ضروری

مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل در سال 2019

افزایش ctr,تولید محتوای مناسب برای سئو,تولید محتوای منحصر به فرد حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 6 امتیاز : 4.3]

آموزش سئو با مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل که شما در سال 2019 می توانید از آنها جهت افزایش رتبه سایت خود استفاده کنید، را در این مقاله نیوسئو مطرح میکنیم.

این موضوع به خوبی مشخص شده است که بیش از 200 فاکتور رتبه بندی وجود دارد که گوگل از آنها استفاده می کند. هر سال هم گوگل این فاکتورهای رتبه بندی را تغییر می دهد و الگوریتم های خودش را اصلاح می کند تا سیگنال های رتبه بندی جدید و اولویت های متنوعی را معرفی کند.

من می دانم اگر بگویم شما باید سایت خودتان را بر اساس تمام این عوامل بهینه سازی کنید، قطعا از ترس به خودتان می لرزید! خبر خوبم این است که تعداد عوامل رتبه بندی که شما حتما باید سایت خودتان را نسبت به آن ها بهینه سازی کنید، خیلی زیاد نیست.

لطفا در نظر داشته باشید که از نظر mobile-first indexing که بر اساس آن وبسایت های موبایل در اولویت اول ایندکس می شوند، بهینه سازی برای موبایل مهم ترین عامل می باشد و سپس فاکتورهای رنکینگ گوگل که در زیر لیست شده است، باید بهینه سازی شوند.

بنابراین بدون توضیح بیشتر، به سراغ مهم ترین سیگنال های رتبه بندی می رویم که احتمالا شما در سال 2019، باید حتما برای بهینه سازی موتور جستجو آن ها را در نظر داشته باشید.

ارتباط

فکر کنم کاملا برای هر سئو کاری مشخص است که گوگل تلاش دارد تا ذهنیت افراد را بهتر درک کند و تلاش کند که بهترین و مرتبط ترین نتایج جستجو را در اختیار آنها قرار دهد. حالا که ما در عصر جستجوی معنایی زندگی می کنیم، گوگل تلاش دارد تا معنی پشت هر عبارات جستجو را بهتر درک کند تا بتواند بهترین و دقیق ترین نتایج جستجو را به کاربران ارائه کند. علاوه بر این، گوگل عواملی مانند الگوهای جستجوی کاربر، تاریخچه جستجو، مکان و همچنین زمان جستجوی کاربر را هم در نظر می گیرد.

  1. تطابق با هدف جستجو

البته، وقتی کاربران برای چیزی جستجو می کنند، هدف خاصی را در ذهن دارند. وظیفه نهایی گوگل این است که بتواند هدف جستجوی کاربر را شناسایی کند تا بتواند بهترین نتایج جستجو و مرتبط ترین موارد به صورت اولویت بندی شده، به کاربر ارائه کند. بر اساس رتبه بندی ها، هر چه صفحه شما با عبارات جستجو شده توسط کاربران مرتبط تر باشد، شما جایگاه بالاتری را در SERP دریافت می کنید. مهم ترین از آن، اگر شما بتوانید اهداف جستجوی کاربر را تامین کنید، قطعا CTR بالاتری را دریافت می کنید.

اگر شما می خواهید بدانید پشت کلمات کلیدی شما چه هدف جستجویی قرار گرفته است، باید عبارات جستجوی مختلفی را بررسی کنید. بعد از تایپ کردن این عبارات جستجو در جعبه جستجو، نگاهی به صفحه نتایج اول بیندازید و سعی کنید هدف جستجوی آن ها را شناسایی کنید. ببینید آیا بعضی از صفحه های شما هستند که با هدف جستجوی مشخص شده تطابق نداشته باشند. اگر این گونه است، احتمالا این صفحه در سایت شما، نمی تواند برای کلمه کلیدی مد نظرتان بهینه سازی شود. بنابراین، در صورتی که مشکل این است، باید صفحه های مربوطه را پیدا کنید و محتوای مرتبط با کلمات کلیدی و هدف جستجوی کاربر را به آن اضافه کنید و یا صفحه های جدیدی را ایجاد کنید که تطابق بهتری را هدف جستجوی کاربر داشته باشند.

  1. CTR

CTR یکی از مهم ترین سیگنال های مرتبط با ارتباط موضوعی برای گوگل می باشد. هیچ شکی نیست که CTR ارتباط بالایی با رتبه بندی دارد زیرا افزایش ctr معمولا باعث می شود که بهبود محسوسی در رتبه بندی های سایت ایجاد شود.

اگر شما می خواهید ببینید افراد با چه الگویی بر روی SERP ها کلیک می کنند تا به سایت شما برسند، می توانید از گزارش های تحلیل جستجو در Google Search Console استفاده کنید. حتما به صفحه هایی که رتبه بندی بالایی دارند اما CTR آن ها پایین است، توجه ویژه ای داشته باشد. ممکن است این موضوع نشان دهد که تگ های عنوان و یا متاتگ های دیسکریپشن شما به اندازه کافی با هدف جستجوی کاربر مرتبط نیستند که باعث جذب بازدید کننده شوند. 

محتوا

افزایش ctr,تولید محتوای مناسب برای سئو,تولید محتوای منحصر به فرد

در صورتی که با اطمینان بخواهم در رابطه با چیزی حرف بزنم، می گویم که رتبه بندی و محتوای شما دو اصل جدایی ناپذیر هستند. در اصل، محتوای شما تنها دلیلی است که افراد از سایت شما دیدن می کنند. مهم تر از آن، گوگل به روز رسانی های پاندا و Fred را به الگوریتم های خودش اضافه کرده است که هدف آن ها، این است که وبسایت ها برای کاربران مفیدتر باشند و محتوای آن ها برای رتبه بندی در اولویت قرار بگیرد. اما، حتی صفحاتی که محتوای آن ها به خوبی نوشته شده است همیشه کافی نیستند. گوگل همیشه در حال ارتقای استاندارد های خودش می باشد، در نتیجه محتوای شما همیشه باید عوامل رتبه بندی که در زیر به آن ها اشاره می کنیم را داشته باشد.

  1. کلمات کلیدی صفحه

در سال 2019، استفاده از عبارات کلیدی در تگ های عنوان، هنوز جزء فاکتورهای قوی رتبه بندی گوگل می باشد زیرا این تگ ها از جمله از روش هایی است که گوگل بر اساس آن تصمیم می گیرد که آیا صفحه، با عبارت جستجوی خاصی مرتبط می باشد یا خیر. مهم تر از آن، هر چه کلمات کلیدی شما به ابتدای عنوان نزدیک تر باشند، بهتر است و البته، مهم ترین کلمات کلیدی شما باید در بدنه صفحه (محتوای اصلی)، متن های جایگزین تصویر و تگ های H1 هم وجود داشته باشد. اما حتما حواستان باشد که مبادا از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده کنید زیرا شما نباید کاری کنید که به خاطر تکرار بیش از حد کلمات کلیدی جریمه شوید.

البته، به غیر از کلمات کلیدی اصلی خودتان، شما باید برای بعضی از عبارات مشابه که ممکن است همراه کلمات کلیدی مد نظر خودتان مطرح شوند نیز سایت خودتان را بهینه سازی کنید. در صورتی که شما هنوز نتوانسته اید کلمات کلیدی مد نظر خودتان را انتخاب کنید، در مقاله 4 روش یافتن کلمات کلیدی پر جستجو روش هایی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید کلمات کلیدی مد نظر خودتان را پیدا کنید.

  1. جامع بودن محتوای صفحه

همانطور که پیش از این گفتم، گوگل تلاش دارد تا کیفیت جستجوی خودش را تا حد امکان بهبود دهد. با استفاده از الگوریتم Hummingbird، گوگل حالا صفحه هایی را در اولویت قرار می دهد که مطابق با معنی عبارت جستجو هستند نه کلمات کلیدی تفکیک شده. به همین دلیل شما نه تنها باید کلمات کلیدی را در محتوای خودتان قرار دهید، بلکه باید تا حد امکان کاری کنید که محتوای شما جامع و کامل باشد چرا که این مسئله جزئی از فاکتورهای رنکینگ گوگل محسوب می شود.

برای این که بتوانید محتوای خودتان را از این نظر بهینه سازی کنید، می توانید از تحلیل های TF-IDF استفاده کنید که می تواند به شما کمک کند تا محاسبه کنید که کلمات کلیدی خاص، چند مرتبه در صفحه رقبای شما تکرار شده است. با انجام این کار، شما می توانید کلی کلمات و مفاهیم مرتبط با کلمه کلیدی خودتان به دست بیاورید که در صفحه رقبای قوی شما قرار گرفته است. خوشبختانه، کلی ابزار وجود دارد که تحلیل های TF-IDF را انجام می دهند. 

  1. قواعد زبانی

منتشر کردن محتوای بدون اشتباه، یکی دیگر از فاکتور هایی است که به گوگل نشان می دهد یک محتوا، کیفیت خوبی دارد. در این رابطه خیلی نمی توان توضیح طولانی داد. فقط باید مطمئن شوید که محتوای شما از نظر قواعد زبانی اشتباهی ندارد. برای این کار می توانید از ابزار آنلاین بررسی قواعد زبانی مانند Grammarly استفاده کنید.

  1. HTML با ساختار خوب

زبان نشانه گذاری html,فاکتورهای رتبه بندی گوگل,فاکتورهای رنکینگ گوگل

با سازماندهی نشانه گذاری های HTML به صورت شفاف، شما به موتور جستجو کمک می کنید تا محتوای شما را بهتر درک کنند. بله درست متوجه شدید. موتور های جستجو هنوز مبتنی بر ساختار های زبان نشانه گذاری html کار خودشان را انجام می دهند و از نشانه گذاری های معنایی آن استفاده می کنند. بنابراین اصلا مهم نیست که محتوای شما چقدر جذاب است، اگر صفحه شما یک HTML بی نظم داشته باشد، عنکبوت های خزنده موتور های جستجو کیفیت محتوای شما را پایین در نظر می گیرند و در نتیجه رتبه پایینی برای آن در نظر می گیرند. خوشبختانه، کلی پلاگین (مانند پلاگین های وردپرس) وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا HTML خودتان را مرتب کرده و آن را بهینه سازی کنید.

برای این که بتوانید ساختار زبان نشانه گذاری html خودتان را بیشتر بهبود دهید، می توانید از نشانه گذاری های Schema استفاده کنید. Structured Data Markup Helper، می تواند به شما کمک کند تا این کار را بهتر انجام دهید. انجام این کار باعث می شود که موتور جستجو، محتوای شما را بهتر درک کند، مهمترین اطلاعات موجود در سایت شما را شناسایی کند و همچنین کاری کند که صفحات شما در نتایج جستجو، جذاب تر به نظر برسند. همچنین شما می توانید با استفاده از ابزار Google’s Testing، پاسخ های ویژه ای که از سایت شما توسط موتور جستجو به کاربر ارائه می شود را بررسی کنید و مطمئن شوید که همه چیز در سر جایش قرار دارد.

  1. تولید محتوای منحصر به فرد

درست همانطور که گوگل برای محتوای منحصر به فرد ارزش قائل است، همانطور هم محتوای تکراری را نمی پسندد و آن را جریمه می کند. برای این که بتوانید رتبه بندی سایت خودتان را بهبود بخشید و کاری کنید که الگوریتم پاندا سایت شما را جریمه نکند، باید مطمئن شوید که مشکل تکرار محتوا در سایت شما وجود ندارد و تولید محتوای مناسب برای سئو انجام میدهید. مهم تر از آن، شما همیشه باید مراقب محتوای تکراری خارجی هم باشید. در نتیجه، اگر شک دارید که بعضی از صفحه های سایت شما ممکن است این مشکل را داشته باشند، حتما با استفاده از Copyscape این صفحه ها را بررسی کنید.

اگر شما برای کسب و کارهایی فعالیت می کنید که نمی توانند همیشه محتوای منحصر به فردی را ارائه کنند (مانند فروشگاه های آنلاین که محصولات متنوعی دارند)، سعی کنید توصیف های این محصولات را تا حد امکان متنوع کنید. یکی دیگر از روش های عالی برای رفع کردن این مشکلات، استفاده کردن از محتوای تولید شده توسط کاربران می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *