7 راه انتخاب عنوان مناسب و جذاب

انتخاب تیتر,انتخاب تیتر مناسب,انتخاب عنوان مناسب حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 25 امتیاز : 4.5]

اگر شما از یک کارشناس محتوا سوال کنید که چه عاملی در تولید محتوا و مبحث آموزش سئو بسیار بااهمیت می باشد و باعث موفقیت یا شکست یک مقاله است، به شما خواهد گفت که عنوان محتوا نقشی اساسی در این زمینه خواهد داشت.

David Ogilvy وبلاگنویس معروف آمریکایی، این موضوع را تایید می کند و چنین می گوید: “به طور متوسط، افراد عناوین محتوا را 5 بار بیشتر از خود محتوا مورد مطالعه قرار می دهند و به آن توجه می کنند.”

به همین دلیل ممکن است یک مقاله ضعیف تر از مقاله شما با انتخاب یک تیتر مناسب و جذاب، نظرات و توجهات بیشتری را به خود جلب کند. به زبان ساده می خواهم به شما بگویم که مشکل از محتوای شما نیست، بلکه مشکل از عنوان شماست که به اندازه کافی مخاطب را جذب و تشویق به خواندن مطلب نمی کند.

بنابراین مشکل را باید چگونه حل کرد؟ کاملا واضح و مشخص است، شما باید عناوین بهتری بنویسید.

قبل از انتشار پست بعدی خود در سایت یا بلاگ، بسیار ضروری است که درک کنید حتی اگر بهترین و نوآورانه ترین مقاله در جهان را می نویسید، انتخاب یک تیتر ضعیف، شانس موفقیت پست شما را کاهش خواهد داد.

اگر به دنبال راه هایی برای نوشتن یک عنوان جذاب، قانع کننده و به یادماندنی هستید تا مخاطبان به تمامی پست های شما توجه کنند، دیگر لازم نیست که بیش از این در سایت های مختلف دست به جستجو بزنید، چون من در این مطلب به شما نحوه انتخاب عنوان مقاله را در قالب 7 نکته کلیدی و ساده که در دسته مباحث آموزش سئو نیز قرار می گیرند، خواهم داد.

1. تمرکز روی حل یک مشکل، نه فروش محصول یا سرویس

اولین کاری که برای ایجاد یک عنوان مناسب برای مقاله باید انجام دهید، تمرکز بر روی کمک به مخاطب است.

اگر شما تمامی مقالاتی که دارای رنکینگ بالا در گوگل هستند را چک کنید، متوجه می شود که تمامی آنها بر روی کمک به مخاطب برای حل یک مشکل خاص تمرکز کرده اند. همیشه این موضوع را به خاطر داشته باشید که:  اگر بر روی مفید بودن متمرکز باشد، تیتر شما عملکرد بهتری را به جا خواهد گذاشت.

2. تلاش برای نوشتن عناوین مختلف

Upworthy.com یک سایت محبوب خبری/داستان سرایی در بین انگلیسی زبانان است.

براساس گفته آنها، یک محتوای ویروسی ترکیبی از محتوای بزرگ و باکیفیت، یک داستان جذاب و انتشار در زمان مناسب است. اما هیچکدام از آنها مهم تر از تیتر نخواهند بود.

آنها بسیاری از موفقیت های بازاریابی محتوای خود را به نوشتن 25 عنوان برای هر پست وبلاگی که می خواهند منتشر کنند، نسبت می دهند؛ سپس یکی از عناوین را که بیشتر از بقیه امیدوارکننده، جذاب و جالب توجه به نظر می رسد را انتخاب می کنند.

Upworthy از الگوی زیر برای نوشتن عنوان مقاله استفاده می کند:

  • باید 25 عنوان مختلف برای هر محتوا نوشته شود.
  • هنگامی که تعدادی از عناوین نامطلوب و نامناسب نوشته شد، زمان آن است که خود را جای مخاطب قرار دهیم و از دید او فکر کنیم.
  • عنوان شماره 24 بسیار بد و نامطلوب خواهد بود. اما عنوان شماره 25 همان چیزی است که ما را تبدیل به افسانه خواهد کرد و لقب خدای عنوان را برازنده ما می کند.
  • باید در زمان 15 دقیقه 25 عنوان بنویسیم. بنابراین نباید اجازه دهیم که محدودیت های ذهنی مانع این کار شود.

همانطور که می بینید، عامل تاثیرگذاری در نوشتن عناوین وجود دارد و آن چیزی نیست به جز تلاش، تلاش و تلاش. بنابراین برای انتخاب تیتر مناسب و برنده، 25 عنوان مختلف برای محتوای خود بنویسید.

دوست عزیزم، جهت مشاهده ادامه این مقاله بسیار مفید، لطفا ایمیل خود را به دقت در فیلد ذیل وارد نمایید.

لطفا ایمیل خود را به دقت وارد نمایید :

خیالتون راحت ! از ایمیل شما به صورت محرمانه نگهداری میشه و فقط مقالات برتر نیوسئو براتون ایمیل میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *