اعتبار صفحه سایت و فاکتورهای نشان دهنده آن

آموزش سئو,اعتبار سنجی سایت های اینترنتی,اعتبار صفحات سایت

اعتبار صفحه سایت یکی از مهمترین عواملی است که در رتبه بندی صفحات سایت در نتایج جستجوی گوگل اهمیت زیادی دارد. همین موضوع باعث می شود تا ارزش بالایی برای سئو سایت نیز پیدا کند. گوگل به طور کلی همیشه بعد از اینکه اعتبار صفحه سایت را مشخص کرد و به طور دقیق این موضوع برایش مشخص شد، رنک مناسبی  برای آن در نظر می گیرد.

گوگل برای اینکه کیفیت کلی و اعتبار صفحات سایت های مختلف را اندازه گیری کند، در واقع از نیروی انسانی کمک می گیرد. به همین منظور گوگل افرادی را استخدام کرده است که با عنوان امتیازدهندگان کیفیت جستجو شناخته می شوند. کیفیت صفحه سایت یا PQ در واقع درجه ای است که توسط امتیازدهندگان کیفیت جستجو در نظر گرفته می شود که در واقع هدف اصلی از این امر فهمیدن این است که یک صفحه سایت مورد نظر تا چه حدی توانسته است به هدف برسد.

هدف از محتوا، تخصص نویسنده، لینک ها و بسیاری از موارد دیگر، در مورد ارزیابی اعتبار صفحه سایت نقش موثری دارند. در نتیجه در این مقاله آموزش سئو مهمترین عواملی که فاکتورهایی که کیفیت و اعتبار یک صفحه سایت را نشان می دهد، بررسی خواهیم کرد.

هدف صفحه سایت

هدف صفحه سایت در واقع دلیل اصلی است که صفحه مورد نظر ایجاد شده است. در واقع یک صفحه می تواند برای یک هدف واحد و یا برای چندین هدف مختلف ایجاد شده باشد. این اهداف هم می توانند به صاحب وب سایت آسیب های جدی وارد کرده و هم می توانند که درآمد خوبی برای او به وجود بیاورند.

در نتیجه، گوگل برای اعتبارسنجی وب سایت، اولین کاری که انجام می دهد درک هدف صفحه برای پاسخ به جستجوی کاربران است. گوگل جستجوی معنایی خود را برای درک معنای کامل کلمات موجود در جستجوی کاربران مورد استفاده قرار می دهد و آن ها را با صفحاتی که کیفیت و اعتبار آن ها را مورد بررسی قرار داده است، تطابق می دهد.

گوگل بعد از شناسایی دقیق هدف واقعی جستجوگر، بهترین پاسخ ها را به کاربر ارائه می دهد. هدف صفحه شما باید با هدف واقعی جستجوگر مطابقت داشته باشد. سایت های مختلف اهداف مختلفی دارند؛ از این رو شناسایی هدف واقعی صفحه اهمیت زیادی دارد.

برخی از اهداف مشترک که در برای ارزیابی اعتبار صفحه سایت های مختلف مهم است در زیر برای شما ارائه کرده ایم:

  • صفحه اصلی یک وب سایت خبری برای به اشتراک گذاشتن اخبار با مردم است.
  • صفحه دسته بندی پورتال خرید برای فروش محصولات به مردم.
  • یک سایت شخصی برای آگاهی دادن به کاربران در مورد ویژگی ها و جوانب مثبت و منفی محصول.
  • یک صفحه چگونه به کاربران کمک می کند تا به پاسخ پرسش مورد نظر خود برسند.
  • ویدئویی که برای آموزش دادن به مردم در مورد مسائل مختلف.
  • وجود صفحه دسته بندی یک وب سایت نرم افزاری برای اینکه مردم بتوانند یک نرم افزار خاص را دانلود کنند.

وقتی صفحه ای را ایجاد می کنید، باید در نظر داشته باشید که هدف کاربر دقیقا چیست. بعد از آن باید هدف صفحه سایت خود را شناسایی کرده و از خود بپرسید که آیا این صفحه من پاسخ مناسبی به نیاز کاربران می دهد یا خیر. در این صورت است که می توانید یک سنجش اعتبار سایت موفقی داشته باشید.

حالا وقتشه!   اینو بخون: آموزش افزایش رتبه گوگل طی یک ماهپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

میزان تخصصی بودن، اعتبار و قابل اعتماد بودن صفحه

EAT مفهومی است که در سئو سایت جایگاه مهمی دارد. صفحاتی که بتوانند نسبت درستی از تخصص، اعتبار و قابلیت اعتماد داشته باشند، می توانند که در اعتبارسنجی وب سایت گوگل، عملکرد موفقیت آمیزی از خود ارائه کنند.

در زمینه سنجش و ارزیابی اعتبار صفحه سایت، متخصص بودن نویسنده مطلب تاثیر بسیار زیادی دارد. طبیعتا یک نویسنده یک تجربه و تخصص کمی دارد، نمی تواند مطالبی تولید کند که ارزش بسیار زیادی داشته باشند.

در مورد اعتبار و ارزش باید بگوییم که طبیعتا آن دسته از مطالب علمی که از وب سایت ناسا منتشر شده اند و یا از آن به عنوان منبع استفاده کرده اند، اعتبار صفحه سایت را افزایش می دهند.

نکته دیگری که امتیازدهندگان کیفیت جستجو به آن توجه می کنند، قابلیت اعتماد مطالب است؛ آن ها باید بدانند که سایتی که مقاله ای تولید می کند، آیا معتمد می باشد یا خیر. طبیعتا صفحه سایتی که این سه مورد را داشته باشد، برای به نمایش در آمدن در رتبه های برتر SERP ها، اولویت بالاتری نسبت به رقبایش دارد.

کیفیت محتوای اصلی صفحه سایت

هنگامی که در مورد ارزیابی اعتبار محتوای یک صفحه سایت حرف می زنیم، باید به موارد زیر که گوگل اهمیت ویژه ای به هر کدام از آن ها می دهد، توجه داشته باشیم:

  • خطاهای املایی، نگارشی و مرتبط با قواعد دستور زبان نباید وجود داشته باشد.
  • محتوا باید به شکل واضح و جامع نوشته باشد ( در این زمینه محتواهای طولانی موفق ترند).
  • اطلاعات ارائه شده باید کاملا صحیح و واقعی باشند.
  • نحوه بیان اطلاعات باید مناسب باشد.
  • محتوای سایت های فروشگاهی باید به راحتی در دسترس کاربرانی که می خواهند خریدی را انجام دهند، قرار بگیرد.
  • EAT در مورد محتوا نیز صدق می کند.

ارائه اطلاعات واضح و رضایت بخش در سایت

آموزش سئو,اعتبار سنجی سایت های اینترنتی,اعتبار صفحات سایت

هر وب سایت موجود در گوگل باید اطلاعات واضحی درمورد اینکه چه کسی مسئول اطلاعات موجود در وب سایت است به همراه جزئیاتی مانند آدرس دفتر و سایر اطلاعات تماس با آن ها در اختیار کاربران قرار بدهد.

داشتن کلیه اطلاعات تماس برای اعتبار صفحه سایت مهم بوده و به معتمد بودن سایت می افزاید. برای وب سایت هایی که مستقیما با سلامت انسان ها سر و کار دارند، ارائه اطلاعات دقیق بسیار ضروری است.

برای وب سایت های فروشگاهی، اضافه کردن شماره پشتیبانی از این جهت اهمیت دارد که به کاربران کمک می کند تا مشکلاتشان را برطرف کنند. بنابراین، اطلاعات تماس به همراه شماره پشتیبانی مشتری یا چت های پرسش و پاسخ آنلایندر اعتبارسنجی سایت جایگاه ویژه ای دارند. در نتیجه، بسته به اهداف وب سایت خود و نحوه عملکرد و فعالیت هایتان، باید اطلاعات مربوطه را اضافه کنید.

شهرت وب سایت

گوگل با استناد به اینکه مطالب یک سایت منبع چه کسانی هستند و یا اینکه بقیه افراد چه مطالبی در مورد وب سایت مورد نظر ارائه می کنند، اعتبار و کیفیت آن را ارزیابی می کند. به طور کلی شهرت وب سایت و در برخی موارد برند آن، می تواند در زمینه بهینه سازی صفحات، نقش مهمی داشته و فعالیت های شما را تحت تاثیر قرار دهد.

در آخر نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر قصد کسب رنک های برتر در صفحات نتایج جستجوی گوگل را دارید، به هیچ وجه نباید از اعتبار صفحه سایت غافل شوید. بنابراین باید عواملی که در بالا ارائه شد را به خوبی درک کرده و تمامی آن ها را در روند فعالیت های خود پیاده سازی کنید. مطمئنا اگر بتوانید عملکرد خوبی در مورد آن ها داشته باشید، گوگل برای صفحات شما رتبه بسیار بالایی در نظر خواهد گرفت.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود