سئوی کلاه خاکستری و تکنیک های آن

gray hat seo چیست,آموزش سئو کلاه خاکستری,تکنیک های سئو کلاه خاکستری

سئوی کلاه خاکستری همان طور که از اسم آن مشخص است، ترکیبی از سئو کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه است. همان طور که می دانید سئو کلاه سفید، مجموعه ای از نکات و قوانین است که بر اساس استانداردهای اصلی گوگل طراحی شده و هیچگاه قصد دور زدن گوگل را ندارد.

در مقابل آن سئو کلاه سیاه است که قوانین و نکاتی را به شما آموزش می دهد که بر خلاف استانداردها و الگوریتم های گوگل است و می خواهد با تکنیک های گول زننده ای گوگل را دور زده و شما را زودتر به رنک های بالا در صفحات جستجو برساند. البته اگر گوگل متوجه این قضیه شود، جریمه سختی را برای شما در نظر گرفته و شاید هم سایت شما را به کلی مسدود کند.

در ادامه برای آشنایی بیشتر شما با سئو کلاه خاکستری و تکنیک های آن نکاتی را با هم بررسی می کنیم.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: سئو کلاه سیاه و تکنیک های خطرناک آنپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

سئوی کلاه خاکستری چیست؟

همان طور که گفته شد سئوی کلاه خاکستری چیزی ما بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه است. اگر تکنیک های این سئو توسط افراد کارشناس و متخصص انجام شود، می تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش ترافیک طبیعی وب سایت و بهینه سازی هر چه بهتر سایت برای موتورهای جستجو شود.

به کار گیری استراتژی های آموزش سئو کلاه خاکستری می تواند دو مزیت برای شما داشته باشد. اول اینکه ریسک کمتری نسبت به سئو کلاه سیاه دارد. دوم اینکه به اندازه سئو کلاه سفید سخت و دشوار نیست.

در مجموع، کلاه خاکستری موارد زیر را شامل می شود:

  • خرید دامنه های قدیمی برای نشان دادن اعتبار زیاد وب سایت در دنیای اینترنت: گوگل به وب سایت های قدیمی که همیشه بروز هستند بیشتر اهمیت می دهد تا وب سایت های جدید بروز.
  • محتوای تکراری که می تواند شامل ایجاد یک محتوای جدید از ترکیب چند محتوای قدیمی یا محتوای چند وب سایت دیگر و روش های دیگر که در ادامه به آن می پردازیم
  • لینک سازی چند گره ای و شبکه ای
  • افزایش ورودی گوگل به سایت با خرید بازدید کننده

حال که با مفهوم سئو خاکستری چیست آشنا شدید، می خواهیم تک تک موارد بالا را برایتان بررسی کرده و تکنیک های مربوط به آن را به شما ارائه دهیم.

خرید دامنه های قدیمی و منقضی شده

در دنیای وب برخی از وب سایت ها هستند که دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند و هیچ کاربردی برای صاحبانشان ندارند. این دامنه ها به دلیل عمر زیادی که دارند می توانند اعتبار خوبی برای محتوا و وب سایت شما ایجاد کنند. دامنه وب سایت تنها چیزی است که هر چه عمر آن بیشتر شود، اعتبار بیشتری پیدا می کند. در نتیجه شما می توانید با پیدا کردن دامنه قدیمی، اطلاعات خود را به آن دامنه انتقال داده و از اعتبار آن بهره مند شوید. این یکی از تکنیک های سئو کلاه خاکستری است که می تواند کاربرد زیادی برای شما داشته باشد.

محتوا تکراری در سئوی کلاه خاکستری

محتوا و تولید آن یکی از اصلی ترین کار هایی است وب سایت ها برای حضور در دنیای اینترنت انجام می دهند. کاربران هدفشان از حضور در دنیای اینرنت، پیدا کردن محتوای مورد نیازشان است. کاربران و به طور کلی انسان ها معمولا نیازهای مشترک زیادی دارند و وب سایت ها نیز از این جریان استفاده کرده و محتوایی که بیشتر مورد جستجو توسط کاربران قرار بگیرد را تولید می کنند.

بیان این موضوع شاید جالب به نظر نرسد ولی تولید محتوای تکراری یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه است که با اندکی احتیاط و رعایت نکات خاصی در سئوی کلاه خاکستری استفاده می شود. روش های زیادی برای تولید محتوای تکراری یا اصطلاحا Duplicate content است که رایج ترین آن تولید محتوا از محتواهای سایت های دیگر به صورتی که مفهوم آن محتوا را به صورت یک محتوای جدید تولید کنند.

gray hat seo چیست,آموزش سئو کلاه خاکستری,تکنیک های سئو کلاه خاکستری

این کار خلاقیت زیادی می خواهد که شما محتوا را به گونه ای تولید کنید که هیچ وقت یک محتوای تکراری به نظر نرسد. چون در صورتی که نتوانید محتوای خوبی از این طریق ایجاد کنید گوگل تکراری بودن محتوای شما را تشخیص داده و رتبه شما را کاهش می دهد و شاید هم برای شما جریمه ای در نظر بگیرد. در آموزش سئو کلاه خاکستری ما سعی داریم مواردی که ریسک و تاثیر منفی کمتری برای وب سایت داشته باشد را به شما ارائه دهیم.

لینک سازی چندگره ای و شبکه ای

یکی دیگر از تکنیک های سئو کلاه خاکستری، استفاده از لینک ها و بک لینک ها به صورتی که به سرعت برای شما اثرات مثبت بگذارد. در سئو کلاه سیاه روش هایی بیان شده که در بیشتر موارد باعث جریمه و پنالتی سایت می شود. اما ما می خواهم با روش هایی آن را به عنوان سئو کلاه خاکستری استفاده کنیم.

در این روش که به لینک سازی شبکه ای نیز معروف است، شما می توانید تعداد زیادی اکانت فیس بوک، وبلاگ و صفحه در فروم ایجاد کرده به سایت خود لینک دهید. این می تواند تاثیر مثبتی برای شما داشته باشد و همین طور هزینه کردن در این مورد را به حداقل برساند.

در لینک سازی چند گره ای نیز شما می توانید برای وب سایت و صفحه ای که در آن رپورتاژ ثبت کرده اید، بک لینک بسازید و برای آن از سایت ها و شبکه های اجتماعی لینک بگیرید.

افزایش ورودی گوگل به سایت با خرید بازدید کننده

این تکنیک نسبت به دیگر تکنیک هایی که در آموزش سئو کلاه خاکستری در موارد بالا گفته شد، ریسک بالاتری دارد و ممکن است باعث جریمه شدن شما توسط گوگل شود. نرخ کلیک یا به عبارتی CTR یکی از مهم ترین فاکتورها در سئو سایت است.

اگر بتوانید این نرخ را در هر حالتی افزایش دهید، می توانید رتبه خوبی توسط گوگل بدست آورید. با توجه به این موضوع و مفهوم سئو خاکستری چیست، می توانید سعی بر خرید و جذب بازدید کننده فیک و تقلبی داشته باشید. به این کار افزایش ترافیک غیر طبیعی وب سایت نیز گفته می شود.

برخی از سایت ها این کار را برای شما انجام داده و در قبال آن هزینه ای دریافت می کنند. شما به راحتی می توانید با کمی تحقیق و پرس و جو بهترین سایتی که این خدمات را به شما ارائه می دهد را پیدا کنید ولی به این نکته نیز توجه کنید که این جریان می تواند به ضرر شما نیز تمام شود.

سخن آخر

ما در این مقاله سعی کردیم مهم ترین نکات مربوط به سئو کلاه خاکستری را برای شما بازگو کنیم. ولی به طور کلی سئوی کلاه خاکستری یک شانس است. ممکن است شما در تمام این موارد نهایت احتیاط را به خرج دهید ولی باز هم سایت شما توسط گوگل جریمه شوید.

ما به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از استفاده از این تکنیک ها حتما سایتی را به صورت تمرینی برای خود قرار داده و این نکات را روی آن پیاده سازی کنید. از این رو می توانید با اطمینان بیشتر از آموزش سئو کلاه خاکستری بهره مند شوید.

4 نظر در مورد مقاله “ سئوی کلاه خاکستری و تکنیک های آن ” ثبت شده است
  1. مجتبی

    تلفیق سئو کلاه سیاه و سفید همون سئو کلاه خاکستریه؟


    • محمد نصیری

      درود وقت بخیر
      نمیشه گفت تلفیق و اینکه این اصطلاحات توسط کارشناس های سئو درست شده و از نظر گوگل فقط کلاه سفید درسته و خیلی کارهایی که همه فکر میکنن سفید جز کارهای سیاه هست مثل رپورتاژ آگهی


  2. اکبری

    سئوی کلاه خاکستری رو خیلی جاها شنیدم که تکنیک سئو هستش و خیلی در رشد سایت تاثیر داره. به نظر شما این مدل سئو آیا ماندگاره و اصلا مناسبه؟


    • محمد نصیری

      درود وقت بخیر
      خیر این روش بصورت ماندگار نیست و نمی توان بدون کارهای صحیح و فقط با تکنیک های سئو کلاه سیاه سایت را سئو کرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود