کلمه کلیدی هدف محتوا چیست؟

تحقیق کلمات,تحقیق کلمات کلیدی هدف,کلمه کلیدی هدف

انتخاب درست کلمه کلیدی هدف برای هر صفحه و محتوایی که نوشته می شود، از مهم ترین اقداماتی است که در زمان سئو سایت باید به آن توجه داشت. در این بخش قصد داریم توضیح دهیم که کلمه کلیدی هدف محتوا چیست و چگونه آن را پیدا کنیم.

در حقیقت یکی از کارهای مهمی که باید در زمان انجام کارهای مربوط به سئو به یاد داشته باشید این است که هر صفحه از سایت شما و حتی هر مقاله باید دارای یک کلمه کلیدی هدف باشد که در هیچ صفحه و یا محتوای دیگری وجود نداشته باشد، تا در هنگام جستجوی همان کلمه توسط کاربر در گوگل، فقط به همان صفحه موردنظر هدایت شود.

رعایت نکردن این موضوع در سئو می تواند بخشی از استراتژی های کسب درآمد از طریق سایتتان را به هم بریزد. چرا که ممکن است کاربر به صفحه اشتباهی انتقال داده شود و همه تلاش های شما از دست برود. بنابراین اگر دوست دارید با این مشکل مواجه نشوید این موضوع در مورد کلمه کلیدی هدف محتوا را تا انتها مطالعه نمایید.

منظور از کلمه کلیدی هدف محتوا چیست؟

در حقیقت کلمه کلیدی هدف محتوا، بهترین معرف این است که صفحه و یا محتوای موردنظر شما در چه زمینه ای می باشد. این گزینه به شما کمک می کند تا بر روی موضوع اصلی همان محتوا یا صفحه تمرکز کنید و صفحه موردنظر خود را برای همان کلمه کلیدی بهینه نمایید. بنابراین باید سعی کنید این کلمه کلیدی هدف را در بخش هایی مانند تایتل تگ، هدینگ ها و خود متن تکرار نمایید.

بطور مثال فرض کنید شما در بر روی یک سایت در زمینه ارزهای دیجیتال در حال فعالیت هستید، در چنین شرایطی باید در مورد نحوه صحیح انتخاب کلمه کلیدی هدف محتوا برای هر بخش دقت نمایید.

در بخشی که کاربر قصد خرید یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین را دارد، کلمه کلیدی هدف محتوا باید “خرید بیت کوین” باشد. این کلمه کلیدی هدف نباید در هیچ مقاله یا صفحه دیگری به عنوان کلمه کلیدی اصلی انتخاب شود. در مورد سایر ارزهای دیجیتال هم همین مورد باید رعایت شود.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش تولید محتواپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

تحقیق کلمات,تحقیق کلمات کلیدی هدف,کلمه کلیدی هدف

3 نکته در مورد کلمه کلیدی هدف محتوا

  1. قانون اصلی در انتخاب کلیدواژه هدف صفحه، این است که هر صفحه باید فقط یک کلمه کلیدی هدف محتوا داشته باشد.
  2. نباید چند صفحه دارای یک کلمه کلیدی هدف محتوا باشند و یا در یک صفحه سعی کنید از چند کلمه کلیدی هدف محتوای مجزا استفاده نمایید.
  3. همچنین این موضوع را با متا تگ یا متا کیورد اشتباه نگیرید. متا تگ دیسکریپشن در اصل حاوی کلمات کلیدی است که در کدهای HTML قرار داده می شوند و کاربران سایت قادر به دیدن آنها نیستند. هدف از متا کیورد این بود که اطلاعات بیشتری در مورد موضوع اصلی یک صفحه به خزنده های گوگل داد شود که امروزه گوگل توجه زیادی به آن نمی کند.

تفاوت کلمه کلیدی، عنوان اصلی محتوا و کلمه کلیدی هدف محتوا چیست؟

در حقیقت تاپیک محتوا یا عنوان اصلی با کلمه کلیدی تفاوت چندانی ندارد. بطور مثال فرض کنید می خواهید مقاله ای با عنوان” 10 تمرین پیلاتس برای سفت کردن شکم” را در وب سایت خود قرار دهید. اگر کسی از شما درباره موضوع اصلی مقاله بپرسد، شما احتمالاً چیزی مانند “تمرینات پیلاتس برای شکم” یا “بهترین تمرینات پیلاتس برای شکم” را خواهید گفت. بنابراین در چنین شرایطی کلمه کلیدی مقاله می تواند به جای موضوع مطرح شده در آن مورد استفاده قرار گیرد.

اما کلمه کلیدی هدف محتوا می تواند بهترین راه نمایش موضوع اصلی محتوایی باشد که در مورد ان بحث می کنید. انتخاب این کلمه بر اساس عوامل مختلفی در زمان تحقیق کلمات کلیدی درباره یک موضوع صورت می گیرد. در مثال ما بهترین کلمه کلیدی هدف احتمالاً “تمرینات پیلاتس برای شکم” در نظر گرفته شود.

کلمه کلیدی هدف محتوا,کلمه کلیدی هدف محتوا چیست؟,کلیدواژه اصلی

نحوه پیدا کردن کلمه کلیدی هدف

امروزه گوگل به محتوایی که باکیفیت و یونیک نوشته شده باشد و همچنین مرتبط با هدف اصلی وب سایت شما باشد، اهمیت زیادی می دهد. اما اگر می خواهید محتواهای وب سایت خود را در رتبه های بالای گوگل ببینید، باید با یک استراتژی آنها را تهیه و منتشر کرده باشید. در این زمینه انتخاب درست کلمات کلیدی هدف برای مهم ترین صفحات و مقالات وب سایت یکی از قدم های مهم این استراتژی به شمار می ورد.

در این زمینه یک قانون ساده به نام قانون سه پایه کلمه کلیدی است که می تواند به شما کمک کند. برای این منظور برای انتخاب کلمه کلیدی هدف محتوا به بهترین شکل ممکن باید سه مورد زیر را در نظر داشته باشید:

  • میزان محبوبیت کلمه کلیدی: حجم جستجوی آن کلمه بطور روزانه توسط کاربرها چقدر می باشد؟
  • رتبه بندی کلمه کلیدی: میزان سختی آن کلمه کلیدی چقدر است؟
  • هم خانواده و مرتبط بودن کلمه کلیدی: آیا آن کلمه کلیدی با محتوایی که در صفحه شما است، همخوانی دارد؟

بر اساس این سه موضوع می توانید کلمه کلیدی هدف محتوا را برای بخش های مختلف سایت خود پیدا کنید. همچنین می توانید در این زمینه از ابزارهای سئو که در انتخاب کلمات کلیدی موثر هستند هم کمک بگیرید.

کلیدواژه اصلی محتوا

چگونگی استفاده از کلمه کلیدی هدف

در این بخش از مقاله کلمه کلیدی هدف محتوا چیست، به شما چگونگی استفاده از آن را توضیح خواهیم داد. مراحلی که در ادامه توضیح خواهیم داد در این زمینه به شما کمک خواهند کرد.

1. ابتدا یک کلمه کلیدی هدف منحصر به فرد برای صفحه خود انتخاب کنید

در اصل یکی از اصول سئو این است که هر صفحه باید یک کلمه کلیدی هدف داشته باشد. بنابراین اگر برای یک صفحه چند کلمه کلیدی هدف دارید، از بین آنها در نهایت یکی را انتخاب نمایید. می توانید کلمات کلیدی مرتبط را در بخش های مختلف همان صفحه به کار ببرید. بطور مثال اگر وب سایتی داشته باشید که بر فروش غذای سگ تمرکز داشته باشد، یک صفحه خواهید داشت که کلمه کلیدی هدف محتوا در آن غذای سگ خواهد بود. همچنین یک وبلاگ خواهید داشت که بر مزایای انواع غذای سک تمرکز خواهد داشت.

در این زمینه ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که شاید سختی کلمات کلیدی در برخی زمینه ها بالا باشد، بنابراین باید به سراغ کلمات کلیدی طولانی تر بروید و با رتبه گرفتن در آنها به سراغ کلمات اصلی بروید.

2. شروع به نوشتن محتوا کنید

در قدم بعدی از موضوع کلمه کلیدی هدف محتوا چیست؟ باید شروع به نوشتن محتوای مرتبط با کلمه کلیدی هدف محتوا نمایید. بنابراین باید قبل از نوشتن محتوا کلمه کلیدی هدف را انتخاب کرده و سپس شروع به نوشتن یک محتوای جامع و رقابتی برای آن نمایید. استراتژی شما نباید اینطور باشد که ابتدا یک محتوا رو بنویسید و سپس بر اساس آن کلمه کلیدی هدف انتخاب شود. بلکه باید برعکس انجام شود. در این زمینه بهتر است بدانید که کیفیت محتوایی که می نویسید در نزد گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر محتوایی که می نویسید برای مخاطبان جذابیتی نداشته باشد، دیگر مهم نخواهد بود که کلمه کلیدی هدف خود را چقدر با دقت انتخاب کرده اید، چرا که در نتایج گوگل رتبه ای به دست نخواهد آورد.

3. محتوای خود را حول کلمه کلیدی هدف بهینه نمایید.

امروزه روش خاصی برای این موضوع وجود ندارد که مستقیماً به گوگل بگویید این صفحه من را دقیقاً برای این کلمه کلیدی بهینه کنید. بنابراین بهترین کار این است که کلمه کلیدی خود را در بخش هایی که مورد اهمیت خزنده های گوگل هستند، قرار دهید. در ادامه بهترین مکان هایی که می توانید انتخاب کنید را معرفی کرده ایم:

  • تگ تایتل
  • توضیحات متا
  • هدینگ یا عنوان اصلی مقاله
  • بولد شده در مقدمه
  • توضیحات alt تصاویر
  • عنوان ها و زیر عنوان های داخل مقاله
  • استفاده در انکر تکست ها

4. رعایت تعادل در به کار بردن کلمه کلیدی هدف

مورد بعدی که اهمیت زیادی دارد این است که صفحه مورد نظر خود را به کلمه کلیدی هدف محتوا پر نکنید. چرا که موتورهای جستجو به این قضیه حساس هستند. بنابراین باید طوری از آن استفاده نمایید که کاملاً طبیعی باشد و از به کار بردن آن در بخش هایی که ضروری نیست، خودداری نمایید. در این زمینه بهترین کار این است در 60 تا 70 درصد از عنوان های مقاله و محتوای موردنظر خود نهایتاً از کلمه کلیدی هدف استفاده نمایید و در هر 200 کلمه حتماً یک بار آن را استفاده نمایید. البته استفاده از کلمات کلیدی هدف هم خانواده می تواند این تعداد را کم نماید. بنابراین به این موضوع دقت داشته باشید تا صفحه شما از نظر گوگل پنالتی نشود.

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی این موضوع پرداختیم که کلمه کلیدی هدف محتوا چیست و چطور آن را انتخاب و به کار ببریم. در حقیقت یکی از مهم ترین قدم های شما در زمینه سئو سایت همین مورد خواهد بود تا بدانید هر صفحه اصلی سایت موردنظر خود را با چه کلمه کلیدی هدف بهینه سازی نمایید. اگر بتوانید این قدم را به درستی بردارید و برای هر مورد محتوایی یونیک و مفید برای کاربر بنویسید، مطمئن باشید رتبه های خوبی در گوگل به دست خواهید آورد و ترافیک سایتتان بالاتر از چیزی که الان هست خواهد رفت. امیدواریم مطالب ذکر شده در این بخش بتوانند به شما در انتخاب کلمه کلیدی هدف محتوا کمک کنند. می توانید نظرات و پیشنهاداتی که در این زمینه دارید را با دیگر خوانندگان در ارتباط بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود