داک داک گو چیست و چه ویژگی‌ هایی دارد؟

جستجوگر داک داک گو,داک داک گو,داک داک گو چیست

داک داک گو چیست؟ داک داک گو در واقع یک موتور جستجو مانند گوگل و بینگ است که در برخی از ویژگی‌ها با آنها تفاوت دارد. این موتور جستجو اولین بار در سال 2008 رونمایی شد. در حال حاضر، موتور جستجوی داک داک گو رقیب سرسخت گوگل به شمار می‌رود؛ اما چرا؟

یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت داک داک گو، سیستم حریم خصوصی آن است. این موتور جستجو اعلام کرده است که اطلاعات شخصی کاربران را جمع آوری نکرده و از آنها استفاده نمی‌کند. موتور جستجوی گوگل اما اینطور نبوده و در ازای خدمات رایگانی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، از اطلاعات آنها استفاده می‌کند.

در این مقاله بخش بلاگ آموزش سئو نیوسئو، قصد داریم این مرورگر کاربردی را برای شما شرح دهیم:

ویژگی‌ های مرورگر داک داک گو

مرورگر داک داک گو مانند دیگر موتورهای جستجو دارای ویژگی‌های منحصری به فردی است که عبارت‌اند از:

  • عدم سوگیری صفحه اول نتایج به سمت بهترین و نزدیک ترین معنی نسبت به عبارت جستجو شده توسط کاربر
  • ارائه‌ی تمامی معانی یک واژه‌ی تفسیرپذیر برای در نظر گرفتن تمامی جوانب
  • استفاده از بینگ و دانشنامه‌ی پوکمون برای ارائه‌ی بهترین نتیجه به کاربران
  • راهنمایی کردن کاربران برای انتقال منظور و مقصود خود به بهترین نحو

تبلیغات در جستجوگر داک داک گو

جستجوگر داک داک گو,داک داک گو,داک داک گو چیست

داک داک گو نیز مانند گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو از طریق تبلیغات کسب درآمد می‌کند؛ اما وجه تمایز این موتور جستجو با گوگل این است که از داده‌های کاربران برای نمایش تبلیغات به آنها استفاده نمی‌کند.

مرورگر داک داک گو ادعا کرده است که از تاریخچه جستجو و همینطور فعالیت‌های آنلاین کاربران برای نمایش انبوهی از تبلیغات به آنها استفاده نمی‌کند. البته این مسئله به معنی در امان ماندن از مسائل مانیتورینگ نیست!

جستجوگر داک داک گو برای اینکه کاربران از شر مانیتورینگ برخی از سایت‌ها در امان باشند، یک افزونه جدید طراحی کرده است. این افزونه مانع از ردگیری کابران توسط گوگل، فیسبوک و … می‌شود و آنها را به سمت سایت‌هایی که با پروتکل HTTPS رمزگذاری شده‌اند، هدایت می‌کند.

علت محبوبیت مرورگر داک داک گو

حالا که به سوال داک داک گو چیست پاسخ دادیم، نوبت به این می‌رسد تا در خصوص دلایل محبوبیت جستجوگر داک داک گو کمی توضیح دهیم.

در عصر حاضر، مباحثی مانند حریم خصوصی بسیار  اهمیت پیدا کرده است. بسیاری از مردم، به ویژه افرادی که در حوزه آی تی فعالیت دارند، اهمیت مسائلی مانند امنیت و حفظ حریم خصوصی را به خوبی درک می‌کنند.

در جهان امروزی، بسیاری از پلتفرم‌ها و بسترها در ازای استفاده از اطلاعات شخصی، تاریخچه جستجو و همینطور فعالیت‌های آنلاین شما، خدمات رایگانی را در اختیار شما قرار می‌دهند. موتور جستجوی گوگل، شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک، اینستاگرام و … در این دسته قرار دارند.

دلیل اصلی محبوبیت مرورگر داک داک گو این است که این موتور جستجو ادعا کرده که از اطلاعات شخصی کاربران به هیچ وجه استفاده نمی‌کند. داک داک گو در حال حاضر در بیش از 60 کشور دنیا در دسترس مردم قرار دارد. آخرین آماری که توسعه‌دهندگان داک داک گو منتشر کرده‌اند حاکی از آن است که روزانه حدود 30 میلیون سرچ در آن انجام می‌شود.

امکانات و مزایای موتور جستجوی داک داک گو:

  • استفاده از منابع مختلف برای پاسخ گویی به نیاز کابران (بینگ، دانشنامه جهانی ویکی پدیا و…)
  • استفاده از یوتیوب برای نمایش ویدئوهای مرتبط
  • بهره گیری از هوش مصنوعی سرویس Wolfram Alpha
  • ایجاد یک انتقال امن از طریق redirect
  • امکان استفاده از موقعیت جغرافیایی سفارشی شده
  • امکان جستجو یک موضوع تنها در یک کشور و یا region خاص
  • عدم فراگیری تبلیغات
  • امکان جستجو به صورت صوتی از طریق مرورگر کروم
  • برخورداری از برخی امکانات و تنظیمات انحصاری

معایب موتور جستجوی داک داک گو:

هر یک از موتورهای جستجو در کنار مزایا و امکاناتی که دارند، دارای معایابی نیز هستند. بزرگترین عیبی که مرورگر داک داک گو دارد، این است که صفحه نتایج آن برخلاف گوگل، دارای صفحه بندی نیست و کابران برای جابه جایی در بین نتایج ممکن است با مشکل مواجه شوند.

سخن آخر

در این مقاله بلاگ آموزش سئو نیوسئو سعی داشتیم تا به سوال داک داک گو چیست و چه ویژگی‌هایی دارد، پاسخ دهیم. با پیشرفت علم آی تی هر ساله فناوری‌ها و تکنولوژی‌های جدید به این بازار اضافه می‌شود. مارکت موتورهای جستجو نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته موتور جستجوی گوگل پرطرفدارترین موتور جستجو در جهان است؛ اما پررنگ شدن مسائلی مانند امنیت و حفظ حریم شخصی ممکن است در آینده از محبوبیت آن کم کند.

1 نظر در مورد مقاله “ داک داک گو چیست و چه ویژگی‌ هایی دارد؟ ” ثبت شده است
  1. آریو

    سپاس از شما


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود