تاثیر جستجوی صوتی گوگل در سئو محلی

اهمیت جستجوی صوتی,جستجو صوتی در گوگل,جستجو صوتی گوگل حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 17 امتیاز : 5]

در این مقاله آموزش سئو، مفهوم جستجوی صوتی گوگل و اهمیت آن در سئو محلی را بررسی می کنیم. شاید تاکنون مفهوم جستجوی صوتی را بارها شنیده باشید، اما به درستی پی به مفهوم آن نبرده باشید و ندانید که چه اهمیتی در سئو سایت دارد.

محبوبیت دستیارهای مجازی به معنای آن است که جستجوی صوتی در حال پیشرفت است. اما این امر برای کسب و کارهایی که متکی به ترافیک جستجوی محلی هستند، به چه معناست و آنها چگونه می توانند اطمینان داشته باشند که عقب نمی مانند.

اینکه دستیارهای مجازی مانند دستیارهای صوتی سیری (siri)، کورتانا (Cortana) و الکسا (Alexa) همیشه حاضر و آماده هستند، به علاوه پیشرفت هایی که در تکنولوژی به وجود آمده است، منجر به افزایش جستجوهای صوتی شده است.

برای استراتژی کسب و کارهایی که متکی به ترافیک جستجوی طبیعی هستند، این مسئله بسیار حائز اهمیت است. بنابراین چگونه کسب و کارها می توانند مطمئن شوند که در جستجوی محلی، از رقیبان خود عقب نمانده اند؟

برای جستجوی صوتی گوگل چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است؟

جستجوی صوتی یک مسئله داغ و در حال پیشرفت است که در سال های اخیر بازاریابان جستجو را حسابی غافلگیر کرده است.

در سال 2016، شرکت هوش مصنوعی MindMeld بر روی کاربران تلفن های هوشمند در آمریکا تحقیق کرد و به این نتیجه رسید که 60% از کاربرانی که از جستجوی صوتی استفاده می کنند، از سال گذشته شروع به استفاده از آن کرده اند. این امر نشان دهنده میزان عادت کاربران به تلفن های هوشمند است. این مطالعه توسط Mary Meeker در سال 2016 صورت گرفت که در گزارش آن نشان داده می شود که جستجوهای صوتی در سال 2016، تا 35 برابر جستجوهای صوتی انجام شده در سال 2008 است. حالا 20% از کل جستجوها با اپلیکیشن Google Android انجام می شود.

پیدا کردن دلیل آن کار سختی نیست. جستجوهای صوتی سرعت بالایی دارند (انسان ها می توانند 150 کلمه در هر دقیقه صحبت کنند، اما تنها می توانند 40 کلمه را در دقیقه تایپ نمایند)، راحت هستند (فوری، بدون نیاز به دست) و بسیار قابل اعتماد هستند.

افزایش دقت تشخیص کلمات، فاکتور بزرگی است. استفاده از جستجوی صوتی در آمریکا، بین سالهای 2013-2015، از 30% به 65% رسید و منجر به 35% پیشرفت در تکنولوژی شد، که همین امر نیز اولین دلیل فراگیر شدن جستجوی صوتی است.

در مراحل اولیه پیدایش جستجوی صوتی، تشخیص صدا دقتی زیر 80% داشت که استفاده از آن را مشکل می کرد. امروزه، میزان تشخیص صحیح کلمات برای گوگل، بیش از 90% است.

اما دلیل اصلی فراگیر شدن و گسترش جستجوی صوتی، همه جا حاضر بودن دستیارهای مجازی مانند Siri، Cortana، Google Assistant این است که تمامی آنها به صورت خودکار، حتی اگر نتوانند پاسخ سوالی را بدهند، در وب جستجو کرده و نتیجه را اعلام می کنند.

کمپانی سئو به نام HigherVisibility بر روی 2000 کاربر تلفن همراه مطالعه کرد و فهمید که 27% از آنها به صورت روزانه از دستیارهای صوتی برای جستجو استفاده می کنند، در حالی که 27% دیگر از آنها نیز حداقل یک بار در هفته از دستیارهای صوتی استفاده می کنند.

این مسئله برای ترافیک جستجوها به چه معنی است؟

جستجوهای بیشتری با استفاده از زبان طبیعی صورت می گیرد. در حالی که جستجوهای عادی معمولا تنها حاوی کلمات کلیدی هستند، جستجوهای صوتی با جملات صحیح با دستور زبان کامل صورت می گیرند.

در واقع، گوگل در حال حاضر در تلاش است تا خود را بهتر با جستجوهایی که با زبان طبیعی صورت می گیرند وفق دهد. در کنفرانس Google I/O که سال پیش برگزار شد، Sundar Pichai، مقام ارشد گوگل، از قابلیتی از دستیار صوتی گوگل پرده برداری کردند که می تواند به سوالات دنباله دار، بدون تکرار کردن سوال اول پاسخ دهند.

با این ویژگی می توانید بپرسید:”چه کسی فیلم “فروشنده” را کارگردانی کرد؟” و پس از آن بپرسید: “جوایز آن را به من نشان بده”.

جستجوهای بیشتر در موبایل

راحتی استفاده از جستجوی صوتی بیشتر با موبایل محقق می شود. با اینکه می توان در نسخه ویندوز با استفاده از Google، و در نسخه Mac با استفاده از Siri، از جستجوی صوتی بهره برد، اما جستجوی صوتی زیاد در محیط دسکتاپ کاربردی نیست.

شرکت Higher Visibility نشان داد که بیش از نیمی (53%) از افرادی که از جستجوی صوتی استفاده کرده اند، در زمان رانندگی این کار را کرده اند، و 21% بقیه آنها زمانی که کار دیگری را انجام می دادند، از جستجوی صوتی استفاده کرده اند.

اهمیت جستجوی صوتی,جستجو صوتی در گوگل,جستجو صوتی گوگل

جستجوهای محلی بیشتر

بنا بر گزارش  Meeker’s Internet Trends در سال 2016، جستجوهای صوتی موبایلی و محلی، 3 برابر بیشتر از جستجوهای تایپی هستند. به همین جهت نیز، سئوی محلی برای کسب و کارهایی که می خواهند در این نتایج جستجو نمایش داده شوند، بسیار مهم و ضروری است.

این مسئله برای استراتژی بازاریابی شما به چه معنی است؟

بر روی کلمات کلیدی Long Tail و طبیعی در محتوای خود، هدف گذاری کنید. چرا که در جستجوهای صوتی، اغلب افراد سوالات خود را با جمله بندی های کامل می پرسند و با این کار شما برای پاسخگویی به سوالات آنها آماده خواهید بود.

ساخت صفحات سوالات متداول، یک راه ساده بهینه کردن وب سایت برای این مسئله است. چرا که در این صفحه هم مرتبط ترین سوالات پرسیده می شوند و هم به آنها پاسخ داده می شود. دلیل دیگر این است که متن کامل سوال در تگ های header آورده می شود.

سایت خود را برای موبایل بهینه کنید

در اکتبر 2016، جستجوی وب در موبایل/تبلت بالاخره از جستجو در دسکتاپ پیشی گرفت. میزان جستجوهای صورت گرفته در موبایل 51.3% و میزان جستجوهای صورت گرفته در دسکتاپ نیز 48.7% بود.

از سال 2015، موبایل فرندلی بودن سایت ها، سیگنالی برای رنک دهی محسوب می شدند. این امر به خصوص برای کسب و کارهایی اهمیت دارد که از جستجوی طبیعی انجام شده به وسیله کاربران موبایلی، ترافیک به دست می آورند. مثلا، جستجوهایی که در آن ها عبارت “نردیک من” به کار رفته است.

سئوی محلی خود را ارتقاء بدهید تا بتوانید پاسخگوی جستجوهای محلی باشید:

آپدیت Venice گوگل در سال 2012، شروع به نمایش نتایج محلی کرد. این بخش زمانی نمایش داده می شود که عبارت مرتبط با نتایج محلی باشد. برای مثال وقتی جستجو می کنیم: “غذا اطراف من”.

گذشته از توصیه های اساسی سئو، در اینجا می توانید چند گام ساده جهت ارتقاء رنک خود در چنین نتایجی را ببینید:

کسب و کار خود را در لیست Google My Business وارد کنید. در آن توضیحات طولانی، منحصر به فرد و با قالب صحیحی بنویسید که به کسب و کار شما لینک شده باشد. همچنین می توانید تصاویر با کیفیت، زمان شروع به کار، شماره تماس و آدرس کسب و کار خود را نیز مطابق با وب سایتتان ذکر کنید. از اسم، آدرس و شماره تماسی (NAP) در پروفایل آنلاین خود استفاده کنید که دیگر مایل به تغییر آن نباشید. این اطلاعات باید دقیق باشند، تا بتوانند نظرات مثبتی را در نتایج جستجوی محلی به خود اختصاص دهند.

همانطور که متوجه شدید به دلیل اینکه کاربران موبایلی روز به روز در حال افزایش هستند و همچنین این دسته از کاربران تمایل بیشتری به انجام جستجوی صوتی دارند، بنابراین انجام بهینه سازی وب سایت برای موبایل بسیار ضروری و پر اهمیت خواهد بود. البته شاید نظر شما این طور باشد که جستجوی صوتی کمتر توسط کاربران ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد. اما من عقیده دارم با توجه به اینکه جستجوی صوتی روز به روز در حال کسب محبوبیت بیشتری است، احتمالا اشتیاق استفاده از آن نیز به کاربران ایرانی و فارسی زبان سرایت خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *