الگوریتم گوگل پاندا چیست و چه کاربردی دارد

الگوریتم پاندا چیست,الگوریتم پاندا گوگل,الگوریتم پاندا گوگل چیست

الگوریتم گوگل پاندا از جمله مهمترین بروز رسانی هایی است که گوگل آن را ایجاد کرده است. اولین بروز رسانی انجام شده در این زمینه در اوایل سال 2011 به وجود آمد. این الگوریتم گوگل پاندا حدود 12 درصد از کل نتایج جهانی جستجوها را تحت تاثیر خود قرار داد. این یک تأثیر بسیار بزرگ و بی سابقه در SERP ها بود؛ اما بروز رسانی پاندا، اولین بروز رسانی بود که در طولانی مدت توانست سرنوشت جستجوها را به طور کلی تغییر دهد.

الگوریتم پاندای گوگل آغازی برای مقابله گوگل علیه وب اسپم و تکنیک های سئو کلاه سیاه بود و همچنان یکی از اصلی ترین بروزرسانی ها در تاریخ جستجو گوگل است. با این حال، نقشی که پاندا در الگوریتم گوگل بازی می کند در سال های اخیر تغییرات زیادی کرده است و به دنبال آن وضعیت محتواهای موجود نیز تحول یافته است. بنابراین اکنون زمان مناسبی برای درک اینکه الگوریتم گوگل پاندا چیست و چه کاربردی دارد، می باشد.

الگوریتم گوگل پاندا چیست

در پاسخ به این سوال که الگوریتم گوگل پاندا چیست و چه کاربردی دارد، باید بگوییم که این بروز رسانی الگوریتم گوگل، هدفش این است که محتواهای با کیفیت را در صفحات نتایج جستجو ارتقا دهد و از نمایش محتواهای کم کیفیت یا فریبنده در SERP ها جلوگیری کند.

البته اینکه بخواهیم محتواهای موجود در وب سایت های مختلف را از نظر کیفیت مورد بررسی و اندازه گیری قرار داده و به هر کدام از آن ها رتبه ای خاص بدهیم، ممکن است کمی چالش برانگیز باشد. به همین دلیل، گوگل یکسری اصول و شاخصه هایی را برای جداسازی محتواهای با کیفیت و بی کیفیت ارائه کرده است. در ادامه به بررسی برخی از ویژگی های یک محتوای نامناسب از بر اساس الگوریتم پاندای گوگل برای شما عزیزان می پردازیم:

محتواهای کم حجم: آن دسته از صفحاتی که دارای محتواهای کم بوده یا اینکه مشکلاتی در ارتباط با جلوگیری ار ربات گوگل برای بررسی محتواهای خود دارند، جزو دسته محتواهای کم حجم قرار می گیرند.

استفاده ناصحیح از عبارات کلیدی: در این دسته از محتواها، سعی شده است تا صفحه سایت مورد نظر، با استفاده از کلمات کلیدی خاصی، پر بشود یا اینکه برخی از عبارت های کلیدی از خزنده های گوگل مخفی بشوند.

محتوای نامرتبط: به محتواهایی گفته می شود که ارتباطی با کلمه کلیدی اصلی، عنوان و هر بخش دیگری از صفحه، نداشته باشند.

مزرعه محتوا: مزرعه محتوا به سایت هایی گفته می شود که تعداد بسیار زیادی محتوا تولید می کنند و در عین حال توجهی به کیفیت و ارزش این محتواهای تولید شده ندارند. در برخی موارد دیده شده است که وبمستر، از سایت های رقیب محتواهایی را کپی کرده و آن ها را مستقیما بدون هیچ تغییری در صفحه سایت خود قرار داده است.

نامیزان بودن تعداد تبلیغات نسبت به محتوا: در این دسته از محتواها، تبلیغات ارجحیت بیشتری نسبت به کیفیت و حجم محتوا دارد.

ارائه لینک های تبلیغاتی به تعداد زیاد: مجدداً باید بگوییم که هیچ نکته منفی در ارتباط با لینک های وب سایت شما که به سایت های دیگر داده شده است، وجود ندارد؛ اما محتوای شما باید علاوه بر لینک های تبلیغاتی، چیزی برای ارائه داشته باشد.

کمبود اعتبار: الگوریتم گوگل پاندا طریقه نگاه گوگل نسب به اعتبار وب سایت ها را به طور کلی تغییر داد. این مسئله با بروز رسانی های انجام شده مرتبط با الگوریتم پاندای گوگل، گسترده تر شده است.

محتواهای فریبنده: به محتواهایی گفته می شود که کاربران را فریب می دهد. به عنوان مثال، تولید تبلیغاتی که ظاهری مثل محتواهای اصلی وب سایت شما دارند، جزو این دسته قرار می گیرد.

لینک های فریبنده: به لینک هایی اطلاق می شود که کاربر را به آنچه که به دنبال آن است، نمی رساند.

الگوریتم پاندا چیست,الگوریتم پاندا گوگل,الگوریتم پاندا گوگل چیست

 

واضح است که انجام هر کدام از موارد بالا و ایجاد استراتژی محتوا خود بر اساس این ویژگی ها، عامل اصلی جریمه وب سایت شما توسط گوگل می باشد. به طور کلی، گوگل هنگامی به فکر استفاده از الگوریتم پاندای گوگل افتاد، که استفاده نادرست از عبارات کلیدی و محتواهای کم ارزش، به یکی از اصلی ترین استراتژی های افراد تبدیل شده بود.

طبیعتا امروزه با انجام بروز رسانی های ارزشمندی برای الگوریتم پاندای گوگل، کمتر شاهد حضور محتواهای بی ارزش در صفحات نتایج جستجو گوگل هستیم. الگوریتم گوگل پاندا سبب شد تا سئو سایت ارزش و اهمیت بسیار بیشتری پیدا کند.

الگوریتم گوگل پاندا به سال 2011 محدود نشد و بعد از آن، ما شاهد بروز رسانی های زیادی در مورد پاندا گوگل بودیم. 28 بروز رسانی در الگوریتم پاندای گوگل تا کنون انجام شده است. گوگل در سال 2016 اعلام کرد که پاندا به بخشی از هسته الگوریتم رتبه بندی این موتور جستجو تبدیل شده است.

الگوریتم گوگل پاندا در سال 2020 چه عملکردی دارد؟

همانطور که گفته شد، پاندا به یکی از بخش های اصلی هسته الگوریتم گوگل تبدیل شده است. بعد از این مسئله، ما شاهد بروز رسانی های دیگری که در مورد پاندای گوگل اتفاق می افتاد، نبودیم و پیش بینی می شود که این قضیه ادامه داشته باشد. همچنین بروز رسانی های زیادی در هسته الگوریتم رتبه بندی گوگل انجام شده است که هیچ کدام از آن ها بر روند رنک دهی گوگل به کیفیت محتواها، تاثیری نگذاشته اند. در نتیجه، ساختار بهینه سازی سایت بر اساس الگوریتم گوگل پاندا، تغییر خاصی پیدا نکرده است.

برای بهینه سازی سایت بر اساس الگوریتم پاندای گوگل، دو مسئله وجود دارد که باید به آن ها توجه ویژه ای داشته باشید:

  1. قوانین این بروز رسانی یکسان هستند: به طور کلی، همان مسائلی که گوگل با اولین بروز رسانی پاندا خود، آن ها را هدف قرار داده بود، هنوز هم به همان میزان دارای اهمیت هستند. تفاوت اصلی پاندا در سال 2020 و 2011 در این است که این بروز رسانی الگوریتم گوگل در آن زمان، هدفش این بود که از بروز تکنیک های سئو کلاه سیاه جلوگیری کند اما امروزه هدف اصلی این بروز رسانی این است که بهترین و با کیفیت ترین محتواها، در بالاترین نقطه صفحات نتایج جستجو گوگل قرار بگیرند.
  2. تغییرات در نحوه رنکینگ گوگل: با پیشرفت فناوری الگوریتم رنکینگ گوگل، این موتور جستجو قادر است به شکلی هوشمندانه، محتواهای ارزشمند را از محتواهای بی ارزش جداسازی کند و تشخیص دهد که کدام وب سایت ها، قصد فریب خرنده هایش را دارند.

بروز رسانی پاندا و EAT

الگوریتم پاندای گوگل,الگوریتم گوگل پاندا,الگوریتم گوگل پاندا چیست

 

EAT یکی از مفاهیم بسیار مهم در مورد سئو سایت است که به تخصص، اعتبار و قابلیت اعتماد اشاره دارد. در سال 2018 گوگل دستورالعمل هایی را در ارتباط با EAT برای ارزیابی کیفیت محتوای موجود توسط نیروهای انسانی خود، ارائه کرد. EAT محتواها را بر اساس تخصص، اعتبار و قابلیت اعتماد آن ها مورد بررسی قرار می دهد.

به طور کلی، هرچه زمان می گذرد، بر کیفیت محتواهایی که در رتبه های برتر SERP ها هستند، افروده می شود. در نتیجه بهترین کاری هایی که به عنوان یک وبمستر یا تولید کننده محتوا می توانید انجام دهید را به ترتیب در ادامه بیان کرده ایم:

  1. یادگیری کامل اصول اساسی سئو
  2. شناسایی کامل مخاطبین خود
  3. کسب اطلاع از آخرین بروز رسانی های موتور جستجوی مورد نظر
  4. شروع به تولید محتواهای بسیار ارزشمند و کاربردی برای کاربر
  5. پیاده سازی اصول سئو بر محتوای تولید شده
  6. دوری کردن از تکنیک های سئو کلاه سیاه
  7. تکرار این چرخه و بروز رسانی محتواهای قدیمی

مطمئنا اگر به خوبی بفهمید که الگوریتم گوگل پاندا چیست و همچنین بهترین تکنیک های سئو محتوا سایت، کدام موارد هستند، می توانید رنک های برتر گوگل را به راحتی از آن صفحات وب سایت خود کنید. همیشه به یاد داشته باشید که غافل شدن از مطالعه درباره الگوریتم گوگل، می تواند آسیب های اساسی به روند بهینه سازی سایت شما وارد کند.

2 نظر در مورد مقاله “ الگوریتم گوگل پاندا چیست و چه کاربردی دارد ” ثبت شده است
  1. مجتبی

    آیا با بروزرسانی محتوای کم کیفیت و قدیمی سایت میتونیم نظر گوگل و الگوریتم گوگل پاندا رو جلب کنیم؟


    • محمد نصیری

      درود وقت بخیر
      بله 100 درصد و با بروزرسانی میتونید ورودی گوگلتون به صورت شگفت انگیز افزایش بدید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود