لینک خارجی چیست و چه کاربردی در سئو سایت دارد؟

فاکتورهای لینک سازی,لینک خارجی,لینک خارجی در سئو

لینک خارجی به پیوندها یا لینک هایی که از یک سایت به سایتی دیگر (با دامنه متفاوت) داده می روند و آن ها را به یکدیگر متصل می کنند، گفته می شود که به نوعی پایه و اساس اینترنت هم می باشند، حتی امروزه، لینک خارجی در سئو به عنوان یک عامل مهم رتبه بندی در الگوریتم های گوگل شناخته می شود و این مبحثی است که ما در این مقاله قصد بررسی آن را داریم.

لینک خارجی دقیقا چیست؟

فاکتورهای لینک سازی,لینک خارجی,لینک خارجی در سئو

لینکی که از یک سایت به سایتی جداگانه اشاره می کند، لینک یا پیوند خارجی نامیده می شود. به عبارت ساده تر، اگر وب سایتی به وب سایت شما لینک می دهد، به عنوان لینک یا پیوند خارجی شناخته می شود. به همین ترتیب، اگر از سایت شما به وب سایت دیگری لینک داده شود، بازهم این موضوع صدق می کند. وقتی لینکی از یک وب سایت به وب سایت شما پیوند یابد، معمولاً به عنوان “لینک ورودی” یا “لینک برگشتی” شناخته می شود و هنگامی که شما به وب سایت دیگری لینک می دهید، تحت عنوان لینک خروجی در سئو قرار می گیرد.

دلایل اهمیت لینک خارجی

لینک خارجی در وردپرس,لینک خروجی,لینک خروجی در سئو

این نوع لینک ها نقش مهمی در افزایش رتبه وب سایت در نتایج موتورهای جستجو دارند. پیوند خارجی به عنوان رأی اعتماد شخص ثالث توسط موتورهای جستجو در نظر گرفته می شوند به عبارت دیگر برای موتورهای جستجو این معنی را دارند که مدیران سایر وبسایت ها محتوای سایت شما را مفید دانسته و جهت استفاده کاربران خود، به آن لینک داده اند.

بر اساس این ایده ساده، توصیه وب سایت شما توسط سایر سایت ها به کاربران، می تواند چیزهای زیادی در مورد شما بگوید. در حقیقت، لینک خارجی از زمان راه اندازی گوگل همیشه یکی از عوامل مهم رتبه بندی بوده است. در ادامه به برخی از حقایق مهم در مورد پیوند خارجی می پردازیم:

افزایش اهمیت وبسایت

لینک سازی خارجی,لینک سازی داخلی,لینک سازی در وردپرس

موتورهای جستجو برای کاربران خود ارزش قائل هستند و همیشه هدف آن ها نشان دادن مناسب ترین و مطابق ترین نتایج برای جستجوی کاربران است. پیوندهای خارجی که از وب سایت های دارای ارتباط موضوعی با سایت یا محتوا می آیند، می توانند به گوگل کمک کنند تا ارتباط محتوای وب سایت شما را برای یک جستجو خاص، همچنین میزان محبوبیت شما را نزد کاربران و سایر سایت ها درک کند. این می تواند رتبه وب سایت شما را افزایش دهد.

بهبود تجربه کاربری

با لینک سازی داخلی و خارجی، می توانید به کاربران کمک کنید تا اطلاعات اضافی، مکمل و مرتبطی را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. این امر می تواند تجربه کاربر را بهبود ببخشد و آن ها را تشویق کند تا در آینده از وب سایت شما جهت مشاهده محتوای با کیفیت بیشتر بازدید کنند.

افزایش احتمال گرفتن بک لینک

فاکتورهای لینک سازی,لینک خارجی,لینک خارجی در سئو

لینک دادن به منابع معتبر دیگر در وب می تواند به شما در گرفتن بک لینک از آن ها کمک کرده و زمینه گرفتن بک لینک طبیعی را ایجاد کند. این یکی از بهترین تکنیک ها برای افزایش رتبه شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو است.

انواع لینک خارجی

لینک خروجی شامل دو نوع متفاوت می باشد، به عبارت دیگر فاکتورهای مهم در لینک سازی وجود دارند که به شرح زیر می باشند:

  • لینک فالو (follow): لینک follow به خزنده های گوگل نشان می دهد که لینک را دنبال کرده و ارزش ویژه آن را به سایت پیوند داده شده منتقل کنند. این امر می تواند در افزایش رتبه سایت مقصد لینک تاثیر گذار باشد.
  • لینک نوفالو (Nofollow): لینک Nofollow به خزنده ها می گویند که لینک را دنبال نکنید و از هیچ گونه پیوندی عبور نکنید. این کار با افزودن rel = nofollow’’ در تگ “a” مربوط به لینک در کدهای HTML انجام می شود.

بهترین روش های ایجاد لینک خارجی

  • همیشه به صفحات مرتبط لینک دهید: این لینک ها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا ارتباط وب سایت شما را برای یک جستجو خاص درک کند و موضوع صفحه شما را متوجه شوند، شما فقط باید به صفحاتی که در زمینه موضوعی که در مورد آن صحبت می کنید هستند، لینک خروجی دهید.
  • جهت گرفتن بک لینک، محتوای با کیفیت تولید کنید: ساده ترین و طبیعی ترین راه برای به دست آوردن بک لینک با کیفیت، ایجاد محتوای با کیفیت است که می تواند به نیاز و سؤال کاربر پاسخ دهد. این کار دیگران را تشویق می کند که به وب سایت شما لینک دهند.
  • از تبادل لینک خودداری کنید: شما باید از روش ارتباط دو طرفه و لینک دادن به شبکه وبلاگ های خصوصی خود خودداری کنید. پس از بروزرسانی الگوریتم پنگوئن، گوگل ارزش لینک های تبادلی را از بین می برد.
  • از لینک دهی خارجی بیش از حد بپرهیزید: وجود بیش از حد لینک ها در یک صفحه می تواند از دید خواننده آزاردهنده باشد. سعی کنید فقط به تعداد کمی صفحه مرتبط و با ارزش لینک دهید و به سئو درون صفحه خود توجه کنید.

عوامل تاثیر گذار در ارزش لینک خارجی

فاکتورهای لینک سازی,لینک خارجی,لینک خارجی در سئو

اجازه دهید عواملی را که موتورهای جستجو مانند گوگل، هنگام ارزیابی لینک های خارجی در نظر می گیرند، بررسی کنیم:

  • اعتبار دامنه سایت لینک دهنده.
  • محبوبیت و ترافیک صفحه مبدأ.
  • ارتباط موضوعی بین محتوای صفحات مبدأ و مقصد لینک.
  • انکرتکست (متن لنگر) طبیعی و دارای کلمات کلیدی که غیرطبیعی یا تکراری به نظر نرسند.
  • تعداد لینک های موجود در صفحه مبدأ.
  • و…

اهمیت لینک خارجی در سئو

لینک خارجی در سئو یک عامل کوچک و در عین حال مهم است بنابر این باید به آن توجه زیادی شود. هنگامی که در حال ایجاد یک وب سایت جدید هستید یا اگر در حال حاضر یک وب سایت تأسیس شده دارید، نباید از فعالیت های تعاملی و رتبه بندی مربوط به پیوندهای خارجی چشم پوشی غافل شوید. این مورد یکی از سخت ترین معیارها برای دستکاری غیرطبیعی در رتبه های نتایج جستجو است. بنابراین، یکی از بهترین روش ها برای موتورهای جستجو جهت تعیین ارزش و افزایش رتبه سایت به شمار می آید.

لینک خارجی در وردپرس

فاکتورهای لینک سازی,لینک خارجی,لینک خارجی در سئو

تمامی مواردی که گفته شد در ارتباط با لینک خارجی در وردپرس هم صدق می کنند و محدود به سیستم مدیریت محتوای بخصوصی نمی شوند، شما باید نکات موجود در این مقاله را برای هر سایت با هر سیستم مدیریت محتوا در نظر بگیرید، اکثر موارد ذکرشده جهت لینک سازی در وردپرس در قسمت ویرایشگر متن موجود در این سیستم مدیریت محتوا، قابل مشاهده و اجرا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود