آموزش ایندکس کردن سایت در زمان کوتاه

آموزش ایندکس شدن سایت,ایندکس سریع مطالب در گوگل,ایندکس شدن

آموزش ایندکس کردن سایت در موتورهای جستجو، از ابتدایی ترین و مهم ترین آموزش هایی است که صاحبان وب سایت های مختلف باید آن را به خوبی بیاموزند. اگر وب سایت شما در فهرست ایندکس گوگل قرار ندارد، شانس اینکه وب سایت شما ترافیک طبیعی دریافت کند، تقریبا مساوی با صفر است. پیشنهاد می کنیم که ادامه این مقاله آموزش ایندکس کردن سایت را با دقت بیشتری مطالعه بفرمایید.

ایندکس شدن، دومین مرحله از پروسه رتبه بندی صفحات سایت های مختلف توسط گوگل می باشد. ربات گوگل ابتدا سایت ها را کراول می کند؛ سپس آن ها را ایندکس می کند و در نهایت رنک مناسبی برای هر کدام از آن ها در نظر می گیرد.

بیشتر ترافیک دریافتی توسط یک وب سایت از صفحات نتایج موتورهای جستجو، به ویژه گوگل به دست می آید. گوگل به تنهایی حدود 90 درصد از کل جستجوهای کاربران را در بر می گیرد. بنابراین، حضور وب سایت شما به عنوان بخشی از نتایج گوگل بسیار مهم است. قرار گرفتن وب سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو را ایندکس شدن می نامند.

هنگامی که ایندکس شدن با موفقیت انجام شد، نتیجه اش این است که ترافیک سایت افزایش پیدا می کند و هنگامی که محتوای جدیدی در سایت منتشر می کنید، در صفحات نتایج جستجو، سریع تر حضور پیدا خواهید کرد. در نتیجه بروز هرگونه مشکل و تاخیری در روند ایندکس شدن وب سایت، از حضور موفقیت آمیز شما در SERP ها جلوگیری می کند. اینجاست که ثبت سریع سایت در گوگل اهمیت زیادی پیدا می کند.

بعضی اوقات، پیش می آید که وب سایت شما ایندکس شده است اما این کار به بهترین شکل ممکن صورت نگرفته است. به عنوان مثال یعنی موتور جستجو مورد نظر، صفحه اصلی سایت شما را در نتایج خود نشان می دهد اما بقیه صفحات را برای جستجوهای مرتبط به نمایش در نمی آورد.

برای حل چنین مشکلی، اطمینان حاصل کنید که ربات گوگل همیشه به وب سایت شما دسترسی داشته باشد. ربات گوگل وظیفه دارد که وب سایت های جدید را کراول کند و برای آن ها رنک مناسبی در نظر بگیرد؛ چراکه هدف اصلی ساخت ربات گوگل همین است.

چرا ایندکس شدن سایت اهمیت دارد؟

اگر به دنبال یک روشی باشید که کاربران بیشتری را جذب وب سایت خود کنید، طبیعتا ایندکس شدن یکی از فاکتورهای اصلی در این زمینه است که اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال، اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید و برای جذب مشتری های بیشتر تصمیم گرفته اید که یک وب سایت راه اندازی کنید؛ در این زمینه برای جذب مشتریان بیشتر، سئو سایت یکی از مهم ترین عواملی است که به شما کمک می کند و موجب ثبت سریع سایت در گوگل می شود.

ایندکس کردن کاربران بیشتری را به صورت آنلاین جذب می کند؛ توجه افراد را به کسب و کار شما ترغیب می کند و در نهایت آنچه را که می خواهید ارائه کنید به کاربران نشان می دهد. شما در این زمینه باید بهترین محتواها را تولید کنید.

اگر می خواهید کاربران بیشتری درباره وب سایت شما اطلاع داشته باشند، باید به موتورهای جستجو اجازه بدهید که به وب سایت شما دسترسی داشته باشند. این مسئله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. خیلی از افراد به اشتباه تصور می کنند که بالافاصله بعد از انتشار پستشان، باید پست مورد نظر باید در نتایج جستجو نشان داده شود؛ اینکه یک وب سایت در رنک های برتر نتایج جستجو قرار دارد، یک پروسه طولانی و کاملی را طی کرده است.

گوگل سرچ کنسول یکی از مهم ترین و تاثیرگذارین عواملی است که به این پروسه کمک می کند. اگر می خواهید روند ایندکس شدن سایت شما سرعت مناسبی داشته باشد، باید ربات گوگل را سریعا از پست و محتوایی که منتشر کرده اید، مطلع سازید. گوگل سرچ کنسول در این زمینه به شما کمک می کند.

در بخش Crawl Stats سرچ کنسول، شما می توانید اطلاعاتی در مورد نحوه کراول شدن وب سایت خود به دست بیاورید. در این بخش می توانید مشاهده کنید که میزان کراول شدن، سرعت کراول شدن و مدت زمانی که ربات گوگل در وب سایت شما می گذراند را مشاهده کنید.

چگونه بفهمیم سایت ایندکس شده است؟

سریع ترین راه برای اینکه متوجه شوید وب سایت شما ایندکس شده است یا خیر، استفاده از ساختار زیر می باشد:

site:yoursitedomain.com

بعد از جستجوی عبارت بالا با استفاده از دامنه وب سایت خود، باید عدد نتایج به نمایش در آمده را با تعداد محتواهایی که در وب سایت خود دارید، مقایسه کنید. اگر با اختلاف بسیار زیادی مواجه شدید، نشان دهنده این است که شما دسترسی ربات گوگل به سایت خود را بسته اید یا اینکه تعداد زیادی محتوای تکراری در سایت شما وجود دارد.

آموزش ایندکس کردن سایت در گوگل

آموزش ایندکس شدن سایت,ایندکس سریع مطالب در گوگل,ایندکس شدن

اکنون که اهمیت ایندکس و کراول شدن سایت را درک کرده اید، بهتر است با استفاده از ترفندهای این آموزش ایندکس کردن سایت، در سریع ترین زمان ممکن صفحات سایت خود را SERP های گوگل به نمایش در بیاورید.

از بین بردن Crawl Blocks

برای حل کردن این مشکل، باید به دنبال دو کد زیر در فایل robot.txt خود باشید:

User-agent: Googlebot

 / :Disallow

یا

* :User-agent

 / :Disallow

هر دو کد بالا به خزنده گوگل اعلام می کند که اجازه کراول کردن هیچ صفحه ای از سایت شما را ندارد. برای جلوگیری از این قضیه، تنها کاری که باید انجام دهید، حذف این دو کد می باشد.

اما اگر تنها برخی از قسمت های وب سایت شما ایندکس نمی شود، ممکن است مشکل تبدیل شدن فایل robot.txt به یک crawl block باشد. به هر حال برای اینکه مشکلات مربوط به این قضیه را ریشه یابی کنید، بهتر است URL مورد نظر را در بخش URL Inspection tool گوگل سرچ کنسول خود وارد کنید و از اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می دهد استفاده کنید.

تگ های کنونیکال اشتباه را حذف کنید

با استفاده از تگ های کنونیکال، شما در واقع به گوگل اعلام می کنید که یک محتوا، بخشی از یک صفحه مرجع در وب سایت خودتان است؛ تگ های کنونیکال برای جلوگیری از به وجود آمدن محتواهای تکراری مورد استفاده قرار می گیرند.

اما برخی از وب سایت ها این تگ را ندارند و یک تگ self-referencing دارند که به گوگل اعلام می کند که تنها یک صفحه از سایت ایندکس بشود و به نمایش در بیاید. حال ممکن است شما بخواهید یک صفحه خاص را در گوگل به نمایش در بیاورید و این تگ از انجام این کار جلوگیری می کند. در نتیجه اگر در روند ثبت سریع سایت در گوگل به مشکل برخوردید، باید بررسی کنید که صفحه مورد نظر دارای تگ کنونیکال می باشد یا خیر.

بهبود لینک سازی داخلی سایت

ایندکس صفحات,ثبت سایت در کنسول گوگل,ثبت سریع سایت در گوگل

در بیشتر سایت ها، صفحاتی وجود دارند که هیچ صفحه دیگری به آن ها لینک نداده است. به این صفحات اصطلاحا صفحات یتیم نیز گفته می شود. همانطور که می دانید، گوگل محتواهای جدید را با استفاده از لینک های موجود در محتواهای قدیمی پیدا می کند. در نتیجه صفحات یتیم وب سایت به احتمال زیاد از نظر گوگل پوشیده می مانند و ایندکس نمی شوند. ابزارهای زیادی برای شناسایی این صفحات وجود دارند که شما می توانید از آن ها استفاده کنید و با لینک دادن به آن ها، ایندکس شدنشان را تضمین کنید.

ساخت بک لینک های باکیفیت

بک لینک ها به گوگل نشان می دهند که یک صفحه تا چه میزان دارای اهمیت بالایی است. به طور کلی، از نظر گوگل هیچ زمان هیچ صفحه ای، بیهوده به یک صفحه سایت دیگر لینک نمی دهد. بنابراین، گوگل این دسته از صفحات را در اولویت خود برای کراول و ایندکس کردن قرار می دهد.

البته دقت داشته باشید که با توجه به نکات دوره های آموزش ایندکس کردن سایت، بک لینک عامل اصلی ایندکس شدن نیست و فقط می تواند بر روی این پروسه، تاثیر بگذارد. با استفاده از ابزارهای تحلیل بک لینک رقبا، می توانید متوجه شوید که تعداد زیادی صفحه سایت در گوگل وجود دارند که بدون اینکه بک لینکی داشته باشند، ایندکس شده و رنک بالایی را از آن خود کرده اند.

سخن آخر

ایندکس شدن یک سایت، تنها یک روش برای اطمینان از این است که گوگل اطلاع دارد که صفحات سایت شما وجود دارند. به طور کلی، بر اساس مقاله های آموزش ایندکس کردن سایت، دو دلیل برای ایندکس نشدن وجود دارد؛ اولین مورد، وجود مشکلات فنی است و دومین مسئله این است که شما محتواهای بی کیفیت و بدون ارزشی را برای کاربران تولید کرده اید که گوگل صلاح نمی بیند آن ها را در صفحات نتایج جستجوی خود قرار دهد.

در این مقاله آموزش ایندکس کردن سایت، ما بیشتر به حل مشکلات فنی پرداختیم. علاوه بر حال موارد گفته شده، شما باید تمام تلاش خود را بکنید تا محتواهایی با کیفیت برای مخاطبین وب سایت خود، ارائه دهید. مطمئن باشید که با ایجاد یک تناسب بین این دو مورد، صفحات سایت شما همیشه ایندکس خواهند شد.

11 نظر در مورد مقاله “ آموزش ایندکس کردن سایت در زمان کوتاه ” ثبت شده است
  1. آریان تک

    سلام خسته نباشید من حدود 3 ماه هست سایت را راه اندازی کردم و تمام موارد سئو را انجام دادم و مطالب سایت هم ایندکس می شدن حال حدود 20 مطلب اخری که روی سایت میذارم ایندکس نشده مدت زمان حدود 2 هفته میشه که گذاشتم میشه راهنمایی کنید ممنون می شم.


    • ناظر سایت

      درود بر شما
      این مورد به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. سایت مپ سایت رو چک کنید.


  2. amini

    سلام
    من تمام کارای سایت از ثبیل معرفی سایت ب گوگل وب سرویس و سئو و سایت مپ و … رو انجام دادم ولی نوز بعد از 5روز سایت من تو سرچ گوگل بالا نمیاد
    مشکل از هاست میتونه باشه؟


    • ناظر سایت

      سلام
      مشکل شما می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و برای پاسخ دقیق باید تحلیل شود. پیشنهاد می کنم از منوی سایت ما وقت مشاوره یا تحلیل رزرو کنید.


  3. کال شاپ تی وی

    عالی


    • ناظر سایت

      مرررسی


  4. SOHEIL

    مرسی عالی بودد


  5. SOHEIL

    عالی بود متشکرم


  6. سبحان

    بسیار ممنون


  7. میلاد

    عااااااااالی بود…


  8. http://www.webctc.ir/مهسا

    ممنون


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود