بهینه سازی جستجوی صوتی و افزایش ترافیک سایت

بهبود جستجوی صوتی,بهینه سازی برای جستجوی صوتی,بهینه سازی جستجوی صوتی

گوشی های هوشمند امکان دسترسی راحت به دنیای اطلاعات را برای ما فراهم کرده اند. به دلیل گسترش گوشی های هوشمند، امروزه بهینه سازی جستجوی صوتی به یکی از مهم ترین نیازهای عصر دیجیتال تبدیل شده است. مردم سوالاتی دارند که باید پاسخ داده شود و همچنین به خدمات یا محصولاتی نیاز دارند، که باید در دسترس آن ها قرار بگیرد.

نیازها و جستجوهای مردم امروزه تنها با یک فرمان صوتی قابل انجام هستند. با پیشرفت سریع تکنولوژی شاهد تغییر اساسی از جستجوی سنتی به جستجوی صوتی و استفاده از دستیاران صوتی هستیم.

از نظر آماری، جستجوی صوتی گوگل و دستیاران صوتی موضوعاتی نیستند که بازاریابان شرکتی بتوانند نادیده بگیرند، زیرا:

طبق پیش بینی eMarketer، تقریباً نیمی از کاربران اینترنتی (48.7%) از دستیاران صوتی استفاده می کنند.

54% از مصرف کنندگان در آینده به سمت فناوری صوتی گرایش خواهند داشت.

49% از مصرف کنندگان برای خدمات محلی از جستجوهای صوتی استفاده می کنند.

از این آمارها می توان نتیجه گرفت که بهینه سازی جستجوی صوتی در مقیاس وسیع چیزی است که هر کسب وکاری باید انجام دهد.

در این مقاله از آموزش سئو، به بررسی تاکتیک ها و بهینه سازی های خاصی خواهیم پرداخت که از استراتژی صوتی شما پشتیبانی می کند، از جمله:

نشانه گذاری اسکیما، تحقیق کلمات کلیدی، سرعت سایت، سوالات متداول، Google Actions و موارد دیگر.

در اینجا نحوه شروع بهینه سازی جستجوی صوتی با تمرکز بر شرکت ها آورده شده است.

راهنمای اولیه بهینه سازی جستجوی صوتی

بهینه سازی صوتی یکی از ضرورت های دنیای دیجیتال امروزی است که بیش از پیش اهمیت یافته است. این روش شامل بهبود محتوا و ساختار سایت برای پاسخگویی بهتر به جستجوهای صوتی کاربران است و کمک می کند تا کسب وکارها در نتایج مرتبط تر ظاهر شوند. در این راهنما، اصول اولیه و تکنیک های ضروری برای شروع بهینه سازی جستجوی صوتی را بررسی می کنیم.

ایجاد محتوا و دستورالعمل ها برای بهینه سازی جستجوی صوتی

تیم های بازاریابی باید اهمیت بهینه سازی جستجوی صوتی را به تیم محتوا توضیح دهند. تیم بازاریابی باید دستورالعمل هایی شامل کلمات کلیدی صوتی و پروتکل های مرتبط را جهت بهینه سازی صوتی ارائه دهند.

شرکت ها باید قوانین و دستورالعمل های سئو سایت خود را از قبل داشته باشند. با این حال، تمامی شرکت هایی که سایت دارند باید قوانین و پروتکل های موجود خود را برای جستجوی صوتی بازبینی نمایند. در واقع، باید به دستورالعمل های خود، بخش هایی را اضافه نمایند که به طور عمده بر روی صدا و بهینه سازی صوتی متمرکز باشند. چرا؟

تیم ها و تولیدکنندگان محتوا هنگام ایجاد محتوا احتمالاً اشتباهاتی خواهند داشت. وظیفه پروتکل های شرکت این است که با بررسی دقیق محتوا، این اشتباهات را شناسایی و اصلاح نماید. تحلیل محتوا قبل از انتشار باید بخشی از فرآیندهای هر شرکتی باشد. اگر این کار انجام نمی شود، باید موارد زیر به پروتکل شرکت اضافه شود:

  • بررسی کامل محتوا قبل از انتشار
  • تحلیل بهینه سازی و تطبیق محتوا با کلمات کلیدی
  • بررسی محتوا براساس کلمات کلیدی و سوالات پژوهش شده

دستورالعمل ها بخش های کلیدی شرکت ها هستند، زیرا اعضای تیم ممکن است اغلب بیایند و بروند ولی آنچه ماندگار است دستورالعمل هاست.

بازنگری در تحقیق کلمات کلیدی با تمرکز بر کلمات کلیدی طولانی

خبر خوب این است که دستیاران صوتی امروزی از همیشه هوشمندتر شده اند. دستیاران صوتی امروزی می توانند صدای فرد را حتی با وجود:

  • نویز پس زمینه
  • لهجه های مختلف
  • گویش ها

درک نمایند.

بهبود جستجوی صوتی,بهینه سازی برای جستجوی صوتی,بهینه سازی جستجوی صوتی

پرسش های پیچیده تر به شیوه ای طبیعی تر و مشابه صحبت با یک دوست از طریق دستیاران صوتی مطرح می شوند. بنابراین شرکت ها باید تا حد امکان داده ها و اطلاعات بیشتری در مورد بازار هدف خود جمع آوری کنند.

شما باید تلاش بیشتری کنید تا مخاطبان و نیازهای آن ها را برای بهینه سازی جستجو صوتی درک کنید.

برای دستیاران صوتی، شما باید سئو سایت خود را به پیش ببرید، زیرا به جای جستجوهای ساده، مردم سوالات پیچیده تری از دستیاران صوتی می پرسند، همانطور که از یک دوست می پرسند. چطور می توان به سوالات پیچیده مردم پاسخ بهتر و مرتبط تری داد؟

با افزودن کلمات کلیدی بلند که مدت هاست در سطح شرکت ها نادیده گرفته شده اند.

کلمات کلیدی بلند اغلب حجم جستجوی کمتری دارند و اولویت کمتری برای شرکت ها دارند. با این حال، جستجوی صوتی بصورت طبیعی و طولانی تر از عبارات یک یا دو کلمه ای است.

صفحات شما باید به سوالات پاسخ دهند (دقیقاً مانند قطعه های برجسته) و باید شامل مواردی مانند:

  • چگونه از محصول XYZ استفاده کنم؟
  • قیمت محصولات XYZ چقدر است؟
  • چگونه مشکل XYZ را حل کنم؟
  • کجا؟
  • کی؟
  • چی؟

افرادی که از جستجوی صوتی استفاده می کنند سوال می پرسند و شما باید به آن ها پاسخ دهید. فرآیند تحقیقات کلمات کلیدی خود را بازتعریف کنید تا کلمات کلیدی بلند و کلمات کلیدی سوالی را گنجانده و آن ها را در فرآیند تولید محتوای فعلی خود وارد کنید.

بهینه سازی جستجوی چندرسانه ای و ظهور جستجوی تصویری

جستجوی تصویری مسئله ای جدید نیست. شما یک عکس می گیرید، آن را در Google Lens قرار می دهید و گوگل تلاش می کند تا مطابقتی پیدا کند.

اما در کنفرانس توسعه دهندگان I/O در 2024، گوگل اعلام کرد که گزینه جدیدی به Google Lens اضافه کرده است. این امکان جدید به این صورت است که:

  • شما یک ویدئو ضبط می کنید.
  • در ویدئو سوال می پرسید.
  • پاسخ را دریافت می کنید.

در عملکرد جدید Google Lens کاربران می توانند ویدئویی بگیرند و داخل ویدیو سوال خود را بپرسند (مثلا علت خرابی درب یخچال چیست؟) گوگل اکنون ویدئو را تحلیل می کند و به شما پاسخ می دهد.

مدل های زبانی بینایی (VLM) در حال پیشرفت هستند، اما شرکت ها باید به جستجوهای چندرسانه ای دیگر نیز توجه کنند. مانند جستجوهای:

  •  متن به تصویر
  • تصویر به متن
  •  تصویر به تصویر

تصاویر واضح با بهینه سازی توصیف صحیح می تواند به شرکت کمک کند تا برای این نوع جستجوهای تصویری چندرسانه ای رتبه بگیرد.

بهبود سرعت سایت و تجربه موبایل برای جستجوی صوتی بهتر

جستجوهای صوتی بیشتر از موبایل و دستگاه های دستیار صوتی انجام می شود، بنابراین هر شرکت باید سایت خود را برای موبایل بهینه سازی کند. بهینه سازی شرکت ها برای موبایل شامل طراحی های واکنش گرا و سرعت بالای سایت است.

بهینه سازی صوتی,جستجوی صوتی گوگل,دستورالعمل های جستجوی صوتی

بهینه سازی برای جستجوی صوتی ایجاب می کند که سرعت بارگذاری صفحات سایت بهبود یابد. استفاده دوره ای از ابزارهایی مانند Google PageSpeed Insights برای شناسایی مشکلات و افزایش سرعت بارگذاری و سئو سایت ضروری است. همچنین، با افزایش جستجوی چندرسانه ای، فشرده سازی تصاویر و ویدئوها، بارگذاری تنبل و کش کردن مرورگر می تواند تجربه موبایلی سایت را بهبود دهد و به رتبه بندی جستجوی صوتی کمک کند.

بهینه سازی جستجوی محلی به منظور بهبود کسب وکار

بهینه سازی جستجوی صوتی برای کسب وکارهای محلی اهمیت زیادی دارد، زیرا بیش از 50% از افراد از جستجوی صوتی برای پیدا کردن خدمات و محصولات محلی استفاده می کنند.

به عنوان مثال:

– نزدیک ترین داروخانه به من کجاست؟

– چه فروشگاه های مواد غذایی در نزدیکی من باز هستند؟

– نزدیک ترین رستوران کجاست؟

شما باید فهرست  کسب وکار خود در گوگل و سایر فهرست های محلی را بررسی کنید. فهرست ها باید همیشه شامل ساعات کاری شرکت، توضیحات کوتاه و عکس ها باشند. فهرست های کامل این امکان را فراهم می آورند که جستجوگران به راحتی با کسب وکار شما تماس بگیرند یا به صورت حضوری آن را بازدید کنند.

شروع بهینه سازی جستجوی صوتی

یک نکته حیاتی برای موفقیت کسب وکارها هنگام بهینه سازی برای جستجوی محلی این است که به لحن یا اصطلاحات منطقه ای توجه نمایند. ترجیحات شخصی به همراه موقعیت مکانی شما در انواع مختلف جستجوها مورد توجه قرار می گیرند. مانند:

  • کشف: پیدا کردن لوله کش در تهران
  • مستقیم: تماس با لوله کشی 24 ساعته رمضانی
  • دانش: چرا آب من در تهران کدر شده است؟

نحوه بیان محاوره ای باید در تمام بخش های کسب وکارها در نظر گرفته شود تا ترافیک جستجوی محلی بیشتری جذب شود.

شرکت ها باید بیشتر از فقط ثبت و بهینه سازی فهرست های خود در دایرکتوری های محلی مانند Google Business Profile، Apple Business Connect و Yelp انجام دهند. صاحبان سایت ها باید برای جذب ترافیک جستجوی محلی بیشتر، روی کلمات کلیدی بلند تمرکز کنند.

نشانه گذاری اسکیما برای بهینه سازی جستجوی صوتی

استفاده از اسکیما برای کمک به موتورهای جستجو در درک محتوای سایت یک شرکت بسیار حیاتی است. دستورالعمل های نشانه گذاری اسکیما را بررسی کرده و آن ها را برای بهبود جستجوی صوتی به کار بگیرید.

چند نکته که می تواند به شما کمک کند تا در استفاده از اسکیما برای بهینه سازی جستجوی صوتی موفق شوید:

  • شروع به استفاده از نشانه گذاری Google’s Speakable Schema (beta) برای بخش هایی از متن خود که برای Google Assistant و جستجوی صوتی مناسب هستند.
  • استفاده از تجزیه و تحلیل ها برای درک کلمات کلیدی و عباراتی که مشتریان در جستجوی صوتی استفاده می کنند.
  • پیدا کردن قطعه های سخن پذیر در محتوای جدید و قدیمی برای اضافه کردن اسکیما.
  • به محتوای خود به صورت محاوره ای فکر کنید تا زمینه و مفهوم آن بهبود یابد.

نشانه گذاری اسکیما، زمانی که به درستی استفاده شود، می تواند به سایت کمک کرده و پتانسیل جستجوی صوتی را افزایش دهد.

Speakable Schema به شما این امکان را می دهد که کنترل بیشتری بر نحوه نمایش محتوای شما توسط دستیاران صوتی داشته باشید. برای مثال:

بهبود جستجوی صوتی,بهینه سازی برای جستجوی صوتی,بهینه سازی جستجوی صوتی

شرکت ها همچنین با اضافه کردن اسکیما برای موارد زیر به موفقیت بیشتری در بهبود جستجوی صوتی دست می یابند:

  • اطلاعات محصول
  • قیمت گذاری
  • دسترسی

برای یک شرکت، افزایش 1% تا 2% ترافیک از جستجو می تواند درآمد قابل توجهی به سود خالص آن شرکت اضافه کند.

افزودن سوالات متداول (FAQ) به صفحات کلیدی

یادآوری می شود که باید برای بهینه سازی جستجوی صوتی سوالات را به فرآیند تحقیقات کلمات کلیدی خود اضافه کنید. اضافه کردن سوالات به صفحات ممکن است بدون مختل کردن جریان طبیعی محتوا چالش برانگیز باشد. چطور می توان این مشکل را حل کرد؟ با استفاده از بخش های سوالات متداول (FAQs)، که به طور طبیعی به محتوا اضافه می شود و تجربه کاربری را بهبود می بخشد.

سوالات متداول می توانند ارزش زیادی به صفحات اضافه کنند و کمک می کنند تا بهینه سازی جستجوی صوتی خود را بهبود بخشید.

یکی از راه های شروع برای افزودن FAQ این است که:

  • یک ممیزی کامل از محتوای سایت انجام دهید.
  • صفحات و وبلاگ هایی که می توانید در آن ها به سوالات پاسخ دهید را شناسایی کنید.
  • شروع به اضافه کردن سوالات متداول به مهم ترین صفحات و صفحاتی کنید که بیشترین پتانسیل را دارند.

از آنجا که شما بهینه سازی برای جستجوی صوتی می کنید، پاسخ دادن به سوالات با لحن محاوره ای بسیار مهم است.

تولید محتوا به زبان محاوره ای برای جستجوی صوتی

محتوا نویسان سال هاست که در مورد لحن و انسجام محتوا صحبت می کنند. “با زبان مشتری صحبت کن” عبارتی است که در صنایع مختلف بارها شنیده می شود. اما در جستجوی صوتی، لحن محاوره ای جایگزین لحن رسمی شده است.

بهبود جستجوی صوتی,بهینه سازی برای جستجوی صوتی,بهینه سازی جستجوی صوتی

مردم در جستجوهای صوتی بیشتر از دستیارهایی مانند Google Assistant یا Amazon Echo استفاده می کنند و این ابزارها به نحوی طراحی شده اند که جملات طبیعی و محاوره ای را بهتر درک کنند. بنابراین، لازم است که تیم های تولید محتوا این تغییر را درک کنند و برای تولید محتوای متناسب با جستجوهای صوتی آماده شوند.

یک جلسه سریع برای تأکید بر لحن محاوره ای و شاید به روزرسانی دستورالعمل ها می تواند به تیم ها کمک کند تا محتوای خود را به شکلی جذاب تر و سازگارتر با جستجوی صوتی بنویسند. یک روش عالی برای تنظیم محتوای محاوره ای این است که:

  • ویراستاران تمامی محتوا را مرور کنند.
  • محتوای خود را بلندخوانی کنند.
  • تغییرات کوچک و افزودن کلمات و اصطلاحات محاوره ای می تواند تفاوت زیادی در ایجاد محتوای محاوره ای داشته باشد.

با وجود اینکه جستجوهای سنتی و تایپی همچنان مورد استفاده قرار خواهند گرفت، اما شرکت ها و بازاریابان باید توجه بیشتری به فرصت هایی که جستجوی صوتی فراهم می کند داشته باشند.

برای بهره برداری کامل از این امکان، شرکت ها باید در فرآیند آموزش سئو و بهینه سازی جستجوی صوتی مشارکت کنند. در این راستا، آموزش سئو برای بهبود جستجوی صوتی باید شامل تحقیق و شناسایی کلمات کلیدی مرتبط با پرسش های صوتی باشد. این آموزش ها به تیم های محتوا کمک می کند تا محتوای بهینه شده برای جستجوی صوتی تولید کنند و با استفاده از استراتژی های سئو سایت مناسب، رتبه بندی وب سایت ها را برای جستجوهای صوتی بهبود بخشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود