روش های یافتن کلمات کلیدی حیاتی برای سئو سایت

انواع کلمات کلیدی,تحقیق کلمات کلیدی,تحقیق کلمه کلیدی

کلمات کلیدی SEED یا همان کلمات کلیدی حیاتی مانند نیروی محرکه هر سایت در جذب ترافیک، درگیر کردن مخاطبان هدف با محتوا و افزایش دیده شدن سایت در نتایج جستجو هستند. حتما این سوال در ذهن شما هم آمد که چرا کلمات کلیدی seed؟ خب در جواب این سوال باید بگوییم که هر بذری (seed) که بکارید همان محصول را برداشت می کنید. کلمات کلیدی seed همان بذر محتواست پس باید در انتخاب بهترین کلمه کلیدی (بذر) دقت کنید تا بتوانید بهترین محتوا (محصول) را داشته باشید.

برای انجام تحقیق کلمات کلیدی تاثیرگذار در سئو، باید ابتدا کلمات کلیدی حیاتی را شناسایی کنید. کلمات کلیدی حیاتی در هر محتوا نقش اساسی دارند. این کلمات به عنوان پایه ای که تمام استراتژی سئو محتوای شما بر آن بنا می شود، عمل می کنند.

همراه با نیوسئو باشید تا مفاهیم زیر را در خصوص انواع کلمات کلیدی seed، بحث و بررسی کنیم.

  • درک کلمات کلیدی حیاتی
  • گسترش دنیای کلمات کلیدی خود
  • سازمان دهی و اولویت بندی کلمات کلیدی
  • ایجاد محتوای با کیفیت بالا
  • تطبیق و نظارت بر عملکرد کلمات کلیدی

درک کلمات کلیدی

کلمه کلیدی حیاتی یک واژه یا عبارت اساسی است که نمایانگر موضوع و مضمون اصلی محتوای شماست. تحقیق کلمه کلیدی حیاتی نقطه شروع سئو محواست و از آنجا به بعد باید به کشف کلمات کلیدی مرتبط و ایده ها بپردازید.

برای مثال، اگر در صنعت تناسب اندام فعالیت می کنید، کلمه کلیدی حیاتی شما می تواند “برنامه های ورزشی” باشد. وقتی کلمات کلیدی حیاتی خود را در ابزارهای تحقیق برای کلمات کلیدی وارد کنید، میلیون ها کلمه مختلف و مرتبط کوتاه، طولانی و مترادف با کلمه کلیدی هدف خود دریافت خواهید کرد.

حتما این سوال در ذهنتان می آید که چگونه می توانید کلمات کلیدی seed را برای استفاده در محتوای خود پیدا کنید؟

گاهی اوقات، قدرتمندترین ابزار برای تعیین کلمات کلیدی اصلی، ذهن خودتان است. برای کشف کلمات کلیدی حیاتی، فرآیند تحقیق را با تهیه فهرستی از کلمات واضح و کلمات مترادف مرتبط با موضوع تحقیق خود آغاز کنید. این مرحله در سئو محتوا اهمیت زیادی دارد زیرا اکثر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی به همین روش عمل می کنند.

اگر با صنعتی که می خواهید در مورد آن محتوا ایجاد کنید، آشنایی محدودی دارید، نیاز است از سایت های رقیب الهام بگیرید. برای ایده گرفتن می توانید کلمات کلیدی را در سایت های مشابه و هم محتوا با سایت شما که در کلمات کلیدی هدف شما رتبه گرفته اند بررسی کنید. یکی از باارزش ترین منابع اطلاعات، صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) است. کافی است یکی از ایده های اولیه کلمات کلیدی خود را وارد کنید و نتایج جستجو را برای یافتن ایده های جدید بررسی کنید.

تهیه فهرستی از محصولات یا خدمات مرتبط با کلمه کلیدی شما می تواند روشی ساده برای کشف کلمات کلیدی seed در سایت های فروشگاهی باشد. به عنوان مثال “دیجی کالا” می تواند محصولاتی مانند “گوشی موبایل، کاور گوشی موبایل، کیف گوشی های موبایل” را شامل شود.

برای شناسایی محصولات و خدمات مرتبط با گوشی موبایل، به سادگی در گوگل جستجو انجام دهید. وب سایت های خاص از صنعت گوشی ها که محصولات مرتبط را ارائه می دهند، بررسی کنید. همچنین بررسی منوهای بالای وب سایت های مشابه، به ویژه در وب سایت های فروشگاهی با صفحات گسترده محصولات گوشی موبایل، می تواند ابزار مفیدی برای تحقیق کلمات کلیدی اصلی در صنعت تلفن همراه باشد.

انواع کلمات کلیدی,تحقیق کلمات کلیدی,تحقیق کلمه کلیدی

گسترش دنیای کلمات کلیدی خود

با داشتن کلمه کلیدی حیاتی، می توانید دنیای کلمات کلیدی خود را گسترش دهید. از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner ،SEMrush و Ahrefs برای کشف کلمات کلیدی و عبارات مرتبط استفاده کنید. این ابزارها داده های ارزشمندی از جمله حجم جستجو، رقابت بین کلمات و روندهای کلمات کلیدی را ارائه می دهند.

از ابزار کلمات کلیدی Google و از ابزارهایی مانند Wordtracker و Keyword Discovery برای گسترش لیست اولیه کلمات کلیدی خود و درک حجم جستجوی نسبی هر کلمه کلیدی استفاده کنید. برای اینکه بتوانید سئو سایت خود را بهینه کنید انجام تمام مراحلی که در این مقاله آمده است لازم و ضروری می باشد.

یک نکته احتیاطی: حجم جستجوی ماهانه تخمین زده شده توسط Google برای کلمات کلیدی ممکن است گمراه کننده باشد. بنابراین از داده های گوگل بیشتر به عنوان نشانه ای از محبوبیت کلمه کلیدی باید استفاده شود. به عنوان مثال: اگر حجم جستجوی ماهانه برای کلمه کلیدی”A” حدود 5000 و برای کلمه کلیدی”B” حدود 10000 است، احتمالاً کلمه کلیدی “B” محبوب تر است. همچنین می توان اینگونه فرض کرد که با داشتن رتبه بالا برای کلمه کلیدی “B” هر ماه 10000 کاربر جذب سایت شما می شوند؛ البته برای این مسئله هیچ تضمینی وجود ندارد!

سازماندهی و اولویت بندی کلمات کلیدی

سازماندهی و اولویت بندی کلمات کلیدی پس از جمع آوری آن ها امری ضروری در سئو تولید محتوا می باشد. الویت بندی کلمات کلیدی بر اساس ارتباط آن ها با محتوا یا کمپین بازاریابی شما بسیار حائز اهمیت است. دقت داشته باشید که حجم بالای جستجو در یک کلمه کلیدی و رقابت کم در آن می تواند نشانگر پتانسیل جذب مخاطب بیشتر با کمترین رقابت باشد.

با این حال، کلمات کلیدی طولانی را نیز نادیده نگیرید. کلمات کلیدی Long-term می توانند کلمات هدفمندتری باشند و کاربرانی را جذب کنند که احتمال بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری یا ارتباط با محتوای شما دارند.

در هنگام سازماندهی کلمات کلیدی، لازم است آن ها را به گروه های موضوعی مختلف تقسیم کنید.

با تقسیم کلمات کلیدی seed به گروه های موضوعی مختلف، می توان به نحو کامل تری به اهداف متعدد کلمات کلیدی پاسخ داد. این گروه بندی کلمات کلیدی، همچنین باعث می شود که ساختار سئو وب سایت شما هماهنگ تر و کاربرپذیرتر باشد. به این ترتیب، شما می توانید بهتر به محتوای خود نزدیک شوید و تلاش های بازاریابیتان را به صورت ساختارمندتر و مؤثرتری انجام دهید.

علاوه بر این، منطقی است که به طور منظم به لیست کلمات کلیدی خود سر بزنید و آن را به روز کنید. بروز رسانی کلمات کلیدی به این دلیل لازم است، که روندهای جستجو و رفتار کاربران ممکن است با گذر زمان تغییر کند. مدیریت مداوم کلمات کلیدی باعث می شود که استراتژی سئو محتوا شما با تغییرات الگوریتم های موتور جستجو و تغییر رفتار کاربران پاسخگو و مطابق باشد.

ایجاد محتوای با کیفیت بالا

کلمات کلیدی حیاتی نه تنها برای بهینه سازی موتور جستجو و بهبود سئو سایت مورد استفاده قرار می گیرند؛ بلکه راهنمایی برای تولید محتوای شما نیز هستند. محتوای با کیفیت بالا را باید در اطراف کلمه کلیدی حیاتی و اصطلاحات مرتبط با آن تولید کنید. این کار نه تنها رتبه بندی شما در موتور جستجو را بهبود می بخشد بلکه باعث مشارکت بیشتر مخاطبان با محتوای شما نیز می شود.

استفاده از کلمات کلیدی seed به عنوان خط مشی برای تولید محتوا، یک استراتژی عالی برای تولید محتواهایی با ساختار خوب و مطابق با موتورهای جستجو است. کلمات seed نماینده مفاهیم اصلی و مرکزی محتواهای شما هستند و به شما یک خط مشی برای فرآیند تولید محتوا ارائه می کنند. شروع محتوا با کلمات کلیدی حیاتی باعث می شود که محتوای شما متمرکز و هماهنگ با علائق و نیازهای مخاطبان هدفتان باقی بماند.

پس از تهیه و تدوین کلمات کلیدی حیاتی مورد نظر، آن ها را گسترش دهید تا یک خط مشی عالی برای تولید محتوا داشته باشید. این خط مشی به شما کمک می کند تا افکار خود را سازماندهی کنید، زیرموضوع ها یا جزییات محتوا را شناسایی کنید و اطمینان حاصل کنید که محتوای شما تمامی جوانب ضروری موضوع هدف را پوشش می دهد.

هر کلمه کلیدی حیاتی می تواند به یک تیتر یا یک عنوان اصلی در محتوای شما تبدیل شود. شما می توانید از کلمات کلیدی و اصطلاحات مرتبط برای بهبود زیرعنوان ها یا جزئیات استفاده کنید. عنوان ها و زیر عنوان ها در سئو محتوا اهمیت زیادی دارند و استفاده از کلمات کلیدی مناسب در عنوان ها می تواند در رتبه گیری سایت بسیار تاثیر گذار باشد.

شما باید محتوایی ارائه دهید که هم برای کاربران جذاب باشد و هم موتورجستجو پسند باشد؛ یعنی علاوه بر ایجاد تجربه کاربری خوب باید با استانداردهای SEO (بهینه سازی موتور جستجو) نیز سازگار باشد تا بتوانید بهترین نتیجه را از محتوای تولید شده کسب نمایید. 

کلمات کلیدی seed,کلمات کلیدی اصلی,کلمات کلیدی حیاتی

تطبیق و نظارت بر عملکرد کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی یک فرآیند مداوم و پیوسته است. به طور منظم و دوره ای عملکرد کلمات کلیدی انتخابی خود را بررسی کنید و متناسب با آن استراتژی تولید محتوا خود را تنظیم کنید. همانطور که روندهای جستجو تکامل پیدا می کنند، شما نیز باید استراتژی سئو تولید محتوای خود را به همین شیوه به روزرسانی کنید.

کلمات کلیدی seed، پایه ای برای استراتژی کلی تحقیق کلمات کلیدی شما هستند. با انتخاب یک کلمه کلیدی حیاتی مرتبط و مناسب برای محتوای خود و گسترش آن کلمه در محتوا به مرور زمان (به جهت برآورده کردن نیازهای مخاطبان هدف خود) می توانید بهترین شروع بازاریابی را داشته باشید.

سوال متداول: چگونه کلمه کلیدی seed خود را انتخاب کنید؟

انتخاب کلمه کلیدی حیاتی مناسب، اولین گام در یک فرآیند موفق تحقیق کلمات کلیدی است. در ادامه این مقاله مواردی را بررسی می کنیم که به شما کمک می کنند تا بتوانید کلمات کلیدی حیاتی مناسب تری برای پروژه خود انتخاب کنید.

ابتدا کلمات کلیدی مرتبط با حوزه خاص وب سایت خود یا موضوعی که می خواهید بر روی آن تمرکز داشته باشید، را شناسایی کنید. کلمات کلیدی انتخاب شده باید مفهوم و موضوع اصلی محتوای شما را منعکس کنند. یکی از موارد مهم در آموزش سئو تولید محتوا انتخاب کلمات کلیدی منعکس کننده مفهوم محتوا می باشد.

به عنوان مثال، اگر یک وبلاگ ورزشی دارید، کلمه کلیدی حیاتی مانند “نکات کاهش وزن” بسیار مرتبط است. برای اطمینان از هم خوانی کلمه کلیدی seed خود با جستجوهای مخاطبین هدف، نیازها و علاقه های مخاطبین خود را در نظر بگیرید و کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید.

حجم جستجو و میزان رقابت، برای کلمه کلیدی حیاتی انتخابی خود را تجزیه و تحلیل کنید. ابزارهایی مانند Google Keyword Planner ،Ahrefs ،SEMrush و Moz می توانند به شما کمک کنند تا حجم جستجو و میزان رقابت را در هر کلمه کلیدی ارزیابی و بررسی کنید.

هدف از بررسی حجم جستجوی کلمات کلیدی، استفاده از کلمات کلیدی می باشد که حجم جستجو مناسب داشته باشند. یعنی از انتخاب کلمات کلیدی که رقابت و حجم جستجوی بیش از حد دارند خودداری کنید. برای شروع سئو سایت سخت است بتوانید با کلماتی که حجم جستجوی بالا و رقابت بالا دارند رتبه بگیرید. یافتن کلماتی کلیدی که حجم جستجو بالا و رقابت کم دارند بسیار ضروری ست. این کلمات می توانند اطمینان بدهند که تلاش های شما در یک کلمه کلیدی، نتایج مطلوبی به همراه داشته باشد.

کلمات کلیدی طولانی معمولاً برای رتبه گرفتن خاص تر و اغلب آسان تر هستند زیرا رقابت در آن ها کمتر است. بعد از انتخاب کلمه کلیدی حیاتی خود، به دنبال نسخه های طولانی آن بگردید. اغلب اوقات این عبارات بلندتر و با جزئیات، کاربران هدفمندتر و با پتانسیل مشتری شوندگی بیشتری دارند. سئو کردن سایت های مبتدی با انتخاب کلمات کلیدی طولانی، سریع تر و راحت تر می باشد.

به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی حیاتی شما “دستورهای صبحانه سالم” باشد، کلمات کلیدی طولانی مانند “دستورهای کامل صبحانه سالم” یا “دستورهای صبحانه کم کالری” می توانند به شما کمک کنند تا یک مخاطب هدف دقیق تر را جذب کنید.

کلمات کلیدی طولانی تر می توانند فرصت های بسیاری را که تاکنون شناخته نشده اند، فراهم کنند. به عبارت دیگر، این کلمات کلیدی دارای جستجوهای کمتری هستند اما ممکن است برای جذب یک نیاز خاص یا گروه مشخصی از کاربران موثرتر باشند. از طرف دیگر این کلمات کلیدی طولانی به دلیل رقابت کمتر معمولاً سریع تر در رتبه بندی موتورهای جستجو قرار می گیرند.

چک لیست تهیه کلمات کلیدی seed:

  1. شناسایی و درک موضوع اصلی تحقیق، برای پیدا کردن کلمات کلیدی seed مناسب.
  2. استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner ،SEMrush و Ahrefs برای کشف کلمات کلیدی و عبارات مرتبط.
  3. تجزیه و تحلیل داده های ارائه شده توسط ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی، از جمله حجم جستجو و رقابت، برای ارزیابی پتانسیل هر کلمه کلیدی.
  4. سازماندهی لیست کلمات کلیدی بر اساس ارتباط و تأثیر بالقوه آن ها بر محتوای شما یا کمپین بازاریابی.
  5. اولویت بندی کلمات کلیدی با حجم جستجو بالا و رقابت پایین.
  6. توجه به کلمات کلیدی طولانی برای هدف گیری مخاطبان خاص.
  7. تولید محتوای با کیفیت بالا که بر اساس کلمه کلیدی seed و اصطلاحات مرتبط ساخته شده.
  8. اطمینان از بهینه شدن محتوای شما برایSEO، با درج طبیعی کلمات کلیدی اصلی در متن، سربرگ ها و برچسب های متا.
  9. پایش عملکرد کلمات کلیدی انتخابی خود با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل و پیگیری تغییرات در روندهای جستجو.
  10. بازبینی و تنظیم استراتژی کلمات کلیدی خود، برای هماهنگی با رفتارهای جستجوی تکاملی و روندهای صنعت.
  11. بهبود مداوم محتوا و بهینه سازیSEO، بر اساس برداشت های به دست آمده از پایش و تجزیه و تحلیل ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود