7 راه انتخاب عنوان مناسب و جذاب

انتخاب تیتر,انتخاب تیتر مناسب,انتخاب عنوان مناسب حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 26 امتیاز : 4.3]

اگر شما از یک کارشناس محتوا سوال کنید که چه عاملی در تولید محتوا و مبحث آموزش سئو بسیار بااهمیت می باشد و باعث موفقیت یا شکست یک مقاله است، به شما خواهد گفت که عنوان محتوا نقشی اساسی در این زمینه خواهد داشت.

David Ogilvy وبلاگنویس معروف آمریکایی، این موضوع را تایید می کند و چنین می گوید: “به طور متوسط، افراد عناوین محتوا را 5 بار بیشتر از خود محتوا مورد مطالعه قرار می دهند و به آن توجه می کنند.”

به همین دلیل ممکن است یک مقاله ضعیف تر از مقاله شما با انتخاب یک تیتر مناسب و جذاب، نظرات و توجهات بیشتری را به خود جلب کند. به زبان ساده می خواهم به شما بگویم که مشکل از محتوای شما نیست، بلکه مشکل از عنوان شماست که به اندازه کافی مخاطب را جذب و تشویق به خواندن مطلب نمی کند.

بنابراین مشکل را باید چگونه حل کرد؟ کاملا واضح و مشخص است، شما باید عناوین بهتری بنویسید.

قبل از انتشار پست بعدی خود در سایت یا بلاگ، بسیار ضروری است که درک کنید حتی اگر بهترین و نوآورانه ترین مقاله در جهان را می نویسید، انتخاب یک تیتر ضعیف، شانس موفقیت پست شما را کاهش خواهد داد.

اگر به دنبال راه هایی برای نوشتن یک عنوان جذاب، قانع کننده و به یادماندنی هستید تا مخاطبان به تمامی پست های شما توجه کنند، دیگر لازم نیست که بیش از این در سایت های مختلف دست به جستجو بزنید، چون من در این مطلب به شما نحوه انتخاب عنوان مقاله را در قالب 7 نکته کلیدی و ساده که در دسته مباحث آموزش سئو نیز قرار می گیرند، خواهم داد.

1. تمرکز روی حل یک مشکل، نه فروش محصول یا سرویس

اولین کاری که برای ایجاد یک عنوان مناسب برای مقاله باید انجام دهید، تمرکز بر روی کمک به مخاطب است.

اگر شما تمامی مقالاتی که دارای رنکینگ بالا در گوگل هستند را چک کنید، متوجه می شود که تمامی آنها بر روی کمک به مخاطب برای حل یک مشکل خاص تمرکز کرده اند. همیشه این موضوع را به خاطر داشته باشید که:  اگر بر روی مفید بودن متمرکز باشد، تیتر شما عملکرد بهتری را به جا خواهد گذاشت.

2. تلاش برای نوشتن عناوین مختلف

Upworthy.com یک سایت محبوب خبری/داستان سرایی در بین انگلیسی زبانان است.

براساس گفته آنها، یک محتوای ویروسی ترکیبی از محتوای بزرگ و باکیفیت، یک داستان جذاب و انتشار در زمان مناسب است. اما هیچکدام از آنها مهم تر از تیتر نخواهند بود.

آنها بسیاری از موفقیت های بازاریابی محتوای خود را به نوشتن 25 عنوان برای هر پست وبلاگی که می خواهند منتشر کنند، نسبت می دهند؛ سپس یکی از عناوین را که بیشتر از بقیه امیدوارکننده، جذاب و جالب توجه به نظر می رسد را انتخاب می کنند.

Upworthy از الگوی زیر برای نوشتن عنوان مقاله استفاده می کند:

  • باید 25 عنوان مختلف برای هر محتوا نوشته شود.
  • هنگامی که تعدادی از عناوین نامطلوب و نامناسب نوشته شد، زمان آن است که خود را جای مخاطب قرار دهیم و از دید او فکر کنیم.
  • عنوان شماره 24 بسیار بد و نامطلوب خواهد بود. اما عنوان شماره 25 همان چیزی است که ما را تبدیل به افسانه خواهد کرد و لقب خدای عنوان را برازنده ما می کند.
  • باید در زمان 15 دقیقه 25 عنوان بنویسیم. بنابراین نباید اجازه دهیم که محدودیت های ذهنی مانع این کار شود.

همانطور که می بینید، عامل تاثیرگذاری در نوشتن عناوین وجود دارد و آن چیزی نیست به جز تلاش، تلاش و تلاش. بنابراین برای انتخاب تیتر مناسب و برنده، 25 عنوان مختلف برای محتوای خود بنویسید.

3. تهیه یک پایگاه اطلاعاتی از عناوین موفق و جذاب

تشکیل یک پایگاه داده قوی از تیترهای مختلف که جذاب بوده اند و به موفقیت رسیده اند، ایده جالبی است، زیرا این پایگاه داده به شما کمک خواهد کرد که بتوانید از این تیترهای موفق الهام بگیرید و راحت تر عناوین عالی و جذاب برای پست خود بنویسید.

شما همیشه می توانید در زمان هایی که در نوشتن تیتر جذاب موفق نمی شوید از این پایگاه داده به عنوان یک منبع الهام بخش جهت نوشتن تیترهای خوب استفاده کنید.

به گفته Brian Clack این پایگاه داده منبع تقلب نیست، بلکه تنها برای به دست آوردن ایده جهت نوشتن عناوین تاثیرگذارتر به خصوص زمانی که در ابتدای راه هستید، استفاده می شود.

به زبان ساده اگر به دنبال نوشتن تیترهایی با تاثیرگذاری بالا، منحصر به فرد، جذاب و دوست داشتنی هستید، از تشکیل این پایگاه داده، غافل نشوید.

برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • تمامی عناوین خوب را از سراسر وب جمع آوری کنید.
  • عناوینی که باعث تشویق شما به خواندن محتوا می شود را در فایلی جداگانه قرار دهید.
  • تعیین کنید که چه مدل از عنوان می تواند به شما بیشتر کمک کند. سپس از همان الگو برای نوشتن عنوان استفاده کنید.

4. استفاده از اعداد (ترجیحا اعداد فرد)

انتخاب تیتر,انتخاب تیتر مناسب,انتخاب عنوان مناسب

تحقیقات ثابت کرده اند که استفاده از اعداد در عناوین باعث افزایش 73 درصدی شانس تعامل و اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی می شود. واقعا چه چیزی بیشتر از اضافه کردن اعداد خاص (مانند داده ها) به عنوان باعث هیجان انگیزتر شدن آن برای مخاطب خواهد شد؟

Debra Jason یکی از دلایل اصلی استفاده از اعداد در عناوین را با این عبارت توضیح داد: “اعداد مانند آب نبات برای مغز هستند!”

به زبان ساده، مغز بسیار به اعداد علاقه مند است و از آنها استقبال می کند.

همچنین باید این نکته را به شما دوستان عزیز بگویم که یک دلیل عملی برای استفاده از اعداد فرد وجود دارد. اعداد فرد شانس بیشتری برای عملکرد بهتر دارند. به همین دلیل اکثر وبلاگنویسان از اعداد فرد در عناوین خود استفاده می کنند.

تحقیقات انجام شده توسط موسسه بازاریابی محتوا نشان می دهد که مغز انسان به اعداد فرد بیشتر از اعداد زوج اعتقاد و باور دارد. همچنین این تحقیقات نشان داده اند که اعداد فرد به مخاطبان کمک بیشتری جهت هضم کردن اطلاعات می کنند و باعث می شوند که به راحتی اطلاعات را به یاد بیاورند.

هنگامی که آنها یکی از عناوین خود را با قرار دادن عدد “7” در عنوان منتشر کردند، تعداد کلیک ها با افزایش 20 درصدی مواجه شد.

5. استفاده از کلمات و صفات مثبت

با استفاده از کلمات و صفات مثبت در عنوان خود به عاطفی تر شدن آن کمک می کنید. این مسئله به نوبه خود باعث جذاب تر شدن عنوان می شود و توجه بیشتری را به خود جلب خواهد کرد.

برخی از صفات بسیارعالی و مثبت که می توانید از آنها در نوشتن عنوان استفاده کنید، عبارتند از:

  • کامل
  • جالب ترین
  • بهترین
  • بزرگ ترین
  • همیشگی
  • سریع ترین
  • آسان ترین
  • بیشترین
  • عالی ترین
  • داغ ترین
  • قوی ترین

6. استفاده از کلمات منفی برای برجسته تر کردن ترس

ترس قوی ترین حس انسانی است که فرد را وادار به انجام واکنش و کار می کند.

یک مطالعه انجام شده توسط Outbrain نشان داد که تیترهای دارای کلمات و صفات منفی 30 درصد بیشتر از تیترهای دارای کلمات و صفات مثبت در جلب نظر مخاطب موفق بوده اند.

تعدادی از صفات و کلمات منفی که می توانید از آنها در نوشتن عنوان استفاده کنید، عبارتند از:

  • هرگز
  • بدترین
  • بدون معنی
  • هیچی
  • هیچ کس
  • به هیچ وجه
  • متوقف کردن
  • جلوگیری کردن
  • انجام ندادن

به عنوان مثال:

“از انجام این اشتباهات بچه گانه در تولید محتوا جلوگیری کنید”

“7 کاری که هرگز در بازاریابی شبکه های اجتماعی نباید انجام دهید”

“بدترین روش های ممکن در تولید بک لینک

7. تشکیل جلسات طوفان فکری (طوفان مغزی)

طوفان فکری یکی از روش های جالب مشارکتی برای خلق ایده است. به همین دلیل یکی از ایده آل ترین روش های انتخاب عنوان، استفاده از جلسات طوفان مغزی می باشد.

در مواقعی که هیچ راه دیگری برای انتخاب یک عنوان جذاب به ذهنتان نمی رسد، می توانید از این سلسله جلسات طوفان مغزی استفاده کنید تا بتوانید با مشارکت دیگر افراد گروه، تیتری مناسب برای محتوای خود پیدا کنید.

خب، در این مقاله نحوه انتخاب عنوان جذاب برای پست ها و مقالات را به صورت کامل توضیح دادم. بدون شک عنوان مهمترین بخش یک محتوا برای جلب نظر مخاطب خواهد بود و باعث افزایش ترافیک سایت شما خواهد شد. شما دوستان عزیز می توانید نظرات خود را در رابطه با این مقاله با من در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *