سئو سایت بهتر است یا PPC؟

ppc مخفف چیست,تبلیغات ppc,تبلیغات بر اساس کلیک ppc

سئو سایت و PPC از مهمترین و اصلی ترین عوامل تاثیر گذار در رنک سایت می باشند. به عنوان یک سئوکار یا صاحب وب سایت، شاید در مواقع بسیار زیادی برای شما سوال به وجود آمده باشد که برای بهبود رتبه سایت خود، بهتر است از چه روشی استفاده کنید؛ سئو سایت یا تبلیغات کلیکی؟

یکی از کاربران نیوسئو اعلام کرده است که به مدت سه سال برای یک شرکت اینترنتی نوپا مشغول به کار بوده که فعالیت های مربوط به بهینه سازی سایت شرکت را انجام می داده است. به گفته او، تصمیم گرفتن برای انتخاب سئو سایت یا PPC به عنوان یک روش بهبود رتبه سایت، کار آسانی نیست؛ مخصوصا اگر کسب و کار شما بودجه کمی داشته باشد. اما در نهایت او با تحقیق و مطالعه کافی در این زمینه، متوجه شد که سئو برای بهبود رنک، بسیار کاربردی تر می باشد. در نهایت او موفق شد تا به خوبی برای برخی از کلمات کلیدی، رنک مناسبی دریاقت کند.

حال نکته مهمی که وجود دارد این است که آیا واقعا سئو سایت به تنهایی باعث موفقیت او در زمینه کاریش شده است یا عوامل دیگری نیز به او کمک کرده اند؟ در نهایت باید بگوییم اینکه برخی اعتقاد دارند که سئو بهتر از تبلیغات کلیکی است، باید به صورت تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد. بنابراین ما در ادامه این مقاله سئو و تبلیغات کلیکی را جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم و مزایا و معایب هر کدام را بیان می کنیم. سپس به راحتی می توان با مقایسه سئو و PPC، انتخاب آن ها را آسان تر کرد.

ماهیت سئو سایت

سئو در واقع پروسه ای که طی آن بهینه سازی صفحات مختلف وب سایت شما انجام می شود تا به بهترین شکل، رنک بالایی از موتورهای جستجو دریافت کنید. نکته قابل تاملی در مورد سئو وجود دارد این است که شما به هیچ وحه نمی توانید با پرداخت پول به رتبه های برتر نتایج جستجو گوگل دست پیدا کنید.

موتورهای جستجو الگوریتم های فوق العاده ای دارند که با آن ها کیفیت محتواهای صفحات وب سایت شما را مورد بررسی قرار می دهند و اگر متوجه شوند که محتوا سایت شما طبق فاکتورهای رتبه بندی شان می باشد، رنک بالایی به شما خواهند داد.

در واقع یکی از بزرگترین قسمت های سئو سایت، فهمیدن این است که موتورهای جستجو با برور رسانی الگوریتم های خود، جه تغییراتی در فاکتورهایشان به وجود آورده اند تا بتوان استراتژی های سئو خود را مطابق با آن ها تغییر داد. شما می توانید برای رسیدن به درک بهتر، از کلاس های آموزش سئو معتبری که در سالانه در مراکز مختلف در حال برگزاری است، استفاده گنید.

فواید سئو سایت

در ادامه این مقاله، چند مورد از مهمترین مزایای سئو سایت را مورد بررسی قرار می دهیم:

ترافیک طبیعی باعث ایجاد قدرت می شود

شما هرچه رنک بالاتری در نتایج جستجو بگیرید و مدت زمان بیشتری بتوانید آن رتبه را حفظ کنید، قدم بزرگی در افزایش ترافیک طبیعی سایت خود برداشته اید. وقتی به این مرحله برسید، می توانید دست از کار کردن کشیده و تماشا کنید که چگونه ترافیک سایت شما افزایش پیدا می کند.

برخلاف این ویژگی سئو، PPC مثل یک شیر آب عمل می کند. تا وقتی که شما آن را باز نگه دارید، فعالیت انجام می دهد و به محض بسته شدن، آبی در کار نخواهد بود. جذب ترافیک با استفاده از تبلیغات کلیکی، دقیقا به همین شکل است. تنها تا وقتی که شما هزینه آن را پرداخت کنید، برای شما ترافیک جذب می کند.

سئو در دراز مدت از نظر هزینه به صرفه است

تصور کنید که یک وب سایت موفق که برای چندین هزار کلمات کلیدی، رتبه های بسیار بالایی در نتایج جستجو گوگل دارد، بخواهد برای دسترسی به همین جایگاهی که الان دارد، هزینه کند. اگر برای رسیدن به این جایگاه بخواهد پول بدهد، باید چزیز حدود چندین برابر سرمایه فعلی خود را مصرف کند. طبیعتا چنین چیزی معقول و به صرفه نیست. اما با بهینه سازی سایت در دراز مدت می توانید به این نتایج، برسید.

معایب سئو سایت

برخی از مزایا و فواید سئو را در بالا به تا حدودی بررسی کردیم. اکنون بهتر است تا بیشتر به معایب بهینه سازی سایت بپردازیم:

سئو زمان بر است

بر اساس تحقیقی که بر روی کلمات کلیدی و رتبه هر سایت برای رسیدن به رنک اول برای آن ها انجام شده است، متوجه شدیم که یک سال پس از انتشار یک مطلب، تنها 6 درصد از صفحات سایت هایی که برای یک کلمه کلیدی خاص تولید محتوا کرده اند، موفق به رسیدن به 10 رتبه برتر نتایج جستجو گوگل می شوند. حتی در برخی از موارد که استثناء هستند، 2 تا 6 ماه برای رسیدن به رتبه های برتر زمان لازم است. همانطور که دیدیم سئو به زمان زیادی برای نشان دادن عملکرد خود نیاز دارد. در نتیجه اگر زمان کافی برای کسب رتبه های برتر نتایج جستجو گوگل ندارید، پیشنهاد می کنیم که از سئو استفاده نکنید.

ppc مخفف چیست,تبلیغات ppc,تبلیغات بر اساس کلیک ppc

سئو نیازمند محتوای معتبر و منحصر به فرد است

هنگامی که کاربران در موتورهای جستجو به دنبال موضوع و پاسخ پرسشی می گردند، بیشتر ترجیح می دهند که محتوا سایت ها ارزشمند و پاسخگوی سوالات آن ها باشد. آن ها بیشتر تمایل دارند تا مقاله هایی که می خوانند توسط متخصصین مربوطه نوشته شده باشد. در نتیجه برای اینکه به خوبی در روند رنک گرفتن عمل کنید، پیشنهاد می کنیم که حتما از متخصصین برای تولید محتوا سایت خود استفاده کنید.

اگر خودتان مسلط به نکات آموزش تولید محتوا هستید، که فوق العاده است . می توانید شخصا شروع به نوشتن محتوا وب سایتتان کنید. اما اگر هیچ تخصصی در این زمینه ندارید بهتر است افرادی را برای تولید و انتشار محتوای سایتتان استخدام کنید. مشکلی که در این زمینه برای کسب و کارهای کوچک با بودجه کم وجود دارد، این است که هزینه و وقت زیادی را باید صرف پیدا کردن چنین افراد متخصصی کنند تا محتوایی فوق العاده داشته باشند.

PPC چیست

Pay Per Click یا تبلیغات کلیکی، یک روش تبلیغات می باشد. به این صورت که شما باید برای دریافت کلیک های بیشتری برای وب سایت خود، مبالغی را بپردازید. Google Ads معتبرترین آن هاست که معمولا صاحبان وب سایت های تازه کار به آن مراجعه می کنند.

حالا وقتشه!   اینو بخون: 5 ابزار کلیدی برای بهبود PPCپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

فواید PPC

حال که با مفهموم تبلیغات کلیکی بیشتر آشنا شدید، پیشنهاد می کنیم که دقیقا فواید آن را نیز به خوبی مورد بررسی بیشتر قرار دهید:

سرعت بالا در نتیجه گرفتن PPC

برای نتیجه گرفتن در سئو، شما نیاز دارید تا ماه ها صبر کنید تا به نتیجه مناسبی برسید؛ اما در PPC یا تبلیغات کلیکی، مدت زمان رسیدن به نتایج مطلوب بسیار سریع تر اتفاق می افتد.

PPC امکان هدف گذاری های جداگانه را فراهم می کند

با تبلیغات کلیکی، می توانید انواع مختلفی از داده ها را هدف خود قرار دهید و بر روی آن ها کار کنید. همچنین می توانید کنترل کنید که فقط آن دسته از افرادی که مدنظر دارید، محتوای شنا را مشاهده کنند.

تبلیغات کلیکی و امکان آزمایش سریع

طبیعت PPC این است که به شکل سریع، شما را به نتیجه برساند؛ به همین منظور شما می توانید یک کمپین راه اندازی کنید و در آن تست ها و پرسش و پاسخ هایی را تنظیم کنید که با استفاده از نتایج آن ها، متوجه نقص های موجود شوید.

نقص ها و معایب PPC

پس از بررسی نکات مثبت درباره PPC، لازم است تا مهمترین عیب ها و نواقص آن را هم به خوبی بشناسید.

PPC می تواند بسیار گران قیمت باشد

برای آن دسته از افرادی که در یک سنعت در حال رقابت با دیگران هستند، تبلیغات کلیکی به سرعت برای کسب و کار آن ها هزینه بر خواهد شد. به عنوان مثال اگر در زمینه بیمه کار می کنید، برای رسیدن عبارت کلیدی “بیمه ماشین” به رنک یک گوگل، برای هر کلیکی که از سوی کاربران دریافت می کنید، باعت مبلغی حدود 40 دلار بپردازید. در برخی موارد با یک تخمین ساده، متوجه می شوید که برای PPC باید مبلغی بیشتر از سرمایه اصلی کسب و کار خود، مصرف کنید.

PPC اثر خود را از دست می دهد

در حالی که نتیجه گرفتن در روند کار تبلیغات کلیکی، بسیار سریع و ساده اتفاق می افتد، اما باید در نظر داشته باشید که اثر آن هم برای مدت زیادی نخواهد ماند و شما در طول مدت زمان کوتاهی، رفته رفته شروع  به از دست دادن کاربران جذب شده سایت خود می کنید.

افزایش درآمد در PPC نیازمند سرمایه زیاد است

برای شروع تبلیغات کلیکی سایت خود، شما نیاز به گول دارید. بعد از ورود به این زمینه بعد از گذشت چندین ماه، تازه متوجه می شوید که پول زیادی از دست داده اید و باید استراتژی های خود را بهبود بخشیده و حتی برخی از آن ها را تغییر دهید. بنابراین بهتر است در این زمینه قبل از هرگونه اقدامی، هزینه های لازمه را به خوبی تجزیه و تحلیل کنید.

سئو بهتر است یا PPC

حال که به خوبی متوجه مزایا و معایب سئو سایت و تبلیغات کلیکی شده اید، بهتر است برگردیم به موضوع اصلی. برای افزایش ترافیک سایت بهتر است از کدام مورد استفاده کرد؟

برای پاسخ این سوال باید بگوییم که بستگی دارد که موقعیت شما چگونه است. بسته به وضعیتی که دارید، انتخاب شما نیز تفاوت پیدا می کند.

در انتها امیدواریم با مطالعه دقیق این مقاله، بتوانید، تصمیم درستی در این زمینه گرفته باشید و هیچ گونه آسیبی به کسب و کارتان وارد نشده باشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود