الگوریتم های گوگل برای سئو سایت

الگوریتم گوگل برای سئو,الگوریتم های جدید گوگل در سئو,الگوریتم های رتبه بندی گوگل

الگوریتم های گوگل برای سئو از ابتدایی ترین مواردی هستند که یک سئوکار باید اطلاعات کاملی در مورد آن ها داشته باشد. تقریبا، هر روز گوگل الگوریتم های رتبه بندی خودش را به روز رسانی می کند. بعضی از این به روز رسانی ها تغییرات کوچک هستند و بعضی دیگر واقعا تاثیرات شگرفی بر روی SERP ها ایجاد می کنند. ما در این مقاله می خواهیم شما را با جدی ترین تغییرات اجرا شده در سال های پیش آشنا کنیم و به صورت خلاصه، آن  ها را مرور کرده و پیشنهادات سئو در رابطه با آن ها ارائه می کنیم.

اما قبل از اینکه کار خودمان را شروع کنیم، بیایید کمی تفریح کنیم! اگر می توانستید ببینید کدام به روز رسانی ها بر روی ترافیک ارگانیک شما و به چه صورتی تاثیر داشته، خوشحال می شدید؟ سورپرایز! شما می توانید با ابزاری به نام Rank Tracker این اطلاعات را به دست بیاورید. کل کاری که باید انجام دهید، این است که این ابزار را اجرا کرده و سپس پروژه سایت خودتان را درست کنید. سپس، باید بر روی Update Traffic کلیک می کنید و اطلاعات محرمانه Google Analytics را وارد می کنید تا حساب خودتان را با این ابزار، هماهنگ کنید. در قسمت پایین داشبورد Rank Tracker، می توانید ترافیک ارگانیک را هم بررسی کنید.

الگوریتم گوگل برای سئو,الگوریتم های جدید گوگل در سئو,الگوریتم های رتبه بندی گوگل

حالا وقتشه!   اینو بخون: قرار گرفتن در صفحه اول گوگل در زمان کوتاهپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

1) الگوریتم پاندا

زمان انتشار: 24 فوریه سال 2011

خطرات: محتوای تکراری، محتوای سرقتی و یا ضعیف، اسپم تولید شده توسط کاربر، پر کردن متن با کلمات کلیدی

نحوه عملکرد: پاندا با شاخص « مقیاس کیفی» خودش برای صفحات وبسایت مشهور شده است؛ این شاخص، مقیاسی است که به عنوان یک عامل رتبه بندی مورد استفاده قرار می گیرد. در اصل، پاندا یک فیلتر بود نه بخشی از الگوریتم های رتبه بندی گوگل، اما در ژانویه سال 2016، به صورت رسمی این سیستم در الگوریتم های گوگل برای سئو مورد استفاده قرار گرفت. پاندا و انتشار آن، حالا توسعه بیشتری داشته اند و جریمه ها و بازیابی مشکلات آن خیلی سریع تر رخ میدهد.

نحوه بهینه سازی برای آن: اجرای ارزیابی های منظم برای محتوای تکراری، محتوای ضعیف یا پر کردن صفحه از کلمات کلیدی در سایت. برای انجام این کار، شما میتوانید از یک خزنده سایت مانند Website Auditor ارائه شده توسط  SEO PowerSuite استفاده کنید.

برای بررسی کردن محتوای تکراری خارجی، می توانید از ابزاری مانند Copyscape استفاده کنید.

در صورتی که شما یک سایت فروشگاه الکترونیکی دارید و نمی توانید محتوای کاملا منحصر به فرد برای آن ارائه کنید، می توانید از تصاویر اصیل بهره ببرید، از نظرات کاربران برای توصیف محصولات استفاده کنید تا محتوای شما نسبت به بقیه متمایز باشد.الگوریتم های گوگل برای سئو,الگوریتم های گوگل در سئو,الگوریتم های گوگل سئو

2) الگوریتم پنگوئن

تاریخ انتشار: 24 آپریل سال 2012

خطرات: لینک های نا مرتبط و یا اسپمی، لینک هایی که انکرتکست های آن ، بیش از حد بهینه سازی شده باشند

نحوه عملکرد: هدف الگوریتم پنگوئن گوگل، کاهش رتبه بندی سایت هایی می باشد که به نظر دست کاری شده اند. از اواخل سال 2016، پنگوئن بخشی از الگوریتم های اصلی بوده است و بر خلاف پاندا، این الگوریتم به صورت لحظه ای تاثیر خودش را ایجاد می کند.

نحوه بهینه سازی برای آن: شما باید رشد مشخصات لینک خودتان را ارزیابی کرده و همیشه بک لینک های خودتان را با ابزاری مانند SEO SpyGlass بررسی کنید. در قسمت داشبورد Summary، می توانید گراف پیشرفت مشخصات لینک خودتان را مشاهده کنید. شما باید نسبت به هر گونه افزایش یا کاهش ناگهانی حساس باشید؛ شاید شما به صورت غیر قابل انتظار، افزایش گسترده ای در لینک های خودتان داشته باشید که قطعا برای شما مشکل آفرین خواهد بود.

انواع الگوریتم های گوگل

آماری که پنگوئن در نظر دارد، برای فرمول ریسک جریمه SEO SpyGlass نیز ارزیابی  می شود. برای ارزیابی کردن ریسک های خطر، می توانید به قسمت Linking Domains بروید، سربرگ Link Penalty Risks را بررسی کنید و لینک های خودتان را انتخاب کرده و سپس قسمت به روز رسانی Penalty Risk را بررسی کنید. زمانی که این بررسی کامل شود، می توانید ستون Penalty Risk را مشاهده کرده و مطمئن شوید که همه لینک هایی که شاخص ریسک بالاتر از 50% دارند را بررسی کنید.

الگوریتم گوگل برای سئو,الگوریتم های جدید گوگل در سئو,الگوریتم های رتبه بندی گوگل

3) الگوریتم مرغ مگس خوار

زمان انتشار: 22 آگوست سال 2013

خطرات: پر کردن صفحه با کلمات کلیدی، محتوای کم کیفیت

نحوه عملکرد: این یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل سئو می باشد که به این موتور جستجو کمک می کند تا عبارات جستجو را بهتر تفسیر کرده و نتایج بهتری را مطابق با هدف جستجوی کاربر ارائه کند (در مقایسه با تطابق تک کلمه در عبارات جستجو). در حالی که کلمات کلیدی هنوز هم مهم هستند، اما الگوریتم مرغ مگس خوار باعث شده که یک صفحه برای یک عبارت رتبه بندی شود حتی در حالتی که دقیقا عبارت ورودی توسط کاربر، در آن صفحه وجود نداشته باشد. با کمک پردازش زبانی طبیعی که مبتنی بر شاخص های معنایی پنهان می باشد، عبارات و کلمات هم معنی و مشابه با کلمات کلیدی نیز مورد تحلیل قرار می گیرند

نحوه بهینه سازی برای آن: شما باید جستجوی کلمات کلیدی خودتان را توسعه داده و بر روی مفاهیم تمرکز داشته باشید نه بر روی کلمات کلیدی. باید به صورت دقیق در رابطه با جستجوهای مربوطه، کلمات و عبارات هم معنی و  مرتبط با هم، تحقیق کنید. منابع گسترده برای ایده های کلمات کلیدی شامل Google Related Searches، و Google Autocomplete می باشد. ماژول جستجوی کلمات کلیدی  Rank Tracker تمام این موارد را در نظر می گیرد.

الگوریتم گوگل برای سئو,الگوریتم های جدید گوگل در سئو,الگوریتم های رتبه بندی گوگل

شما می توانید از این دیدگاه های مختلف استفاده کنید تا بیان مخاطبین خودتان را بهتر درک کنید و محتوای متنوع ارائه کنید. با تولید کردن محتوای جامع که مطابق با هدف جستجوی کاربر باشد، می توانید مشارکت مشتریان و سئو سایت را بهبود بخشید. ما به صورت کامل در قسمت الگوریتم RankBrain این موضوع را بررسی می کنیم.

4) الگوریتم کبوتر

تاریخ انتشار: 24 ژولای 2014 (آمریکا)، 22 دسامبر 2014 ( بریتانیا، کانادا و استرالیا).

خطرات: سئو خارجی یا داخلی ضعیف

نحوه عملکرد: تاثیرات این الگوریتم کبوتر، بر روی جستجوهایی می باشد که در آن جایگاه کاربر نقش مهمی را ایفا می کند. این به روز رسانی باعث شد ارتباط نزدیک تری بین الگوریتم های محلی و الگوریتم  های اصلی ایجاد شود؛ عوامل سئو  متداول حالا برای رتبه بندی نتایج محلی مورد استفاده قرار می گیرند.

نحوه بهینه سازی برای آن: ما باید برای سئو داخلی و خارجی تلاش کنیم. یک نقطه شروع اجرا کردن تحلیل های داخلی با WebSite Auditor می باشد. تحلیل محتوایی در این ابزار به شما ایده می دهد که چطور میتوانید بهینه سازی های داخلی صفحه را انجام دهید.

یک روش مناسب برای شروع بهینه سازی خارجی، لیست شدن سایت در فهرست های تجاری مربوطه می باشد. این لیست ها نه تنها مثل بک لینک عمل می کنند، بلکه به رتبه بندی بهتر سایت شما کمک می کنند؛ آن ها می توانند به خوبی بر روی رتبه بندی سایت شما تاثیر داشته باشد. به راحتی شما می توانید فهرست های با کیفیت را پیدا کرده و با  LinkAssistant از وبمستر های آن ها بخواهید تا سایت شما را هم در آن ها لیست کنند.

الگوریتم گوگل برای سئو,الگوریتم های جدید گوگل در سئو,الگوریتم های رتبه بندی گوگل

کافی است بر روی Look for Prospects کلیک کرده و Directories را انتخاب کنید، و سپس کلمه کلیدی مد نظر خودتان را وارد کنید. می توانید دسته بندی های مختلف از کلمات کلیدی را به علاوه مکان خودتان مشخص کنید . در یک لحظه، این ابزار لیستی از فهرست های مربوطه در زمینه کاریتان را همراه با ایمیل های آدرس آن ها به شما ارائه می کند.

5) الگوریتم های گوگل سئو برای تلفن همراه

تاریخ انتشار: 21 آپریل 2015

خطرات: فقدان نسخه موبایل در صفحه، کاربرد ضعیف صفحه برای موبایل

نحوه عملکرد: به روز رسانی های گوگل برای موبایل (الگوریتم  Mobilegeddon) تضمین می کند که صفحه های سازگار با موبایل در بالای نتایج رتبه بندی می شوند در حالی که صفحه هایی که برای موبایل بهینه سازی نشده باشند، نمی توانند جایگاه خوبی در SERP ها داشته باشند.

نحوه بهینه سازی برای آن: شما باید سایت خودتان را سازگار با موبایل طراحی کرده و بر روی سرعت و کارایی سایت تمرکز داشته باشید. تست سازگاری با موبایل در گوگل، به شما کمک می کند تا متوجه شوید که کدام قسمت ها از سایت شما باید بهبود پیدا کند. این تست در WebSite Auditor قرار دارد تا بتوانید سریع سازگاری سایت خودتان با موبایل را بررسی کنید. شما می توانید Content Analysis > Page Audit را دنبال کرده و در قسمت سربرگ عوامل فنی، این تست را پیدا کنید.

6) الگوریتم RankBrain

تاریخ انتشار: 26 اکتبر سال 2015

خطرات: فقدان ویژگی های ارتباط مفهومی با عبارات جستجو، محتوای ضعیف، UX ضعیف

نحوه عملکرد: RankBrain بخشی از الگوریتم Hummingbird در گوگل است. این سیستم، یک سیستم یادگیری ماشینی می باشد که به گوگل کمک می کند تا معنی پشت هر عبارت جستجو را شناسایی کند و بهترین نتایج را در پاسخ به این عبارات ارائه کند. گوگل RankBrain را سومین عامل رتبه بندی مهم خودش معرفی می کند. در حالی که نمی دانیم که دقیقا تار و پود RankBrain به چه صورت است، اما در کل این سیستم می تواند ارتباط مفهومی برای صفحه های رتبه بندی شده برای یک عبارت جستجو را شناسایی کند و از آن به عنوان یکی از عوامل اصلی رتبه بندی استفاده کند.

نحوه بهینه سازی برای آن: شما باید محتوای خودتان را از نظر کامل بودن و ارتباط مفهومی با استفاده از تحلیل های رقابتی، بهینه سازی کنید. با استفاده از WebSite Auditor یک ابزار TF-IDF می توانید عبارات و مفاهیم مورد استفاده رقبای اصلی خودتان را شناسایی کنید؛ این  عبارات به شما کمک می کنند تا محتوای بسیار متنوعی را ارائه کنید.

الگوریتم گوگل برای سئو,الگوریتم های جدید گوگل در سئو,الگوریتم های رتبه بندی گوگل

7) الگوریتم Possum

تاریخ انتشار: 1 سپتامبر 2016

خطرات: رقابت شدید در مکان هدف

نحوه عملکرد: این الگوریتم ، تضمین می کند که نتایج محلی مبتنی بر مکان جستجو کننده، تغییر می کند: هر چه شما به آدرس یک کسب و کار نزدیک تر باشد، احتمالا شما آن کسب و کار را در نتایج جستجوی خودتان مشاهده می کنید. Possum همچنین باعث شکل گیری انواع مختلف از رتبه بندی نتایج برای عبارات جستجوی مشابه شده است، مثلا اگر شما به دنبال یک «دندان پزشک» باشید، این الگوریتم Possum باعث می شود که مبتنی بر مکان شما، نتایج مختلفی به شما ارائه شود.

نحوه بهینه سازی برای آن:شما باید لیست کلمات کلیدی خودتان را توسعه داده و ردگیری های رتبه بندی مبتنی بر مکان ها را انجام دهید. کسب و کارهای محلی حالا باید کلمات کلیدی بیشتری را در مقایسه با گذشته هدف بگیرند که این موضوع به دلیل تنوعی است که Possum در SERP ها ایجاد کرده است. همانطور که رتبه بندی ها را بررسی می کنید، باید مطمئن شوید که حتما از مکان صحیح این ارزیابی ها را انجام دهید ( یعنی در مکان جغرافیایی هدف). شما می توانید با استفاده از Rank Tracker از قسمت Preferences > Preferred Search Engines این ارزیابی ها را انجام دهید. می توانید بر روی Custom در گوگل کلیک کنید. سپس مکان مد نظر خودتان را مشخص می کنید. شما می توانید آدرس های مختلف را برای این ابزار انتخاب کنید.

8) الگوریتم Fred

تاریخ انتشار: 8 مارس 2017

خطرات: محتوای ضعیف، محتوای اشتراکی یا محتوای تبلیغات محور

نحوه عملکرد: یکی از آخرین به روز رسانی های گوگل با نام فرد وبسایت هایی را هدف می گیرد که مطابق با رهنمود های وبمستر گوگل نیست. اکثریت سایت هایی که تحت تاثیر این الگوریتم هستند، دارای پست های ضعیف هستند که به نظر بیشتر آن ها برای تولید درآمد ایجاد شده اند.

نحوه بهینه سازی برای آن: شما می توانید رهنمود های کیفیت جستجوی گوگل را بررسی کنید و مراقب محتوای ضعیف باشید. اگر تبلیغات در سایت شما نمایش داده می شود، باید مطمئن شوید که تبلیغات شما در صفحه هایی با کیفیت بالا، اطلاعات مرتبط و دقیق قرار داشته باشند. در اصل، نباید سعی کنید که گوگل را گول بزنید و لینک های جعلی را برای بهبود سایت استفاده کنید. بیشتر منتشر کننده ها تبلیغات تخفیف مالی را در سایت های خودشان ارائه می کنند که کاملا هم قانونی است اما اصلا نباید در این کار، تقلب کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود