9 نوع از بهترین متا توضیحات برای افزایش نرخ کلیک

تگ description در سئو,تگ meta description,متا description

آیا متا توضیحات شما به اندازه کافی خوب هستند؟ تگ متا دیسکریپشن شما باید پست شما را توصیف کند اما شرکت ها و وب سایت های زیادی نیز تلاش بسیار زیادی انجام می دهند تا توصیف های خوبی را ایجاد کنند که به صورت گسترده باعث افزایش نرخ کلیک از موتورهای جستجو می شود. در نهایت اگر پاسخ شما به این سوال منفی است، قطعا فرصت زیادی را از دست می دهید.

شما هم می توانید همین کار را انجام دهید. ما می خواهیم به 9 مورد از متا توضیحات بپردازیم که باعث می شود شما کلیک بیشتری را به دست بیاورید.

برای هر کدام، من یک مثال نیز به شما ارائه می کنم تا به خوبی متوجه شوید که یک تگ متا دیسکریپشن خوب چیست و چه چیزی باعث بهبود آن ها می شود.

حتما لازم نیست که شما یکی از این روش ها را انتخاب کنید. شما می توانید یک بعد خاص از آن ها را در نظر بگیرید؛ مثل نوشتن تگ متا Description که متمرکز بر روی «دعوت به اقدام یا CTA» می باشد. سپس چیزی به آن اضافه کنید که شبیه کلمات قدرت و یا USP می باشد.

ما در ادامه 9 روش مختلف را به شما معرفی می کنیم که می توانید تگ های متا Description خودتان را با استفاده از آن ها بهبود دهید.

  1. شفافیت در متا توضیحات

تگ های متا دیسکریپشن باید شفاف باشند و جستجوگر باید بداند که قرار است به چه محتوایی برسد. به صورت کلی، اگر شما باعث ابهام در افراد شوید، قطعا بر روی سایت شما کلیک نمی کنند.

تگ description در سئو,تگ meta description,متا description

چه چیزی عملکرد خوبی دارد

متا توضیحات به صورت دقیق نشان می دهد که پست در رابطه با چه چیزی است. این تگ کاملا نشان می دهد که مخاطب هدفش چه کسانی هستند؛ یعنی در این تگ مشخص شده که ورزشکاران معمولی هدفش هستند نه بدن سازانی که حرفه ای کار می کنند. همچنین در این تگ به صورت شفاف نشان داده شده است این سایت چه مزایایی را می تواند برای جستجوگر ارائه کند؛ یعنی در meta description نوشته شده «وزنتان را کاهش دهید، قوی تر شوید و بهتر زندگی کنید».

فضا برای بهبود

تگ تایتل و متا دیسکریپشن ها تکراری هستند. قسمت دوم از تگ تایتل (بعد از ویرگول)، مشابه با جمله دوم در متا دیسکریپشن می باشد. در صورتی که این دو مورد نسبت به هم متفاوت باشند شرایط بهتر شده و باعث می شود که اطلاعات یا مزایای بیشتری در اختیار کاربران قرار بگیرد.

تگ تایتل نیز به نظر یک کلمه کلیدی عمومی مثلا «کاهش وزن» را هدف گرفته است؛ در نتیجه بهتر است از یک کلمه کلیدی خاص تر در این قسمت استفاده شود.

  1. USP محور

unique selling point به معنی نقطه فروش منحصر به فرد یک شرکت می باشد. این نقطه فروش چیزی است که باعث می شود محصولات آن ها نسبت به محصولات مشابه متفاوت باشد. USP می تواند مبتنی بر ارزش افزوده، کیفیت، سرویس، سرعت، ویژگی های پیشرفته و یا هر چیز دیگری باشد که باعث تفاوت می شود.

استفاده از USP می تواند برای صفحه اصلی سایت بسیار مفید باشد. زیرا در این صفحات متا دیسکریپشن باید منحصر به فرد باشد تا باعث جذب مخاطب شود.

متا تگ توضیحات,متا تگ توضیحات سایت,متا توضیحات

چه چیزی عملکرد خوبی دارد

Zappos به خاطر پشتیبانی بسیار خوب از مشتریانش معروف می باشد. در آمریکا، معمولا به عنوان استاندارد طلایی برای کسب و کار آنلاین در نظر گرفته می شود. در این جا، Zappos از طریق USP های قوی متعدد، نشان می دهد که خدمات انتقال و مرجوعی رایگان، قابلیت مرجوعی کالای یک ساله و خدمات رسانی 24/7 (تمام وقت) را به مشتریان خودش ارائه می کند.

کلمه «افسانه ای» که در دیسکریپشن این سایت مشاهده می کنید، بر روی این موضوع تاکید دارد که Zappos چقدر نسبت به خدمات مشتریان خودش اهمیت می دهد و تلاش دارد تا به بهترین نحو این موضوع را نشان دهد.

فضا برای بهبود

این موضوع کمی ظریف می باشد اما خب نوشتن دیسکریپشن با حروف تماما بزرگ به همراه علامت تعجب های مکرر می تواند کمی تو ذوق بزند. این سبک نوشتاری بیشتر باعث می شود که نوعی حس سختی در خواننده شکل بگیرد؛ نه حس بزرگی و یا حرفه ای بودن شرکت.

  1. سوال محور

افراد معمولا به دلیل یافتن پاسخ برای سوالات خودشان از موتورهای جستجو استفاده می کنند. در نتیجه ما هم می توانیم با پرسیدن یک سوال در متا توضیحات، به آن ها کمک کنیم تا چیزی که می خواهند را پیدا کنند.

وقتی که من به دنبال ایده ای خوب می گردم که در بیشتر زمینه ها مفید باشد، معمولا از دیسکریپشن های سوال محور استفاده می کنم.

تگ description در سئو,تگ meta description,متا description

چه چیزی عملکرد خوبی دارد

در صورتی که فردی به دنبال نکات سئو باشد، می توانید بپرسید آیا علاقه دارد که در رابطه با سئو اطلاعات بیشتری به دست بیاورد یا خیر. این موضوع باعث می شود که یک پاسخ مثبت شکل بگیرید. احتمال این که آن ها با خودشان بگویند نه٬ خیلی کم است! استفاده از تاریخ «در سال 2019» در این دیسکریپشن نیز نشان می دهد که توصیه های ارائه شده به روز هستند. مهمترین معیارها برای آن ارائه شده است که نشان می دهد این مقاله بر روی نکاتی تمرکز دارد که مطابق با آخرین نگرش ها در صنعت سئو می باشند.

فضا برای بهبود

مجدد نکته ظریفی برای بهبود وجود دارد. اما URL و نشان تاریخ که دقیقا قبل از این تگ متا دیسکریپشن دیده می شود شامل «2018» می باشد. اگر کمی در این زمینه فکر کنید کاملا واضح است که علت این مشکل چیست. این پست در انتهای سال 2018 منتشر شده است که در رابطه با گرایش های موجود در سال 2019 بوده است. به همین دلیل ممکن است که جستجوگری که خیلی سریع نتایج را بررسی می کند، کمی دچار ابهام شود.

  1. هدف محور

در بعضی از موارد، ممکن است تاکید بر روی هدفی که پشت وبسایت شما قرار دارد مناسب باشد. این هدف می تواند یک ارزش عملیاتی خاص و یا یک روش عملی بسیار عالی باشد که باعث تمایز شما می شود. این کار باعث شده که انگیزه بیشتری برای جستجوگر ایجاد شود تا سایت شما را در مقایسه با سایت دیگران بررسی کند.

تگ description در سئو,تگ meta description,متا description

چه چیزی عملکرد خوبی دارد

TOM این توضیحات ساده، کوتاه و شفاف را ارائه می کند. هدف آن ها سود نیست بلکه می خواهند به دیگران کمک کنند. حتی در صورتی که جستجوگر تا حالا در رابطه با آن ها و سیاست های «یک به یک» چیزی نشنیده باشد، کاملا از زمینه و آیکن ® مشخص است که این یک سیاست شناخته شده و ثبت شده می باشد.

فضا برای بهبود

در واقع در این description کاملا مشخص نیست که TOMS چه چیزی می فروشد. آن ها به عنوان یک شرکت فروشنده کفش کار خودشان را شروع کردند و هر جفت کفشی که می فروختند، مطابق با آن یک جفت کفش به کودکی می دادند که نیازمند بود. حالا آن ها کیف و عینک می فروشند اما این موضوع از تگ متا دیسکریپشن بالا مشخص نیست.

  1. متمرکز بر روی فراخوان عمل

ارائه کردن CTA در تگ description ممکن است غیر عادی باشد اما برای بسیاری از محصولات باعث می شود که تفاوت بسیار خوبی ایجاد شود. یک دعوت به اقدام شفاف باعث می شود که جستجوگر نه فقط بر روی لینک شما کلیک کند بلکه وقتی به سایت شما می آیند، کار خاصی که مد نظر شماست را هم انجام می دهند.

تگ description در سئو,تگ meta description,متا description

چه چیزی عملکرد خوبی دارد

 نکته خوب call to action شفاف است و از طریق عباراتی مانند «دانلود نسخه کامل»، « شروع دوره رایگان» و موارد دیگر در متن نشان داده شده است، و به خصوص کلمه «رایگان» مورد تاکید زیادی قرار گرفته است.

فضا برای بهبود

جمله دوم از تگ متا دیسکریپشن خیلی عمومی است؛ «تصویر، عکس، کارهای سه بعدی و موارد دیگر». با در نظر داشتن این که Adobe یک برند خیلی معروف می باشد، بهتر است آن ها کمی تلاششان را بیشتر کرده تا با اضافه کردن کلمات قدرت بیشتر، باعث جذابیت تگ خودشان شوند.

  1. پیشنهاد محور

این نوع از دیسکریپشن ها می تواند یک سوال یا یک نکته کنجکاو کننده را با یک پیشنهاد خاص ترکیب می کند تا خواننده ها بر روی سایت کلیک کنند.

تگ description در سئو,تگ meta description,متا description

چه چیزی عملکرد خوبی دارد

همانطور که ما در قسمت های قبلی دیدیم، شروع کردن با یک سوال باعث می شود که یک پاسخ مثبت در ذهن جستجوگران ایجاد شود. پیشنهادی که در این قسمت ارائه شده است بسیار خوب است. پیشنهاد یک هتل چهار ستاره تنها با شبی 21 یورو! این مورد شامل جزییاتی است که باعث می شود خواننده به سمت کلیک کردن بر روی سایت جذب شود.

فضا برای بهبود

شاید من کمی سخت گیر باشم زیرا به نظر من، دیسکریپشن ها باید محدود باشند و همه شان نباید به «…» ختم شوند. اما بعضی از سئوکاران معتقد هستند که این روش باعث می شود که افراد برای کلیک کردن بر روی سایت جذب شوند. شما می توانید از یک ابزار سئو استفاده کرده تا محتوای متا را از نظر قدرت و طول٬ ارزیابی کنید و ببینید که عملکرد آن به چه صورت است.

  1. متمرکز بر روی کلمات قدرت

تمرکز بر روی کلمات قدرت مانند «باور نکردنی»، «قوی»، «راز آلود»، «جدید» و غیره، می تواند به شما کمک کند تا کاری کنید تگ متا دیسکریپشن شما برجسته باشد. وب سایت Smart Blogger دارای لیست گسترده ای از کلمات قدرت می باشد که می توانید از آن ها استفاده کنید. البته باید حواستان باشد که زیاده روی نکنید؛ چراکه این کار باعث می شود که دیسکریپشن شما طبیعی به نظر نرسد.

تگ description در سئو,تگ meta description,متا description

چه چیزی عملکرد خوبی دارد

کلمه «رایگان» و «تخصصی» در این قسمت باعث می شود که توجه جلب شود. «رایگان» همیشه انگیزه خوبی ایجاد می کند و «تخصصی» نیز نشان می دهد توصیه های ارائه شده در این سایت ارزشمند هستند و فراتر از موارد اولیه می باشند. در جمله ی نهایی، واژه ی «کامل» نیز باعث می شود که جستجوگر احساس کند دیگر نیازی به منبع دیگری ندارد و می تواند نیاز خودش را از سایت شما رفع کند.

فضا برای بهبود

جمله «توصیه های حرفه ای کامل خودتان را دریافت کنید»، شاید یکم عجیب به نظر برسد. بیشتر انگار برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده است نه برای افراد. به نظر من جملاتی مانند «ما سرویس مشاوره حرفه ای کامل آنلاین هستیم» و یا «از سرویس مشاوره حرفه ای کامل آنلاین استفاده کنید» بهتر می باشد.

  1. متمرکز بر روی کارکترهای خاص

استفاده از نشانه و شکلک در متا دیسکریپشن گاهی می تواند باعث جذابیت بصری دیسکریپشن شما شود. بر اساس برند شما، این کار می تواند ارزش بسیار زیادی را ایجاد کند. به عنوان مثال، در صورتی که شما می خواهید خیلی سر زنده به نظر برسید و یا مثلا برندی هستید که با نوجوانان سر و کار دارید، می توانید از المان های «بامزه» استفاده کنید.

البته در نظر داشته باشید که جستجوگر ها ممکن است نسبت به نشانه ها و شکلک ها واکنش منفی داشته باشند و آن ها را به عنوان یک کار غیر حرفه ای و یا حتی اسپمی در نظر بگیرند.

تگ description در سئو,تگ meta description,متا description

چه چیزی عملکرد خوبی دارد

تیک های سبز که در قسمت بالا مشاهده می کنید باعث می شود که توجه خواننده جذب شده و آن ها به لیست بندی شما توجه کنند. این کار باعث می شود که نکات اصلی مانند «بهترین معامله»، «کمترین قیمت ها» و «بیشترین صرفه جویی» کاملا پیش چشم جستجوگر قرار بگیرد.

فضا برای بهبود

این تگ بیشتر به صورت عمومی نوشته شده است. زیرا eBay به صورت خودکار این تگ را بر اساس قوانین خودش ایجاد کرده است. می توان دقیقا از همین تگ برای صفحه های دیگر نیز استفاده کرد و صرفا کافی است که نام محصول عوض شود.

  1. متمرکز بر روی راه حل

روش نهایی برای تگ های متا دیسکریپشن نیز تمرکز بر روی راه حل یا اثبات خودتان به جستجوگر می باشد. این نوع از دیسکریپشن باعث می شود فرد مطمئن شود که چیز با ارزشی را از سایت به دست می آورد و یا در بعضی از موارد، می تواند به محتوا یا محصول خوبی برسد.

تگ description در سئو,تگ meta description,متا description

چه چیزی عملکرد خوبی دارد

این تگ با یک سوال شروع شده است که باعث شکل گیری یک پاسخ مثبت در ذهن خواننده می شود. این سوال که «شما می خواهید در رابطه با فلان چیز اطلاعات بیشتری به دست بیاورید؟»٬ باعث می شود که فرد کنجکاو شده و سپس یک USP نیز ارائه می شود. مثلا «سریعترین روش تمرین برای فلان چیز» که در واقع به خواننده نشان می دهد روش ارائه شده نسبت به روش های مشابه سریعتر می باشد.

فضا برای بهبود

کلمه «بهترین روش تفریح» که در لینک بالا دیده می شود، به نوعی شفافیت کمی دارد و بیشتر مثل یک شعار می باشد. شاید خیلی از افراد اصلا منظور این کلمه را متوجه نشوند. در نتیجه بهتر است از عبارتی با شفافیت بیشتر در این قسمت استفاده شود که مخاطبین هدف٬ به خوبی آن را درک کنند.

متا دیسکریپشن ها می توانند تاثیر بسیار زیادی بر روی ترافیک سئو شما داشته باشند. یک تگ عالی باعث می شود که هر صفحه ای بتواند خودش را به قسمت های بالای نتایج گوگل برساند. در نتیجه٬ کلیک بیشتری برای شما به وحود می آید و مجدد این کلیک بیشتر باعث می شود همواره رتبه بندی شما بهبود پیدا کند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود