Speed Update گوگل و افزایش سرعت سایت

Google Speed Update,Speed Update گوگل,تاثیر Speed Update گوگل حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 15 امتیاز : 5]

Speed Update گوگل بر تمامی کاربران اعمال می شود. این آپدیت چه تاثیری بر روی شما خواهد داشت؟ 

گوگل در جریان تلاش های خود جهت بهبود تجربه کاربری که طی آن AMP نیز معرفی شد، این کمپانی حالا Speed Update را نیز به تمامی کاربران ارائه داده است.  

افزایش سرعت سایت، چیزی است که باید صرف نظر از سئو به آن بپردازید. داده های گوگل نشان دهنده آن هستند که با 3 ثانیه زمان بارگذاری، بانس ریت (bounce rate) به اندازه 32% افزایش می یابد (در مقایسه با زمان بارگذاری یک ثانیه ای) و زمان بارگذاری 5 ثانیه ای می تواند بانس ریت شما را به 90% برساند. فراموش نکنید، بانس ریت به معنی از دست دادن مشتری های بالقوه است.

bounce rate می تواند بر روی رنک و رتبه شما در جستجوی طبیعی نیز تاثیرگذار باشد

اگر گوگل متوجه شود که بیشتر بازدیدکنندگان یک صفحه مستقیما به صفحه نتایج برمی گردند، فکر می کند این صفحه تجربه کاربری خوبی ارائه نمی دهد.

گوگل، برگشتن از سایت به صفحه نتایج جستجو را به عنوان یک امتیاز منفی برای تجربه کاربری می بیند. این کمپانی در سال 2010 به طور واضح عنوان کرد که سرعت سایت، یک فاکتور مستقیم رنک دهی است. در سال 2010 این آپدیت تنها برای جستجو در دسکتاپ بود. در آن زمان گوگل عنوان کرد که تنها 1% از جستجوها تحت تاثیر این آپدیت قرار می گیرند و این آپدیت تنها بر جستجوهای انگلیسی در Google.com اعمال می شوند.

در ابتدای این سال، گوگل گفت که سرعت سایت در مدت زمانی محدود یکی از فاکتورهای رنک دهی موبایل خواهد بود و کمی پیش از این و در ماه جولای، این کمپانی اعلام کرد که این آپدیت حالا بر تمامی کاربران اعمال می شود.

گوگل یک بار دیگر اعلام کرد که این آپدیت فقط بر روی درصد کمی از جستجوها تاثیرگذار خواهد بود، اما به طور مشخص این درصد را اعلام نکرد. طبق معمول گوگل آگاهی مبهم و ترسناکی به کاربران داد که بیش از آنکه پاسخ سوالات ایجاد شده را بدهد، سوال به وجود آورد. ما در این مقاله چند نکته کاربردی ارائه می دهیم تا ببینید آپدیت سرعت گوگل چه تاثیری بر روی شما خواهد داشت.

آپدیت سرعت تنها بر روی کندترین صفحات تاثیر خواهد داشت

اگر دقیق تر بخواهیم بگوییم: “این آپدیت تنها بر روی صفحاتی تاثیرگذار خواهد بود که کندترین تجربه را برای کاربران رقم می زنند”.

اگر صفحات شما از قبل برای سرعت بهینه شده اند، این آپدیت فرصتی برای افزایش رنک و رتبه آنها نیست. احتمال اینکه با کاهش چندصد میلی ثانیه ای زمان بارگذاری، بیشتر دیده شوید و نتیجه بهتری بگیرید، کم است.

اما اگر صفحاتی با زمان بارگذاری خیلی زیاد دارید، باید بابت سرعت پایین لود سایت تان خیلی نگران باشید. به خصوص اگر این صفحات همیشه ترافیک طبیعی قابل توجهی داشته اند.

منظور از کند، چه سرعتی است؟

پست گوگل درباره آپدیت سرعت دقیقا مشخص نمی کند که به چه سرعتی کند گفته می شود، اما از ابزارهای ارزیابی آنها می توان برخی چیزها را متوجه شد.

ابزار PageSpeed Insights به وب سایتی کند می گوید که 3 ثانیه یا بیشتر برای ارائه First Contentful Paint (اولین نقاشی معنادار) یا بیش از 4.2 ثانیه برای ارائه رویداد DOMContentLoaded زمان احتیاج داشته باشد. رویداد DOMContentLoaded به زمانی گفته می شود که سند HTML اولیه به طور کامل و بدون صبر کردن برای بارگذاری stylesheet ها، تصاویر و subframe ها بارگذاری و تحلیل شده است. 

پیشنهاد می کنم این اعداد را به عنوان خط قرمز در نظر بگیرید.

Google Speed Update,Speed Update گوگل,تاثیر Speed Update گوگل

این ابزار همچنین به صورت تقریبی رنک و رتبه شما را در قیاس با دیگر صفحات اعلام می کند. اگر این ابزار به شما بگوید که صفحه شما از پایین در جایگاه سوم است، باید کاری برای صفحه خود بکنید.

PageSpeed Insights ابزاری عالی است اما به شما فقط اجازه بررسی یک صفحه را می دهد و در نتیجه قطعا، برخی بازاریاب های دیجیتالی اشتباه می کنند و تنها صفحه اول سایت خود را بررسی می کنند. در حالی که اگر می خواهید تمامی صفحات شما رنک و رتبه خوبی بگیرند، باید سرعت تمامی آن ها را بررسی کنید.

ابزارهای واسطه ای مانند Pingdom و GTMetrix نیز وجود دارند که با دریافت هزینه، به شما اجازه بررسی و نظارت بر سرعت برای چند صفحه از سایت تان را می دهند.

اگر نمی خواهید از ابزارهای پولی استفاده کنید، می توانید از Google Analytics استفاده کنید. اگر از این ابزار استفاده می کنید، احتمالا خود به خود از ابزارهای Site Speed آن نیز آگاهی دارید. Analytics به شما اجازه می دهد ببینید کدام صفحات عملکرد ضعیفی دارند و به شما کمک می کند بفهمید آیا اوضاع صفحات شما رو به بهبود است یا نه.

چیزی که باید حین استفاده از Google Analytics به آن توجه داشته باشید این است که این ابزار زمان بارگذاری نهایی را نشان می دهد. یعنی مدت زمانی که از کلیک کردن بر روی صفحه تا بارگذاری کامل آن می گذرد. با اینکه اطلاع از این مدت زمان می تواند جالب باشد، اما معیاری نیست که خیلی به درد شما بخورد.

برای آنکه معیارهای بهتری برای سرعت سایت پیدا کنید، باید در منوی سرعت سایت GA به DOM Timings report مراجعه کرده و مدت زمان متوسط بارگذاری محتوای سایت و مدت زمان متوسط تعامل اسناد را پیدا کنید. این معیارها به شما می گویند چه زمانی محتوا در دسترس کاربر است و چه زمانی صفحه کاربردی است. اگر کاربران شاهد پیشرفت و ارتقاء صفحه باشند، کمتر احتمال دارد که صفحه را ترک کنند.

وقتی صفحاتی که نگرانشان هستید را پیدا کردید، به شما پیشنهاد می کنم آنها را با استفاده از ابزار PageSpeed Insights آزمایش کنید. چرا که این ابزار به شما می گوید برای افزایش سرعت صفحه باید چه کار کنید.

از صفحات کند دوری کنید

ما بخش ساده کار را انجام دادیم و صفحاتی که فکر می کردیم تحت تاثیر آپدیت سرعت قرار می گیرند را تشخیص دادیم. حالا چه کار کنیم؟

اغلب، ساده ترین و بهترین کار بهینه سازی تصاویر است. اگر شما بازاریاب دیجیتالی هستید که چیز زیادی از کدنویسی نمی داند، باید به شما بگویم این کار را به تنهایی و بدون گرفتن وقت توسعه دهنده ها می توانید انجام دهید.

چند کار را می توانید انجام دهید و به عقیده من، چند کار هست که از انجام آن غفلت می شود. یکی از بزرگ ترین چالش ها برای بسیاری از بازاریاب های دیجیتالی، به خصوص آنهایی که در آژانس کار می کنند، این است که از یک توسعه دهنده برای انجام کارهای خود وقت بگیرند.

اشتباه نکنید! فکر نکنید با ارسال لیستی از پیشنهادات کپی شده از گوگل برای توسعه دهنده، می توانید منتظر بروز تغییرات باشید یکی از تاکتیک هایی که به نظر من خیلی موثر است این است که یک سند دقیق و یک صفحه ای بسازید که توضیح می دهد مشکل چیست، این مشکل چه اثری می تواند داشته باشد و به طور مختصر چه راه حل اجرایی می توان برای آن در نظر گرفت. این کار به شما کمک می کند مشکلات را دسته بندی کرده و آن ها را به مرور زمان فراموش نکنید.

تولید محتوای عالی را فراموش نکنید

توصیه عالی دیگری که گوگل درباره آپدیت سرعت به ما می کند این است که “هدفی که پشت عبارت جستجو شده هست، هنوز یک سیگنال بسیار قوی است. بنابراین یک صفحه کند هنوز می تواند رنک بالایی داشته باشد اگر محتوای خیلی مرتبط و خوبی داشته باشد”

علیرغم اهمیت سرعت، من فکر می کنم بر کسی پوشیده نیست که باید مطمئن باشید استراتژی محتوایی قوی ای دارید. محتوای به درد نخوری که خیلی سریع بارگذاری می شود رنک خوبی نخواهد گرفت.

اگر محتوای قوی ای دارید که رنک خیلی خوبی دارد اما سرعت سایتتان مناسب نیست، به این سرعت پایین به چشم یک تهدید نگاه کنید و در صدد چاره ای برای رفع آن باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *