5 ابزار خارق العاده یافتن کلمات کلیدی رقبا

آموزش شناسایی کلمات کلیدی,آموزش یافتن کلمات کلیدی رقبا,تحقیق کلمات کلیدی رقبا

کلمات کلیدی رقبا یکی از بهترین چیزهایی است که به شما کمک می کند تا در روند کار سئو سایت خود، بهبود خوبی داشته باشید. به طور کلی هدف اصلی از تحقیق کلمات کلیدی این است که بهترین عباراتی که بیشترین جستجو و ارزش را داشته اند، استخراج و از آن ها در روند سئو داخلی و خارجی سایت خود استفاده کنیم.

همانطور که می دانید، سئو نوعی از بازاریابی است (یکی از بهترین ها). با انجام تحقیق کلمات کلیدی، عبارات بی ارزش و منفی که ارزشی برای بازاریابی آنلاین ما ندارند، حذف شده و در نهایت یک کمپین بی نقص بازاریابی پایه گذاری می شود. شناسایی و پیدا کردن کلمات کلیدی رقبا نیز بخش مهمی از این پروسه را تشکیل می دهد.

ابزارهای مختلف، آنالیزها و تجربه، به شما کمک می کنند تا بدانید برای شروع یا بهبود بهینه سازی سایت خود، به چه عبارت هایی نیاز دارید؛ خب طبیعی است فردی که متخصص در زمینه ای می باشد، می داند که مشتریان یا کاربران هدف، با استفاده از چه عبارت ها و جملاتی به دنبال محصول یا خدمات موردنظر خود می گردند.

در این میان، طبیعی است که رقبایی هم وجود دارند که عملکرد بهتری نسبت به شما داشته اند و توانسته اند رتبه های برتر نتایج جستجوی گوگل را از آن خود کنند. کلمات کلیدی رقبا در اینجا می تواند به خوبی به شما کمک کند. پس شما می توانید با یافتن کلمات کلیدی رقبا، زمان زیادی را برای کسب و کار اینترنتی خود بخرید و از استفاده از عبارت های بی ارزش در روند کار سئوی خود، خودداری کنید.

بنابراین، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقابتی یکی از موثرترین راه ها برای رقابت در یک فضای شلوغ و به دست آوردن یک مزیت اساسی نسبت به سایر مشاغل صنعت شما است. بنابراین چگونه می توانید کلمات کلیدی را که رقبای شما در پروسه لینک سازی، بهینه سازی داخلی، سئو خارجی و … خود هدف قرار داده اند، شناسایی کنید؟

یکی از بهترین ترفندهای موجود، استفاده از ابزار برای یافتن کلمات کلیدی رقبا است. در این مطلب از نیوسئو قصد داریم تا 5 ابزار برتری که در این زمینه فعالیت داشته و سئوکاران زیادی از آن ها بهره می برند را به شما عزیزان معرفی کنیم.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: سفارش استراتژی سئوپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

1. BuzzSumo

حتما مطالب زیادی در مورد ابزار BuzzSumo شنیده اید؛ دلیلش هم این است که این ابزار بسیار خارق العاده است. برای بازاریابان محتوا، این ابزار عملا بهترین چیزی است که به واسطه آن می توانند کلمات کلیدی رقبا را پیدا کنند.

یکی از ویژگی های ابزار BuzzSumo شناسایی رقبای بالقوه شماست که شاید اصلا در از آن ها خبری نداشته باشید!

به عنوان مثال (مثال ایرانی نمی زنیم تا حاشیه خاصی درست نشود!)، بیشتر متخصصین و کارشناسان سئو با مجموعه Moz آشنا هستند. آن ها محتوای عالی تولید می کنند، مجموعه ابزارهای بسیار جذاب خود را توسعه می دهند و همچنین در یک کنفرانس های سالانه بسیار عالی نیز حضور به عمل می رسانند. اگر وب سایتی در زمینه سئو دارید یا محتوای مرتبط با سئو را منتشر می کنید، بدون شک می دانید که Moz یکی از قوی ترین رقبای شما است. اما در مورد سایت های کوچکتر و مستقل که عملکرد بسیار خوبی دارند، چه فکری کرده اید؟

اگر متوجه منظورمان شده باشید، حتما اسامی وب سایت های مختلف مرتبط با صنعت کاری شما، تک به تک در ذهنتان آمده اند.

ابزار BuzzSumo از این مسئله، غافل نمی شود و در شناسایی کلمات کلیدی رقبا، عملا کم نگذاشته و هر اطلاعات ارزشمندی که نیاز هست را در اختیارتان می گذارد.

آموزش شناسایی کلمات کلیدی,آموزش یافتن کلمات کلیدی رقبا,تحقیق کلمات کلیدی رقبا

2. SEMrush

ابزار هوشمندی بعدی SEMrush  است که حتما اسم آن به گوشتان خورده است. ابزار هوش رقابتی بعدی ما SEM Rush است، مجموعه ای چشمگیر از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی که می تواند به شما در شناسایی کلمات کلیدی رقبا کمک کند. در این ابزار شما می توانید بر اساس کلمه کلیدی یا URL جستجو کنید، نتایج را بر اساس کشور یا منطقه جغرافیایی فیلتر کنید، انواع مختلفی از کلمات کلیدی PPC را مشخص کنید و داده های تجزیه و تحلیل دامنه را برای کل سایت ها بررسی کنید.

3. SpyFu

SpyFu یکی دیگر از ابزارهای معروف برای تحلیل رقبا است که می تواند در یافتن کلمات کلیدی رقیب به شما کمک کند. اما بر خلاف ابزارهای مشابه، SpyFu ابزاری است که صرفا به تحقیقات هوش رقابتی اختصاص داده شده است.

در واقع بسیار می تواند برای شما عجیب باشد که این بازار تا چه اندازه می تواند اطلاعات ارزشمند در اختیارتان قرار دهد؛ حتی برای افرادی که در ابتدای کار خود هستند. اطلاعات مربوط به همه چیز از حجم جستجوی ماهانه محلی و جهانی، CTR، هزینه تبلیغات، تاریخ تبلیغات، تاریخ رتبه بندی، بک لینک ها و گروه های تبلیغاتی رقبا به آسانی با استفاده از این ابزار در دسترس است و تقریبا همه چیز را در مورد استراتژی های کلمات کلیدی رقبا به شما ارائه می دهد.

شناسایی کلمات کلیدی رقبا,کلمات کلیدی رقبا,یافتن کلمات کلیدی رقبا

4. Ahrefs Keywords Explorer

همه می دانیم که Ahrefs یکی از برترین مراجع سئو است که همه کشورها از آن استفاده می کنند. چه از نظر مقاله های آموزش سئو فوق العاده ای که دارد، چه از نظر ابزارهای کاربردی اش، این برند یکی از بهترین هاست.

یکی از بهترین ابزارهایی که تبیین کرده اند، ابزار Ahrefs Keywords Explorer می باشد. این ابزار تعداد بی شماری از داده های با ارزش به به شما عزیزان ارائه می کند که برای سئو بسیار مفید هستند. از ویژگی های خاص این ابزار که برای خیلی از سئوکاران مهم است، مشخص کردن top page های رقیب شماست. خب واضح است که با استفاده از این ویژگی شما می توانید از بهترین عملکردهایی که رقبایتان داشته اند، الگوبرداری کنید و یک استراتژی بی نظیر برای بهبود سئو صفحات سایت خود بچینید.

5. پژوهش سایت رقبا

یکی از بهترین ابزارها برای یافتن کلمات کلیدی رقبا خود شما هستید! اگر بتوانید دانش و تجربه کافی در زمینه سئو به دست بیاورید، می توانید با یک بررسی چند ساعته بر روی وب سایت رقبا، عبارات کلیدی، استراتژی ها، اهداف تجاری و … آن ها را شناسایی کنید و از آن ها در جهت بهبود عملکردتان بهره ببرید.

اگر وقت این را ندارید که به آموزش دیدن در زمینه سئو سایت بپردازید، بهترین راهکار این است که یک متخصص یا کارشناس سئو را برای تحلیل رقبا استخدام کنید. شما می توانید از او بخواهید یک طرح کلی از وضعیت فعلی کلمات کلیدی رقبا و دیگر بخش های سایتشان به شما ارائه کند و در ادامه مسیر، به صورت ماهانه، گزارشی مختصر و مفید در مورد عملکرد و استراتژی های جدیدی که رقبا مورد استفاده قرار داده اند، به شما اطلاعاتی ارائه کند.

سخن آخر

امیدواریم که با استفاده از نکاتی که در این مقاله برایتان بیان کردیم، روند سئو کلمات کلیدی سایتتان با سرعت بالاتری انجام شود و صرف هزینه های بیهوده برای استراتژی های اشتباه، محفوظ بمانید. خوشحال می شویم که اگر مشکلی در زمینه شناسایی و یافتن کلمات کلیدی رقبا داشتید، آن را با ما در میان بگذارید.

2 نظر در مورد مقاله “ 5 ابزار خارق العاده یافتن کلمات کلیدی رقبا ” ثبت شده است
  1. سورنا

    سلام خوب بود ممنون


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      ممنون از همراهی شما


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود