تاثیر لینک های اسپم گوگل آلرت در سئو سایت

آموزش گوگل آلرت,ثبت نام در گوگل آلرت,حذف لینک های اسپم

آموزش گوگل آلرت و همچنین ارتباط گوگل آلرت و سئو سایت را در مقالات گذشته نیوسئو بررسی کردیم. در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که آیا لینک های هرزنامه یا اسپمی که در گوگل آلرت خود دریافت می کنید، می تواند به سئو وب سایت شما آسیب بزند؟

اگر چه می توان گفت که این روش اسپم خیلی روش مستندی نیست، شما باید این مشکل را به گوگل گزارش کنید و سپس لینک ها را از طریق پشتیبانی وب مستر تولز disavow کنید.

شما می دانید Google Alerts چه چیزی است، درست؟

خب، گاهی نتایجی مانند اسپم در Google Alerts دیده می شود و همین باعث نگرانی افراد شده که آیا این اسپم ها به سئو سایت آن ها آسیب می زند یا خیر.

ما در این جا تمام موضوعات مرتبط با سئو و نحوه ارتباط آن با اسپم های موجود در گوگل آلرت را ارائه می کنیم.

لینک های اسپم در گوگل آلرت چه لینک هایی هستند؟

از نظر تئوری، سیستم گوگل آلرت کاملا بی خطر است.

اعلان های زمان بندی شده که از طرف گوگل با چند لینک جدید که به صندوق پستی شما ارسال می شود. ثبت نام در گوگل آلرت بسیار ساده می باشد و کاربران می توانند بر اساس علایقی که مشخص کرده اند، همواره اطلاعات به روزی را دریافت کنند.

اما مادامی که کلاهبرداران مهارت بیشتری پیدا می کنند، این به روز رسانی ها گاهی می توانند لینک های مضر را پنهان کنند.

اتفاقی که در این شرایط رخ می دهد، به این صورت است :

  • کلاهبرداران کلمه های کلیدی محبوب و موضوعات و تیتر های قابل توجه را در سایت های خودشان قرار می دهند.
  • مادامی که گوگل، وب ها را برای محتویات جدید بررسی می کند تا در صورت نیاز وقتی کلمه های کلیدی را پیدا می کند هشدار مناسب را به کاربر ارسال کند، و با فرض این که صفحه ارسال شده دارای موضوعی مرتبط با یکی از موضوعات مورد علاقه کاربر می باشد، باعث می شود که لینک این صفحه در هشدار های روزانه کاربر قرار بگیرد.
  • زمانی که یک کاربر یک مجموعه لینک را دریافت می کند و بر روی یکی از لینک های بد کلیک می کند، به سایت اسپم منتقل می شود.
  • بنابراین، در صورتی که کسی یک هشدار مرتبط با کلمه کلیدی خاصی را دریافت کند، ممکن است این هشدار ها و لینک ها مرتبط با لینک های درست و همچنین لینک های جعلی و اشتباه باشد که از نام های معتبر Ignite Visibility استفاده می کند تا بتواند افراد را گول بزند.

اما مردم چرا این کار را می کنند؟ خب، به این دلیل که آن ها می خواهند ترافیک را به سمت خودشان جذب کنند. هکر های آنلاین تلاش می کنند تا شما را گول بزنند تا بر روی یک لینک کلیک کنید. زمانی که شما این کار را می کنید، آن ها یک بازدید دریافت می کنند. بنابراین به این روش، به نوعی از سیستم سئو Google Alert بهره می برند.

خب قسمت بد ماجرا این جا است …

این لینک ها می توانند منجر به اسپم به شوند و حتی سایت های بد، تلاش دارند تا  وقتی کاربر ها از این سایت ها دیدن می کنند، بد افزار ها را بر روی کامپیوتر کاربر ها قرار دهند.

گوگل آلرت چگونه می تواند بر روی سئو تاثیر داشته باشد؟

آموزش گوگل آلرت,ثبت نام در گوگل آلرت,حذف لینک های اسپم

خبر خوبی که در این جا وجود دارد، این است که در بیشتر موارد اسپم های یافت شده بر روی سیستم هشدار گوگل یا گوگل آلرت، نمی تواند بر روی سئو شما تاثیر داشته باشد.

اما این احتمال وجود دارد که کلاهبرداران تلاش دارند تا محتویات شما را بدزدند و لینک های خودشان را در سایت شما قرار دهند، در نتیجه می توانند بر روی سئو شما تاثیر منفی بگذارند. این دو مورد، مهم ترین مواردی هستند که شما باید حواستان به آن باشد.

به عنوان مثال یک مورد، مشکلی بود که در یکی از طرح های گوگل مطرح شد با این ادعا که کل متن از یک صفحه وب سایت کاملا بر روی یکی از این سایت های بد قرار گرفته و باز نشر شده بود.

لینک این سایت نیز با یک نام تجاری حقیقی ارائه شده بود و مانند سایتی بود که واقعا محتویات تجاری دارد اما کل این سایت حالت ساختگی داشت و URL آن اصلا ارتباطی با موضوعات مطرح شده نداشت.

مشکل در این قسمت، در صورتی ایجاد می شود که گوگل، محتوا را بر روی سایت اسپم پیدا می کند و آن را ایندکس می کند که این موضوع، می تواند منجر به مشکل محتوای تکراری در سئو شود.

همانطور که احتمالا می دانید، محتوای تکراری (duplicate content)، محتوایی است که بر روی بیش از یک مکان در وب دیده می شود. در اینجا منظور از یک مکان، یک URL می باشد، بنابراین در صورتی که محتوا بر روی بیش از یک آدرس وجود داشته باشد، باید حواستان باشد که ممکن است مشکل محتوای تکراری وجود داشته باشد.

این موضوع، چند مشکل برای موتور های جستجو ایجاد می کند:

  • آنها نمی دانند چه نسخه ای باید ایندکس شود.
  • آنها نمی دانند کدام نسخه را برای جستجو، رتبه بندی کنند.
  • این روند باعث می شود که محتوای سایت شما تا حدی عمومی شود (یعنی از آنجا که در چندین سایت این مطالب وجود دارند، محتوا به حالت اختصاصی برای سایت شما دیده نمیشود)

در حالی که گوگل برای محتوای تکراری هیچ گونه جریمه ای را در نظر نمی گیرد، ممکن است باعث شود که صفحه اصلی، ترافیک کمتری را دریافت کرده و به دلیل محتوای تکراری که از آن صفحه ساخته شده است، رتبه کمتری را دریافت کند.

بنابراین، می توانید بر اساس نمونه بالا ببینید که چرا این سیستم هشدار گوگل می تواند تاثیر بدی برای سئو داشته باشد.

در صورتی که کلاهبرداران دقیقا محتویات شما را دزدیده و آن ها را بر روی یک URL متفاوت منتشر می کنند، برای گوگل این مشکل به عنوان یک محتوای تکراری نمود پیدا می کند.

در طرف دیگر، اگر سایت اسپم، لینک سایت خود را در سایت شما قرار داده باشد، این لینک از نظر گوگل (به صورت صحیح) به عنوان یک لینک با کیفیت پایین در نظر گرفته می شود.

این لینک های معیوب، به گوگل این نشانه را می دهد که سایت شما ممکن است کیفیت بالایی نداشته باشد و یا امکان بدست آوردن لینک های خوب را ندارد، همین موضوع باعث می شود که گوگل رتبه سایت شما را در SERP ها کاهش دهد.

چگونه اسپم های گوگل آلرت را شناسایی کنیم؟

به دلیل این که این اسپم ها ، یک روش اسپم نسبتا بدون منطق قانونی می باشد، به سختی می توان کاملا آن را رفع کرد. در واقع، یکی از دلایلی که من درباره این موضوع مطلب نوشته ام، این است که توجه گوگل بیشتر به این موضوع معطوف شود

سلام گوگل! لطفا به ما بگو که این متن رو خوندی ?

خب حالا می خواهم به شما بگویم که چگونه این مشکل را رفع کرده و پیشنهاد من در مواجهه با آن چیست.

در رابطه با متن هشدار، چند روش وجود دارد که شما از قبل پیش بینی کنید که آیا لینک هایی که گوگل آلرت برای شما ارسال کرده اند، لینک های خوبی هستند یا خیر.

نخست، زمان زیادی بگذارید و تیتر ها، توضیحات کوتاه و URL لینک هایی که در گوگل آلرت برای شما ارسال شده است را بخوانید. در صورتی که چیزی مشکوک بود، مثلا یک URL نامشخص و یا متنی که بی معنی است، بهترین کار این است که آن لینک را نادیده بگیرید.

سپس، مطمئن شوید که URL موجود، مطابق با نام دامنه است و سپس در صورت اطمینان، بر روی لینک کلیک کنید.

در صورتی که مثلا قرار است لینک مورد نظر مرتبط با کارآفرینی باشد اما URL ظاهرا ربطی به این موضوع ندارد، آن لینک را رها کنید.

البته، اگر شما بر روی این لینک ها کلیک می کنید و یا شک می کنید که لینک ارسال شده یک اسپم است، بهتر است فوری آن را به گوگل گزارش دهید.

اگر یک اسپم در گوگل آلرت مشاهده کردید، چه باید بکنید؟

دو گام وجود دارد که باید انجام دهید.

  1. اسپم شناسایی شده را به گوگل گزارش کنید
  2. لینک را Disavow کنید.

برای این که بتوانید موضوعی را به گوگل گزارش کنید، می توانید از طریق ابزار پشتیبانی وب مستر اقدام کنید.

معرفی لینک مخرب به گوگل

گوگل به صورت خاص، اسپم ها ، لینک های بد افزار و لینک های پولی را به عنوان لینک هایی در نظر میگیرد که باید گزارش شوند. اولین گام برای حذف کردن لینک ها و اعمال جریمه ای مناسب آن ها، این است که این لینک ها گزارش شوند.

بعد از این که شما این کار را انجام دادید، شما باید هر لینکی که از این سایت های اسپم به سایت شما داده شده است را disavow کنید.

به دلیل این که این لینک ها از سایت های بد و یا سایت های اسپم می آیند، احتمالا شما دسترسی کافی ندارید که این لینک ها را خودتان حذف کنید به همین دلیل بهترین کار، درخواست disavow لینک یا معرفی لینک مخرب به گوگل می باشد.

زمانی که این لینک ها disavow می شوند، این پیام به گوگل ارسال می شود که باید لینک گزارش شده را نادیده بگیرد و دیگر آن را به عنوان یکی از بک لینک های شما در نظر نگیرد.

برای این که یک لینک به صورت مناسب disavow شود، شما می توانید یک لیست از تمام لینک هایی که به سایت شما داده شده اند را دانلود کنید. سپس شما می توانید یک فایل متنی را بر روی گوگل آپلود کنید که تنها لینک هایی را دارد که شما می خواهید disavow کرده و اثر آن لینک ها را بر روی سایت خود حذف کنید.

همچنین می توانید به گوگل بگویید که تمام لینک های ایجاد شده از یک دامنه خاص را نادیده بگیرد.

برای دستورات کامل در رابطه با نحوه ی تکذیب یک لینک، شما می توانید دستورات Disavow backlinks گوگل را در این زمینه مطالعه کنید.

جمع بندی

اسپم های Google Alert، یکی از مشکلات گسترده اسپم های کثیف آنلاین می باشند.

در حالی که ما هنوز اطلاعات زیادی در این زمینه نداریم، مادامی که گوگل نسبت به این مشکل اطلاعات بیشتری را دریافت می کند با احتمال زیاد معیار های اضافی را اتخاذ می کند تا این تضمین ایجاد شود که دیگر این لینک ها نتوانند راهی به صندوق ورودی شما پیدا کنند.

در این میان شما باید هر اسپم مرتبط با وبسایت خودتان یا محتویات ارائه شده در وبسایت خودتان را فورا به گوگل گزارش کرده و هر لینک بدی را disavow کنید.

با انجام این کار، دیگر اسپم های گوگل آلرت احتمالا نمی توانند به سئو شما آسیب بزنند مگر این که  حجم این اسپم ها بسیار گسترش پیدا کنند.

3 نظر در مورد مقاله “ تاثیر لینک های اسپم گوگل آلرت در سئو سایت ” ثبت شده است
  1. ردیاب

    آموزش ثبت نام الرت هم بزراید با تشکر


  2. حمید محمدی

    سلام استاد
    وقت بخیر
    آیا بک لینک سازی در وبسایت های رنک و دامین آتوریتی بالا که ساخت لینک تو اون سایت ها رایگان (مثل لینکدین و ویرگول و…) باعث شک کردن گوگل و اسپم شدن سایت مون میشه؟


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما. اگر اصول ساخت بک لینک درش رعایت بشه، خیر هیچ مشکلی نداره. فقط دقت داشته باشید که تنوع در ساخت بک لینک هارو رعایت کنید (باکیفیت بسازید و بی کیفیت هم بسازید).


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود