چالش های سئو فروشگاه اینترنتی

سئو سایت,سئو سایت فروشگاهی,سئو فروشگاه اینترنتی

سئو فروشگاه اینترنتی از اهمیت زیادی برخوردار است. وقتی صحبت از سئو می شود، چالش های بسیاری برای وبسایت به چشم می خورد. میزان مشکلات البته کاملا وابسته به این است که شما چه نوع سایتی دارید. برای یک وب سایت فروشگاه اینترنتی، انجام اشتباه سئو خیلی دور از ذهن نیست.

در این مقاله می خواهیم این چالش ها را توضیح داده و راه حل هایی نیز برای برطرف کردنشان ارائه دهیم. اگر صاحب وب سایت فروشگاه الکترونیکی هستید و با سئو دست و پنجه نرم می کنید، این مقاله مناسب شماست.

  1. نوشتن توضیح قوی درباره محصول

چالش های زیادی بر سر راه تهیه توضیح قوی برای محصولات وب سایت وجود دارد. به طور کلی، یک وب سایت تجارت الکترونیک از هزاران محصول تشکیل شده و تا حدی این صفحات خودکار هستند. وقتی بیش از حد درگیر تولید محتوا برای سایت می شویم، احتمال دارد که از سئو غافل شویم.

برای مثال موتورهای جستجو، محتوای کم و حتی قابل چشم پوشی برای بررسی پیدا می کنند. با توجه به اینکه صفحات زیادی برای بررسی و رنک وجود دارد، عدم وجود محتوای جدید باعث می شود رشدی در سئو نداشته باشید. طبق گزارشات، صفحاتی که در صفحه اول گوگل رنک می شوند به طور متوسط 1890 کلمه دارند.

شما به عنوان یک فروشگاه الکترونیکی باید تا جایی که می توانید اطلاعات محصولات خود را به روز کنید. به خصوص برای محصولاتی که می خواهید برای آنها رنک خوبی بگیرید. همچنین، سعی کنید بر روی محتوای تکراری کار کرده و برای تمامی محصولاتی که دارید محتوای یکتا و منحصر به فرد بنویسید.

  1. محتوای بی کیفیت

محتوای نوشته شده باید کیفیت بالایی داشته باشد. نیاز به محتوای باکیفیت بالا پس از رونمایی از الگوریتم پاندای گوگل بیشتر شده است. همچنین، همانطور که قبلا اشاره شد، سعی کنید محتوای منحصر به فرد و قابل خواندن برای توضیح محصولات تان بنویسید.

  1. سرعت بارگذاری

سرعت کند بارگذاری وب سایت یکی از دلایل اصلی رها شدن وب سایت یا سبد خرید توسط بازدیدکننده ها است. اگر صاحب سایت فروشگاهی هستید، نباید مدت زمانی که بارگذاری وب سایت طول می کشد را نادیده بگیرید.

به طور خلاصه، هر یک ثانیه ای که بارگذاری وب سایت بیشتر طول می کشد، احتمال پایین آمدن نرخ تبدیل، بالا رفتن بانس ریت و غیره بیشتر می شود. برای شروع، باید زمان بارگذاری وبسایت خود را چیزی بین 2 تا 3 ثانیه نگه دارید. اگر این زمان بیش از 3 ثانیه باشد، بازدیدکنندگان خود و در واقع درآمد خود را از دست می دهید.

برای حل این مشکل، باید هاست خوبی داشته باشید و با نصب پلاگین های Cache هاست خود را بهینه کنید. اگر مطمئن نیستید از کدام هاست استفاده کنید، باید به سراغ نظرات موجود در وب درباره هاست های مختلف مراجعه کنید. همچنین، سعی کنید نظرات مختلفی از منابع مختلف را بخوانید تا یافته های خود را اعتبارسنجی کرده و بعد به سرعت آنها را حل کنید.

بهینه سازی وب سایت برای کسانی که صاحب وب سایت فروشگاه اینترنتی هستند همیشه مشکل است چرا که این وب سایت ها هزاران محصول را لیست می کنند. بعلاوه، هر محصولی شامل چند تصویر می شود که آنها هم نیاز به بهینه سازی دارند. بهترین راه برای حل این مشکل این است که از ابتدا با استفاده از تکنیک های بهینه سازی تصویر مانند فشرده سازی، مراقب این مسئله باشید.

سئو سایت,سئو سایت فروشگاهی,سئو فروشگاه اینترنتی

  1. گواهینامه ssl

گواهی SSL برای هر وب سایتی ضروری است و برای وب سایت های فروشگاهی حتی ضروری تر هم می شود. SSL بخشی از سئو فنی بوده و نه تنها امنیت وب سایت شما را افزایش می دهد، بلکه سئو سایت شما را در چشم گوگل بهتر جلوه می دهد.

SSL محتوایی که بین کاربر و وبسایت منتشر می شود را محافظت می کند. گذشته از این، احتمال اینکه بازدیدکننده ها به وب سایتی که گواهی SSL دارد اعتماد کنند بسیار بیشتر است چرا که می توانند بدون نگرانی از سرقت داده های خود، از امکانات پرداخت استفاده کنند.

در حال حاضر، دریافت گواهی SSL اصلا سخت نیست.

  1. مدیریت نظرات کاربران

وب سایت های تجارت الکترونیک زیادی وجود دارند که امکان گذاشتن نظر برای محصولات را به کاربران نمی دهند یا این نظرات را به درستی مدیریت نمی کنند. این روش می تواند آسیب جدی به سئو وب سایت شما وارد کند. مطالعات انجام شده نشان می دهند که نظر گذاشتن برای وب سایت تجارت الکترونیک می تواند تنها در یک ماه منجر به رشد 30 درصدی شود.

باید بدانید که امکان گذاشتن نظر برای یک وب سایت تجارت الکترونیک هم نکات مثبتی دارد و هم نکات منفی. هرچند، اگر از لحاظ سئو این مسئله را بررسی کنید، می بینید که بهتر است همیشه امکان گذاشتن نظر در سایت وجود داشته باشد.

بعلاوه، باید نظرات را مدیریت کنید تا مطمئن شوید تاثیر خوبی بر روی سئو سایت شما دارند. بنابراین نگذارید هر بحثی شکل بگیرد و از نظرات فیک و غیرضروری دوری کنید تا سئو سایت فروشگاهی شما سالم بماند.

  1. طراحی سایت و طراحی مجدد

چالش بزرگ دیگری که برای فروشگاه اینترنتی وجود دارد، طراحی مجدد و مناسب سایت است که از نمایشگرهای مختلف با اندازه های متفاوت پشتیبانی کند. بسیاری از فروشگاه های اینترنتی جدید بیشتر بر روی رونمایی از سایت خود بدون نظرسنجی و برگذاری جلسه بارش فکری درباره طراحی وبسایت، سئو و تجربه کاربری متمرکز هستند.

بزرگترین چالش این بخش، طراحی مجدد سایت است پس از اینکه ترافیک و محتوای قابل قبولی به دست آورد. اگر طراحی سایت و طراحی مجدد به درستی انجام شود رشد چشمگیری را شاهد خواهیم بود. برای مثال، یکی از دوستان من با طراحی مجدد سایت خود شاهد افزایش 75 درصدی در ترافیک ارگانیک بود.

یک نظر در مورد مقاله “ چالش های سئو فروشگاه اینترنتی
  1. نامو

    کاملا مفید و موثر
    با سپاس از توضیحات


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود