قوانین خاص گوگل ماجراهای عجیب و پیچیده ای دارند. جا دارد ابتدای این مقاله هم عرض کنم که کمی باید دقت کنید و صد البته (مخصوصا برای فهمیدن این مقاله) باید نسبت به سئو دانش نسبی داشته باشید (که اگر مقالات قبلی من را خوانده باشید کاملا آماده هستید!)
شما با تمرکز روی این مقاله و فهمیدن تمام موارد آن نسبت به الگوریتم همیشگی گوگل مسلط خواهید شد و به نتیجه می رسید که قوانین خاص گوگل چه کاربرد شگفت انگیزی برای سئو سایت دارد:
- تازگی محتوا مطابق با میزان جستجو: گوگل به صفحات جدید برای جستجوهای مطمئن امتیاز می دهد.
- تنوع محتوا مطابق با میزان جستجو: گوگل ممکن است برای کلمات کلیدی مبهم تنوعی به یک SERP اضافه کند.
- تاریخچه مرورگر کاربر: سایت هایی که مرتب توسط شما بازدید می شوند، هر زمان توسط گوگل شناسایی شوند، یک SERP ناگهانی برای جستجوهای شما دریافت می کنند. (به همین سبب است که بعضی اوقات شما یک سایت خیلی معمولی را در زمان جستجو در گوگل در لینک اول می بینید. در واقع دلیل این اتفاق این است که شما آن سایت را قبلا در زمینه های دیگر خیلی بازدید کرده اید)
- تاریخچه جستجوی کاربر: زنجیره جستجو روی نتایج جستجوهای بعدی تاثیر می گذارد. برای مثال، اگر شما “دانلود” را جستجو کنید و سپس عبارت “نرم افزار” را جستجو کنید، گوگل بیشتر علاقه مند می شود تا سایت های دانلود نرم افزار را در SERP بالاتر نشان دهد.
- هدف قرار دادن منطقه خاص: گوگل در بحث سئو، اهمیت بیشتری به سایت های با آی پی سرور محلی و دامنه خاص آن کشور می دهد.
- جستجوی مطمئن: اگر جستجوی امن فعال باشد، نتایج جستجو همراه با کلمات توهین آمیز و یا مستهجن برای کاربران نشان داده نمی شود.
- شکایت DMCA: گوگل، رنک صفحات دارای شکایت DMCA را پایین می آورد. (DMCA مخفف Digital Millennium Copyright Act که مباحث مربوط به copyright در آن پیگیری می شود)
البته خوشبختانه یا متاسفانه! با توجه به اینکه در ایران چیزی به نام کپی رایت وجود ندارد و از طرفی دادگاه های بین المللی هم مشکلات و شکایات ایرانی ها را پیگیری نمی کنند، 99% سایت های ایرانی از این جریمه، جان سالم به در میبرند!
- شایستگی دامنه: گوگل بطور پیشفرض دامنه هایی با عمر بیشتر و فعالیت مداوم بیشتر را به هر صفحه SERP اضافه می کند.
- جستجوهای هوشمند: گاهی اوقات گوگل نتایج متفاوتی برای کلمات کلیدی مرتبط با خرید نشان می دهد. (که این کاملا به خود گوگل مربوط است و از دست کسی کاری بر نمی آید!!!)
- جستجو های محلی: گوگل اغلب نتایج محلی را بالای SERP های “نرمال” قرار می دهد.
- نتایج فروشگاهی: اخیرا بیشتر از قبل گوگل نتایج فروشگاه ها را در SERP نشان می دهد.
با توجه به قانون های گوگل با استفاده از کدهای اسکیما شما هم می توانید اطلاعاتی از فروشگاه اینترنتی خود در نتایج گوگل (همان SERP) نمایش دهید که این میزان کلیک و در نتیجه ورودی و درآمد شما را افزایش می دهد. پیشنهاد می کنم حتما به صفحه آموزش سئو رایگان نیوسئو مراجعه کنید و این نکات را یاد بگیرید. به عکس زیر هم دقت کنید:
- نتایج عکس: گوگل از لیست عکس های ما برای نشان دادن در نتایج جستجوی عکس خود استفاده می کند.
- نتایج Easter Egg: وقتی شما در قسمت عکس گوگل به دنبال مثلا “تکنولوژی سگا” بگردید گوگل خودش عکس های بازی ها را نشان می دهد!
- نتایج تک سایت برای برندها: کلمات کلیدی متمایل به یک دامنه یا برند باعث نمایش نتایج مختلفی از همان سایت می شود.
حالا که این مقاله قوانین خاص گوگل تمام شد و یک بار خودم آن را مرور کردم، به نظرم آمد واقعا مقاله سنگینی نوشتم! ولی خوب، کاریش نمیشه کرد. تا جایی که می شد سعی کردم راحت بیان کنم، اما با توجه به اینکه از الگوریتم های گوگل صحبت به میان آمد، نمی توان اصطلاحات خاص را تغییر داد.
babate in maghale az shoma moteshakeram
سلام استاد خسته نباشید
چطوری باید اکانت گوگل پلاس رو داخل محتوایی که برای سایت منتشر می کنیم قرار بدیم تا بتونیم محبوبیت کسب کنیم؟
سلام با افزودن “rel=”author در سورس پست های سایت، می توانید محتوای خود را با پروفایل گوگل پلاس تان لینک کنید. برای راهنمایی بیشتر مقاله تاثیر رنک نویسنده در سئو را مطالعه نمایید.
سلام خواستم ازتون تشکر کنم من همیشه مطالبتون و نوشته هاتونو دنبال میکنم
ﺷﻤﺎﺭﻩ 144 حلقه های گوگل پلاس ﻭﻗﺘﻲ ﺁﻱ ﺩﻱ ﻣﻮﻥ ﺑﺎﺯﻩ و ﺳﺮﭺ ﻣﻴﻜﻨﻴﻢ ﺯﻳﺎﺩ ﺩﻳﺪﻩ ﻣﻴﺸﻦ
جستجوهای هوشمند ﺧﻴﻠﻲ ﺟﺎﻟﺐ و ﻣﻔﻴﺪﻧﺪ . ﺗﻮ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﮔﻮﮔﻞ ﺯﻳﺎﺩ ﺩﻳﺪﻡ
خیلی خیلی مطلب خوب و جالبی منتشر کردین
واقعا به دردم خورد
من که بازدید کننده ی همیشگی تون شدم
خسته نباشید.
یکمم به فکر تازه کارا باشین
:((
سلام ممنون
بنظر من اگر مقالات سایتتون رو دنبال می کردیم، این مقاله سنگین نبود
درود بر شما
سپاس فراوان بابت اطلاعاتی که در اختیار علاقه مندان می گزارید
این قوانین بیشتر عجیب بودن تا خاص
آن چنان هم سنگین نبود
با سلام به خدمت استاد گرانقدر و عزیز
ببخشد سایت من یک مشکل دارد مثلا من یک مطلب را به سایتم اطافه کرده ام و از روی زمان انتشار این مطلب یکی دو روز میگزرد ولی وقتی میرم عنوان مطلب را در گوگل سرچ میکنم نتیجه جستو جو را به گونه ای نشان میدهد که لینگ در گوگل به مطلب داده نشده است و فقط به سایت من اشاره میکنمد همین و ان کلمه ایکه جستوجو کر بودم را در صفحه اول من جستوجو کرده و ان را نشان میدهد به نظر شما اشکال رو چه جوری میتوانم حل کنم؟
با سلام.لینک های شما احتمالا بهینه نیستند