آموزش رایگان سرچ کلمات کلیدی پربازدید

آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی,ابزار گوگل ترندز,پیشنهادات گوگل

داشتن فهرستی از کلمات کلیدی پر بازدید و یافتن و استفاده از عباراتی که توسط کاربران حجم جستجو زیادی دارند، از مباحث مهمی است که بیشتر مبتدیان در زمینه صنعت بهینه سازی سایت، با آن درگیر بوده به دنبال یک راهنمای مناسب برای آن می گردند. برای بهینه سازی و افزایش بازدید سایت خود از کلمات کلیدی پر جستجو استفاده کنید. حجم جستجوی کلمات کلیدی در گوگل توسط کاربران، نقش بسیار مهمی را در سئو سایت ایفا می کند. اما چگونه پرجستجو ترین عبارت های کلیدی را پیدا کنیم؟

سرچ کلمات کلیدی پر جستجو در بازاریابی آنلاین، به منظور ارائه تبلیغات از نوع پرداخت به ازای کلیک (PPC)، ایجاد متا دیسکریپشن و بهبود سئو سایت مورد استفاده قرار می گیرند. آموزش جستجو کلمات کلیدی می تواند نتایج مثبت بازاریابی آنلاین شما را افزایش دهد. شما می توانید با استفاده از چندین سایت و ابزار رایگان، یاد بگیرید که چگونه باید کلمات کلیدی پر بازدید در حوزه کاری وب سایت خود را پیدا کنید. در این مقاله به ارائه توضیحاتی در این رابطه و معرفی چندین ابزار جستجو کلمات کلیدی پرداخته ایم.

بهترین ابزارها برای جستجو کلمات کلیدی

جهت سرچ کلمات کلیدی در گوگل و عباراتی که توسط کاربران حجم جستجو بالایی دارند، روش ها و ابزارهایی وجود دارند. برخی از این روش ها مانند استفاده از پیشنهادات گوگل و استفاده از بخش جستجو های مرتبط گوگل (Related searches) که در ادامه همین مقاله معرفی می شوند، رایگان بوده و در عین حال بسیار مفید و کاربردی می باشند.

1. استفاده از پیشنهادات گوگل

آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی,ابزار گوگل ترندز,پیشنهادات گوگل

موضوعی را که می خواهید کلمات کلیدی پر بازدید مربوط به آن را پیدا کنید، انتخاب نمایید. موضوع مورد نظرتان را در نوار جستجوی گوگل تایپ کرده اما دکمه جستجو (یا کلید Enter) را نزنید. به لیست باز شده در زیر نوار جستجو که محبوب ترین عبارت های جستجو را نشان می دهد، نگاه کنید. به عبارت دیگر این کلمات، کلمات کلیدی پر بازدید همان حوزه کاری هستند. بسته به موضوع مورد نظرتان در این لیست می توانید حداکثر 10 عبارت کلیدی را پیدا کنید.

به دنبال کلمات کلیدی پر بازدید اصلی باشید. این عبارت ها بیشترین میزان محبوبیت را دارند و گران ترین عبارت ها برای تبلیغات PPC محسوب می شوند.

عبارت های کلیدی طولانی را هم جستجو کنید. این نمونه ها 3 تا 5 عبارت را در خود دارند، کلمات کلیدی طولانی عبارت هایی هستند که کاربران از آن ها برای جستجوی یک موضوع خاص استفاده می کنند. این نوع کلمات کلیدی پر بازدید، در تبلیغات PPC ارزان تر هستند، جستجوهای کمتری را به دنبال دارند و اغلب بهترین کلمات کلیدی پر بازدید برای بازاریابی هدفمند می باشند.

همه عبارت هایی را که فکر می کنید به سایت یا محصولات شما مرتبط می شوند، در نوار جستجوی گوگل بنویسید. عبارت جستجوی اول را در نوار جستجوی گوگل پاک کنید و یک موضوع جدید را جستجو نمایید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: کلمه کلیدی طولانی چیست و چگون از آن استفاده کنیم؟پیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

2. استفاده از بخش جستجو های مرتبط گوگل

تکمیل خودکار گوگل,جستجوی کلمات کلیدی در گوگل,سرچ کلمات کلیدی در گوگل

برای استفاده از این روش عالی جهت یافتن بهترین کلمات کلیدی، همانند روش قبل وارد موتور جستجو گوگل شده و عبارت مدنظر خود در نوار جستجو تایپ کنید. این بار باید دکمه جستجو را بزنید تا نتایج مرتبط ظاهر شوند. پس از نمایان شدن نتایج، در انتهای صفحه (پایین آخرین نتیجه) لیستی از بهترین کلمات کلیدی مربوط به عبارت جستجو شده قرار می گیرد، همانند تصویر بالا.

شما می توانید از این کلمات کلیدی پرجستجو جهت تولید محتوای وب سایت خود استفاده نمایید. در دوره سئو، تمامی موارد مربوط به یافتن بهترین کلمات کلیدی، به صورت کاملا عملی و پروژه محور ارائه شده است.

3. استفاده از ابزار گوگل ترندز

کلمات کلیدی پر ازدید,کلمات کلیدی پر جستجو,نوار جستجوی گوگل

یکی دیگر از ابزارهای جستجو کلمات کلیدی پر بازدید، گوگل ترندز (Google trends) می باشد. این ابزار توسط شرکت گوگل طراحی و ارائه شده است. این ابزار اطلاعات مرتبط با محبوب ترین جستجوهای گوگل و کلمات کلیدی پر بازدید را ارائه می کند. برای استفاده از آن جهت یافتن بهترین کلمات کلیدی، طبق مراحل زیر عمل نمایید.

  1. به آدرس google.com/trends بروید.
  2. به کمک صفحه Trending Searches گوگل ترندز، عبارت های کلیدی کلی محبوب را پیدا کنید. این صفحه را از طریق منوی برگری (سه خط) سمت چپ صفحه باز کنید. (باید وارد اکانت گوگل خود شوید تا به همه این ابزارها دسترسی پیدا کنید)
  3. کشور خود را از منوی بالای صفحه انتخاب کنید تا جستجوهای خود را بر مبنای کشورتان هدف بگیرید.
  4. لیست پرجستجو ترین موضوعات کشور منتخبتان را بخوانید. موضوعات موجود در این لیست محبوب ترین عبارت های جستجوی گوگل هستند و یک رویداد محبوب عمومی، خبرهای سیاسی و دیگر موضوعات رایج را نشان می دهند.
  5. اگر می خواهید در مورد موضوعات موجود در این صفحه تولید محتوا داشته باشید، از این عبارت های پر بازدید استفاده کنید.

مطلب نویسی در مورد موضوعات رایج جستجو شده در یک موتور جستجو، فرصت های جذب ترافیک جدیدی را برای وب سایت شما به ارمغان می آورد.

در نظر داشته باشید که استفاده از این عبارت های کلیدی رایج در تبلیغات PPC سخت است. بهترین روش استفاده از آن ها نوشتن محتوای باکیفیت مرتبط با موضوعات رایج است. از این عبارت های کلیدی در عناوین سایت، URL ها، نام تصاویر و… خود استفاده کنید تا گوگل از آن ها برای رتبه بندی سایت شما استفاده کند.

در گوگل ترندز روش دیگری جهت یافتن بهترین کلمات کلیدی وجود دارد که در این روش جزئیات و امکانات جذابی مانند مکان های جستجو (بر اساس شهر و استان) و مقایسه حجم جستجو چندین عبارت، ارائه می شود. برای آشنایی با روش مذکور، طبق مراحل زیر عمل کنید.

  1. این بار از منوی برگری سمت چپ سایت گوگل ترندز، روی گزینه “Explore” کلیک کنید.
  2. از بخش Worldwide کشور مدنظر را انتخاب نمایید.
  3. در بخش add a search term عبارت کلیدی مدنظر را بنویسید و دکمه Enter را بزنید.
  4. با استفاده از بخش Compare می توانید دو یا چند عبارت را از منظر های گوناگون با یکدیگر مقایسه کنید. (حداکثر 5 عبارت)
  5. همچنن در کنار بخش Worldwide، می توانید بازه زمانی مدنظر، دسته بندی و نوع جستجو گوگل را نیز انتخاب نمایید.

عبارت ها را با استفاده از نمودار ها و دیگر اطلاعات ارائه شده توسط گوگل مقایسه کنید. می توانید از این طریق عبارت های کلیدی محبوب خود را رتبه بندی نمایید.

زمانی که از بخش “Explore” گوگل ترندز استفاده می کنید، می توانید دامنه کاربرد آن را با استفاده از سایر محصولات گوگل مانند YouTube search ،Google Shopping ،Image Search و … دقیق تر کنید.

ابزار های مشابهی در سایر موتورهای جستجو برای سرچ کلمات کلیدی وجود دارند؛ برخی از این سایت ها عبارتند از search.aol.com/aol/trends ،clues.yahoo.com و bing.com/toolbox/keywords

4. استفاده از ابزار WordStream Suggestion Tool

یافتن بهترین کلمات کلیدی,یافتن کلمات کلیدی پر جستجو

یکی دیگر از بهترین ابزارها برای جستجو کلمات کلیدی WordStream است. با استفاده از ابزار پیشنهاد دهنده کلمات کلیدی WordStream، می توانید جستجوی عبارت های کلیدی طولانی را در حوزه مدنظر خود انجام دهید. این سرویس می تواند به شما در پیدا کردن کلمات کلیدی پر جستجو و در عین حال موثر، کمک کند. برای استفاده از ابزار WordStream طبق مراحل زیر عمل کنید.

  1. به آدرس WordStream.com/keywords بروید.
  2. بعد از تایپ کردن عبارت کلیدی مورد نظرتان که می خواهید محبوبیتش را بسنجید، روی گزینه “Enter” کلیک کنید.
  3. عبارت های کلیدی لیست شده را بررسی کنید. این ابزار می تواند به شما در پیدا کردن عبارت های کلیدی طولانی و هدف گیری موفقیت آمیز بازاریابی تان کمک کند.

شما می توانید در مورد 30 عبارت کلیدی به طور رایگان از این ابزار استفاده کنید. عبارت های کلیدی جدید طولانی خود را بنویسید و آن ها را در سئو سایت و آگهی های تبلیغاتی PPC خود به کار بگیرید. (فقط لطفا در زمان استفاده از کلمات کلیدی نکات مهم مربوط به آن ها را از طریق آموزش سئو رایگان یاد بگیرید و سپس انجام دهید)

این ابزار به طور خاص برای آگهی های PPC مفید است زیرا به شما اجازه می دهد که بر مبنای عبارت هایی که توسط کاربران برای پیدا کردن و خریدن یک محصول مورد استفاده قرار می گیرند، پیشنهاد خرید یا فروش دهید. زمانی که بتوانید عبارت های کلیدی خاص و محبوب را شناسایی کنید، می توانید ارزش بازاریابی PPC خود را افزایش دهید.

5. استفاده از ابزار های آنالیز سایت جهت جستجو کلمات کلیدی

آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی,ابزار گوگل ترندز,پیشنهادات گوگل

یکی از بهترین ابزارهای آنالیز سئو وب سایت، سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس می باشند که توسط خود گوگل به طور رایگان ارائه می شوند. کارایی این ابزار ها بسیار فراتر از سرچ کلمات کلیدی در گوگل می باشد. توسط این ابزارها می توانید اطلاعات بسیار گسترده و مفیدی را در ارتباط با وب سایت خود دریافت نمایید.

در کنار این امکانات، سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس فهرستی از عبارات و کلمات کلیدی پر جستجو را نیز که صفحات شما با جستجو آن ها به کاربران نمایش داده شده اند، در اختیار شما قرار می دهند. علاوه بر این دو ابزار، ابزارهای تحلیلی دیگری نیز وجود دارند که می توانند در کنار ارائه اطلاعات تحلیلی، موارد مربوط به کلمات کلیدی پر بازدید را به شما نمایش دهند.

اگر از وردپرس استفاده می کنید، این سرویس یک ابزار تحلیل کننده خودکار به نام Jetpack را در اختیار شما می گذارد. ببینید که چگونه باید از پیشخوان خود به این ابزار دسترسی پیدا کنید.

اگر برنامه تحلیل کننده وب سایت ندارید تا ترافیک سایت خود را تحلیل کنید، هم اکنون استفاده از یک برنامه را شروع کنید. شما می توانید به طور رایگان از Google Analytics استفاده کنید. کد این ابزار را در وب سایت خود بنویسید و ترافیک سایتتان را در طول هر ساعت از شبانه روز بررسی نمایید.

بخشی از برنامه تحلیل کننده خود را که به بحث در مورد عبارت های جستجو می پردازد، پیدا کنید. بیشتر برنامه ها محبوب ترین عبارت هایی را که برای پیدا کردن سایت شما استفاده شده اند، ارائه می کند.

لیستی از این عبارت های کلیدی محبوب تهیه کنید تا بتوانید آن ها را در بازاریابی PPC و سئو وب سایت خود اعمال نمایید. همانطور که سئو سایت خود را از طریق استفاده از کلمات کلیدی محبوب بهبود می دهید، می توانید ببینید که چگونه این عبارت ها تغییر می کنند یا محبوبیت جستجوها کاهش یا افزایش می یابد.

ممکن است لیست عبارت های جستجو شده در منطقه شما به طور هفتگی تغییر کند. همچنین زمانی که شما از عبارت های کلیدی موضوعات داغ و عبارت های کلیدی طولانی در تبلیغات PPC و کمپین های بازاریابی خود استفاده می کنید، ممکن است عبارت های جستجوی محبوبتان هم تغییر کنند.

اگر عبارت های جستجوی لیست شده شما عبارت های عمومی هستند، می توانید نتیجه بگیرید که رقابت بیشتری در کلیک کردن بر روی این عبارت های جستجو وجود دارد. هدف قرار دادن عبارت های کلیدی دیگر یا تولید محتوای با کیفیت، می تواند رتبه سایت شما را بالا ببرد.

18 نظر در مورد مقاله “ آموزش رایگان سرچ کلمات کلیدی پربازدید ” ثبت شده است
  1. نجات

    ممنون از شما
    اما برای مشاوره کسب و کار و جمله های بلند چند کلمه ایی نتیجه خوبی نمیشه گرفت
    برای این موارد که توسعه شخصی یا سازمانی هست چه پیشنهادی دارید ؟


    • سعید قائمی

      درود بر شما
      برای شروع سئو در هر کسب و کاری در ابتدا بهتره روی عبارات لانگ تیل کار کنید و بعد از رتبه گرفتن این عبارات در گوگل به سمت کلمات اصلی و پرترافیک برید، این باعث میشه سایت شما از منظر گوگل وجه خوبی پیدا کنه و در ادامه راحت تر میتونید روی عبارات کلیدی اصلی سئو کنید.


  2. هانیه

    توی اینایی که معرفی کردین نمیشه برای ایران سرچ‌کرد!! هیچ کدوم توی قسمت کشور، ایران رو‌ندارن که! چی کار باید کرد؟


    • ناظر سایت

      سلام
      در گوگل ترندز وارد بخش Explor شده و گزینه Worldwide را روی کشور ایران قرار بدبد.


  3. نیلو

    سلام
    من از ترندز، آنالتیکس و پیشنهادات گوگل زیاد استفاده کردم و نتیجه گرفتم رنک سایتمون هم خوبه- فقط کاش یک برنامه ای مثل ترندز بود راحت میشد استفاده کرد.


    • ناظر سایت

      درود بر شما
      مواردی که خودتون فرمودید استفاده می کنید جزو بهترین ها هستند و متاسفانه چنین ابزار یا نرم افزاری وجود ندارد


  4. شیما رشیدی

    من که از هیچ کدوم راضی نیستم


    • ناظر سایت

      بهترین ابزار رایگان، خود گوگل هست که با یکسری ترفندهایی که در مقالات ما هم اونارو گفتیم، می تونید کلمات کلیدی خودتون رو بیابید


  5. سرور

    لطفا برنامه ای معرفی کنید که بدرد ما ها ک ایرانیم بخوره، از گوگل ترند که استفاده میکنم ایران رو ساپورت نمیکنه!


    • ناظر سایت

      سلام دوست عزیز
      بهترین و کارآمدترین ابزار جستجو کلمات کلیدی، google Suggest یا همون پیشنهادهای گوگل هست
      البته ابزارهای دیگری هم هست که اگر اکانت عضویت ویژه اون رو بخرید، می تونید ازش استفاده کنید و در ایران هم ساپورت میکنه


  6. عاطفه

    سلام وقت بخیر
    من میخواستم زمانی که یک کلمه مانند پشتیبانی رو سرچ میکنند سایت ما نمایان بشه
    چجوری باید این کارو انجام بدم ؟


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما دوست عزیز وقتتون بخیر. سئو!!! فقط با SEO هست که شما می تونید به رنک یک گوگل برسید. البته پیشنهادم اینه که روی عباراتی متمرکز بشید که هدفمندتر باشن؛ پشتیبانی غیرهدفند هست و صدالبته سخت. حتما به صفحه آموزش سئو ما سر بزنید تا بیشتر در این مورد اطلاعات به دست بیارید.


  7. دانلود کتاب

    عالی بود عاشق سایتتونم


  8. محمد

    تشکر از زحمات شما و معرفی ابزارهاتون. سوالی که دارم اینه که ابزارهای ایرانی رایگان برای این پیدا کردن کلمه کلیدی پرجستجو نیست؟!!! ممنون میشم راهنمایی کنید حقیقتش هرجا میریم فقط روی ابزارای خارجی تمرکز کردن. البته اگه آموزش کامل برای هر کدوم بذارید هم خیلی عااالی میشه


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما. در لینک زیر می تونید سفارش تحقیق کلمات کلیدی تون رو بدید تا براتون انجامش بدیم.
      https://www.newseo.ir/keyword-research-order


  9. طراحی وبسایت ارزان قیمت با وردپرس

    تشکر


  10. b.h

    سلام وقت بخیر این سایت و ابزار های رایگان که معرفی کردید میتونن جایگزین خوبی باشن به جای keywords planner ؟


    • محمد نصیری

      درود بر شما
      تمامی موارد گفته شده روش هایی برای یافتن عبارات کلیدی می باشند که در نهایت باید از همه این ترفند ها نتیجه ای را استخراج کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود