پست مهمان و افزایش شگفت انگیز ورودی گوگل

پست مهمان

پست مهمان از فعالیت های مداوم بسیاری از صاحبان وب سایت ها است. سایت های موفق با اینکه به طور مداوم در وبلاگ خود مقاله های ارزشمندی منتشر می کنند، در بیشتر مواقع از خدمات سایت های پست مهمان در روند کاری خود استفاده می کنند. بر اساس تجربه هایی که در نیوسئو داشته ایم، پست مهمان در واقع یک استراتژی بسیار مهم است که می تواند بازدیدکنندگان وبلاگ شما را به شدت افزایش دهد. در ادامه، بیشتر به ماهیت اینکه پست مهمان چیست و چگونه می توان یک پست مهمان تاثیرگذار نوشت، صحبت می کنیم.

پست مهمان چیست؟

قطعا برای اینکه بتوانیم آموزش نوشتن پست مهمان و نکاتی مهم درباره آن را برای شما شرح دهیم، باید بررسی کنیم که پست مهمان چیست و چه نقشی می تواند در سئو سایت داشته باشد.

پست مهمان یعنی تولید و انتشار یک مقاله در وب سایت یا وبلاگ شخصی دیگر.

اگر وب سایت شما وضعیت کلی مناسبی دارد، پیشنهاد می کنیم که از سایت های پست مهمان موجود استفاده کرده و مقاله هایی را در آن ها منتشر کنید و در تمامی آن مقاله ها سعی کنید مخاطبین را ترغیب کنید که به وب سایت شما مراجعه کرده و سفارش پست های مهمان بدهند. این یک راه فوق العاده برای بهبود ارتباط با افراد می باشد. بسیاری از افرادی که در روند تولید محتوای سایت خود از این مفهوم استفاده نکرده اند، طبیعتا ضررهایی را در سایت های خود متحمل شده اند .

دلایل اهمیت پست های مهمان

در ادامه به بررسی مهمترین دلایلی که سبب می شوند تولید و انتشار پست های مهمان به یک استراتژی بسیار فوق العاده تبدیل شود را برای شما ارائه کرده ایم.

پست مهمان باعث ایجاد روابط دوستانه می شود

بدون هیچ استثنائی، وب سایت ها نیاز به منتشر کردن محتواهای ارزشمند دارند. در نتیجه اگر شما بتوانید محتواهای خوب و بهینه شده ای را به سایت های پست مهمان تحویل دهید، قطعا این مسئله کمک های زیادی به روند افزایش رتبه کلی سایت آن ها خواهد کرد. بنابراین شما به سمتی خواهید رفت که روابط دوستانه مناسبی با دیگر وب سایت ها ایجاد کنید.

به طور کلی وبلاگ نویسان سودهای زیادی از گفتگوهای موجود در اینترنت به دست می آورند؛ مخصوصا در سایت های شبکه اجتماعی مثل فیسبوک و توییتر. این موارد به طرز شدیدی می توانند تاثیرگذار باشند.

در نتیجه، هنگامی که شما روابط دوستانه با وبلاگ نویسان ایجاد می کنید، در واقع تاثیر حضور برند خود در شبکه های اجتماعی را نیز بهبود داده اید. طبیعتا این مسئله کاربران زیادی را جذب محتواهای سایت شما خواهد کرد.

پست مهمان برای موتورهای جستجو مهم است

تنها مسئله ای که نمی توان از آن در مورد پست های مهمان چشم پوشی کرد، این است که تولید و منتشر کردن پست های مهمان سبب می شود تا موتورهای جستجو برای وب سایت مهمان و میزبان ارزش بیشتری قائل شوند.

در هر صورت، سایت میزبان باید در مقاله مورد نظر، به وب سایت شما لینک بدهد (معمولا در ابتدا یا انتهای مقاله این لینک ها دیده می شوند). با گذشت زمان، این بک لینک ها برای موتورهای جستجو حکم ارزش هایی را پیدا می کنند که به وب سایت شما اختصاص داده شده اند. در نتیجه، بازاریابی محتوا شما به مراتب راحت تر خواهد شد.

پست های مهمان شهرت برند شما را افزایش می دهند

شاید بهترین ویژگی پست مهمان این باشد که شما محتوای مورد نظر خود را در یک جامعه ای که از قبل به خوبی ساختار پیدا کرده است، انتشار می دهید و پیام خود را به این افراد انتقال دهید. شما با نوشتن پست مهمان و منتشر کردن آن در سایت های پست مهمان، می توانید با افراد جدیدی ارتباط برقرار کنید؛ حال اگر این کار را به درستی انجام دهید، مطمئن باشید که می تواند سودهای زیادی را برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورد.

اگر کار خود را در زمینه نوشتن پست مهمان به خوبی انجام دهید، به مرور زمان مشاهده خواهید کرد که بر تعداد مخاطبین، کاربران و مشتریان وب سایت شما افزوده می شود. به علاوه اگر تنها هدف شما از ماهیت guest-posting این باشد که بر تعداد فروش محصولات وب سایت خود بیافزایید، باید بگوییم که ممکن است به طور کلی به نتیجه مدنظر خود نرسید. علت این است که کاربران یک سایت تمایل ندارند مطلبی را مطالعه کنند که ارزش و اعتبار خاصی نداشته و نمی تواند اطلاعات جالبی را در اختیار آن ها قرار دهد.

بنابراین بهتر است به هنگام نوشتن پست مهمان، به ارزشمند بودن اطلاعات آن نیز به خوبی توجه داشته باشید. به یاد داشته باشید که اگر نوشتن پست مهمان برای مشتریان، اطلاعات مناسبی را در اختیار آن ها قرار ندهد، در نهایت به سختی ممکن است که به خرید منجر شود.

آموزش نوشتن پست مهمان بی نظیر

نوشتن پست مهمان

اولین مسئله ای که در این زمینه باید به خاطر داشته باشید، این است که کلیت پست مهمان مورد نظر، باید بر اساس قواعد آموزش تولید محتوا باشد؛ چراکه به هر حال قرار است در یک وب سایت موجود در گوگل یا هر موتور جستجو دیگری منتشر شود. با این حال در ادامه چند تکنیک مهم و کاربردی برای نوشتن پست مهمان وجود دارد که بهتر است از آن ها در روند کاری خود استفاده کنید:

  • لینک دادن به پست مهمان در مقاله های سایت خود
  • به اشتراک گذاشتن پست مورد نظر در شبکه های اجتماعی
  • تشکر از وب سایت یا برندی که پست را منتشر کرده است
  • بررسی منظم و مکرر پست و پاسخ به نظرهای ارسال شده

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش تولید محتواپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

اگر هنوز تصمیم نگرفته اید که استراتژی خود را بر این مسئله بگذارید که وب سایتتان را به یک پلتفرم guest-posting تبدیل کرده یا اینکه مطلب مورد نظر خود را در سایت های پست مهمان انتشار دهید، پیشنهاد نیوسئو به شما این است که از مورد دومی استفاده کنید. در هر صورت، قرار گرفتن در معرض دید پلتفرم های جدید، می تواند کمک های زیادی به کسب و کار شما و افزایش محبوبیت آن بکند.

تاثیر پست مهمان بر سئو سایت

بر اساس آمارها و تجربه های موجود، پست مهمان می تواند حدودا 5 برابر ارزش محتواهای جدید منتشر شده در وب سایت شما را داشته باشد. البته در صورتی که توانسته باشید بک لینک مورد نظر را گرفته باشید.

البته نکته گفته شده در بالا در تمامی شرایط نمی تواند صحت داشته باشد. در هر حالت، استفاده از خدمات سایت های پست مهمان، یک استراتژی بسیار ارزشمند و کاربردی است که از جهات مختلف می تواند به شما کمک کند.

اگر سبک تولید محتوای شما کمی سنگین و موضوع مورد نظرتان نیز متناسب با افراد سطح بالا است، بهتر است که به فکر انتشار مقاله خود در وب سایت ها و مجله های خبری باشید.

اگر شما به خوبی توانسته اید اصول سئو سایت را در روند تولید محتوا سایتتان به کار ببرید و در عین حال از ترافیک و رتبه دریافتی خود راضی نیستید، بهتر است هرچه سریعتر اقدام به نوشتن پست مهمان کرده و تلاش کنید آن ها را در بهترین سایت های پست مهمان به اشتراک بگذارید. به هیچ عنوان از اهمیت لینک هایی که قرار است داخل مقاله به وب سایت شما داده شود، غافل نشوید. تمام اصول لینک سازی باید برای این لینک ها، رعایت شوند.

چه سایت هایی برای میزبانی بهتر هستند؟

اکنون به احتمال زیاد، اهمیت پست های مهمان را درک کرده اید و تصمیم دارید از خدمات سایت های میزبان استفاده کنید. در مورد این مسئله باید بگوییم که بهترین کار این است که وب سایت های مرتبط با موضوع مورد نظر خود را شناسایی کنید و در بین آن ها، بهترین موارد را انتخاب کنید. سپس با وبمستر هر کدام از آن ها ارتباط برقرار کرده و تقاضای انتشار پست خود در وب سایتشان را بکنید.

نکته مهم دیگری که می تواند به شما کمک کند، استفاده از ابزارهای موجود در این زمینه است. شما می توانید با استفاده از ابزار In Post Author گوگل، آن دسته از وب سایت هایی که از محتوای شما استفاده کرده اند و لینکی به سایت شما نداده اند را شناسایی کنید. سپس از آن ها درخواست کنید تا حداقل یک لینک به وب سایت شما در محتوای خود بدهند.

برای انتخاب سایت میزبان مناسب، استفاده از روند زیر می تواند به خوبی به به تصمیم گیری شما کمک کند:

  • مطالعه کامل و جامع در مورد کسب و کار خود
  • بررسی علاقه مخاطبین به موضوع کسب و کار شما
  • بالا بودن بازدید های سایت مورد نظر
  • فعال بودن صاحب سایت در شبکه های اجتماعی

تفاوت پست مهمان و رپورتاژ

همانطور که در بالاتر به وضوح توضیح دادیم که پست مهمان چیست، اکنون قصد داریم ماهیت پست های مهمان و رپورتاژ آگهی های موجود را با یکدیگر مقایسه کنیم تا اشتباهی در این زمینه صورت نگیرد. فهمیدن تفاوت پست مهمان و رپورتاژ آگهی یکی از مسائل بسیار مهمی است که افراد زیادی این دو مفهوم را با یکدیگر اشتباه می گیرند.

در صحبتی که از پست های مهمان می شود، باید بدانید که محتوای دو سایت مدنظر است. در برخی حالات، پست مهمان یک موضوع واحد دارد که دو سایت تصمیم گرفته اند آن را منتشر کنند و دو پست مکمل ایجاد کنند (اصول بک لینک ها در این حالت نیز باید رعایت شوند). نوع دیگر پست مهمان این است که شما محتوایی را در یک سایت هدف منتشر می کنید؛ به این دلیل که مخاطبین سایت میزبان، مرتبط با موضوع کسب و کار شما هستند.

انتشار و نوشتن پست های مهمان از این دو حالت خارج نیست. نکته مهمی که بهتر است بدانید این است که سایت میزبان همیشه باید رنک و بازدید بالاتری داشته باشد. در غیر این صورت تمامی تلاش شما بیهوده خواهد بود.

اما در رپورتاژ آگهی چنین روندی دیده نمی شود. رپورتاژ آگهی ها بیشتر سعی دارند که برند مبدا را به مخاطبین سایت معرفی کنند. لینک های رپورتاژ آگهی ها توسط خود نویسنده ایجاد شده اند. در صورتی که در پست های مهمان، این سایت میزبان است که تصمیم می گیرد لینکی به سایت مبدا بدهد یا خیر.

شاید حالا که از مزایای پست مهمان آگاهی کامل پیدا کردید، اینطور فکر کنید که استفاده از پست مهمان همیشه برای سایت شما مفید است و هیچ وقت برای شما مشکلی ایجاد نخواهد کرد. اما حقیقت این است که این فکر اشتباه است و امکان دارد با این فکر به سایت خود ضرر برسانید. در این بخش به مشکلاتی که امکان دارد پست مهمان برای سایت شما ایجاد کند می پردازیم.

سایت های پست مهمان

جریمه پست مهمان

جریمه پست مهمان یکی از موارد نادر در دنیای سئو سایت است که می تواند یک زنگ خطر برای صاحبان وب سایت های منتشر کننده پست مهمان باشد. یکی از روش های لینک سازی برای سایت ها، استفاده از پست مهمان است؛ اما استفاده از این روش ممکن است خطراتی را برای سایت منتشر کننده پست به همراه داشته باشد.شاید برای شما عجیب به نظر برسد که چرا گوگل سایت منتشر کننده را جریمه می کند.

دلیل جریمه پست مهمان واضح است؛ یکی از روش های کسب درآمد سایت ها، انتشار پست های مهمان و دریافت پول در ازای آن است. از آنجایی که گوگل در تلاش است تا روش های دریافت لینک پولی را کاهش دهد، این سایت ها را جریمه می کند.

پست مهمان چه زمانی باعث جریمه شدن سایت می شود؟

زمانی که در پست های مهمان، از لینک های فالو استفاده کنید، گوگل شما را با manual action مواجه می کند. manual action در واقع یک جریمه دستی است؛ یعنی توسط ربات گوگل جریمه نمی شوید، بلکه توسط یکی از کارمندان گوگل که سایت شما را بررسی کرده است، جریمه خواهید شد. در این زمان در پنل سرچ کنسول شما و در قسمت manual action پیامی برای شما ارسال می شود.

این پیام در حقیقت یک مزیت برای شما به شمار می رود؛ در صورتی که با جریمه پست مهمان رو به رو شوید،گوگل از طریق سرچ کنسول شما را آگاه می کند تا آن را برطرف کنید.

اما قبل از هر چیز بهتر است بدانیم که Outbound Link Penalty چیست و چطور مانع از انتقال پیج رنک به سایت مقصد می شود.

جریمه شدن لینک های خارجی به سایت های دیگر

گاهی اوقات ممکن است گوگل لینک های خارجی (Outbound Link) که از سایت خودتان به سایت های دیگر می دهید را جریمه کند. این اتفاق بیشتر در قسمت پست مهمان رخ می دهد؛ یعنی یکی از صفحات پست مهمان، شما را پنالتی می کند. پنالتی شدن لینک های خروجی از سایت نوعی جریمه دستی است که توسط گوگل اتفاق می افتد. در چنین مواقعی گوگل از انتقال اعتبار صفحه و دامنه به سایت مقصد جلوگیری می کند. اما چرا؟

جریمه شدن پست مهمان را می توانید از زبان مدیر سایت منتشر کننده پست بشنوید، که ایمیلی در این مورد در پنل سرچ کنسول خود دریافت کرده است. متن ایمیل به شرح زیر است:

در لینک های خارجی سایت شما، تعدادی پست مهمان پیدا شده است. به دلیل آنکه لینک این صفحات همگی فالو هستند، آن ها را بی اثر کرده ایم. لطفا تمامی لینک های موجود در این پست ها را به نوفالو تغییر داده و سپس درخواست بررسی مجدد بدهید.

اما سوال اینجاست که گوگل چه پست هایی را اسپم در نظر می گیرد و آن ها را جریمه می کند؟ آیا جریمه پست مهمان توسط گوگل دلیل خاصی دارد؟

کدام دسته از پست های مهمان احتمال جریمه شدن را دارند؟

مطلب مهم و کلیدی اینجاست که همه پست های مهمان توسط گوگل جریمه نمی شوند؛ بلکه پست هایی که مشکوک هستند جریمه می شوند. گوگل در واقع به پست هایی مشکوک می شود که احتمال می دهد بابت آن ها پولی پرداخت شده است.

متن پیامی هم که در manual action ارسال شده است، گویای همین موضوع می باشد. جریمه پست مهمان گوگل به این دلیل اتفاق افتاده است که از لینک فالو استفاده شده است و همین موضوع شک گوگل را بر می انگیزد.

یک مدیر سایت جریمه شده می گوید:

ما در پست مهمان از نام برند استفاده کرده بودیم و به هیچ عنوان از کلمه کلیدی هدف در این پست استفاده نشده بود. جالب اینجاست که گوگل در آن صفحه از بین 5 لینک خارجی، لینک مشکوک را شناسایی کرده و سپس اقدام به جریمه پست مهمان کرده است.

علاوه بر این در 4 ماه گذشته فقط 15 پست مهمان را منتشر کرده بودیم و این یعنی تقریبا هر هفته یک پست منتشر شده است.

گرچه مدیر این سایت تمام تلاشش را کرده است تا این فرآیند، عادی و طبیعی جلوه کند؛ اما گوگل تشخیص داده است که به ازای این لینک ها پول دریافت شده است.

این موضوع نشان می دهد که گوگل در این زمینه بسیار جدی و هوشمندانه اقدام به شناسایی پست های مهمان می کند که با پرداخت پول اقدام به لینک سازی کرده اند.

جریمه پست مهمان

عدم وجود بیانیه رسمی در مورد جریمه پست مهمان

اما با همه این تفاسیر، گوگل هیچ بیانیه یا سندی در این مورد ارائه نکرده است. گری الیس، تحلیل گر گوگل ترندز، در این باره می گوید که:

هیچ خبری درباره جریمه پست مهمان گوگل ندارم و نمی توان انتظار داشت که تحلیل گران گوگل ترندز از تغییراتی که در بخش جستجوی گوگل اتفاق می افتد، مطلع باشند.

به عنوان مثال تیم فنی گوگل ترندز سال گذشته متوجه شدند که اتریبیوت rel-next توسط گوگل، سال هاست که متوقف شده است. اما با این حال استفاده از این اتریبیوت توسط توسعه دهندگان گوگل و شخص جان مولر پیشنهاد شده است.

نکات هنگام دریافت پست مهمان

گوگل در این باره به وبمستر ها پیشنهاد می دهد برای جلوگیری از جریمه پست مهمان گوگل، از صفت نوفالو در لینک های پست مهمان استفاده کنند. با این کار به گوگل این اطمینان را می دهید که برای انتشار پست، پولی دریافت نشده است.

دریافت و پذیرش پست های مهمان، آن هم به صورت فالو می تواند ریسک بزرگی برای سایت ها باشد.

مدیر این سایت معتقد است که:

این ممکن است آغاز یک کمپین علیه پست مهمان باشد؛ زیرا این روش یکی از محبوب ترین روش های ایجاد لینک است. به نظر می رسد گوگل برای جلوگیری از اسپمینگ، اقدام به جریمه پست مهمان می کند.

مشکل گوگل با پست های مهمان چیست؟

گوگل همیشه در حال محدود کردن روش های پولی برای کسب لینک بوده است و در این زمینه نیز تا حدودی موفق عمل کرده است. با این حال، جریمه پست های مهمان توسط گوگل نیز بیشتر برای مبارزه در برابر انتشار پست های مهمان پولی است.

یک نظر در مورد مقاله “ پست مهمان و افزایش شگفت انگیز ورودی گوگل
  1. سهیل قنبری

    مطلب بسیار پرکاربردی بود. مخصوصا برای بنده که بک لینک سازی و پست مهمان یکی از مهم ترین تکنیک های جذب ترافیک سایت است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود