محتوای همیشه سبز و جادوی آن در افزایش ترافیک

آموزش تولید محتوای همیشه سبز,تولید محتوای همیشه سبز,محتوا همیشه سبز

محتوای همیشه سبز برای شما ماه ها و یا حتی سال ها ترافیک ارگانیک مداوم ارمغان می آورد. به جرات میتوان گفت محتوای همیشه سبز جادوی واقعی است و ترافیک زیادی را به سمت وب سایت ها هدایت می کند.

محتوای همیشه سبز چیست؟

در پاسخ به سوال محتوای همیشه سبز چیست می توان گفت محتوایی است که هیچ وقت از مد نیفتد و اصطلاحا دوره ای یا موقت نباشد. بگذارید با ذکر مثال این موضوع را کامل توضیح دهیم؛ به عنوان مثال مقاله ای مانند “اهمیت سئو در سال ۱۴۰۰” ممکن است در سال ۱۴۰۰ جستجو شود و مقداری ترافیک داشته باشد، اما آیا این کلمه در سال ۱۴۰۱ جستجو می شود؟ آیا این کلمه در سال های بعد نیز جستجو می شود؟ آیا کاربران روی آن کلیک می کنند؟ حال اگر مقاله ای مانند “اهمیت سئو در کسب و کار” منتشر کنیم، دیگر دوره ای نیست و همیشه بیننده دارد.

به این موضوع دقت داشته باشید که ما در حال توضیح دادن محتوای همیشه سبز هستیم و محتواهایی مانند اخبار و یا مقاله های ترند ممکن است شامل این دسته از محتوا نباشند.

علاوه بر محتوای همیشه سبز، موضوع همیشه سبز نیز وجود دارد که مردم همیشه به آن علاقه دارند و موقت نیست. به عنوان مثال میتوان به “غذای ناسالم”، “موفقیت در کسب و کار”، “فواید میوه” و … اشاره کرد.

مهم نیست جهان چگونه تغییر می کند، نسل بشر همیشه می خواهد یک منبع درآمد خوب داشته باشد، جذاب باشد و از مشکلات بهداشتی خطرناک جلوگیری کند. این ها مثال هایی از موضوع همیشه سبز بود که اگر بتوانید از این دسته از موضوعات استفاده کنید بسیار عالی است.

محتوای همیشه سبز محتوایی است که تاریخ انقضا ندارد و روی یک موضوع همیشه سبز متمرکز است.

وب سایت شما بدون محتوای سبز زنده نخواهد ماند (مگر اینکه تعداد مقاله ها را در هفته ۱۰ برابر کنید).

برای اینکه به طور مداوم ترافیک ارگانیک دریافت کنید، نیاز به این نوع محتوا دارید. اما اگر نمی توانید این نوع محتوا را بنویسید باید تعداد مقاله های خود را در هفته ۱۰ برابر کنید. سایت های خبری مثال بسیار خوبی برای این موضوع است.

فرض کنید هنگام انتخابات ریاست جمهوری است و یک وب سایت خبری، مقاله ای با موضوع “آقای … پیروز انتخابات شد”، تا مدت کوتاهی مردم این خبر را جستجو کرده و مطالعه می کنند؛ اما بعد از مدت زمان کوتاهی دیگر هیچکس به آن سر نخواهد زد. حال باید خبرهای جدید را منتشر کنند و به عنوان مثال درباره برنامه های آقای … مقاله منتشر کنند. این مسئله برای هر موضوع متفاوت است، سایت های خبری باید به صورت مداوم و مرتب اخبار را منتشر کنند و بسیاری از مقالات این نوع سایت ها دوره ای و موقت است، اما سایت هایی مانند حوزه سلامتی محتوای سبز زیادی دارند. قطعا تا به این لحظه به جواب سوال محتوای همیشه سبز چیست رسیده اید و کامل این موضوع را درک کرده اید، حال ممکن است از خود بپرسید چگونه محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟ در ادامه این موضوع را نیز کامل توضیح می دهیم.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش نحوه کار با گوگل ترندزپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

آموزش تولید محتوای همیشه سبز,تولید محتوای همیشه سبز,محتوا همیشه سبز

چگونه محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟

حالا که محتوای همیشه سبز چیست را متوجه شدید و از اهمیت و جذابیت آن باخبر شدید، نوبت می رسد به پاسخ سوال چگونه محتوای همیشه سبز تولید کنیم. برای تولید این نوع محتوا ۳ نکته بسیار عالی وجود دارد که در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.

تحقیق کنید.

برای اینکه موضوع و یا محتوای همیشه سبز را پیدا کنید، به دنبال عبارات کلیدی باشید که حجم جستجوی زیادی در بازه زمانی طولانی دارند. برای این کار می توانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید. این موضوعات، موضوع همیشه سبزتان هستند و به سئو سایت شما کمک زیادی می کنند.

کم نظیر باشید!

برای خلق مطالب، خوب و یا حتی عالی کافی نیست! شما در صورتی برنده خواهید شد که محتوای کم نظیر و یا بی نظیر ایجاد کنید. محتوایی که مخاطب شما در هیچ جای دیگری نمی تواند پیدا کند. محتوایی که اگر حتی یک روز دیرتر ارسال کنید کاربران شما از دست می دهند. محتوایی که اگر تصمیم بگیرید از ایجاد آن صرف نظر کنید، مردم از دست بدهند. محتوایی که برای مدت طولانی قابل استفاده باشد.

تمامی نکاتی که در پاراگراف بالا گفته شد، پاسخ محکم و قاطعی است برای سوال چگونه محتوای همیشه سبز تولید کنیم.

از اخبار، موضوعات موقت و تاریخ ها پرهیز کنید.

استثنا همیشه وجود دارد. گاهی اوقات می توانید از اخبار و یا تاریخ ها استفاده کنید، اما سعی کنید تا حد امکان استفاده نکنید و یا خیلی کم این کار را انجام دهید. در بالاتر نیز یک مثال بسیار عالی از اخبار زده شد. علاوه بر اخبار، موضوعات موقت نیز دوره ای است و بعد از مدتی هیچ جستجویی نخواهند شد. همچنین سعی کنید از تاریخ استفاده نکنید و یا بسیار کم استفاده شود. به عنوان مثال از عباراتی مانند “۱۴۰۰” ، “سال گذشته” و “چند ماه گذشته” سعی کنید استفاده نکنید.

آیا تولید محتوای همیشه سبز همیشه ممکن است؟

در پاسخ به این سوال هم میتوان گفت بله و هم خیر. بسیاری از نکات برای همه جواب نمی دهد و متفاوت است. به خصوص اینکه در جهان همه چیز مدام در حال تغییر است و تولید محتوای همیشه سبز که دائمی نیز باشد کار راحتی نیست. حتی در حوزه سلامت که کمی مطالب آن پایدار است و تاریخ انقضای بیشتری دارد نیز خیلی موارد تغییر می کنند و نیاز به آپدیت دارد. این نوع محتوا برای سایت هایی مانند خبری بسیار سخت است و این نوع سایت ها نیز معمولا از همان تکنیک ۱۰ برابر کردن تعداد مقالات استفاده می کنند.

نیاز نیست نگران باشید. شما محتوای همیشه سبز را تولید کنید، در صورتی که تغییراتی در آن موضوع ایجاد شد می توانید آن مقاله را به روزرسانی کنید و تمام چیزهای جدید را در آن ذکر کنید.

قطعا آمارها نیاز به آپدیت دارند؛ آمارهایی که هنگام نگارش مقاله ارائه می دهید با آمارهای چند ماه بعد و یا چند سال بعد تفاوت زیادی پیدا خواهند کرد و نیاز دارند به روزرسانی شوند. مورد بعدی که نیاز به بررسی دارد لینک های مقاله است. لینک های درون مقاله را بررسی کنید و اگر لینکی خراب شده است آن را اصلاح کنید.

سخن پایانی

در این مقاله گفته شد که محتوای همیشه سبز چیست و چطور باید آن را ایجاد کرد. همانطور که در بالاتر نیز گفته شد، محتوای همیشه سبز تاریخ انقضا ندارد و مربوط به یک زمان خاص نمی باشد. این نوع محتوا به شما کمک می کند که هم ترافیک مداوم داشته باشید و مطالب شما همیشه بازدیدکننده داشته باشند. حتما سعی کنید این نوع مقالات را در سایت خود منتشر کنید و از مقالات دوره ای تا حد امکان استفاده نکنید. این موضوع تنها به سایت مربوط نمی شود، بلکه در شبکه های اجتماعی نیز کاربرد فراوانی دارد. دلیل آن هم مشخص است، کاربر اطلاعات قدیمی و تاریخ مصرف گذشته را دوست ندارد و علاقه دارد اطلاعات جدید و به روز دریافت کند.

ادامه…

محتوای evergreen,محتوای همیشه سبز,محتوای همیشه سبز چیست

محتوای سبز یکی از اصطلاحات در مباحث تولید محتوا و سئو می باشد. اگر با بازاریابی محتوا یا هر نوع بازاریابی اینترنتی دیگر آشنا باشید، احتمالا اسم این نوع محتوا که به آن محتوای همیشه سبز هم گفته می شود را تا کنون شنیده اید.

در این مقاله قصد داریم اصول تولید محتوای سبز و این که چرا این نوع محتوا در استراتژی وبلاگ شما برای بازاریابی و سئو ضروری است را توضیح دهیم.

محتوای همیشه سبز سایت چیست؟

محتوای سبز محتوایی است که وابسته به زمان خاصی نیست، حتی مدت ها پس از انتشار باز هم موضوع آن مورد جستجو کاربران قرار می گیرد، ورودی های جدید خواهد داشت و قدیمی نمی شود. این نوع محتوا به مرور زمان بیشتر شناخته شده و نزد کاربران محبوب می شود و ورودی های آن افزایش می باید.

برای درک بهتر این که به چه محتوا ای محتوای همیشه سبز گفته می شود، بیایید بررسی کنیم چه محتوا هایی را نمی توان همیشه سبز نامید:

  • مقالات خبری.
  • آمار ها یا گزارشات عددی که تغییر می کنند و قدیمی می شوند.
  • مقالات و محتوا هایی که مربوط به یک برهه زمانی خاص هستند.
  • گرایشات جدید مانند مد لباس
  • و…

محتوای سبز تاریخ انقضا ندارد و در هر حالتی ارزش خود را حفظ می کند. به عنوان مثال، هر چیزی که درباره انتخابات مجلس امسال نوشته شود محتوای همیشه سبز نیست زیرا با گذشت چند ماه منسوخ و بسیاری از کلمات کلیدی مرتبط با آن موضوع دیگر جستجو نمی شوند.

برخی از موضوعات مناسب برای محتوای سبز

آموزش تولید محتوای همیشه سبز,تولید محتوای همیشه سبز,محتوا همیشه سبز

برخی از موضوعات هرگز قدیمی نمی شوند و در هر زمانی برای کاربران تازگی دارند و نیاز آن ها را برطرف می کنند! در اینجا برخی از این ایده ها را ذکر می کنیم:
  • داستان های رمانتیک و عاشقانه
  • آموزش های آشپزی
  • امور مالی و پس انداز کردن
  • تربیت فرزندان
  • رژیم غذایی و کاهش وزن
  • نکات مهم برای آرام کردن نوزادان گریان

البته، شما باید به موضوعات همیشه سبز مرتبط با تجارت خود بپردازید. اگر لوازم اداری می فروشید ،موضوعات همیشه سبز موضوعاتی مانند “نحوه منظم نگه داشتن میز کار” می باشد. یا اگر به دنبال ایجاد سرنخ بازاریابی برای “محوطه سازی محیط کار” هستید، یک محتوا در مورد اینکه چه “نوع گیاهانی در آب و هوای شما بهتر عمل می کنند” می تواند به عنوان یک محتوای سبز عمل کند.

مشکل پیدا کردن ایده های خوب برای تولید محتوای سبز این است که اغلب به نظر می رسد بهترین موضوعات قبلاً استفاده شده اند، شاید حتی بیش از حد. در این مورد، نکته اصلی این است که یک دیدگاه منحصر به فرد به آن موضوع محبوب اضافه کنید، یا به عمق بیشتری بپردازید و جزئیات بیشتری را ارائه دهید. همچنین می توانید به دنبال کلمات کلیدی بلند (Long Tail) باشید اما این نوع موضوعات مخاطب کمتری نسبت به موضوعات کوتاه تر و هدفمند دارند.

اهمیت سئو در محتوای سبز

آموزش تولید محتوای همیشه سبز,تولید محتوای همیشه سبز,محتوا همیشه سبز

محتوای همیشه سبز، بخش ارزشمند و مهمی از یک استراتژی بازاریابی محتوا برای وب می باشد، اما وقتی با تکنیک های SEO ترکیب شود، قدرت وصف ناپذیری پیدا می کند. پست های همیشه سبز خود را بر اساس کلمات کلیدی که دوست دارید سایت شما با آن ها در صفحه نتایج موتور های جستجو، ارتقاء رتبه پیدا کنند، تولید کنید. اگر افراد در جستجوی موضوعات محتوای شما نباشند یا آن موضوعات به کسب و کار شما مربوط نباشند، حتی ماندگارترین پست های همیشه سبز ارزش چندانی نخواهند داشت، بنابراین تحقیق کنید کلمات کلیدی که کاربران در ارتباط با آن موضوع جستجو می کنند چیست، و محتوای خود را بر اساس آن ها سئو کنید.

مطمئن شوید که تکنیک های اساسی سئو، مانند بهینه سازی کلمات کلیدی در صفحه (اما نه استفاده بیش از حد از آن ها)، استفاده از تصویر و قرار دادن Alt مناسب برای آن ها و… را در محتوای خود پیاده سازی می کنید. هرچه مقاله سبز شما، از طریق موتور های جستجو بیشتر به کاربران نمایش داده شود، ورودی بیشتری کسب خواهد کرد، به اشتراک گذاشته شده و سایر وب سایت ها به آن لینک می دهند و باعث ترافیک ماه ها یا حتی سال های آینده وب سایت شما می شود.

نکاتی برای تولید محتوای سبز

آموزش تولید محتوای همیشه سبز,تولید محتوای همیشه سبز,محتوا همیشه سبز

  • برای متخصصان ننویسید: گاهی اوقات ممکن است تمایل داشته باشید بخشی را بنویسید که تخصص شما را در موضوعی خاص نشان دهد، اما این می تواند یک اشتباه بزرگ باشد. احتمال این که متخصصان به دنبال کمک باشند بسیار کم است، مخاطبان شما عمدتا مبتدی هستند و شما باید محتوایی را برای آن ها ایجاد کنید.
  • از زبان بیش از حد فنی اجتناب کنید: از آنجا که بیشتر محتوای شما برای مبتدیان است، زبان پیچیده و فنی می تواند آن ها را سردرگم کند، بنابراین باید از زبان ساده تر و روان استفاده کنید.
  • موضوع خود را محدود کنید: اگر درباره موضوعی بسیار گسترده بنویسید، محتوای شما بسیار طولانی می شود و به احتمال زیاد علاقه خوانندگان مبتدی را از دست می دهد. موضوعات گسترده دارای کلمات کلیدی کوتاه تر، یا اصطلاحات اصلی، با رقابت بیشتر برای تولید مقاله سبز مناسب نیستند. نوشتن یک محتوای وسیع تر نیز برای نویسنده دشوارتر است.
  • لینک سازی داخلی: اگر در مقاله سبز خود از کلماتی استفاده می کنید که پست های دیگری در سایت خود مرتبط با آن عبارات دارید، برای آن ها لینک داخلی ایجاد کنید، این برای سئو سایت شما بسیار مناسب است و به خوانندگان اجازه می دهد تا نیاز خاصی را برطرف کرده و در عین حال آن ها را به مقالات مرتبط دیگر راهنمایی کنند.

ادامه…

آموزش تولید محتوای همیشه سبز,تولید محتوای همیشه سبز,محتوا همیشه سبز

آموزش سئو و درک محتوای همیشه سبز برای سئوکاران و نویسندگان محتوا اهمیت بسیاری دارد. حتی برای مدیران و متخصصانی که می خواهند نیرو استخدام کنند نیز باید در نظر گرفته شود.

سئو سایت را می توان با تولید محتوای همیشه سبز٬ آسان تر انجام داد. زیرا این نوع محتوا بسیار به نظر گوگل و مخاطبان نزدیک است.

بسیای از کارشناسان٬ محتوای همیشه سبز را برای سئو سایت بسیار تاثیر گذار می دانند! ما می خواهیم موضوع محتوای همیشه سبز را از منظر تولید محتوا بررسی کنیم.

  • من چطور می توانم مطمئن شوم محتوایی که ایجاد می کنم محتوایی همیشه سبز است؟
  • من چطور می توانم با استفاده از این محتوا به سئو خودم کمک کنم؟

بررسی ماهیت محتوای همیشه سبز

ماهیت محتوای همیشه سبز، چیزی نیست که بتوان به صورت قطعی در رابطه با آن صحبت کرد. زیرا تا حد زیادی این موضوع سلیقه ای است. به بیان ساده، این مقاله ها (و البته، دیگر محتوایی که در دسترس هستند)، باید به صورتی باشند که در آینده نیز کاربرد داشته باشند. شما باید موضوعی را برای محتوای خودتان انتخاب کنید که در هفته ها، ماه ها و حتی سال های بعدی نیز مفید باشد.

شاید برای شما سوال پیش بیاید که چه موضوعی مناسب است؟

اولین مسئله ای که برای موضوع خود باید در نظر بگیرید مستقل از زمان بودن است (Timeless) و دومین نکته جامع بودن محتوا می باشد. شما باید مفهوم را در این نوع محتواها بیان کنید و فقط به تعریف ساده ای از مبحث نپردازید.

با در نظر داشتن این موضوع، فکر می کنم ما نباید محتوای همیشه سبز را نسبت به محتوایی مانند اخبار دقیق جدا بدانیم. بلکه، ما باید ببینیم که محتوای همیشه سبز از نظر پتانسیل تاثیر در آینده، در چه شرایطی قرار دارد. یعنی مثلا محتوایی که به صورت نشر اخبار است شاید پتانسیل کمی برای تاثیر در آینده داشته باشد اما محتوایی که حالت آموزشی دارد، این پتانسیل را دارد که در آینده نیز مورد استفاده کاربران قرار بگیرد.

راهنمای مبتدیان و راهنمای آموزشی نحوه انجام کار

راهنمای انجام کار و راهنمای مبتدیان، نمونه های بسیار خوبی از محتوای همیشه سبز هستند. این محتواها، منابع آموزشی بسیار مفیدی هستند که باعث می شوند سایت شما اعتبار داشته باشد و به بازدیدکنندگان نیز اطلاعات مفیدی را ارائه می کنند.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش سئو برای مبتدیان – بهینه سازی داخلی 1پیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

این محتوا، محتوای همیشه سبز نامیده می شود؛ به دلیل این که افراد همیشه در جستجوی آنلاین خودشان به دنبال این دسته از منابع هستند. گاهی این افراد مبتدی هستند، گاهی دانش متوسط داشته و گاهی نیز در آن زمینه حرفه ای به شمار می آیند.

بعضی از محتوای خاص نحوه انجام کار، نسبت به دیگر موارد پتانسیل بیشتری دارند. زیرا افراد بیشتری با مهارت های مختلف می توانند از این مقاله ها در دفعات مختلف، استفاده کنند.

به عنوان مثال، پختن نان ممکن است یک مهارتی مستقل از زمان باشد به خصوص در مقایسه با مهارتی مانند استفاده کردن از مایکروسافت اکسل 2016 اما راهنمای جامعی در رابطه با مایکروسافت اکسل احتمالا می تواند پتانسیل بیشتری برای جذب مخاطب در آینده داشته باشد.

بعضی موضوعات دیگر، پتانسیل کاربردی بیشتری دارند

حتی در صورتی که موضوع محتوای شما به نظر نسبت به گذشت زمان حساس می باشد، یک محتوا را می توان به صورتی نوشت که حتی با گذشت زمان نیز ارزش خودش را حفظ کند.

محتوایی که در رابطه با گرایش های فعلی نوشته می شوند به نظر با گذشت زمان ارزششان کم می شود. اما در صورتی که در این محتوا داده هایی با بازه زمانی گسترده بررسی شده باشند، این محتوا می تواند پتانسیل کاربردی زیادی داشته باشد و یا در صورتی که به روز رسانی بر روی داده های موجود خیلی سریع ارائه نشود، این محتوا می تواند برای مدت زمان طولانی تری کاربرد داشته باشد. ارزیابی های دقیق و یا رخداد های خبری را می توان با استفاده از همین روش، پتانسیل کاربردی بیشتری داشته باشند.

محتوای تالیفی (مانند نمونه هایی از روش های مناسب و یا غیر مناسب برای اجرای یک کار) نیز ممکن است از نظر زمانی حساس باشند اما در صورتی که با در نظر داشتن زمینه های تاریخی گسترده تر نوشته شوند، می توانند پتانسیل کاربردی بیشتری داشته باشند. همچنین ممکن است به راحتی بتوان اطلاعات جدید را در طول زمان به آن ها اضافه کرد. در رابطه با مقاله های لیست وار نیز می توان از همین روش استفاده کرد.

حتی محتوایی که حالت فصلی دارد نیز ممکن است در دوره های فصلی مختلف، پتانسیل کاربردی خوبی داشته باشد.

همانطور که گفتم، نمی توان یک فرمول خاص برای نوشتن یک محتوای همیشه سبز ارائه کرد. فقط به این دلیل که یک محتوا حالت خبری دارد به این معنی نیست که این محتوا نمی تواند در آینده پتانسیل کاربردی داشته باشد و فقط به دلیل این که یک محتوا راهنمای انجام یک کار است. بدین معنی نیست که این محتوا قطعا یک محتوای همیشه سبز است!

اولویت اول مخاطبین هستند، حتی در زمان نوشتن محتوای همیشه سبز

این حرف، گفته ی گراهام چارلتون می باشد:

در صورتی که محتوایی به درستی نوشته شود، هم برای مخاطبین موثر و مفید است و هم برای موتورهای جستجو.

تیتر ها و توصیف های ارائه شده در محتوا باید توصیفی باشند؛ نه این که به صورت طعمه برای کلیک نوشته شوند و یا به زور پر از کلمات کلیدی شده باشند. این تیتر و تعریف ها باید مطابق با محتوایی باشند که قرار است به کاربر ارائه شود.

محتواهای همیشه سبز باید عمقی و آگاهی بخش باشد نه این که موضوعات متفرقه را بیان کنند مانند داستان های خبری سریع که اطلاعات مفید کمی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

شما باید در نظر داشته باشید، در صورتی که شما محتوایی طولانی را به کاربر خودتان ارائه دهید، حتما باید از فضای سفید و تیتربندی های فرعی مختلف استفاده کنید که باعث می شود قسمت های مختلف متنی از یکدیگر جدا شوند. رنگ آمیزی محتوا به همین منظور ارائه شده است. در محتوای متنی سه عامل مهم وجود دارد: مفهوم، استایل و متن.

محتوای همیشه سبز ممکن است به سادگی ایجاد نشود. اما در بلند مدت این محتوا می توانند ارزش زیادی را برای مخاطبین گسترده فراهم کنند که باعث می شود کاربران به سایت شما بازگردند.

آیا محتوای همیشه سبز با سئو سازگار است؟

البته، محتوای همیشه سبز برای خواننده ها بسیار عالی است و برای ایجاد کردن اعتبار در موتورهای جستجو نیز مناسب می باشد.

بهترین روش ها برای تایتل تگ ها، URL ها و متن جایگزین تصاویر باید همگی نشان دهنده کلمات کلیدی شما باشند.

لینک های داخلی به صفحات مرتبط دیگر در همان سایت نیز قسمت های دیگر از محتوای مرتبط در سایت شما را به کاربران ارائه می دهد و باعث می شود که صفحاتی که لینک داخلی دریافت کرده اند، اعتبار بیشتری داشته باشند. همچنین٬ نشان می دهد که این محتوای شما بخشی از روند تبدیل کاربران می باشد.

همانطور که پیش از این بیان کردیم، بعضی از بهترین نمونه ها از موضوعات مستقل از زمان می توانند برای مدتی طولانی مورد علاقه کاربران باشند و احتمالا در آینده نیز کاربران از این محتوا استفاده می کنند.

مثلا پختن نان می تواند یک موضوع نمونه خوب در این قسمت باشد اما یک مقاله با نام « نحوه پختن نان» احتمالا خیلی باعث نمی شود که سایت شما مورد توجه موتورهای جستجو باشد. این رقابت برای موضوعات بسیار گسترده می باشد.

ممکن است قابلیت رویت بیشتری برای سایت شما فراهم شود. بررسی کردن ابعاد خاص از یک موضوع بزرگ یک گزینه ی خوب برای ایجاد کردن یک محتوای همیشه سبز می باشد. به عنوان مثال «نحوه پختن نان بدون تنور» می تواند یکی از گزینه های جالب برای محتوای همیشه سبز باشد با وجود این که ممکن است مخاطبین آن نسبت به موضوع عمومی، کمتر باشد و رتبه بندی برای این مقاله در SERP ها ساده تر می باشد.

بررسی کردن روش های جایگزین برای بررسی یک سوال نیز یکی از روش هایی است که به شما کمک می کند تا در گوگل رتبه بندی شوید.

مثلا «راهنمای مبتدیان برای ترکیب کردن آرد، الک کردن آن و پختن یک نان عالی» می تواند یک جایگزین بسیار خوب به جای محتوایی با موضوع «راهنمای مبتدیان برای پخت نان» باشد. این تیتر، با وجود این که لغات زیادی دارد اما باعث می شود که بازه ی بیشتری از عبارات جستجو٬ مانند «الک کردن آرد» و یا «پختن نان عالی» مورد هدف قرار بگیرد.

همانطور که من در تمامی جلسات آموزش سئو محتوا به استفاده ترکیبی و کمباین شده از کلمات در عنوان را بارها تاکید میکنم.

چک لیست برای تولید محتوای همیشه سبز

برای تولید محتوای همیشه سبز حتما سوالات زیر را از خود بپرسید تا بهترین محتوا را تولید کنید.

  1. آیا این محتوا پتانسیل این را دارد که به محتوای همیشه سبز تبدیل شود؟
  2. آیا این محتوا به یک سوال پاسخ می دهد و باعث می شود که اعتبار شکل بگیرد؟
  3. در صورتی که این محتوا مرتبط با اخبار و یا گرایش می باشد، می توان آن را به صورت همیشه سبز نوشت؟
  4. آیا تیتر و تعریف و اطلاعات ارائه شده برای کاربران مفید هستند؟
  5. آیا محتوای ارائه شده طولانی می باشد و فضای سفید کافی همراه با تیتر بندی های مختلف و لیست های گلوله ای و تصاویر در آن قرار گرفته است؟
  6. آیا کلمات کلیدی در تایتل تگ ها، URL ها و متن های جایگزین مورد استفاده قرار گرفته است؟
  7. آیا لینک های داخلی به مقالات دیگر در همان دامنه وجود دارد و آیا این لینک ها به صورت بازگشتی نیز ایجاد شده اند؟
  8. آیا این مقاله قرار است یک حوزه خاص را بررسی کند و آیا نیازمند استفاده از لغات متفاوتی می باشیم تا تیتر جذابی ایجاد کنیم؟

محتوای همیشه سبز ممکن است نسبت به محتوای دیگر نیازمند زمان و تلاش بیشتری باشد اما در نهایت می تواند در بلند مدت تاثیر بسیار خوبی ایجاد کند. کلید اصلی در انتخاب کردن موضوع مناسب، برنامه ریزی برای آن و صرف زمان بیشتر برای نوشتن این مقاله می باشد.

محتوای ایجاد شده الزاما قرار نیست که باعث افزایش ناگهانی ترافیک و اعتبار شما بشود اما می تواند برای خواننده ها و سئو سایت شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. درک نحوه ساخت محتوای همیشه سبز ابزار بسیار مفیدی در زمینه جستجو و بازاریابی محتوایی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود