موفقیت در اکوسیستم دیجیتال – سئو سایت

اکوسیستم دیجیتال,اکوسیستم های دیجیتال,جستجوی صوتی حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 15 امتیاز : 5]

مفهوم اکوسیستم دیجیتال جدید در رابطه با تکامل جستجو و تغییر رفتار مشتریان را، در بخش اول بحث مان بررسی کردیم که منجر شد بین موتور جستجو و اپلیکیشن ها ارتباطی ایجاد شود تا بتوانند تناسب خودشان را حفظ کنند.

همچنین ما در بخش قبلی، قسمت های اصلی اکوسیستم جدید دیجیتال را بررسی کردیم و به صورت دقیق، واضح ترین جلوه های پاسخ های غیر مستقیم، اطلاعاتی که به این پاسخ ها قدرت و اعتبار می دهد و تغییر مورد نیاز در طرز تفکر برای سرمایه گذاری بر روی فرصت هایی که پاسخ های مستقیم ایجاد می کنند را بررسی کردیم. در بخش دوم، ما می خواهیم خروجی های تغییرات بنیادی در جستجو را دقیق تر بررسی کنیم و ببینیم که این تغییرات به عنوان یک کانال فعالیت جدید در آینده، چه تاثیری بر روی سئو وب سایت دارند.

صدا مهم است اما طزر تفکر اشتباهی در رابطه با آن داریم

بدون بحث در رابطه با جستجوی صوتی، نمی توانیم به صورت دقیق تکامل جستجو و پاسخ های ویژه آن را بررسی کنیم. بسیاری از افراد معتقد هستند که جستجوی صوتی جدیدترین پیشرفت برای روش های جستجوی فعلی می باشد و به همین دلیل تلاش می کنند تا استراتژی های خودشان را به نوعی گسترش دهند که بتوانند برای سوالاتی که افراد می پرسند، پاسخ مناسبی ارائه کنند. جستجوی صوتی بدون شک در حال تجربه یک پیشرفت شگرف می باشد و سال 2016 به نوعی برای این روش جستجو، یک نقطه عطف بوده است اما دو چالش وجود دارد که “بازاریاب های صوتی” با آن روبرو می شوند: نخست این که هنوز مردم تمایل زیادی برای استفاده از جستجوی صوتی در مکان های عمومی ندارند و حس می کنند کار زشتی است؛ مصرف کننده ها ممکن است از فرمان های سریع استفاده کنند اما  آن ها هنوز از ظرفیت های کامل همیار هوشمند صوتی استفاده نمی کنند.

دوم این که، اسپیکر های هوشمند حالا تبدیل به یکی از بخش های رایج در خانه های افراد شده اند و تخمین زده شده که 40% از خانه های انگلستان در سال 2018 از Amazon Echo استفاده می کنند. با این وجود، شرکت ها باید بسیار تلاش کنند تا مخاطبین خودشان را قانع کنند که پیام های تبلیغاتی برند ها را به صورت ناخواسته و بدون اجازه کاربر، دریافت کنند. این موضوع از نظر GPDR یک مشکل به شمار می آید و این ادعا مطرح شده است که دستگاه های هوشمند گاهی “استراق سمع” می کنند اما من فکر می کنم که در آینده تحمل کاربران نسبت به این مشکلات بیشتر خواهد شد.

اکوسیستم دیجیتال,اکوسیستم های دیجیتال,جستجوی صوتی

تا آن زمان، حتی اگر شما پاسخ مناسب برای سوالات کاربر داشته باشید باز هم مهم نیست، زیرا کاربر ها متوجه نخواهند شد که چه کسی نتایجی که گوش می کنند را ارائه کرده است زیرا نمی توانید برند خودتان را هم در پاسخ به سوالات آن ها معرفی کنید.

یک فرصت بسیار بهتر در زمینه صوت، با وجود این که تا حدی خارج از عهده بازاریاب های موتور جستجو می باشد، “مهارت ها” هستند. زمانی که اپ استور منتشر شد، بسیاری از اپلیکیشن ها از نوع بازی یا اپلیکیشن های کاربردی بودند؛ ایده اپلیکیشن های اختصاصی برند ها هنوز در مرحله توسعه قرار داشت. اما همانطور که تلفن های هوشمند همه گیر شدند، میزان نفوذ این اپلیکیشن ها هم به شدت افزایش پیدا کرد. من فکر می کنم که این موضوع در رابطه با “مهارت ها” هم صدق می کند. تا الان، بسیاری از این اپلیکیشن ها اطلاعاتی را فراهم می کنند که دستیار های صوتی نمی توانند به صورت دست اول آن ها را ذخیره سازی کنند، مانند زمان اتوبوس و یا اطلاعات آب هوا. اما در طول زمان، این اپلیکیشن ها می توانند تجربه ای ویژه برای جستجوهای صوتی متداول تر ایجاد کنند. پیش از این، مهارت ها باعث شده اند که برند ها بتوانند پاسخ های شخصی سازی شده را از طریق صوت ارائه کنند. مهم تر از آن، همانطور که این مهارت ها باید مرتبط با جستجوی کاربر باشد، این پاسخ ها مطابق با خواسته کاربر هستند؛ به بیان ساده تر، شما می توانید پاسخ های خودتان را با برند خودتان نشانه گذاری کنید تا مطابق با قالب مد نظر کاربر، پاسخ های مد نظرش را ارائه کنید. الان این امکان یک ابزار قدرتمند است اما در آینده، این ویژگی می تواند به کلی شرایط رقابت را تغییر دهد.

کسانی که می خواهند پاسخ های مورد نیاز کاربر را با برند خودشان ارائه کنند، باید بدانند که برای این کار باید جریان داده ها را در دست بگیرند. در حالی که شما می توانید درست مشابه با پاسخ های ویژه (featured snippets)، برای این حالت هم بهینه سازی کنید، اما متقاعد کردن اسپیکر های سخنگو کار سخت تری است زیرا پاسخ های آن ها باید کاملا صحیح باشد وگرنه کاربر دیگر از آنها استفاده نمی کند. در واقع پاسخ های شما باید آنقدر دقیق باشد که اسپیکر های سخن گو آن ها را انتخاب کنند. به همین دلیل من معتقد هستم که اعلامیه اخیر Yext، مبتنی بر این که می خواهند اطلاعات را به صورت مستقیم به Alexa بفرستند، درست مانند انتشار برنامه های Penguin یا Panda، یک تغییر اساسی می باشد. برای اولین بار، می توان به صورت مستقیم در اطلاعات و داده های کلیدی تغییر ایجاد کرد و به این صورت، برند ها نه تنها می توانند بر روی اطلاعاتی که گوگل، آمازون، مایکروسافت و دیگر بستر ها دارند تاثیر ایجاد کنند (که در حال حاضر در بهینه سازی پاسخ از این روش استفاده می شود)، بلکه کاملا می توانند منبع اطلاعات را در دست بگیرند.

مادامی که موتور جستجو تلاش دارد تا نتایج را به صورت مستقیم در جستجو (با هر قالب و فرمت) ارتقا دهد، این یک گام مهم به سمت اکوسیستم های دیجیتال در آینده می باشد و هیچ کس نباید از آن غافل شود.

سرعت و موبایل به صورت ذاتی به هم مرتبط هستند؛ قالب های جدید باعث شکل گیری این ارتباط شده است

سئو وب سایت,مفهوم اکوسیستم دیجیتال

دیگر آن قدر شنیده ایم که “محتوا، پادشاه است” خسته شده ایم، در واقع لقب “پادشاه” دیگر بیش از حد مورد استفاده قرار گرفته است. “سرعت، پادشاه است”، این تشبیه هم احتمالا نمی تواند لب کلام را بیان کند و واقعا هم پیام درستی ندارد. زیرا این شعار به کلی موضوع اهمیت محتوا که یکی از مهم ترین بخش های بازاریابی 2018 می باشد را کنار می گذارد. از نقطه نظر سئو سایت، سرعت مرتبط با بهبود قابلیت دیده شدن سایت می باشد و بر همین اساس قانون جریمه تبلیغات درون شبکه ای، سایت ها را به خاطر تبلیغات پاپ آپ، جریمه می کند.

اما در صورتی که شما پاپ آپ ها را بلاک می کنید و یا زمان بارگذاری سایت خودتان را کاهش می دهید که فقط ترافیک جستجو جذب کنید، احتمالا از یک نکته غافل هستید. این اصلا ربطی به “سئو” ندارد. این موضوع مرتبط با یکی از ضروریات تجربه کاربری می باشد که بر اساس تغییر نیاز مشتری های همه فن حریف در زمینه دیجیتال در عصر مدرن تکنولوژی ایجاد شده است؛ مخاطبی که انتظار دارد به محتوایی که دیوانه وار به دنبالش می گردد، سریع دسترسی پیدا کند. هر تاخیر یا کندی در رسیدن به این اطلاعات می تواند بسیار مخرب باش. نه تنها برای برند، بلکه برای کلیت موتور جستجو هم مضر می باشد.

تبلیغات محبوب، تجارب اختصاصی و یکپارچه ای را برای کاربران ایجاد می کنند. یک برند فعال در عرصه دیجیتال برای این که بتواند خودش را به عنوان یک رهبر اطلاعاتی معرفی کند، باید در رابطه با جستجوی کاربران هم همین دیدگاه را داشته باشد. یک پاسخ کند، حتی اگر تقصیر از طرف ارائه کننده محتوا هم نباشد، باعث می شود کاربر ها از شما دور شوند.

به همین دلیل هم گوگل حالا از قالب های جدیدی پشتیبانی می کند؛ از صفحات پرشتاب موبایلی (AMP) تا اپلیکیشن های وب سایت و تغییرات متناسب با تمام دستگاه های دیجیتال (حتی در ایندکس کردن هم گوگل این موضوعات را در نظر می گیرد). این غول جستجوگر تلاش دارد تا کیفیت وب سایت های موبایلی را بهبود بخشد، چالشی که گوگل توانسته به خوبی از عهده آن بر آید. به عنوان فعالان در زمینه سئو وب سایت، ما باید از این موضوع استقبال کنیم؛ چون این موضوع برای کاربران ما هم خوب است. اما هنوز ما به دنبال پاسخ برای سوالات مرتبط با ردگیری و یکپارچگی داده ها هستیم (زیرا گوگل می خواهد در این زمینه تغییراتی ایجاد کند)؛ همچنین توانایی موتورهای جستجوی اصلی برای پیمایش (کراول) و ایندکس کردن محتوای جاوا اسکریپت نیز یکی از مهم ترین محدودیت ها در این زمینه می باشد. جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی است که می تواند کلید تغییراتی باشد که گوگل، بینگ و کسانی که می خواهند برای جستجوی کاربران پاسخ مناسبی فراهم کنند، به دنبال آن هستند.

الان مهم ترین تهدید، موبایل و اپلیکیشن ها هستند؛ درست همانطور که دیگر تکنولوژی های نوظهور به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرند، به خصوص در فضای تجربه همه جانبه تکنولوژی های جدید، وبسایت ها و موتور های جستجو هم باید تلاش کنند تا در این رقابت، باقی بمانند. من معتقد هستم که این موضوع نه تنها وظیفه سئو کاران است که تلاش کنند تا این تغییرات مفید را پیش ببرند، بلکه ما قطعا علاقه داریم که در این زمینه سهیم باشیم و قطعا هم برای پیوستگی سرمایه گذاری در حرفه مان، باید به فکر باشیم.

آینده روشن است اما سئو هرگز مثل قبل نخواهد بود

اکوسیستم دیجیتال,اکوسیستم های دیجیتال,جستجوی صوتی

با گسترش اپلیکیشن ها و گوگل که تلاش دارد پاسخ ها را به صورت مستقیم به کاربر ها ارائه کند و با کاهش اهمیت وب سایت در اکوسیستم دیجیتال، شما می توانید این استدلال را مطرح کنید که اهمیت فعالیت های سئو در حال کاهش می باشد. این فقط یک دیدگاه نزدیک نسبت به آینده می باشد؛ در حالی که مبنای فعالیت ما ممکن است تغییر کند، اما باز هم نیاز به بهینه سازی وجود خواهد داشت. درست همانطور که نشر الگوریتم های اصلی در همین دهه به صورت کلی منجر به تغییر نحوه فعالیت ما و مهارت های مورد نیاز برای موفقیت در این زمینه شد، تغییرات رفتاری که در حال حاضر تجربه می کنیم هم، همین تاثیر را خواهد داشت. درست مثل همیشه، ما باز هم تلاش می کنیم خودمان را تطبیق دهیم.

Jono Anderson، در سخنرانی سئو سایت خودش در سال 2016 در Brighton، بیان کرد که بازاریاب های دیجیتال در آینده دیگر نیاز دارند که مهارت های جدیدی را یاد بگیرند بلکه باید مهارت های قبلی شان را با هم ترکیب کنند. برای بازاریاب های دیجیتال و موتور های جستجو، این یعنی تمرکز بر روی حوزه های خاص دانش که ما می توانیم در آن ها بیشترین تاثیر را داشته باشیم، نه این که مثل الان نسبت به کل زمینه دانش مد نظر تسلط داشته باشیم. بیشتر آژانس های دیجیتال از قبل تیم های محتوا و تیم سئو خودشان را در دو تیم کاری متفاوت اما مکمل قرار داده اند. قرار دادن متخصص های فنی و متخصص های زمینه های خاص در تیم های کاری حالا رایج تر از قبل است و با این کار، بازاریاب ها می توانند توانایی های این تیم ها را حول الزامات و اهداف زمینه تخصصی خودشان به کار بگیرند.

با نگاهی به آینده می توان گفت که همیشه برای موتور های جستجو در اکوسیستم های دیجیتال، جایگاهی وجود خواهد داشت، با وجود این که باید اهمیت آن ها نسبت به کلیت اکوسیستم بیشتر بررسی شود. در نتیجه، همیشه یک فرصت (و نیاز) پیوسته برای بازاریابی موتور های جستجو وجود دارد. سئو وب سایت در آینده ممکن است یک فعالیت متفاوت نسبت به الان باشد و تمرکز آژانس های دیجیتال ممکن است در زمینه های ایجاد برند، ایجاد تجربه خوب در وب سایت و ایجاد ساختار مناسب برای اطلاعات و قابل درک کردن آن ها با استفاده از فید های داده تقسیم شود. اما تا زمانی که آژانس های دیجیتال واقعا عوامل رتبه بندی گذشته را پشت سر بگذارند و از دنیای جدید دیجیتال پشتیبانی کنند، دنیایی که قدرت تکنولوژی، راحتی و مشتریان در آن حرف اول را می زند، اگر تناسب خودمان را نسبت به خواسته های مخاطبین از دست دهیم، قطعا ریسک بزرگی کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *