3 اقدام ضروری سئو برای جلوگیری از مرگ سایت

آموزش سئو,سئو سایت,سئو سیلو

فهرست اقدامات ضروری برای جلوگیری از مرگ سایت شما شامل تمام کارهایی است که باید قبل از اینکه سایت شما از بین برود انجام دهید. من معتقدم تمام وب سایت ها به این فهرست نیاز دارند. این فهرست اولویت تمام کارهایی را تعیین می کند که باید قبل از اینکه سایت تا حد زیادی بی اعتبار شود و در نتایج جستجو “بمیرد” انجام دهید.

در این مقاله از آموزش سئو نیوسئو می توان مطالب زیادی در خصوص این موضوع ارائه داد. اما برای اختصار، فهرست اقدامات ضروری سئو برای جلوگیری از مرگ سایت را به سه بخش اصلی تقسیم می کنیم:

  1. ایجاد یک پایه قوی برای سایت
  2. ایجاد یک معماری سازگار با سئو
  3. نوشتن محتواهای با کیفیت

1. ایجاد یک فونداسیون قوی برای سایت

این بخش به معنای درست انجام دادن مسائل فنی سایت و در واقع همان سئو فنی سایت است. موتورهای جستجو وب سایت هایی را رتبه بندی می کنند که تجربه کاربری خوبی ارائه دهند. پس سئو فنی سایت از اهمیت بالایی برخودار است.

این بخش شامل موارد زیر می باشد:

– سیستم مدیریت محتوای سازگار با سئو

– طراحی وب سایت سازگار با سئو (مانند کد استاندارد HTML Living و تطابق با W3C)

– ایجاد وب سایت سازگار با موبایل

– ایجاد وب سایت با سرعت بالا

– طراحی مدرن سایت

– صفحات وب کاربرپسند

– پیاده سازی بهترین شیوه های فنی سئو

این فهرست ممکن است کوچک به نظر برسد، اما درست انجام دادن هر یک از این موارد یک کار بزرگ برای سایت شما محسوب می شود. وقتی همه چیز را درست انجام دهید، سایت شما می تواند در نتایج جستجو بهتر رقابت کند.

2. ایجاد یک معماری سازگار با سئو

نحوه سازماندهی محتوا در یک وب سایت برای موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان اهمیت زیادی دارد مثل: ایجاد ناوبری (breadcrumb) و لینک دهی داخلی که در نشان دادن ساختار وب سایت بسیار تاثیرگذار است.

از طریق سئو سیلو (SEO Siloing) می توان معماری سایت سازگار با سئو ایجاد نمود. سیلو بر اساس کلمات کلیدی که از طریق تحقیق کلمات کلیدی انتخاب شده، دسته بندی ها/دایرکتوری های محتوا را ایجاد می کند.

این استراتژی سئو به ساخت موضوع و اعتبار وب سایت کمک می کند و موضوع محتوا را به طور واضح به موتورهای جستجو می گوید. به عبارت دیگر: سایت شما را برای یک جستجو مرتبط تر می کند.

آموزش سئو,سئو سایت,سئو سیلو

3. نوشتن محتواهای با کیفیت

برای اینکه بدانید نوشتن “محتوای با کیفیت” چقدر اهمیت دارد و در سئو سایت تاثیرگذار است، لازم است حتما دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل را ببینید و مطالعه ای در این زمینه داشته باشید.

این دستورالعمل ها لازم هستند اما کافی نیستند، آن ها فقط کمک می کنند تا نگاه گوگل به کیفیت محتوا را بهتر درک کنید. در نهایت شما باید تصمیم بگیرید که، محتوای با کیفیت که گوگل هم با آن موافق است، برای وب سایت شما چیست.

هدف این است که به بازدیدکنندگان وب سایت خود اطلاعات مفیدی که توسط کارشناسان محتوا نوشته شده است ارائه دهید. چگونگی انجام این کار به شما بستگی دارد.

برای نوشتن یک محتوای با کیفیت به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

– داشتن یک صفحه وب با یک هدف مشخص

– ایجاد محتوایی با تخصص کافی و مناسب در مورد یک موضوع

– اطلاعاتی که به خوبی نوشته شده و مفید باشد

– یک صفحه وب بهینه شده بر اساس بهترین روش های سئو

محتوا، یکی از مهم ترین عوامل در رتبه بندی می باشد و محتوای با کیفیت اغلب می تواند در شرایط برابر، سایر عوامل تاثیرگذار در رتبه بندی را کنار بزند.

فهرست اقدامات ضروری سئو به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که وب سایتتان مرتبط با جستجوهای کاربران و مفید برای مخاطبان هدف است. بنابراین برای زنده نگه داشتن کسب و کارتان قبل از اینکه وب سایت شما از بین برود، انجام اقدامات فوق را در اولیت کارهای سایتتان قرار دهید.

چگونه می توان با کمک سئو سیلو (SEO Siloing) موضوع و اعتبار وب سایت را تقویت کرد؟

یک تکنیک بسیار قوی برای ساختاردهی وب سایت، سئو سیلو (SEO Siloing) می باشد که تأثیر زیادی بر درک و رتبه بندی موتورهای جستجو از وب سایت شما دارد. با سازماندهی محتوای خود به دسته بندی های مجزا یا “سیلوها” بر اساس کلمات کلیدی مرتبط، می توانید ساختاری منطقی و سلسله وار ایجاد کنید که موضوع و اعتبار وب سایت شما را افزایش می دهد.

هنگام اجرای سئو سیلو، برای شناسایی موضوعات اصلی مرتبط با حوزه وب سایت خود از انجام تحقیق جامع کلمه کلیدی شروع کنید. این کلمات کلیدی را که هر کدام نماینده یک دسته محتوای خاص هستند در خوشه های مرتبط گروه بندی کنید. برای مثال، اگر یک وب سایت باغبانی دارید، ممکن است سیلوهایی برای “باغبانی سبزیجات”، “باغبانی گل ها” و “ابزارهای باغبانی” داشته باشید.

در هر سیلو، محتواهای عمیق و با ارزشی که جنبه های مختلف موضوع را پوشش دهد، ایجاد کنید. محتواها باید از طریق لینک های داخلی متنی به هم مرتبط باشند. بازدیدکنندگان و ربات های موتور جستجو را به کمک لینک ها به مقالات مرتبط در همان سیلو هدایت کنید. این استراتژی لینک دهی داخلی، ارتباط و اعتبار موضوعی هر سیلو را تقویت می کند.

ضروری است که هر سیلو فقط روی یک موضوع متمرکز باشد و از وارد کردن محتوای نامرتبط خودداری کنید. با این کار، وضوح و تخصصی بودن وب سایت شما افزایش یافته و موتور جست و جو، شما را به عنوان یک منبع معتبر در حوزه خودتان معرفی می کند. موتورهای جستجو این سازماندهی و تمرکز موضوعی را تشخیص داده و منجر به بهبود رتبه بندی کلمات کلیدی هدف شما می شوند.

از دیگر مزایای سیلو این است که به شما اجازه می دهد تخصص خود را در موضوعات خاص نشان دهید. وقتی محتوای شما به طور مداوم به یک موضوع خاص می پردازد به موتورهای جستجو سیگنال می دهد که سایت شما یک منبع ارزشمند و معتبر در آن موضوع است. این می تواند منجر به رتبه بندی بهتر و افزایش ترافیک مفید سایت شما شود.

سیلو همچنین با ساده تر کردن مسیریابی، تجربه کاربری را بهبود می بخشد. سازماندهی صحیح و لینک دهی خوب، کاربران را به اطلاعات مرتبط هدایت می کند، نرخ پرش را کاهش و تعامل را افزایش می دهد. این تجربه کاربری مثبت به موتورهای جستجو نشان می دهد که وب سایت شما محتوای ارزشمندی ارائه  داده و به بهبود رتبه بندی کمک می کند.

برای بهره برداری کامل از سئو سیلو، محتوای هر سیلو را مرتب به روزرسانی کرده و توسعه دهید. علاوه بر اینکه با این کار اعتبار وب سایت شما در موضوعات خاص افزایش می یابد، می توانید موضوعات بیشتر و تخصصی تری را بررسی کنید و جایگاه سایت خود را به عنوان یک منبع اصلی در صنعت خود تثبیت کنید.

چک لیست اولویت های سئو

چگونگی بهینه سازی یک سایت توسط سئو سیلو

  1. انجام تحقیق جامع کلیدواژه:

   – شناسایی موضوعات اصلی و کلیدواژه های مرتبط با نیچ سایت شما.

  1. گروه بندی کلیدواژه های مشابه:

   – دسته بندی کلیدواژه ها به دسته ها یا سیلوهای محتوایی که هرکدام نماینده یک حوزه مشخص می باشد.

  1. ایجاد محتوای باکیفیت و ارزشمند:

   – تولید محتوای ارزشمند در هر سیلو، که شامل جوانب مختلف موضوع باشد.

  1. تضمین لینک داخلی متنی:

   – لینک دهی مقالات در داخل هر سیلو برای تقویت ارتباط موضوعی و اعتبار آن ها.

  1. تمرکز و وضوح:

   – حفظ هر سیلو بر روی موضوع اصلی خود و اجتناب از ادغام محتوای بی ارتباط.

  1. به روزرسانی محتوا:

   – به روزرسانی و توسعه محتوا در هر سیلو برای نشان دادن تخصص و ارتباط مداوم.

  1. انجام بهترین روش های سئو:

   – استفاده از URL های مناسب ، برچسب های متا و عنوان های بهینه شده در هر سیلو.

  1. نظارت و تجزیه و تحلیل عملکرد:

   – استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل وب برای تحلیل عملکرد هر سیلو

  1. مشارکت در Off-Page SEO:

   – ایجاد بک لینک های باکیفیت و مشارکت در پست مهمان برای افزایش اعتبار وب سایت.

  1. تحلیل رقبا:

     – تنظیم استراتژی سیلو متناسب و شناسایی نقاط ضعف و فرصت ها.

  1. بهینه سازی سرعت و عملکرد وب سایت:

      – افزایش تجربه کاربری و کاهش نرخ پرش با بهینه سازی سرعت وب سایت.

  1. انجام طراحی واکنش گرا:

      – ایجاد تجربه کاربری بالا در تمام دستگاه ها با طراحی واکنش گرا.

  1. بازبینی منظم و دوره ای سایت:

      – بررسی لینک های شکسته، محتوای تکراری و مشکلات فنی موثر در عملکرد سئو.

  1. بررسی به روزرسانی الگوریتم های موتور جستجو:

      – با تنظیم استراتژی سیلو بر اساس به روزرسانی الگوریتم های موتور جستجو در رقابت باقی بمانید.

  1. تمرکز و توجه به موضوعات مرتبط با مخاطب:

      – اصلاح استراتژی محتوا بر اساس موضوعات مرتبط با مخاطب.

  1. استفاده از محتوای تولیدی کاربران:

      – ایجاد اعتماد در میان مخاطبان با استفاده از محتوای تولید شده توسط  کاربران مثل نظرات.

  1. تشویق به ایجاد انجمن:

      – ارتباط با مخاطبان از طریق نظرات و گفتگوها برای ایجاد یک جامعه هدف.

برای حفظ یک برتری رقابتی باید با جدیدترین روندهای سئو و پیشرفت های صنعت، همراه و به روز باشید.

1 نظر در مورد مقاله “ 3 اقدام ضروری سئو برای جلوگیری از مرگ سایت ” ثبت شده است
  1. حسین

    عالی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود