجمن های اینترنتی

باید به این نکته اشاره کرد محتوایی که مبتنی بر رتبه بندی می باشد، معمولا باید یک تصویر را چندین مرتبه تکرار کنند تا یک داستان بیان شود، اما در هر صورت شما باید از نظر نوع و نحوه استفاده از تصویر سازی ها، روشی خلاقانه و متعادل داشته باشید.

یک مثال خوب از تصویر سازی موثر از داده ها از یک مطالعه توسط Federica Fragapane برای نشریه ایتالیایی La Lettura می باشد که نشان دهنده خشن ترین شهر ها در جهان می باشد. این چارت نشان دهنده هر شهر به صورت یک شکل می باشد که بر اساس نرخ قتل شکل گرفته است که شاخص های کوچکتر هم در سمت راست گراف، تعریف شده اند. کیفیت زیبایی این گراف ها باعث شده است که این محتوا که از نظر موضوع شاید خیلی دل پسند نباشد، از نظر مخاطب زیبا به نظر برسد. در حالی که تولید محتوا بر اساس طراحی یکی از روش هایی است که زیاد از آن صحبت می شود، اما این مثال نشان می دهد که شما چطور می توانید با استفاده موثر از تصویر سازی، باعث موفقیت محتوای خودتان شوید.

آموزش ساخت بک لینک,استراتژی بازاریابی محتوا,انجمن های اینترنتی

  1. تسهیل کار برای انتشار اخبار

بیش از نیمی از لینک های منتشر شده ما، از همان عنوان ایمیل اطلاع رسانی ما در پست خود استفاده کردند.

Kaizen، صدها برنامه محتوایی را به صورت سالانه در صنایع مختلف اجرا می کند، یعنی باید حتما کیفیت محتوا در سطح قابل قبولی باشد. رقابت یعنی این که رسانه های خبری مختلف به دنبال موضوع و محتوای بسیار خاصی هستند که انتشار محتوای شما را تضمین می کنند. در حالی که در تمام حوزه های بازاریابی محتوایی اصالت ضروری می باشد، شما باید اهمیت مبانی اصولی بازاریابی محتوایی را درک کنید.

وظیفه مکاتبه و اطلاع رسانی در رابطه با محتوا می تواند به روش های مختلف منجر به موفقیت با شکست شما شود، اما خط موضوع ایمیل شما مهم ترین بخش از فعالیت مکاتبه شما می باشد. شما می توانید محتوای خودتان را به صورت خلاصه در خط موضوع ایمیل بیان کنید و یا این که جذاب ترین یافته محتوای خودتان را ارائه دهید، اما عنوان ایمیل موضوعی بسیار مهم و حیاتی می باشد. وظیفه من در تحقیقات، این بود که نشان دهم تاثیر عنوان ایمیل در نتیجه نهایی برای پوشش یافتن محتوا، به چه صورت است.

مشاهدات

به عنوان بخشی از تحلیل خودم، من بک لینک های یک نمونه از محتوای قوی و معمولی خودمان را ثبت کرده و سپس عناوین مورد استفاده برای هر فعالیت تولید محتوا را بررسی کردم. من متوجه شدم که نمونه هایی که عملکرد بهتری داشتند، تقریبا بیش از یک سوم آن ها از یک  عنوان استفاده کرده بودند که این موضوع نشان دهنده اهمیت داستان سرایی موثر در هر حوزه از فرآیند PR شما می باشد. در قسمت زیر یک تصویر در SERP ها نشان داده شده است که مشخص می کند یک بهترین عنوان ایمیل تا چه حدی می تواند باعث موفقیت شما شود، و یک نمونه از پوشش محتوایی از موفق ترین محتوای ما برای TotallyMoney در رابطه با تعادل بین کار و زندگی در اروپا هم نمایش داده شده است.

آموزش ساخت بک لینک,استراتژی بازاریابی محتوا,انجمن های اینترنتی

یکی دیگر از حوزه هایی که می خواستم با در نظر داشتن زمان و تلاش مورد نیاز، بررسی کنم، موضوع نحوه استفاده از نشر اخبار برای پوشش محتوایی بود. با استفاده از نرم افزار های تشخیص دزدی ادبی، من توانستم یک نسخه کپی از هر مقاله را پیدا کنم که یک لینک از آن به دست آمده بود و سپس آن را با نشر خبری که ما تولید کرده بودیم، مقایسه کردم. واقعا رضایت بخش بود که مشاهده کردم یک لینک از هر پنج لینک حداقل شامل یک پاراگراف از نسخه کپی در مواد خبری ما بود. در مقابل، تنها هفت درصد از فعالیت های تولید محتوایی با عملکرد ضعیف، شامل اخبار ما بود و تنها چهار درصد از عناوین خط موضوعی ایمیل ما استفاده می کردند.

سخن نهایی

این همبستگی ها، مشابه با مواردی که پیش از این بررسی شده است، نشان می دهد که اجرای مبانی اولیه نه تنها بسیار مهم است، بلکه همیشه نشان می دهد که بقیه فرآیند تولید محتوا ممکن است در نقاط مختلفی از تولید، صعود یا سقوط داشته باشد. برای بازاریاب ها، تحلیل این ماهیت نشان می دهد که اصلاح و یا اجرای عملیاتی خلاقانه، مسیر بسیار امنی برای رسیدن به پوشش و موفقیت محتوایی می باشد. شما نباید با خودتان بگویید که “هر چه کمتر، بهتر” بلکه شما باید برای اجرای موفق کار خودتان، از ابزار صحیح بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود