3 نکته حیرت انگیز بهبود استراتژی محتوا

آموزش استراتژی محتوا,استراتژی محتوا,استراتژی محتوا چیست

بهبود استراتژی محتوا و رسیدن به موفقیت در آن، یکی از لازمه های اصلی کسب و کارهای اینترنتی است. هر فردی که در دنیای بازاریابی آنلاین و کسب و کارهای اینترنتی فعالیتی داشته باشد، عبارت “محتوا پادشاه است”، مطمئنا به کرات به گوشش رسیده است. اما باید بدانید که رساندن یک پیام به گوش مخاطب، در این دنیای مجازی آشفته، کار آسانی نیست؛ اگر نتوانید در این زمینه عملکرد خوبی داشته باشید، مطمئنا در آینده ای نه چندان دور، سیستم بازاریابی کسب و کار شما با شکست مواجه خواهد شد.

یک استراتژی محتوای خوب به شما کمک می کند تا مقالاتی منسجم، جذاب، پایدار و معنادار در اختیار مخاطبین وب سایتتان قرار دهید. همچنین بهبود استراتژی محتوا به وب سایت های فروشگاهی نیز کمک می کند تا مشتریان بیشتری وارد سایتشان شده و برای مدت زمان زیادی، شیفته برند آن ها بشوند.

همه می دانیم که یک محتوای با کیفیت، از جهات مختلفی می تواند به شما کمک کند؛ اما همیشه دو مسئله بسیار مهم وجود داشته است که بازاریابان محتوا با آن درگیر بوده اند؛

  • چگونگی اولویت بندی فعالیت ها برای جذب و تبدیل کاربر به مشتری
  • چگونگی ایجاد یک استراتژی محتوا برای تبدیل کاربر به مشتری

البته دقت داشته باشید که بازاریابی محتوا و چیدن یک استراتژی مناسب برای آن، با فعالیت هایی که بازاریابان برای فروش یک محصول یا تبلیغ خدمات شما انجام می دهند، کاملا متفاوت است؛ در یک بازاریابی محتوا موفق، موارد زیر را مشاهده خواهیم کرد:

  • مقاله های آموزشی
  • بلاگ های با کیفیت
  • کتاب های الکترونیکی
  • ویدئوها
  • سرگرمی
  • وبینارها
  • شبکه های اجتماعی
  • فایل های گرافیکی

البته جای هیچ نگرانی وجود ندارد؛ ما در این مقاله از نیوسئو تصمیم گرفته ایم تا 3 نکته اساسی برای بهبود استراتژی محتوا را برای شما بیان کنیم. ایده کلی که پشت یک استراتژی محتوا موفق وجود دارد، پیچیده نیست و شامل موارد زیر است:

  • یک هدف تجاری بزرگ را برای خود انتخاب کنید
  • به طور مستقیم، نیازها و خواسته های کاربران را هدف قرار دهید
  • دو مورد بالا را در یک قالب ساده و روان به اشتراک بگذارید

با توجه به آخرین آموزه های سئو سایت، در چیدمان استراتژی محتوا، آن چیزی که بیشتر اهمیت دارد، اهداف و جستجوهای کاربران است.

در حقیقت در این مرحله ما کاری با رقابت هایی که در مورد کسب و کار شما وجود دارد، نداریم. همچنین، قطعا اطلاعات مناسبی در مورد اینکه استراتژی محتوا چیست و چرا برای کسب و کار مهم است، جمع آوری کرده اید؛ بنابراین به جای تکرار این مسائل، بهتر است سریع تر به سراغ اصل موضوع برویم.

به هر حال، با مطالعه دقیق 3 نکته ای که در ادامه بیان می کنیم، به خوبی می توانید بهبود استراتژی محتوا مناسبی داشته باشید.

حالا وقتشه!   اینو بخون: آموزش افزایش بازدید گوگل رایگانپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

1) محتواها را بر اساس نیازهای تجاری خود تولید کنید

تمامی موضوعات و محتواهایی که در وب سایت شما منتشر داده می شوند، باید متناسب با اهداف و نیازهای برند شما باشند؛ به نظر شما علت چیست؟

پاسخ ساده است؛ اگر تناسبی بین این دو مسئله وجود نداشته باشد، شما چگونه می خواهید متوجه شوید که روند استراتژی محتوای سایتتان، تاثیری بر ارتقا کسب و کارتان داشته است یا خیر.

نکته مهم اینجاست که پیدا کردن نیازهای اساسی و مهم کسب و کارتان، ممکن است کمی چالش برانگیز به نظر برسد. مسئله ای که وجود دارد این است که چگونه باید این کار به صورتی معنادار و ساده انجام دهیم؟

یکی از بهترین روش ها این است که شما می توانید با کمی آینده نگری، وضعیت پیش رو کسب و کار اینترنتی خود را شناسایی کرده و بررسی کنید که مخاطبین در آینده، به چه مسائلی علاقه مند خواهند شد. این مسئله به راحتی می تواند به یکی از موضوعات اصلی روند تولید محتوای سایت شما تبدیل شود. به این صورت، شما یک الگو دارید و به واسطه آن همیشه می توانید محتوا و نیازهای کسب و کارتان را به یکدیگر لینک کنید. این مسئله برای بهبود استراتژی محتوا اهمیت بسیار زیادی دارد.

2) مخاطبین خود را درک کنید

بعد از انجام مرحله اول، تولید کنندگان محتوای شما باید به خوبی به اصلی ترین دلیلی که محتواها تولید می شوند، تمرکز کنند؛ و آن چیزی جز مخاطبین وب سایتتان نیست. با یک بررسی ساده، متوجه خواهید شد که بسیاری از وب سایت ها، به مرور زمان، اصطلاحا دچار روزمرگی می شوند. این دسته از وب سایت ها در ابتدای کار خود، یکسری مخاطب را شناسایی کردند و برای سالیان سال تصمیم گرفته اند با همان استراتژی اولیه خود، کارشان را ادامه دهند. طبیعی است که این نوع وب سایت ها، هیچ زمان به موفقیت نخواهند رسید.

آموزش استراتژی محتوا,استراتژی محتوا,استراتژی محتوا چیست

مهم ترین کاری که شما در این قسمت باید انجام دهید، شناسایی کاربران است. اگر وقت زیادی دارید، پیشنهاد می کنیم هر ماه، مدت زمانی را به تغییراتی که در تمایلات و علایق افراد مرتبط با کسب و کار شما به وجود آمده است، اختصاص دهید. برای انجام این کار، ابزارهای زیادی وجود دارند؛ گوگل ترندز یکی از آن ها است که می تواند به بهبود استراتژی محتوا شما کمک زیادی کند.

3) تیم خود را با استراتژی محتوا هماهنگ کنید

وجود سردرگمی در روند فعالیت های داخلی وب سایت شما، ممکن است آسیب های شدیدی به کسب و کار اینترنتی وارد کند. به همین علت پیشنهاد می کنیم هنگامی که قصد دارید برای محتوای وب سایتتان استراتژی بچینید، از همکاران، بازاریابان و تیم تولید محتوای خود نیز نظرسنجی کنید. به این صورت، به راحتی اهداف تجاری و توانایی های شما با یکدیگر تطابق پیدا خواهند کرد.

همچنین اگر بخواهیم از یک منظر دیگر به این مسئله بنگریم، اگر شخص شما مفهوم و علت اینکه چرا استراتژی محتوا می چینید و این چیدمان چه کمکی به بهبود کسب و کارتان می کند، به راحتی می توانید تمامی افراد را قانع کنید که از فعالیت های پیشنهادی شما، پیروی کنند و با انگیزه، کارهای خود را بر اساس همان استراتژی که شما چیده اید، تطبیق دهند.

امیدواریم با استفاده از نکات این مطلب، توانسته باشیم، اندکی در نگرش شما نسبت به محتوا سایت، تاثیر گذاشته باشیم و شما را ترغیب به پیاده سازی و بهبود استراتژی محتوا کرده باشیم. طبیعی است که هرچه مراحل گفته شده را با دقت بیشتری انجام بدهید، در مدت زمان کمتری به نتیجه خواهید رسید. به هر حال، اگر هرگونه مشکلی در زمینه تولید محتوا و چیدن یک استراتژی مناسب برای آن دارید، خوشحال می شویم که آن را با نیوسئو به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود