راهنمای جامع الگوریتم پنگوئن گوگل

آپدیت پنگوئن,الگوریتم پنگوئن,الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن گوگل یکی از بزرگترین بروز رسانی هایی بود که این موتور جستجو در الگوریتم رتبه بندی خود، آن را ایجاد کرد. قبل از معرفی الگوریتم پنگوئن گوگل به صورت کامل، بهتر است یک پیش زمینه درباره اینکه الگوریتم پنگوئن گوگل چیست و دقیقا از کجا آمده است، در ذهن خود داشته باشید.

مقدمه ای درباره بروز رسانی پنگوئن گوگل

در سال 2012، گوگل رسماً “بروزرسانی الگوریتم WebSpam” را راه اندازی کرد که این بروز رسانی به طور خاص لینک های اسپم و روش های لینک سازی دستکاری شده را مورد هدف قرار داد.

این بروز رسانی WebSpam بعدها با عنوان بروز رسانی الگوریتم پنگوئن گوگل شهرت پیدا کرد (به این دلیل که Matt Cutts در توییتی، از عنوان پنگوئن برای این بروز رسانی استفاده کرد). با این حال هنوز به طور رسمی مدرکی وجود ندارد که این عنوان از کجا به دست آمده است. بروز رسانی پاندا توسط یک مهندس گوگل که درگیر با این قضیه بود، به دست آمده است. احتمال می رود عنوان الگوریتم پنگوئن گوگل نیز به همین صورت ایجاد شده باشد.

قبل از الگوریتم پنگوئن، حجم لینک های یک صفحه، در تعیین امتیاز آن هنگام کراول کردن، ایندکس کردن و تجزیه و تحلیل سایت توسط ربات گوگل، نقش تاثیرگذاری را ایفا می کرد. این بدان معناست که وقتی به SERP ها برای مشاهده پاسخ پرسش خود مراجعه می کردیم، برخی از وب سایت ها که کیفیت پایین و مطالب کمتری داشتند، در موقعیت ها و رتبه های برتری دیده می شدند و سایت های معتبر و با ارزش در رنک های پایین تر قرار گرفته بودند.

چرا بروز رسانی پنگوئن امری ضروری بود؟

مبارزه گوگل با پایین بودن کیفیت وب سایت ها از بروز رسانی پاندا شروع شد و الگوریتم پنگوئن گوگل در واقع به این قضیه پر و بال داد تا بهترین نتایج در SERP ها به نمایش در بیایند. Matt Cutts در کنفرانسی در سال 2012 در مورد معرفی الگوریتم پنگوئن گوگل اعلام کرد که هدف اصلی این بروز رسانی، این بود که تکنیک های سئو کلاه سیاه که در مورد لینک سازی و محتواها انجام می شوند، به طور کلی کارکرد و اثربخشی خود را از دست بدهند.

آپدیت پنگوئن,الگوریتم پنگوئن,الگوریتم پنگوئن گوگل

با درک بهتر و پردازش انواع لینک هایی که وب مسترها به دست آورده بودند، بروز رسانی پنگوئن در تلاش بود تا لینک های طبیعی، معتبر و مرتبط در عملیات لینک سازی به سایت های هدف داده بشوند و تمامی لینک های دستکاری شده و اسپم به طور کلی از بین بروند.

البته الگوریتم پنگوئن گوگل تنها با لینک های ورودی یک سایت سر و کار دارد. چیزی که برای گوگل اهمیت دارد در واقع این است که چه نوع لینک هایی به سایت های دیگر داده شده اند. این موتور جستجو کاری با لینک هایی که از بیرون به یک سایت داده می شوند، ندارد و جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل را برای سایت مبدا در نظر نمی گیرد.

حالا وقتشه!   اینو بخون: سئو کلاه سیاه و تکنیک های خطرناک آنپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

ممکن است هنوز به طور کامل متوجه نشده باشید که الگوریتم پنگوئن گوگل چیست دقیقا چه کاری انجام می دهد. همانطور که مشاهده کردید، این بروز رسانی، برای اولین بار در 24 April سال 2012 در الگوریتم رتبه بندی گوگل ایجاد شد. هدف این بروز رسانی، بالا بردن رتبه های سایت های با ارزش بود. در تمامی مقاله های معتبر که به موضوع الگوریتم پنگوئن گوگل چیست پرداخته اند، این اصل اشاره شده است که این بروز رسانی در واقع دو فاکتور رتبه بندی بسیار مهم را تحت تاثیر قرار می دهد:

ساختار لینک ها

ایجاد، خرید و فروش لینک های بی کیفیت و اسپم اولین مسئله ای است که Google Penguin Algorithm با آن مقابله می کند. در گذشته بسیاری از سایت ها با استفاده از این تکنیک ها و همچنین کامنت های دستکاری شده، اعتبار کسب و کار خود را افزایش می دادند. طبیعتا این مسئله برای کاربران ضررهای زیادی را به دنبال داشت.

نحوه کاربرد کلمات کلیدی

پر کردن یک صفحه سایت با تعداد زیادی از کلمات کلیدی در گذشته می توانست رتبه سایت شما را به خوبی افزایش دهد. همچنین بسیاری از وبمسترها برای عبارت های کلیدی رنک می گرفتند که محتواهای آن ها ارتباطی با عبارت کلیدی مورد نظر نداشت. بعد از بروز رسانی الگوریتم پنگوئن گوگل، تنها وب سایت هایی می توانند به رتبه های برتر برسند که به کلمات کلیدی را به صورت بهینه در متن محتوا به کار ببرند و در عین حال محتواهایی با کیفیت برای کاربران ارائه کنند.

اگر درک کرده باشید که الگوریتم پنگوئن گوگل چیست و چه کاری انجام می دهد، مطمئنا متوجه شده اید که بعد از این بروز رسانی، بیشتر تکنیک های سئو سایت نیز تحت تاثیر قرار گرفتند و اثربخشی خود را از دست دادند.

چگونگی شناسایی جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست,بروزرسانی پنگوئن,بروزرسانی پنگوئن گوگل

در مرحله اول، درک تمایز بین جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل و مجازات دستی برای لینک های غیرطبیعی از اهمیت زیادی برخودار است. به طور خلاصه، پنگوئن یک فیلتر برای SERP های گوگل است که همواره برای همه وب سایت ها اعمال می شود. این در حالی است که کارکنان گوگل به طور دستی برای برخی از لینک ها، جریمه هایی را در نظر می گیرند.

این مجازات های دستی ممکن است نتیجه گزارش کاربران باشند؛ به این صورت که سایت مورد نظر در حال استفاده از لینک های دستکاری شده است. همچنین پیش بینی می شود که گوگل، برخی از کسب و کارها را بیش از سایرین، تحت نظر داشته باشد.

برای شناسایی جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل باید از حساب کاربری سرچ کنسول خود استفاده کنید. اگر شاهد افت رتبه و ترافیک شدیدی بودید و مطمئن هستید که روند لینک سازی و تولید محتوای شما مطابق با اصول سئو سایت می باشد، به احتمال زیاد شما دچار پنالتی یا جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل شده اید.

روش های مقابله با پنالتی پنگوئن گوگل

برای برطرف جریمه های اینچنینی نباید به صورت دستی از گوگل بخواهید که تجدیدنظر در مورد وب سایت شما داشته باشد. شما باید عامل هایی که سبب بروز پنالتی پنگوئن گوگل شده اند را شناسایی و مرتفع کنید. خرنده های گوگل هنگامی که دوباره برای کراول کردن وب سایت شما فعالیت کنند، متوجه این تغییرات می شوند و در نهایت جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل را که بر وب سایتتان وارد شده است را از بین می برند. همانطور که در قسمت الگوریتم پنگوئن گوگل چیست مطالعه کردید، لینک ها هدف اصلی این بروز رسانی الگوریتم گوگل می باشند. در نتیجه، سه تکنیک کلی در این زمینه وجود دارد که در ادامه آن ها را برای شما بیان کرده ایم:

  • حذف لینک های غیرطبیعی که بر آن ها کنترل دارید؛ از جمله لینک های غیرطبیعی ایجاد شده توسط خودتان یا آن دسته از لینک هایی که سبب شده اید که در سایت های دیگر قرار بگیرند.
  • رد کردن لینک های اسپمی که نمی توانید آن ها را کنترل کنید.
  • بهینه سازی مجدد محتواهای وب سایت خود و اطمینان حاصل کردن از نحوه پخش شدن عبارات کلیدی مرتبط در آن ها.

سخن پایانی

نکته مهمی که در مورد معرفی الگوریتم پنگوئن گوگل باید بدانید این است که این بروز رسانی موتور جستجو، در چندین مرحله اجرا شد و هر بار بر کیفیت عملکرد آن افزوده شد. علت تمرکز بیش از حد گوگل بر این موضوع، افزایش رضایت کاربران می باشد. مطمئنا اگر شما نیز هدف اصلی خود را جلب رضایت مخاطبینتان قرار دهید، دچار پنالتی گوگل در این زمینه نخواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود