ویژگی سایت های رتبه یک گوگل

افزایش بازدید,افزایش رتبه در گوگل,تبلیغ در صفحه اول گوگل

سایت های اول گوگل چگونه اند؟ آیا سایت شما لیاقت دارد در لیست این سایت ها قرار بگیرد؟ همه دوست دارند که در گوگل یک باشند اما آیا واقعا لیاقتش را دارند؟ سوالی که بسیاری از صاحبان وبسایت ها و بازاریابان اینترنتی بارها مطرح می کنند این است که: “چگونه رتبه صفحه اینترنتی خود را می توانم در مورد موضوع x به رتبه 1 برسانم؟” کمی فکر کنید، آیا سوالتان نباید به این صورت پرسیده شود: “چرا رنک صفحه اینترنتی من باید 1 باشد؟” یا به بیان بهتر: “آیا صفحه اینترنتی من لیاقت رنک شماره 1 را در مورد موضوع x دارد؟”

توسط الگوریتم های پاندا و پنگوئن (و به مقدار کمتر EMD) روش های اسپم گونه و نادرست، برای بهبود رتبه سایت ها در نتایج جستجو از بین رفته‌اند و دیگر کارایی ندارند. اکنون با الگوریتم مرغ مگسخوار گوگل، ما به دوره‌ای وارد شده ایم که برای یک عبارت خاص، نتایج بر اساس شایستگی نمایش داده می شوند، نه بخاطر فعالیت بازاریابان اینترنتی که در یک بازه زمانی مشحص صرفا لینک خریداری می کنند.

دقت داشته باشید که لینک ارزش بسیار زیادی در بحث سئو و رتبه صفحات سایت در نتایج موتورهای جستجو دارد، اما باید در ایجاد و نگه داری صحیح آن دقت زیادی کرد.

چرا قرار گرفتن در سایت های اول گوگل مهم است؟

همه صاحبان وب سایت ها می خواهند در نتایج جستجو رتبه اول را کسب کنند؛ زیرا جایگاه شماره یک در نتایج جستجو گوگل، 33 درصد از تمامی کلیک ها را به خود اختصاص می دهد. درحالی که نتیجه شماره 2 با یک افت شدید، تنها 18 درصد از کلیک ها را کسب می کند. این نمودار فوق العاده توسط چیتیکا افت کلیک را برای 15 نتیجه اول نشان می دهد.

رتبه اول در گوگل,کسب رتبه اول در گوگل,چگونه رتبه اول گوگل شویم,دریافت رتبه اول گوگل

اگر شما در رتبه 10 باشید حدود 2 یا 3 کلیک تاثیرگذار خواهید داشت، با این حال می تواند تصور کنید که اگر در صفحه دوم باشید این تعداد تا چه حد می تواند کاهش یابد! می توان گفت تقریبا به لحاظ تعداد کلیک، فرقی میان صفحه دوم و شصتم گوگل نیست. بنابراین قابل درک است که چرا هرکسی می خواهد رتبه های بالا در نتایج جستجو را بدست آورد.

مشخص است که فقط یک صفحه می تواند برای عبارت کلیدی خاص در رتبه 1 نتایج جستجو قرار بگیرد، بنابراین بر اساس قوانین الگوریتم های پاندا، پنگوئن، EMD و مرغ مگسخوار، چگونه می توان به این رتبه با ارزش رسید؟ و مهمتر این است که بدانید چگونه می توانید مطمئن شوید که صفحه اینترنتی شما شماره یک می ماند بدون اینکه نگران تغییرات آینده گوگل باشید؟

چگونه در گوگل اول باشیم؟

خب به سوال ساده ای که در ابتدای این مقاله مطرح شد برمیگردیم. چطور در سایت های اول گوگل باشیم؟ آیا صفحه اینترنتی من لیاقت 1 بودن برای موضوعی خاص را دارد؟ شما باید یه قدم از دیدگاه شخصی خودتان نسبت به سایتتان به عقب برگردید و به عنوان یک کاربر به آن نگاه کنید. آیا 90 درصد کسانی که روی صفحه اینترنتی شما کلیک می کنند از کلیک بر روی آن راضی هستند و نیازی به جستجوی نتایج دیگر ندارند؟ در اینجا سوالات دیگری مطرح می شود که ممکن است بخواهید از خودتان بپرسید:

  1. آیا صفحه اینترنتی من تطابق کاملی با موضوع جستجو دارد؟

خب اگر هدف عبارت “خرید کفش” باشد آیا صفحه شما کفش می فروشد یا حداقل اطلاعات جالبی در مورد مکان های مناسب برای خرید کفش در اختیار کاربران می گذارد؟

  1. آیا محصول/خدمات من برای کاربران با ارزش است؟

صفحه شما کفش می فروشد. خیلی خوب است. اما آیا کفش های شما کیفیت دارند؟ آیا مردم می خواهند از کفش های شما خریداری نمایند و آن را به دیگران پیشنهاد می دهند؟

  1. آیا صفحه من در مورد این موضوع اعتبار دائمی دارد؟

بگذارید بگویم که شما چیزی نمی فروشید (حداقل در این لحظه) اما آیا عباراتی خاص را که کاربران برای کسب اطلاعات بیشتر جستجو می کنند هدف قرار داده اید؟ چرا مردم بجای مراجعه به ویکی پدیا باید به سایت شما مراجعه کنند؟ آیا شما پاسخ  تمامی پرسش ها را دارید؟ (یا حداقل لینک هایی به منابع مناسب دیگر ساخته اید؟)

  1. آیا صفحه من آپدیت است؟

ما در دنیایی با تغییرات لحظه‌ای زندگی می کنیم. بنابراین دقت کنید که مطالبتان بروز باشد. هر مطلب جدیدی می تواند منبعی عالی برای ترافیک حاصل از موتورهای جستجو باشد؛ بنابراین شما باید (باید و باید) مطالب تکراری را کنار بگذارید و مطالب خود را آپدیت نمایید. اگر این کار را نکنید رقبای شما این کار را انجام خواهند داد و بزودی شماره یک را از دست خواهید داد. (و جواب پرسش شماره 3 نه خواهد بود!)

توضیح بیشتر برای سوال شماره 2: می توان درباره‌ی این موضوع ساعت ها صحبت کرد اما فعالیت تجاری در وب تفاوتی با فعالیت های تجاری دیگر ندارد و شما همیشه باید از خودتان بپرسید که آیا بهترین خدمت را ارائه می دهید و چکار می توانید بکنید تا سطح خدمت رسانی خودتان را افزایش دهید.

همیشه مواردی برای بهبود و ارتقاء وجود دارند، بنابراین، شما هیچگاه بهترین خدمات موجود را ارائه نمی دهید و همواره بر روی سوال دوم تمرکز می کنید؛ زیرا همیشه می توانید برای قرار گرفتن در بین سایت های اول گوگل بهتر از قبل باشید.

چگونه در سرچ گوگل اول شویم؟

هر فعالیت اقتصادی اشتباهاتی در پی دارد (خوشبختانه و مطمئنا، شما از آن ها تجربه کسب می کنید!) بنابراین در این مورد است که شما در آن زمان هایی که همه چیز صد درصد درست نیست چگونه واکنش نشان می دهید. چه تجارت حقیقی داشته باشید و چه مجازی، شما باید همیشه بکوشید تا تجربیات خود را برای مشتریان/کاربران خود بهبود ببخشید.

اگر پاسخ شما به چهار سوال مطرح شده بله است، برای این که صفحه شما در نتایج جستجو برای عبارتی خاص، شماره یک باشد نمونه قابل قبولی هستید. اما این کار را از راه درست و روش های قانونی (اصطلاحا کلاه سفید) انجام دهید، نه روش هایی که منجر به جریمه شدن شما می گردد.

همچنین اگر قصد دارید خودتان فعالیت های سئو سایت خود را انجام دهید و صفحات سایتتان را نتایج برتر موتورهای جستجو برسانید، پیشنهاد می شود حتما یک دوره آموزش سئو معتبر را با دقت کامل پشت سر بگذارید.

سایت های اول گوگل، سایت هایی هستند که به خوبی و تا حد ممکن تمامی نکات سئو را رعایت کرده و همواره آن ها را بهبود می بخشند. البته رقابت بسیار شدیدی بخصوص در عبارات کلیدی پر جستجو و درآمد زا وجود دارد و برای رسیدن به لیست سایت های اول گوگل باید تلاش بسیاری کرد و همواره آن ها را تداوم بخشید.

برخی از مهمترین مواردی که می توانند شما را در رسیدن به رتبه های برتر گوگل کمک کنند عبارت اند از:

  • تولید محتوای یونیک (غیر کپی) و با کیفیت که مطالب ارزشمندی را به کاربران ارائه دهند.
  • رعایت اصول و نکات سئو محتوا در متن مقالات تولید
  • بهینه بودن سورس صفحات سایت
  • استفاده از داده های ابزارهایی مانند سرچ کنسول
  • تحقیق صحیح در مورد عبارات کلیدی با میزان سرچ مطلوب
  • بک لینک سازی بر اساس اصول و قواعد استاندارد
  • رعایت نکات سئو محلی
  • شناخت الگوریتم های گوگل و فعالیت مطابق با قوانین آن ها
  • استفاده از ویدیو در مواقع لازم
  • توجه به نکات تجربه و رابط کاربری
  • پرهیز از فعالیت هایی که منجر به جریمه گوگل می شوند(مانند خرید لینک های موقت)
  • و…

در پاسخ به سوال چگونه در گوگل اول باشیم؟ می تواند گفت یکی از کارهایی که باید انجام دهید لینک سازی یا گرفتن بک لینک است. بک لینک سازی یکی از چندین فعالیت های مربوط به سئو سایت است که انجام آن مراحل و نکات خاص تقریبا زیادی دارد.

آیا واقعا ساختن لینک های معتبر سخت است؟ در واقع، نه، سخت نیست. حداقل نه زمانی که موضوع صفحه/محصول شما با ارزش است. اصول کامل لینک سازی را نیز می توانید در دوره معرفی شده در قسمت بالا، به صورت جامع و کامل فرا بگیرید.

اگر واقعا شما بهترین هستید، سوق دادن کاربران به سمت لینک خودتان آسان تر است نسبت به زمانی که شما فکر می کنید که بهترین هستید!

اول شدن در گوگل از طریق ارسال ایمیل

چگونه رتبه اول گوگل شویم,چگونه صفحه اول گوگل باشیم,دریافت رتبه اول گوگل

در مقالات آینده سعی خواهم کرد جزئیات این روش را بیاورم، اینکه چگونه لینک های با کیفیت را پیدا کنیم؟ (و چگونه ایمیل های اطلاع رسانی خوبی بسازیم؟). در حال حاضر اجازه دهید فرض کنیم که شما لیستی از 50 سایت که تناسب خوبی با موضوع سایت شما دارند و ممکن است بخواهند به مطالب شما لینک بدهند را، در اختیار دارید.

شروع کنید و ایمیلی شخصی برای هریک از این سایت ها/وبمسترها بنویسید، توجه آن ها را به مطلب مورد نظر جلب کنید و از آن ها درخواست لینک کنید.

امکان دارد از نیمی از آن ها پاسخ دریافت کنید. امکان دارد ناامید شوید اما من ضمانت می دهم که اگر مطلب شما واقعا بهترین تناسب برای موضوع مورد بحث باشد، مطمئنا لینک هایی بدست می آورید و از آن مهم تر، لینک هایی با کیفیت و قدرت بالا بدست خواهید آورد که همانند موشک سایت شما را در رنکینگ به اوج می رساند. فقط حواستان به رقابت موجود باشد، کارتان را ارتقا دهید و مطمئن شوید که سایت شما به فعالیت خود به عنوان بهترین تناسب با موضوع موردنظر ادامه می دهد.

به یاد داشته باشید بحث در مورد کمیت نیست بلکه در مورد کیفیت است و اگر توانستید که لینک های مناسب کمی پیدا کنید، بدانید که آن ها نیز باعث تولید لینک های دیگر برای شما می شوند.

هشدار

روزهای گول زدن گوگل برای رنک صفحات بالاخره تمام شد و برای ساختن ترافیک خود باید خدمات، محصولات یا مطالبی با ارزش ارائه دهید که شما را در رقابت سئو موفق کند. خبر خوب این است که مطالب ابداعی و تخصصی در حال حاضر نسبت به گذشته از تاثیرگذاری بیشتری برخوردار هستند. بنابراین اگر به رقبای خود که رتبه خوبی دارند با حسادت نکاه می کنید به این فکر کنید که چگونه می توانید آن ها را از میدان به در کنید، به این فکر کنید که چگونه می توانید از آن ها بهتر باشید، در صورت یافتن پاسخ صحیح برای سوالات مطرح شده در بالا، بهبود رتبه سایت شما تضمینی است.

سخن نهایی

آیا با مقاله من موافق هستید؟ از نظر شما جزء سایت های اول گوگل بودن تا چه اندازه مهم است؟ بنده همیشه علاقه مندم که نظرات شما را بدانم لذا لطفا نظرات خود را در زیر این پست بگذارید و یا با ارسال ایمیل به اطلاع بنده برسانید.

41 نظر در مورد مقاله “ ویژگی سایت های رتبه یک گوگل ” ثبت شده است
  1. رها

    سلام من سئو یه سایتی را قبول کردم ادرس ها فارسی هستن می تونم صفحاتی که ادرسشون فارسی هست به انگلیسی تغییر بدم یا این کار باعت بدتر شدم رتبه سایت میشه. چون لینک داخلی ایجاد کردم و یه سری صفحات را به وبلاگ لینک کردم و رتبه الکسیا بدتر شد ایا دلیلش url فارسی هستش؟
    ممنون از راهنمایی شما


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما وقتتون بخیر. اولا اینکه رنک الکسا نباید انقدر براتون مهم باشه. دوم اینکه رنک الکسا فقط مربوط به ساختار URL ها نیست. در کل به نظر میرسه وب سایتتون باید مشکلات عمده تری از نظر سئو داخلی و خارجی داشته باشه. در هر حال، با تغییر آدرس هر صفحه، شما رنک اونو اصطلاحا از بین بردید و اون صفحات مجددا در حال کسب رنک هستند.


  2. ریحانه

    سلام میشه یک صفحه رو برای چندین عبارت کلیدی سئو کرد؟


    • محمد نصیری

      درود بر شما
      بله امکانش هست و اینکه باید نکاتی رو رعایت کنید که قرار بود برای یک کلمه کلیدی قرار بود رعایت کنید.


  3. Reza

    متشکرم بسیار عالی بود.


  4. مهدی اکبری

    ممنون از مقاله ی خوبتون . خیلی مفید بود . میخواستم بدونم تبلیغات گوگل هم موثر هست یا نه ؟ با تشکر از سایت فوق العادتون .


    • امیر قمصری

      درود بر شما

      خیر. تاثیرگذار نیست


  5. محمد

    سلام
    چگونه سایتم رو در گوگل ثبت کنم
    تا
    رتبه سایتم رو در گوگل ببینم


    • ناظر سایت

      با سلام
      پاسخ سوال شما در این مقاله مطرح شده است :
      آیا ثبت سایت در گوگل واجب است


  6. شین الف

    مثل همیشه عالی بود نیوسئو


  7. سعادت

    به نظرم مهمترین مسائله و نکته اینکه سایتمون رو از دید کاربر نگاه کنیم تا ببینیم سایتمون لیاقت بودن در بالای نتایج جست و جو رو داره یا نه و مورد دیگه اینکه یک سئوکار هم باید همین دید رو داشته باشه تا بتونه کمک کنه به یک سایت این دید منصفانه است


  8. شاداب

    کلا با توجه به مقالاتتون که تا بحال مطالعه کردم فقط فقط تولید محتوای خوب و باکیفیت و بروزرسانی مداوم آن و رعایت بقیه موارد در کنار تلاش برای گرفتن لینکهای خوب به افزایش ترافیک کمک میکنن و رنک رو افزایش میدن و بقیه موارد فقط موقت هستن و راه حل دائمی نیستن


  9. mohammadi

    سلام مطلب جالبی بود و جای تامل داره ایا همه ی سایت هایی که لینک یک موتور جستجور هستند ارزش لینک یک بودن رو دارن ؟!! سایت هایی که فقط با کپی و پست از دیگر سایت ها به روز میشن .واقعا این همه نکته سنجی گوگل قابل تحسینه.


  10. diamond

    سلام بله من هم موافقم بهتره قبل از اینکه سراغ سئو برای سایتمون بریم اول فکر کنیم محتوایی که تولید می کنیم ارزش لینک یک بودن رو داره یا نه .


  11. Reza

    مورد اپدیت بودن خیلی مهمه
    مردم ایمروزه به خیل یاز مسائل قدیم واقف هستن
    پس بهتره ک با بروز بودن، جذبشون کنیم


  12. منصوره

    بسیار عالی
    بارها دیدم که سایت هایی کاملا غیر مرتبط با جستجوی من اومده تو سرچم
    وقت یهم وارد میشی اصلا هیچ چیزی که مد نظرم باشه ندیدم. واقعا اگه بدونن چقدر این نکته تاثیر منفی داره اینکارو نمیکردن


  13. علی

    سلام
    نکته جالبی که خیلی تاثیر گذار هستش، اینه ک خودمون رو جای کاربر بذاریم.
    من تا خودم از چیزی ک میسازم راضی نباشم اصن عملیش نمیکنم. همین باعث میشه حداقل بسیاری از سلایق رو پوشش بدیم و کاربر بپسنده


  14. علی

    باسلام بسیار عالی بود استفاده بردم


  15. payam etemadi

    عالی بود
    سپاس از شما دوست عزیز


  16. پیمان

    سلام

    مطلبتون شیوا و مناسب بود متشکر


  17. شاهین

    توضیحاتتون قابل فهم بود


  18. احسان

    سلام . خسته نباشید. ایا در مورد تاثیر رنکیکنگ در گوگل، سایت بهتر از وبلاگ است؟تاثیرشون چیه؟وبلاگ یا سایت؟ممنون


    • امیر قمصری

      با سلام

      رنکینگ برای خودش دنیایی است و سوال شما خیلی ابهم دارد دوست عزیزم


  19. yasin

    mamnon


  20. امیر

    با سلام.
    دوست عزیز چنین چیزی غیر ممکن است.بنده وقتی چندی پیش یک سایت ساختم و فقط 10 پست اختصاصی قرار دادم ،بعد از 10 روز 30 بازدید روزانه پیدا کردم و الان هم روز به روز بیشتر می شود.
    مطمئنا مشکل شما استفاده از سیستم های وبلاگدهی است.این سیستم به دلیل استفاده بیش از حد از popup و … پایین ترین رتبه رو در بین سایت ها داره.الکی خودتون رو پشت سیستم های وبلاگدهی قایم نکنید.به نظر بنده شما با توجه به قدرتی که در نوشتن مطلب دارید باید حتما هاست و دامین تهیه کنید و فعالیت خودتون رو به صورت اختصاصی انجام بدید.حتی سایت هایی هستند که به رایگان هاست ارائه می دهند.و همیشه هم پایدار هستند.کافی است در گوگل جستجو کنید.از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده کنید.ماژول all seo in one pack (نمی دونم اسمشو درست نوشتم یا نه) رو نصب کنید.متا تگ ها و توضیحاتو و تایتل رو صحیح و مرتبت وارد کنید و تمام نکاتی که دوست عزیز مدیر سایت فرمودن رو رعایت کنید.در غیر اینصورت انتظاری از گوگل برای افزایش ورودی سایتتون نداشته باشید.
    پس یسم الله


  21. صادق

    ممنون از پاسختان،


  22. صادق

    شما یکسری به وب بزنید و مطالب اختصاصی را ببینید ، که فقط لینک دانلودشان در سایت من است چندتاش را همان ابتدای سایت گذاشتم ، اما منظورم از الکی دقیقا همینه ، بدون اینکه مطالب را جستجو کنند می گویند اختصاصی نیست اگر میشد اسم تک تک بازیهای اختصاصی را می گذاشتم ، اما اشتباه فقط در همان اوایل راه اندازی تبادل لینک اتوماتیک با سایتهای تبادل لینک زیاد انجام دادم اما چندین بار از طریق ابزار گوگل وقتی متوجه شدم لینکها را معرفی کردم ، و گوگل هم پیام تایید را داد و گوگل پنگوئن هم اپدیت شده ، واین تبادل لینکها هم مربوط به حدود 7الی 8 ماه پیش است


    • امیر قمصری

      استفاده از سیستم تبادل لینک اتوماتیک یک اشتباه کوچک نیست دوست عزیزم ! یکی از اشتباهاتی است که تاثیر بسیار بد و گسترده ای دارد.درضمن بحث نگاه گوگل بر اساس الگوریتم ها نیست.مثلا یکی از بروزرسانی های گوگل نزدیک یک سال است که انجام نگرفته.پیشنهاد میکنم یک دامنه جدید ثبت کنید و این بار دقیق و درست فعالیت نمایید


  23. صادق

    سلام ، من یک وب دارم حدود 10 ماهش است و حدود 700 مطلب دارد که حداقل نصفی از انها کاملا اختصاصی اند ،در رابطه با دانلود بازیها ، اکثر روزها هم آپدیت ام و اکثرا روزی 3 تا 2 دوتا پست میزنم ، اما آمار صفر شاید روزی چند تا ورودی گوگل مثلا 5 الی 6 تا ، از لحاظ ایندکس فکر نکنم مشکلی داشته باشم می توانید از طریق ادرس سایت در گوگل طی هفته یا 24 ساعت چک کنید ، شما فکر می کنید مشکل از کجاست ، وبم روی میهن بلاگ است، پولی ندارم که خرج کنم اما اگر مشکلم را حل کنید و ورودی گوگلم زیاد شود به طور رایگان به مدت یکسال بنر تبلیغاتی شما را می گذارم ، مقالات سئو را هم زیاد خواندم در انجمنهای زیادی هم مشکل را مطرح کردم اما همه الکی حرف میزنند و تکراری و راه حل واقعی و مشکل را نمی گویند با تشکر


    • امیر قمصری

      با سلام.دوست عزیز شما ابتدا باید ادبیات خود را تغییر دهید ! “همه الکی حرف میزنند و تکراری” ؟!!!
      فکر نمی کنید شاید شما اشتباه می کنید ؟!
      بنده بعید می دانم شما هر روز به صورت مداوم سایت خود را به روز کرده باشید و 350 مطلب کاملا اختصاصی هم گذاشته باشید بعد روزی 5 – 6 ورودی گوگل داشته باشیدوپس احتمالا یا شما خودتان را گول می زنید با کار اشتباه دیگری کرده اید که به آن اشاره نمی کنید


  24. هاشم

    به نظرم به زودی سایت شما اول میشه ! معلوم هست که خودتان شخص پری هستید. (از لحاظ اطلاعات)


  25. محمد علی

    مطلب پر محتوایی بود. ممنونم.


  26. ویلا دیزاین

    ببخشید کدهای css (از لحاظ زیاد یا کمی یا هر چیز دیگه ای) در سئو تاثیر داره ؟


    • امیر قمصری

      یکی از فاکتور های گوگل است اما زیاد تاثیری نداره


  27. مجتبی

    ممنونم. مطالب آموزنده خوبی میذارید.


  28. مهدی

    همیشه من این رو به دوستان گفتم، توبه کردن آسونه ولی پاک بودن سخته !
    بعضی سایت ها رو دیدم میان رتبه یک ولی سریعاً ربته اشون دوباره میاد پایین !


  29. osam

    خیلی ممنون ،واقعا مطلب مفیدی بود .


  30. حمید

    سلام خسته نباشید من که خیلی خوشم اومد و فقط خواستم از تون تشکر کنم که تجربیاتتونو در اختیار ما گذاشتین


    • امیر قمصری

      با سلام.امیدوارم شما دوست عزیز هم این مقالات را به دیگران پیشنهاد کنید تا علم ارزشمند سئو فراگیر شود


  31. Alireza

    سلام
    وب خوب و آموزنده ای دارید
    لطف کنید اگر می تونید فیلم های آموزشی SeoMoz.Org که تو YouTube هست رو ترجمه کنید و بزارید
    نمونه:
    https://www.youtube.com/watch?v=aJELPAbhixs

    SEO Ranking Factors 2014 – What’s Working On Google.


    • امیر قمصری

      با سلام
      به زودی این اتفاق در سایت خواهد افتاد.کمی منتظر باشید لطفا.ممنونم از پیشنهاد خوبتون


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود