آموزش سئو: تولید محتوا برای گوگل – قسمت دوم

آموزش تولید محتوای بهینه,تولید محتوا بر اساس سئو,تولید محتوا برای گوگل

به قسمت دوم آموزش سئو تولید محتوا برای گوگل خوش آمدید. اگر قسمت اول را مطالعه نکرده اید٬ دست نگه دارید و به قسمت اول مطلب بروید.

حالا وقتشه!   اینو بخون: آموزش سئو: تولید محتوا برای گوگل – قسمت اولپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

اعتبار(Authority)

متخصص بودن خیلی خوب است اما به تنهایی کافی نیست. وقتی متخصص ها و یا اینفلوئنسر های دیگر در زمینه ی کاری خود، شما را به عنوان یک منبع اطلاعات معرفی کنند؛ و یا زمانی که نام و برند شما برای این موضوعات اعتبار داشته باشد، در نتیجه شما یک فرد متخصص و معتبر در این زمینه خواهید بود.

در رابطه با تعیین اعتبار، چند KPI وجود دارد که باید آن ها را بررسی کرد:

  • لینک های به دست آمده از وبسایت های معتبر و مرتبط، در زمان رتبه بدنی وبسایت تاثیر بسیار زیادی دارند. قطعا بدون تاکید بر روی این موضوع، ما نمی توانیم چارچوبی برای موفقیت سئو داشته باشیم.

نکته: زمانی که در رابطه با لینک ها صحبت می کنیم، هدف ما ایجاد کردن اعتبار برای دامنه می باشد. این یعنی ما می خواهیم وبسایت های مرتبط که از قبل در زمینه کاری ما اعتبار دارند، ما را به دیگران پیشنهاد دهند. یک لینک بهترین روش برای این هدف است که یک وبسایت، وبسایت دیگری را پیشنهاد کند.

  • لینک ها بسیار عالی هستند؛ این که شما صرفا در اخبار یا وبسایت های معتبر در زمینه کاری خودتان مطرح شوید٬ از نظر گوگل نیز باعث افزایش اعتبار شما می شود. در نتیجه، حتی ذکر برند شما بر روی اعتبار شما تاثیر دارد.
  • ما می توانیم از شاخص Moz Domain Authority استفاده کرده تا اعتبار یک وبسایت را اندازه گیری کنیم. همچنین٬ می توان از این شاخص برای بررسی سریع وبسایت خودمان یا وبسایت هایی که به ما لینک شده اند استفاده کرد تا سطح اعتبار آن ها را بررسی کنیم.
  • یک شاخص معتبر دیگر برای اندازه گیری اعتبار و قابلیت اعتماد به یک وبسایت، استفاده از شاخص ‘trust ratio’ می باشد که توسط Majestic ارائه شده است. در صورتی که شما بتوانید شاخصی نزدیک به 1.0 به دست بیاورید، قطعا کار شما خیلی خوب بوده است!
  • در صورتی که محتوای شما به صورت گسترده و توسط کاربران واقعی در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، این هم نشان دهنده اعتبار شما می باشد.
  • ایجاد کردن یک برند٬ ایده ی بسیار خوبی است که علاوه بر اینکه برای اعتبار سئو مفید بوده٬ مزایای زیاد دیگری نیز دارد. حجم جستجوی برند معیار خوبی است که نشان دهنده ی اعتبار برند شما می باشد. در صورتی که افراد زیادی برای نام برند شما جستجو کنند، این خیلی خوب است. در صورتی که آن ها نام برند شما را همراه با کلمات کلیدی مربوطه جستجو کنند، نتایج بهتری به دست می آورید.
  • داشتن یک صفحه ویکیپدیا برای برند شما و یا افرادی که در شرکت شما کار می کنند٬ نشان می دهد که شما فرد یا شرکت معتبری هستید. باید در نظر بگیرید که اگر یک فرد یا برند شناخته شده نباشید، به دست آوردن یک صفحه در ویکیپدیا کار دشواری برای شما خواهد بود. اما، این موضوع مطابق با رهنمود های گوگل می باشد و شما به صورت امن، می توانید در این زمینه تلاش کنید.

قابل اعتماد بودن (Trustworthiness)

اگر بتوانید ثابت کنید که سایت شما قابل اعتماد است، این موضوع به موفقیت شما بسیار کمک می کند. در حالی که تخصص و اعتبار٬ عواملی هستند که باعث می شوند رتبه بندی شما ارتقا پیدا کند، قابلیت اعتماد و یا کمبود قابلیت اعتماد به راحتی بر روی رتبه بندی شما تاثیر می گذارد.

در صورتی که شما نتوانید موضوعاتی که در رابطه با کسب و کار شما گفته می شود را کنترل کنید، قطعا گوگل شما را مجازات می کند! در اصل، شما باید کاری کنید که مشتریان شما راضی باشند و اگر شکایتی از شما دارند، قبل از این که باعث شود جو منفی زیادی در رابطه با برند شما ایجاد شود، باید این مشکل را رفع کنید. گوگل در رابطه با رهنمودهای خودش کاملا شفاف عمل می کند. بنابراین اگر نظرات منفی زیادی در رابطه با کسب و کار شما وجود داشته باشد، گوگل آن را به عنوان معیار کیفی بد در نظر می گیرد.

نظرات مثبت در بسترهایی مانند  Tripadvisor, Trustpilot, Facebook, Google My Business و موارد دیگر نیز به شدت به کسب و کار شما کمک می کنند. در صورتی که شما در کشورهایی مانند آمریکا، کانادا و یا مکزیک فعالیت می کنید٬ قطعا باید بر روی سایت  bbb.org نظرات مثبت را جلب کنید. این سایت یکی از بهترین منابع برای بررسی نظرات مشتریان از نظر گوگل می باشد که این موضوع چندین مرتبه در رهنمودهای کیفی گوگل نیز مطرح شده است.

چند روش برای ارتقای قابلیت اعتماد یک وبسایت را در قسمت زیر به شما معرفی می کنیم:

  • داشتن یک روش شفاف برای ارتباط با مالکین وبسایت.
  • ارتباط وبسایت با یک مکان فیزیکی؛ مثلا دفتر و یا آدرس فروشگاه.
  • داشتن صفحه شرایط کسب و کار و T&C، که به راحتی در دسترس کاربران قرار داشته باشد (معمولا از قسمت پانویس در صفحه).
  • ایمن سازی دامنه ی وبسایت. اجرای صحیح HTTPS برای گوگل اهمیت بسیار زیادی دارد و به گوگل کمک می کند تا این تضمین ایجاد شود که تمام داده هایی که کاربران در این سایت وارد می کنند، توسط نهاد یا فرد دیگری مورد سواستفاده قرار نمی گیرد.
  • داشتن یک سیاست حریم شخصی که کاملا در دسترس کاربران باشد (معمولا از پانویس صفحه).
  • در صورتی که شما بر روی سایت تراکنش مالی انجام می دهید، به صورت کامل باید سیاست های مرجوع و بازگشت وجه را مشخص کنید.
  • در صورتی که شما کالایی را می فروشید، باید مشخصات کامل محصول و توصیه های امنیتی که مرتبط با محصول شما می باشند را ارائه کنید.
  • در صورتی که شما نشر دانش انجام می دهید، حتما باید اطلاعات نویسنده در سایت و منابع مربوطه، به کاربران ارائه شود. استفاده از لینک سایت های معتبر نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

مهم ترین نکات برای تولید محتوای ارزشمند

اگر شما در رابطه با موضوعی مطلبی را منتشر می کنید، باید تخصص، اعتبار و قابلیت اعتمادتان را برای گوگل اثبات کنید تا گوگل مطالب شما را نمایش دهد. مخصوصا اگر این مطالب در حوزه پزشکی، سلامت و یا موضوعات مالی باشند.

زمانی که گوگل یک صفحه را به یک جستجو کننده ارائه می کند، دوست ندارد که اطلاعات غلط در اختیار کاربران قرار بگیرد! به خصوص در صورتی که این اطلاعات بر روی سلامت، موضوعات مالی و یا رفاه آن ها تاثیر داشته باشد. توصیه های بد هیچ وقت ارزشمند نیست؛ به خصوص در زمینه های حساس!

در صورتی که شما در زمان کار بر روی برنامه های بازاریابی دیجیتال٬ مفهوم E-A-T را در نظر داشته باشید، قطعا می توانید یک روش جامع سئو و بازاریابی محتوایی را تدوین کنید. پوشش دادن این سه مفهوم اصلی کار هوشمندانه ای است. به خصوص در صورتی که می خواهید برای عبارات جستجوی خاصی در صنعت کاری خودتان، در گوگل رتبه بندی شوید.

البته شاید خبر تلخ این باشد که نمی توان اعتبار، تخصص و قابلیت اعتماد را یک شبه ایجاد کرد و این کار نیازمند تلاش و زمان زیادی می باشد! شما همیشه باید این موضوع را به یاد داشته باشید که دیگر آن روز ها گذشته که شما بتوانید یک شبه به صفحه اول گوگل برسید. معیار E-A-T بر اساس تعریف ارائه شده، به معنی رشد مداوم برند و حضور مثبت آنلاین به صورت طبیعی می باشد.

اما خبر خوب هم این است که در صورتی که شما به درستی بتوانید به E-A-T بالایی برسید٬ قطعا رقبای شما به سختی می توانند رو در روی شما بایستند!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود